محصولات جدید گوگل: از Pixel 6a تا ساعت هوشمند، تبلت و هندزفری های جدید

0
۳۴,۳۶۲

گوگل دیشب و در جریان مراسم سالانه Google I/O ، از چندین محصول جدید رونمایی کرد که به ترتیب آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

گوشی هوشمند Google Pixel 6a

گوگل گوشی گوگل پیکسل 6a را معرفی کرد که مقرون به صرفه ترین گزینه در سری پیکسل 6 به شمار می رود. این گوشی همانند نسل قبلی پیکسل 5a ، قیمتی 449 دلاری دارد.

Pixel 6a دارای صفحه نمایش OLED کوچکتر 6.1 اینچی با وضوح 2400 در 1080 پیکسل دارد. این نمایشگر تنها 60 هرتز نرخ تازه سازی در مقایسه با 90 هرتز پیکسل 6 و 120 هرتز در پیکسل 6 پرو را داراست.

طراحی این گوشی بسیار شبیه به دو گوشی دیگر پیکسل 6 است و از فریم آلومینیومی نیز بهره می برد. با این حال ، جنس شیشه جلو از Gorilla Glass Victus به گوریلا گلس 3 کاهش یافته است و اکنون پشت گوشی از پلاستیک ساخته شده است. Pixel 6a دارای گواهینامه ضد آب IP67 است.

در بخش داخلی ، Pixel 6a با همان سیستم روی تراشه با دو گوشی دیگر پیکسل 6 یعنی Google Tensor کار می کند و دارای تراشه امنیتی Titan M2 است. این محصول همچنین دارای 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 است.

محصولات جدید گوگل: از Pixel 6a تا ساعت هوشمند، تبلت و هندزفری های جدید

در پشت گوشی یک دوربین اصلی جدید 12.2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f1.7 از نوع dual-pixel با لرزشگیر اپتیکال وجود دارد. دوربین فوق عریض همان سنسور 12 مگاپیکسلی با f2.2 است که در دو گوشی دیگر پیکسل 6 نیز وجود داشت. در پنل جلویی یک دوربین 8 مگاپیکسلی با f2.0 ، مشابه دوربین پیکسل 6 کوچکتر قرار دارد.

از دیگر ویژگی‌ های این گوشی می‌ توان به اتصال 5G ، نمایشگر همیشه روشن ، حسگر اثر انگشت زیر صفحه ‌نمایش ، بلندگو های استریو ، میکروفون دوگانه و پشتیبانی از HDR اشاره کرد. این گوشی با اندروید 12 همراه با پنج سال به روز رسانی امنیتی عرضه می شود.

پیکسل 6a دارای باتری کوچکتر 4410 میلی آمپر ساعتی است. گوگل ادعا می‌کند با حالت جدید Extreme Battery Saver ، بیش از 24 ساعت استفاده منظم و تا 72 ساعت می توان از این گوشی استفاده کرد. این گوشی از شارژ سریع 18 واتی USB-PD پشتیبانی می کند اما خبری از شارژ بی سیم در آن نیست.

Pixel 6a در سه رنگ گچی ، ذغالی و مریم گلی عرضه خواهد شد. این گوشی از 21 جولای (30 تیر) به صورت آنلاین به فروش خواهد رسید و در 28 جولای (6 مرداد) در فروشگاه ها عرضه خواهد شد. این تلفن در ایالات متحده ، استرالیا، کانادا، فرانسه ، آلمان ، ایرلند، ایتالیا ، ژاپن ، پورتوریکو ، سنگاپور ، اسپانیا ، تایوان ، بریتانیا و … در دسترس خواهد بود.

هندزفری های Google Pixel Buds Pro

امروز ، پس از چندین بار تلاش برای ساخت هدفون ‌های بی ‌سیم ، گوگل از پریمیوم‌ ترین محصول خود رونمایی کرد: Pixel Buds Pro با قیمت 199 دلاری. Pixel Buds Pro که به عنوان پاسخی مستقیم به AirPods Pro اپل طراحی شده است ، قابلیت حذف فعال نویز ، حالت شفافیت صدا ، اتصال بلوتوث چند نقطه ‌ای و درجه مقاومت در برابر آب IPX4 را به عنوان ویژگی های خود ارائه می‌ کند. این محصولات نیز در همان تاریخ 21 جولای برای خرید در دسترس هستند.

