مدیاتک از چیپست جدید خود تحت عنوان P15 پرده برداشت.

4
۴,۸۷۲

thumb
روز گذشته شرکت مدیاتک از چیپست جدید خود موسوم به Helio P15 پرده برداشت. در اصل این چیپست قرار است جانشین سری P10 همین مجموعه شود. چیپست جدید دارای مصرف باتری کمتر نسبت به نسل پیشین خود علاوه بر قدرت بیشتر خواهد بود.

هسته اصلی این چیپست را پردازنده 8 هسته ای Cortex-A53 با ریت پردازش 2.2 گیگاهرت تشکیل میدهد تا با افزایش 0.2 گیگاهرتزی نسبت به نسل قبل توانایی پردازش بهتری را دارا باشد. علاوه بر این، این چیپست از پردازنده گرافیکی دو هسته ای Mali-T860 MP2 درون خود بهره مند است و با افزایش 100 مگاهرتزی نسبت به نسل پیشین این چیپست توانایی پردازش 800 مگاهرتزی را داراست.

مدیاتک در حین معرفی این محصول قول بهبود 10 درصدی در قدرت پردازشی و مصرف انرژی نسبت به نسل پیشین خود را به کاربران داده است. همچنین این چیپست همانند نسل پیشین خود با فناوری 28 نانومتری توسعه یافته است پس نمیتوان انتظار بهبود چشمگیری در مصرف انرژی را در این چیپست داشت.

هنوز اطلاعاتی در باره حداکثر رم قابل استفاده در کنار این چیپست به بیرون درز نکرده است ولی این چیپست همانند نسل پیشین از درگاه تک کاناله LPDDR3-933 پشتیبانی میکند. و در پایان شایان ذکر است که این چیپست سازگار با تکنولوژی LTE و همچنین توانایی سازگاری با LTE Cat 6 را دارا است. هنوز اطلاعات بیشتری درباره این محصول به بیرون درز نکرده است اما انتظار میرود بزودی قیمت و شرایط عرضه این محصول اعلام شود. نظر شما درباره این محصول مدیاتک چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

4 دیدگاه ها

  1. یعنی به معنای واقعی پردازنده مدیاتک مزخرف ترین پردازنده برای گوشی های سونی هست!!!
    نمونه بارزش c5 ultra که مشکل فراوانی با فلش تولز داره تو اپدیت گوشی به بدترین شکل بیریک میشه
    اصلا تا حالا کسی سی۵ را به ۶٫۰٫۱ ارتقاء داده?
    چرا سونی فکری به حالش نمیکه?

    پاسخ

  2. واقِــــــــــــــعــــــــاً چیپست اشغالیِ، حدا اقل باید مصرفشو پنجاه درصد کم میکرد تا ارزش داشته باشه، یا قدرتشو پنجاه درصد بیشتر نیمرد، وگرنه که دوزار نمی ارزه

    پاسخ

  3. یک لحظه فکر کردم نوشته افزایش ۱۰۰ درصد قدرت
    ولی دیدم افزایش ۱۰۰ مگاهرتزی نسبت به نسل پیشین
    کاهش مصرف انرژی هم تمام شرکتها دروغ میگن
    من موندم هر سال میگن کم مصرف تر میش بعد میبینی که تا دروغی بیش نیست منظورم تمام شرکتها هستش

    پاسخ

  4. چه بهبود قابل توجهی!! P10 رو کرده P15 فقط ۱۰ درصد بهبود داشته! GPU اش کلا ۱۰ مگاهرتز قوی شده!
    کاش سونی از این استفاده نکنه کوالکام چیز دیگه ایه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here