مشخصات چیپ های اسنپدراگون 670، 640 و 460 فاش شد.

10
۴,۹۴۴

کمپانی کوالکام در ماه میلادی جاری از چیپ اسنپدراگون 845 خود رونمایی کرد که قرار است تا یک سال آینده در بیشتر پرچمداران اندرویدی از آن استفاده شود. اما براساس رسم هر ساله ی این کمپانی، باید منتظر عرضه ی محصولاتی برای گوشی های میان رده نیز باشیم. از همین رو، می توان انتظار معرفی چند چیپ جدید از سری های 400 و 600 را داشت. به تازگی اطلاعاتی منتشر شده است که علاوه بر مدل این چیپ ها، مشخصات آن ها را نیز فاش کرده است.

همانطور که در جدول بالا می بینید، نخستین چیپ کوالکام برای سال 2018، اسنپدراگون 845 است که پیشتر به معرفی و بررسی مشخصات آن پرداخته ایم. چیپ بعدی که مشخصات آن را مشاهده می کنید، اسنپدراگون 670 است. این چیپ در حقیقت نسخه ای قوی تر از اسنپدراگون 660 است که سال گذشته در دستگاه های زیادی شاهد استفاده از آن بودیم. بزرگترین مزیت اسنپدراگون 670، استفاده از لیتوگرافی 10 نانومتری در ساخت آن است که باعث کاهش مصرف انرژی به وسیله ی پردازشگر دستگاه و در نهایت بازدهی بیشتر باتری خواهد شد.

پردازنده ی این چیپ از چهار هسته ی پردازشی کایرو 360 با فرکانس پردازشی 2 گیگاهرتز و چهار هسته ی کایرو 385 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازشگر گرافیکی مورداستفاده در این چیپ هم آدرنو 620 خواهد بود. یکی دیگر از بخش هایی که شاهد تقویت عملکرد در اسنپدراگون 670 بودیم، پردازشگر سیگنال تصویر می باشد. در این گوشی از دو پردازشگر تصویر اسپکترا 260 استفاده شده است که امکان استفاده از دو دوربین با حداکثر رزولوشن 13 مگاپیکسل برا هریک از دوربین ها را در اختیار کمپانی های سازنده قرار می دهد.

مودم بکارگیری شده در این چیپ از LTE Cat.16 پشتیبانی می کند که حداکثر سرعت دانلود 1 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 150 مگابیت بر ثانیه را در شبکه ی LTE در اختیار کاربران قرار می دهد. پیش بینی می شود که در سال 2018 شاهد استفاده از این چیپ در دستگاه های میان رده ی نسبتاً قدرتمند باشیم.

چیپ بعدی معرفی شده در جدول بالا، اسنپدراگون 640 است که در دستگاه هایی از آن استفاده خواهد شد که تولیدکنندگان قصد ندارند دستگاه قدرت پردازشی چیپ اسنپدراگون 670 را داشته باشد.

اسنپدراگون شامل 2 هسته ی پردازشی قدرتمند کایرو 360 با فرکانس پردازشی 2.15 گیگاهرتز و شش هسته ی پردازشی کایرو 360 با فرکانس پردازشی 1.55 گیگاهرتز می باشد. پردازشگر گرافیکی مورداستفاده قرار گرفته در این چیپ هم آدرنو 610 است که در مقایسه با آدرنو 620 استفاده شده در اسنپدراگون 670 قدرت کمتری را خواهد داشت. مودم استفاده شده در این چیپ هم از نوع X12 می باشد که از شبکه ی LTE Cat12 پشتیبانی می کند و حداکثر سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 150 مگابیت بر ثانیه را در شبکه ی LTE در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

آخرین چیپی که انتظار می رود برای دستگاه های میان رده ی ضعیف تر معرفی شود، اسنپدراگون 460 خواهد بود که می توان انتظار استفاده از آن در دستگاه هایی با قیمت کمتر را داشت.

پردازنده ی مورداستفاده در این چیپ شامل چهار هسته ی پردازشی کایرو 360 با فرکانس پردازشی 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته ی پردازشی دیگر از نوع کایرو 360 با فرکانس پردازشی 1.4 گیگاهرتز می باشد. رم استفاده شده در این پردازنده هم قابلیت پشتیبانی سیستم کش را نخواهد داشت و از یک سیستم پردازش سیگنال تصویر اسپکترا 240 استفاده می کند که امکان استفاده از دوربینی با حداکثر رزولوشن 21 مگاپیکسل را در اختیار کاربر قرار می دهد. برخلاف دو چیپ قبلی که بر پایه ی فرآیند ساخت یا لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده اند، چیپ اسنپدراگون 460 از لیتوگرافی 14 نانومتری بهره می برد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که پس از معرفی رسمی این چیپ ها، چه کمپانی هایی تصمیم به استفاده از آن ها در گوشی های جدید خود را خواهند گرفت.