محصولات جدید گوگل: از Pixel 6a تا ساعت هوشمند، تبلت و هندزفری های جدید

هم هدفون و هم قاب گوشی شباهت زیادی به Pixel Buds 2020 دارند و کیف حمل این دو مدل عملا یکسان به نظر می‌رسد. Pixel Buds Pro در رنگ‌ های مشکی ، آبی ، سبز و قرمز عرضه می‌شوند. در مقایسه با مدل قدیمی ‌تر ، ورودی‌ های میکروفون بیشتری را در اطراف بیرونی این گوشی ها مشاهده خواهید کرد و قرار است آنها نسبت به Pixel Buds قبلی به شکلی عمیق ‌تر در کانال گوش شما قرار بگیرند.

Pixel Buds Pro در واقع دارای سنسور هایی است که “فشار کانال گوش شما را اندازه گیری می کنند تا بادز های هدفون به طور فعال این فشار را کاهش داده و راحت بمانند.” دیگر هدفون‌ های رده بالا شامل سیستم‌ های میکرو دریچه ای برای مقاصد مشابه هستند. طبق استانداردی همیشگی ، سه اندازه نوک گوش در جعبه دستگاه قرار دارد ، اما گوگل ادعا می‌کند که الگوریتم ‌های نرم ‌افزار Silent Seal می ‌توانند با گوش شما سازگار شوند و میزان نویز حذف شده را به حداکثر برسانند.

گوگل می گوید که سخت افزار داخل Pixel Buds Pro نیز سفارشی است، از پردازنده شش هسته ای و درایور ها گرفته تا الگوریتم های فوق الذکر که روی هدفون ها اجرا می شوند همگی اختصاصی گوگل طراحی شده اند. ریک استرلو (Rick Osterlo) ، معاون ارشد دستگاه‌ ها و سرویس‌ های گوگل ، در طی یک کنفرانس خبری ، آنها را “بهترین سخت ‌افزار صوتی موبایلی که تا به حال طراحی کرده‌ایم” نامید. دیگر ویژگی های این هندزفری ها مانند Fast Pair نیز ارائه خواهد شد و یک قابلیت جدید به نام Volume EQ در آنها وجود دارد که هدفون‌ ها به طور خودکار صدا را در محدوده فرکانس بهینه می‌ کنند تا از صدای کامل و غنی در هر حجمی اطمینان حاصل کنند.

محصولات جدید گوگل: از Pixel 6a تا ساعت هوشمند، تبلت و هندزفری های جدید

مشابه ایرپادز پرو اپل ، Pixel Buds Pro برای جابجایی خودکار بین دستگاه ‌های اندرویدی رایج شما بدون نیاز به باز کردن منو های تنظیمات بلوتوث طراحی شده است. اما فراتر از این سوئیچینگ “هوشمند” صدا ، Pixel Buds از چند نقطه بلوتوث مناسب پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد به طور همزمان به دو منبع صوتی متصل شوید.

بر اساس برآورد های گوگل ، Pixel Buds Pro عمر باتری قابل توجهی خواهد داشت. این شرکت ادعا می‌ کند که با فعال کردن حذف نویز فعال 7 ساعت و در حالت خاموش ۱۱ ساعت می توان به صورت مداوم به گوش دادن موسیقی ادامه داد.

ساعت هوشمند Google Pixel Watch

پس از هفته ها شایعات و عکس های لو رفته ، گوگل بالاخره تایید کرد که پیکسل واچ واقعی است. با این حال ، این ساعت اواخر پاییز امسال وارد بازار می ‌شود.

