شرکت گوگل مقرر کرد: تمامی دستگاه ها بعد از 31 ژانویه 2020 باید به اندروید 10 مجهز شوند

2
۴۱,۹۳۷

نسخه دهم سیستم عامل اندروید با نام اندروید 10 در اوایل ماه سپتامبر سال جاری از سمت شرکت گوگل معرفی شد و اکنون این شرکت تایید کرده است که تمامی دستگاه هایی که بعد از تاریخ 31 ژانویه سال 2020 به بازار عرضه می شوند باید به این سیستم عامل مجهز شده باشند. بنا به گفته وب سایت XDA Developers، شرکت گوگل مقرر کرده است که تمامی سازندگان باید از سرویس های موبایلی گوگل که به اختصار GSM خوانده می شود استفاده کنند و این در صورتی است که سازندگان OEM رابط کاربری خود را بر اساس بیلد های اندروید 10 ساخته باشند.

این حرکت بنا به دستور این کمپانی مستقر در مانتین ویو (گوگل) و به جهت اطمینان پیدا کردن از ارائه به روز ترین نرم افزار ها از سوی سازندگان تلفن های همراه برای کاربران انجام شده است تا شرکت گوگل بتواند در زمان مناسب مشکلات امنیتی آنها را بر طرف نماید. هر چند، اسناد بدست آمده نشان می دهند که شرکت های سازنده باید بیلد های نرم افزاری خودشان را تا قبل از تاریخ 31 ژانویه آماده سازی کرده باشند و این بدین معنی است که به صورت تکنیکی این امر برای عرضه تلفن های همراه قدیمی به همراه آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید و پچ های امنیتی گوگل تا تاریخ مشخص شده کاملا امکان پذیر خواهد بود؛ چرا که سازندگان باید ابتدا اقدام به ساخت رابط کاربری گوشی و سپس ساخت خود گوشی نمایند.

به صورت ساده، به پکیج نرم افزاری گوگل، سرویس های گوگل گفته می شود که شامل نرم افزار هایی مانند فروشگاه اینترنتی گوگل و سرویس های مرتبط با آن می شود که در سایر کشور ها به جز کشور چین باید در دسترس کاربران قرار بگیرد. یکی از استثنا ها در این زمینه گوشی های خانواده میت 30 شرکت هواوی هستند که به صورت جهانی در بازار عرضه شده اند و به علت تحریم شرکت شرکت هواوی از سوی دولت آمریکا، از امکانات پکیج نرم افزاری گوگل محروم شده اند.

[تعداد: 2    میانگین: 3/5]

2 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب
    بعد از خروج سونی از ایران بهتر است
    مجله خبری اکسپریا ایران
    تمرکز خود را بر روی همه ی گوشی های بازار
    (هوآوی، نوکیا، سامسونگ،شیائومی، ویوو،زد تی ای،اوپو،جی ال ایکس، اچ تی سی،آیفون،سونی،ال جی،آنر، موتورلا،بلک بری و…)
    ببرند تا فن همه ی برند های موبایل بتوانند از این سایت استفاده کنند
    و قطعا چون خبرها متنوع و از همه ی برند ها است مخاطبان بیشتری میتوانند عضو کانال شوند و خبر مربوط به برند مورد علاقه خود را دنبال کنند.
    با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here