مدیاتک در چند روز آینده از چیپ های Helio P23 و Helio P30 رونمایی می کند.

2
۴,۱۴۹

کمپانی مدیاتک ارسال دعوت نامه برای مراسم معرفی خود را آغاز کرده است. بر همین اساس، انتظار می رود که این کمپانی در روز 29 آگست از دو چیپ جدید خود با نام های Helio P23 و Helio P30 در شهر پکن رونمایی کند.

البته در حال حاضر به نظر می رسد که اطلاعاتی در رابطه با این چیپ ها منتشر شده است. بر این اساس، در چیپ P23 از پردازنده ای 16 نانومتری استفاده خواهد شد. همچنین، در این چیپ از پردازشگری شامل هشت هسته ی پردازشی بکارگیری شده است. شایعاتی نیز مبنی بر پشتیبانی این چیپ از رزولوشن 2K برای نمایشگرها، دوربین های دوگانه، شبکه ی ارتباطی Cat.7 و رم های LPDDR4X منتشر شده است.

همانطور که احتمالاً پیش بینی می کنید، Helio P30 قدرتمندترین چیپ از سری چیپ های P خواهد بود. پیش بینی ها حاکی از بکارگیری فناوری ساخت 12 نانومتری کمپانی TSMC و استفاده از چهار هسته ی پردازشی Cortex-A72 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و چهار هسته ی دیگر از نوع Cortex-A53 و با مجموع فرکانس 1.5 گیگاهرتز می باشند. علاوه بر این ها، این چیپ از ارتباط Cat.10 پشتیبانی می کند که در نهایت می تواند سرعت دریافت 600 مگابیت بر ثانیه ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

یکی از کاربران وبسایت Weibo اعلام کرده است که احتمال قوی تا پایان سال میلادی جاری کمپانی های چینی دست به تولید گوشی های هوشمند خود با این چیپ های جدید خواهند زد. بر اساس گفته ی همین کاربر، مدیاتک پس از عرضه ی رسمی این چیپ انتظار دریافت ماهیانه سه میلیون چیپ را دارد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

2 دیدگاه ها

  1. فقط خدا کنه سونی تو xa2 نره سراغ p23.
    آخه این کارهای عجیب جدیدا از سونی زیاد دیدیم و فعلاً هدف اول تا نهمش تو گوشی ها کاهش هزینه تولید و سود بیشتر هست.
    ولی انصافا p30 شاهکاره و اگه یه gpu خوب روش بزاره مثل خیار تمام بازی ها و برنامه ها رو اجرا می کنه و واقعاً نیازی به پردازنده های پرچمدار نیست.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here