همانطور که گمان می رود ، ساعت پیکسل دارای طراحی دایره ای شکل و دارای یک تاج و دکمه کناری “لمسی” است. از فولاد ضد زنگ بازیافتی ساخته شده و دارای نوار های اختصاصی قابل تعویض است. همچنین سیستم‌ عامل Wear OS 3 بهبود یافته روی آن اجرا می‌ شود که دارای واسط کاربری به روز شده با ناوبری بهتر و اعلان‌ های هوشمند است. همچنین می ‌توانید نسخه سیم کارت خور دستگاه را برای اتصال مستقل انتخاب کنید.

محصولات جدید گوگل: از Pixel 6a تا ساعت هوشمند، تبلت و هندزفری های جدید

از نظر نرم ‌افزاری ، گوگل می‌ گوید که ساعت پیکسل دارای برنامه‌ های بومی گوگل و همچنین یکپارچگی جدید با Fitbit خواهد بود. این شامل موارد اساسی مانند Google Maps و Assistant می شود ، اما همچنین برنامه هایی مانند Google Wallet و Google Home که برای Wear OS جدید هستند نیز در این ساعت هوشمند وجود خواهند داشت. یکی دیگر از ویژگی هایی که به Wear OS ارائه می شود Emergency SOS است. ما این ویژگی را در ساعت ‌های هوشمند دیگر دیده‌ ایم و نکته اصلی این است که می ‌توانید از ساعت خود برای تماس با یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده و همچنین تماس با خدمات اضطراری استفاده کنید. در مورد ادغام با شرکت Fitbit ، باید بگوییم که می توانید اطلاعات آماری مربوط به ضربان قلب و پایش وضعیت خواب را در این ساعت هوشمند در اختیار داشته باشید.

گوشی های هوشمند Goolge Pixel 7 و Google Pixel 7 Pro

گوشی های پیکسل امسال دارای نسخه به روز شده ای از طراحی معرفی شده در 6 و 6 پرو هستند که بر روی برآمدگی افقی برجسته دوربین که در پشت آن قرار گرفته است ، تمرکز دارند. این بار ، نوار دوربین از آلومینیوم ساخته شده است که به جای داشتن یک نوار بزرگ مشکی که مانند سال گذشته در لبه ها قطع می شود ، به ریل های کناری دستگاه می پیوندد. رندرها همچنین حاکی از آن است که گوگل از حالت دو رنگ در پنل پشتی خود داری خواهد کرد.

محصولات جدید گوگل: از Pixel 6a تا ساعت هوشمند، تبلت و هندزفری های جدید

Pixel 7 Pro همچنین مانند 6 پرو دارای یک سیستم دوربین سه گانه پشتی خواهد بود و پیکسل 7 استاندارد به نظر می رسد مانند Pixel 6 استاندارد دارای دو دوربین پشتی باشد. با توجه به رندرهای منتشر شده ، به نظر می رسد 7 پرو به پیکربندی استاندارد سه دوربین عریض / فوق عریض / تله فوتو پایبند است.

تبلت هوشمند Google Pixel Tablet

در نهایت و با کمال تعجب به دلیل اینکه این مورد تا کنون به هیچ وجه فاش نشده است ، گوگل نیز روی تبلت پیکسل کار می کند. این محصول سال آینده عرضه خواهد شد اما این شرکت تصمیم گرفته تا نگاهی کوتاه به محصول سال آینده خود داشته باشد.

این تبلت هوشمند توسط سیستم روی تراشه Google Tensor ارائه خواهد شد، “طراحی شده تا یک همراه عالی برای تلفن Pixel شما باشد”. همانطور که می بینید، حاشیه ها نسبتا باریک هستند (برای یک تبلت) و دوربین جلو در داخل یکی از آنها نصب شده است و البته تنها یک دوربین روی بدنه پشتی دستگاه وجود دارد.

محصولات جدید گوگل: از Pixel 6a تا ساعت هوشمند، تبلت و هندزفری های جدید

اینها همه جزئیاتی است که در حال حاضر از این محصول منتشر شده است. گوگل می گوید این تبلت به عنوان مفیدترین تبلت در جهان طراحی شده است که هنوز نمی دانیم منظور این شرکت چیست!

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here