مروری بر اخبار و حواشی سونی در سال 1392 (بخش اول)

7
۶,۲۵۵

Sony-logo
سال 1392 با تمام اتفاقات خود رو به پایان است. در ابتدای مطلب پیشاپیش سال جدید را به تمامی کاربران عزیز سایت تخصصی اکسپریا تبریک گفته و سالی پر از موفقیت برای شما آرزومندیم.
سال 1392 که بیشتر آن مصادف با سال 2013 میلادی بود سالی خوب و موفقیت آمیز برای سونی بود. سونی در این سال کارنامه قابل قبولی را از خود به جا گذاشت هرچند که در مقاطعی نیز با ضعف هایی رو به رو بود.

قصد داریم تا کارنامه سونی در سال 1392 را با هم مرور کنیم. ما اخبار سال گذشته سونی را به چهار بخش تقسیم کردیم که در بخش اول اتفاقات بهار سال گذشته را با هم مرور میکنیم.

بخش اول = بهار

اکسپریا Z که در زمستان سال 91 معرفی شد در ابتدای ورود با مشکلی عجیب رو به رو بود. مشکل مرگ ناگهانی این دستگاه و خاموش شدن آن تا حد زیادی کاربران را نگران کرده بود. سونی در اولین روزهای سال 92 با ارائه یک آپدیت این مشکل را برای همیشه حل کرد. پس از این نیز اکسپریا TX که از قافله دوستان خود جا مانده بود آپدیت جلی بین را با تاخیر نسبت به اکسپریا V و T دریافت کرد.

در نیمه اول فروردین سونی آمار فروش اکسپریا Z در طول 40 روز از عرضه این محصول را منتشر کرد. فروش 4.6 میلیون دستگاه در این مدت برای سونی رکوردی خاص محسوب میشد.

در همین روزها یک رکورد دیگر برای سونی ثبت شد. رکورد بزرگترین دیوار موزاییکی جهان با کنار هم قرار گرفتن 196 دستگاه اکسپریا ZL در گینس به نام سونی ثبت شد.

موفقیت های سونی در این ماه همچنان ادامه داشت و اینبار کسب مقام دوم برترین شرکتهای دنیا در زمینه تکنولوژی پس از گوگل به نام سونی ثبت شد.

پس از حدود یک ماه از آپدیت اکسپریا Z و حل مشکل مرگ ناگهانی این دستگاه اکسپریا V هم که دچار این بیماری سخت بود توسط یک آپدیت درمان شد و مشکل مرگ ناگهانی این دستگاه نیز برای همیشه فراموش شد.

اما نقطه اوج اخبار مربوط به سونی در بهار 92 را میتوان برنامه به روزرسانی محصولات اکسپریا به اندروید 4.1 دانست. این آپدیت در مرحله اول برای اکسپریا T و V و سپس TX عرضه شد و قرار بود 6 دستگاه باقی مانده با فاصله ای کوتاه از گروه اول این آپدیت را دریافت کنند. اما تاخیر های سونی در ارائه این به روزرسانی نارضایتی کاربران را تا حد زیادی در پی داشت.

اکسپریا P و Go در هفته اول اردیبهشت این آپدیت را دریافت کردند. اما همچنان خبری از چهار مدل Xperia S , Xperia SL , Xperia ion , Xperia Acro s برای دریافت این آپدیت نبود.

سونی در هفته اول از یک محصول جدید با نام اکسپریا ZR رو نمایی کرد که مدل کوچک شده اکسپریا Z بود.

دو هفته پس از انتشار اپدیت جلی بین برای اکسپریا P و Go اولین فریمور جلی بین اکسپریا S تایید شد. اما هنوز زمان انتشار این آپدیت مشخص نبود.

در نیمه اردیبهشت بود که اکسپریا SP و L در محصول میان رده سونی کم کم به بازار کشور های مختلف راه پیدا میکردند. پس از این دو نیز تبلت اکسپریا Z وارد بازار های جهانی شد.

سر انجام آپدیت اکسپریا S و آیون در هفته اول خرداد بعد از چندین با به تاخیر افتادن منتشر شد. آپدیتی که در کمتر از چند ساعت توسط سونی متوقف شد. اما پس از کش و قوس های فراوان پرونده به روزرسانی اکسپریا S به اندروید 4.1 بسته شد و سونی رسما این آپدیت را در هفته دوم خرداد منتشر کرد. هرچند که این آپدیت با مشکلات زیادی نیز همراه بود و شاید این آپدیت را بتوان نقطه تاریک عملکرد سونی در سال 1392 دانست.

سونی در نیمه های خرداد از یک محصول میان رده جدید خود رونمایی کرد. اکسپریا M قدرتمندترین گوشی دو سیم کارته سونی تا به آن روز به حساب می آمد.

در نیمه دوم خرداد سونی رسما پلی استیشن 4 را معرفی کرد.

در روزهای پایانی بهار جزئیات زیادی از اکسپریا زد اولترا به بیرون درز کرد. دستگاهی که در تابستان توسط سونی معرفی شد که در بخش بعدی در مورد آن سخن خواهیم گفت.

پایان بخش اول

ادامه دارد…

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

7 دیدگاه ها

  1. سلام به دوستان گل بامعرفت عید شما هم پیشاپیش مبارک
    داش امید گل چاکریم عید شما هم پیشاپیش مبارک
    یعنی سونی به ما که z1 داریم عیدی کیت کت می ده….
    انشاالله

    پاسخ

    امید گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت: ۰۸:۲۸

    این چه سوالی دیگه Z1 نگیره پس کی بگیره L؟
    توی فیس بوک فقط بحث سره 4.4 برای Z و Z1 هستش!
    اگه الان بری خودت میبینی همه میگن 4.3 واسه ال 4.4 واسه زد وان

    پاسخ

  2. عیدی یعنی 4.3 واسه ما که میان رده داریم ! کیت کت واسه اونایی میاد که جیباشون پره و Z1 و Z دارن!
    همه که نمیتونن برن گوشی یه تومنی بخرن! مثل ما که L داریم 4.3 بهترین عیدی میشه که هرسال گرفته بودیم
    بله آقا سینا بزرگترین عیدی شما کیت کت هست و بزرگترین عیدی ما 4.3 واسه میان ردمون هستش!
    به هر حال ماهم XPERIA خریدیم دیگه نباید یه 4.3 عیدی بگیریم یعنی سونی ما از 4.3 کمتریم؟
    به هر روی سال نو پبشاپیش مبارک امید وارم سال خوبی داشته باشید دوستان…

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ساعت: ۱۴:۰۶

    دوست عزیز سونی از نظر من بهترین آپدیت ها رو میده
    شما برو سامسونگو نگاه کن ببین الان چقدر به فکر گوشی های میان ردشه؟!!!
    سونی به همه ی گوشی هاش حداقل دو بار آپدیت داده …
    در ضمن آپدیت 4.4 برای L اومده ولی رسمی نیست به زودی رسمیش هم میاد
     

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here