 

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

10 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت مدیریت محترم سایت گرانبهای اکسپریان، بدون تعارف یکی از بهترین سایت ها در زمینه تکنولوژی است تا کنون استفاده کرده ایم، قبلاً هم خواهش کردم جبهه گیری کردید لطفاً کانال را تبلیغ کنید ما کی گفتیم ممبر تقلبی اضافه کنید میگوییم مثل کانال های دیگر از روش های تبلیغاتی کانال را معرفی کنید حیف است بخدا مثل گوشی های سونی کانال شما هم خیلی شناخته نشده

    پاسخ

    kian13 گفته:
    ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۲۵

    آخه توی کانال مطلب خاصی قرار نمیدن داداش فقط اطلاع رسانی پست هاس سایت هستش

    پاسخ

  2. دوستانی که ایکس زد پریمیوم دارند آیا درسته برخی شایعه می‌کنند فریم گوشی حتی تو محافظ ژله ای خش میگیره؟ آیا چنین چیزی میشه؟ لطفاً راهنمایی کنید

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۷

    ن چرند میگن

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۳۲

    با سلام. بله دوست عزیز متاسفانه فریم این گوشی به شدت مستعد خش پذیری هست. من دقیقا یک هفته بعد از ورود به ایران از سایت تکنولایف خریدم و همراهش یک گارد ژله ای grifein گرفتم. و از اون موقع (تیرماه) تا اواخر شهریور داخل گارد بود. یک بار در یک مهمانی درش آوردم تا پشت گوشی و نشون بدم متوجه این خش ها شدم. بعد مهمانی به دقت و خیلی ریز نگاه کردم و دیدم بله واقعا خش های ریز زیادی برداشته. دقیقا قسمتی از فریم که به نمایشگر نزدیک هست. وسط و قسمتی که به پشت گوشی نزدیکه خش نداشت. خلاصه کلی مغموم و ناراحت شدم که گوشی و تو پر غو نگه داشتم و خش افتاده. تنها دلیلش هم ترکیب پلاستیک و نایلون این فریم هست. من دوتا از دوستام z5p دارن یکی کروم و یکی طلایی جفتشون فریم هاشون بی خش و تازه حس بهتری به آدم دست میده در گرفتن گوشی. خلاصه گفتم یه چنتا حرکت بزنم شاید خش هاش پرید. از خمیر دندون و الکل گرفته تا بهترین نوع پولیش ولی اینا نرفت. از اون به بعد بدون گارد استفاده میکنم و البته خیلی تو جای خوبی میذارمش مثلا خونه رو پارچه های نرم یا تو داشبرد ماشینم زیر دستی دو سه تا دستمال میذارم و خیلی حواسم هست. شاید باورت نشه ولی بزرگترین چیزی که ازش گله دارم فریم گوشیه بعدش دوربین و مشکلاتش. از اون به بعد هرکی خواست بگیره گفتم بهش یا xz1 بگیره یا اگه پریمیوم میخواد از گارد استفاده نکنه و مراقب گوشی باشه. موفق باشید

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۲

    ممنون وقت گذاشتید

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۰۳

    بله میشه گفت نسبتا راحت خط بر میداره
    اما با یک قاب ژله ای با کیفیت کاملا مشکلتون رو حل میکنه
    کلا هر قابی میشه استفاده کرد بجز اونایی که کنارش تیزه! مثلا من از قاب نیلکین مدل Frosted Shield استفاده کردم که لبه هاش تیز بود و باعث شد گوشی خط برداره!
    اما الان از قاب ژله ای Imak مشکلی دیگه نداشتم

    پاسخ

  3. حالا بازم سونی میاد اسنپ ۶۳۰ میزاره!!!!

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۱۷

    مهم اینه ک سرعتش فوق‌العاده هست

    پاسخ

    Nano system گفته:
    ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۲

    این پردازنده ها اواسط سال ۲۰۱۸ تولید میشن، در حالی که سونی میخواد اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی کنه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here