مدیاتک از 2 چیپست میان رده Helio P23 و Helio P30 رسماً پرده برداشت.

1
۳,۴۱۴

همانطور که پیشتر گمانه زنی شده بود، امروز مدیاتک از چیپست هایِ جدید میان رده خود با نام هایِ Helio P23 و Helio P30 پرده برداشت. بر اساس اطلاعات رسمی ای که مدیاتک منتشر کرده است، این چیپ ست ها اولین بار در 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی در گوشی هایِ هوشمند استفاده خواهند شد، اما به نظر میرسد Helio P30 تنها در چین در دسترس خواهد بود.

این چیپست هایِ جدید در واقع رابط بین چیپست هایِ پایین رده و بالا رده مدیاتک میباشند. این چیپست ها دارایِ 8 هسته پردازشی هستند، که همه آنها از نوعِ Cortex-A53 میباشند و 4 هسته اول که در خوشه اول هستند دارایِ فرکانس پردازشی 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته دوم که در خوشه دوم قرار دارند دارایِ فرکانس پردازشی 1.65 گیگاهرتز هستند.

اما اولین تفاوت این 2 چیپست از اینجا آغاز میشود. هر دو چیپست مجهز به چیپ گرافیکی Mali G71MP2 میباشند، اما فرکانس کاری آنها متفاوت است. مدیاتک فرکانس کاری چیپ گرافیکی به کار گرفته شده در چیپست Helio P23 را بر رویِ 770 مگاهرتز قفل کرده است، در حالی که فرکانس کاری چیپ گرافیکی چیپست Helio P30 بر رویِ 950 مگاهرتز قفل شده است.

بنابر گفته هایِ سردمدار کمپانی مدیاتک، چیپست هایِ جدید از خط تولید مشابه با چیپست پرچمدار Helio X30 برخوردار هستند تا کارایی مناسبی را برایِ گوشی هایِ هوشمند میان رده آینده به ارمغان بیاورند. مدیاتک بر رویِ مودم داخلی و بخش پشتیبانی از دوربین هایِ دوگانه یا دوربین هایِ تکی نیز تلاش بسیار زیادی به خرج داده است و آنرا در تمام جهات ارتقا بخشیده است.

چیپست Helio P23 از دو سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی یا یک دوربین تک فاز 24 مگاپیکسلی پشتیبانی به عمل می آورد، در حالی که چیپست Helio P30 از دو سنسور 16 مگاپیکسلی یا یک دوربین تک فاز 25 مگاپیکسلی پشتیبانی به عمل می آورد. گفته میشود کمپانی مدیاتک در این چیپست ها از فناوری DSDS یا به عبارتی Dual Sim Dual Standby بهره گرفته است، که به این ترتیب هر دو سیم کارت میتوانند بر رویِ باند کاری 4G LTE کار کنند و در صورت استفاده از یک سیمکارت، سیمکارت دیگر در حالت آماده به کار قرار میگیرد.

مدیاتک اشاره میکند که چیپست Helio P23 به صورت جهانی عرضه خواهد شد، چون تا کنون کمپانی هایِ بسیار بزرگی درخواست استفاده از آن بر رویِ گوشی هایِ هوشمند آینده خود را کرده اند، اما چیپست قدرتمندتر که Helio P30 نام دارد پایِ خود را از مرزهایِ کشور پهناور چین فراتر نخواهد گذاشت، چون قیمت بالاتری دارد. البته مدیاتک تأکید کرده است که اگر کمپانی هایِ توسعه دهنده گوشی هایِ هوشمند برایِ Helio P30 درخواست مطرح کنند، این چیپست به آنها نیز داده خواهد شد.

در تصویر ذیل میتوانید جزئیات چیپست هایِ جدید و مقایسه آنها با چیپست هایِ همرده قدیمی و چیپست پرچمدار حال حاضر کمپانی مدیاتک که X30 میباشد را مشاهده کنید. گفتنی است که چیپست X30 تنها بر رویِ گوشی Meizu Pro 7 Plus به کار گرفته شده است، که هنوز به بازارهایِ جهانی نیز راه نیافته است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

یک دیدگاه

  1. ای بابا پی۳۰ هم که بر اساس ۱۶nm هست
    اول گفتن ده هسته ای با دو هسته A72 بعد گفتن هشت هسته ای با لیتوگرافی ۱۲nm آخرشم شد همون پی۲۰ با گرافیک قوی تر خدا کنه تو xa2 و مدل اولترا این نباشه وگرنه تو سرعت و قدرت گوشی هیچ فرقی نمی کنه فقط بازی ها رو بدون لگ اجرا می کنه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here