مرثیه ای برایِ یک رؤیا: لانچر اختصاصی گوگل به زودی به دست فراموشی سپرده میشود.

6
۵,۴۰۹

اگر شما هم مثل ما از این موضوع متعجب و سردرگم هستید که چرا دو لانچر رسمی و اختصاصی گوگل بر رویِ پلی استور وجود دارد ( یکی Google Now Launcher و دیگری Pixel Launcher )، باید بگوییم که به زودی یکی از این دو لانچر به صورت کامل از دنیایِ پهناور گوشی هایِ اَندرویدی حذف خواهد شد و از این پس تنها یک لانچر اختصاصی از گوگل بر رویِ پلی استور وجود خواهد داشت.

همانطور که از نام لانچر اختصاصی جدید گوگل ( Pixel Launcher ) مشخص است، این لانچر تنها قابل نصب بر رویِ گوشی هایِ گوگل میباشد، اما با اینحال غول جستجویِ دنیا قصد دارد به عمر Google Now Launcher خاتمه داده و آنرا از صحنه روزگار محو کند. این موضوع میتواند دو جنبه خوب و بد داشته باشد، که به بررسی هر دو جنبه آن خواهیم پرداخت.

جنبه خوب ماجرا اینجاست که با حذف شدن یکی از دو لانچر اختصاصی گوگل کاربران دیگر سردرگم نمیشوند و وضعیت مشخص است. تنها یک لانچر به صورت اختصاصی توسط گوگل پشتیبانی میشود و از این رو بیشتر وقت تیم توسعه دهنده بر رویِ اضافه کردن ویژگی هایِ جدید به Pixel Launcher صرف میشود. اما جنبه بد ماجرا اینجاست که کاربران گوشی هایِ غیر پیکسلی دیگر نمیتوانند از ویژگی هایِ جدید لانچر گوگل بهره مند شوند، چون روند توسعه Google Now Launcher به زودی متوقف خواهد شد.

از طرفی، برخی از کمپانی هایِ دنیا همچون موتورولا که از لانچر گوگل به عنوان لانچر پیشفرض برایِ گوشی هایِ خود استفاده میکنند، بعد از اسقاط Google Now Launcher به مشکل برمیخورند، چون به صورت رسمی بعد از تاریخ 1 مارس 2017 میلادی لانچر سابق گوگل از درجه اعتبار ساقط خواهد بود و از رو کمپانی هایِ مذکور با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد.

البته کارشناسان حیطه نرم افزار به کمپانی هایِ مذکور پیشنهاد کرده اند که میتوانند پس از اتمام پشتیبانی از لانچر سابق گوگل، از لانچر پروژه متن باز اَندروید ( AOSP ) در گوشی هایِ خود بهره بگیرند، که از همان پروتکل هایِ لانچر گوگل بهره میبرد و به صورت کامل با دستیار صوتی گوگل و موتور اختصاصی آن همخوانی دارد و از این رو کاربران را با مشکل مواجه نخواهد کرد.

همچنین، گوگل به تمامی شرکت هایِ تابعه اعلام کرده است که باید لانچرهایِ خود را با دستیار صوتی این کمپانی همگام سازند. همانطور که مطلع هستید، سونی از چند نسخه قبل صفحه ای اختصاصی برایِ دستیار صوتی گوگل را به لانچر اختصاصی گوشی هایِ اکسپریا افزوده است و به این ترتیب با پیش بینی مناسب آینده یک قدم از سایر کمپانیِ های رقیب جلوتر میباشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

6 دیدگاه ها

  1. مرثیه ای برای یک رویا!
    چه فیلم محشری بود!
    آقا یه سوال؟ سونی تابحال ژست های حرکتی حسگر اثر انگشت رو به گوشی هاش اورده؟میخواد بیاره؟کسی چیزی میدونه؟

    پاسخ

  2. سلام آقای پایدار،لطفاً اگه میشه چنتا لانچر خیلی بهتر از لانچر اکسپریا معرفی کنید.و بگید ک اگه روی سونی نصب بشن مشکلی پیش نمیاد؟ از لحاظ کارایی؟

    پاسخ

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۴

    سلام عزیز جان …
    والا لانچرهایِ زیادی هستند که میتونید بر رویِ گوشی هایِ اکسپریا استفاده کنید ؛
    همه هم سازگار هستند و مشکلی ندارند ؛
    ولی خب لانچر اکسپریا واقعاً بسیار بهبود پیدا کرده و ویژگی هایِ خوبی رو در اختیار کاربرا قرار میده ؛
    از طرفی بسیار با گوشی هایِ اکسپریا همگام هست .
    به نظر بنده دنبال لانچرهایِ دیگه نرید ، چون قطعاً از لحاظ کارایی و همگام بودن با سیستم عامل به پایِ لانچر اکسپریا نمیرسن .

    پاسخ

    saro_kurd2 گفته:
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۴۲

    دوست عزیز arrow luncher هم سریعه،و مصرف باتریش بسیار بسیار پایینه،ماندگاری باتری رو بیشتر میکنه

    پاسخ

    19arman95 گفته:
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۸

    لانچر apusهم عالیه داداش حتما امتحان کن ولی من با لانچر خود سونی عادت کردم ولی توی گوشی های قبلیم قبل پرمیوم از این لانچر استفاده میکردم با arrow

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here