معرکه گیری رنگ ها: مقایسه صفحه نمایش اکسپریا Z5 Premium و گلکسی Note 5

75
۲۰,۴۱۸

Z5_Premium_black_group-640x640
بدون شک اگر بخواهیم برای هر گوشی هوشمندی، یک رقیب سرسخت انتخاب کنیم، هیچ گزینه ای بهتر از گلکسی Note 5 را برای اکسپریا Z5 Premium پیدا نخواهیم کرد. مثل طرفداران دو تیم همشهری و یا دو جناح سیاسی رقیب، طرفداران سونی و سامسونگ نیز همیشه در نبردهای تن به تن بین پرچمداران محبوب خود هیچ چیزی کم نمیگذارند.

اکسپریا Z5 Premium و گلکسی Note 5 در حال حاضر شاخص ترین اسمارت فون های سونی و سامسونگ هستند. این دو اسمارت فون یا بهتر بگوییم، این دو فبلت آنقدر کامل و عالی هستند که نمیتوانیم یکی را به صورت مطلق برتر از دیگری بدانیم.

از لحظه معرفی اکسپریا Z5 Premium در شهریور ماه امسال، هیچ چیزی به اندازه صفحه نمایش 4K این دستگاه در رسانه ها مورد توجه قرار نگرفت. سونی که تا پیش از این در هیچ یک از گوشی های هوشمند خود از صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر از FHD استفاده نکرده بود به یکباره تن به استفاده از صفحه نمایش 4K در اکسپریا Z5 Premium داد.

در مقابل سامسونگ مدت زیادی است که در پرچمداران خود صفحه نمایش QHD را انتخاب کرده است. البته سامسونگ هنوز از صفحه نمایش QHD فراتر نرفته و آخرین پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی Note 5 رزولوشن 1440×2560 را در اختیار ما قرار میدهد.

از نظر تعداد پیکسل های به کار رفته در صفحه نمایش با وجود اینکه 4K بیش از 2 برابر صفحه نمایش QHD است اما در یک گوشی هوشمند آنقدر تفاوتی با هم ندارند. این فرصت امروز در اختیار ما قرار گرفت تا صفحه نمایش اکسپریا Z5 Premium را با صفحه نمایش گلکسی Note 5 در کنار هم قرار داده و مقایسه کنیم.

در نمایش جزئیات به کار رفته در تصاویر، هر دو دستگاه عملکرد بسیار قابل قبولی داشتند. البته جزئیات بسیار ریز در صفحه نمایش اکسپریا Z5 Premium بهتر نمایش داده شده بود اما این اختلاف به صورتی نبود که صفحه نمایش QHD گلکسی Note 5 را مورد سرزنش قرار دهیم.

ما این بار در مقایسه خود به سراغ نمایش رنگ ها در صفحه نمایش رفتیم. چهار رنگ سفید، سبز، آبی و قرمز را به صورت مشترک در صفحه نمایش هر دو دستگاه قرار دادیم که نتایج جالب توجهی از آن بدست آمد. چهار تصویری که ما در هر دو گوشی قرار داده و مقایسه کردیم را در پایین مشاهده میکنید.


در نمایش رنگ آبی هر دو دستگاه تقریبا تفاوتی با یکدیگر نداشتند. هر دو رنگ تقریبا نزدیک به واقعیت بودند به طوری که نمیتوان یکی را برتر از دیگری دانست. در نمایش رنگ سبز نیز هر دو دستگاه تقریبا از رو به رو با هم برابر بودند که هر چه زاویه دید بیشتر شد سبز موجود در گلکسی Note 5 رو به روشنی و سبز موجود در اکسپریا Z5 Premium رو به تاریکی رفت.
DSC_0620

DSC_0618

DSC_0611
اما در نمایش رنگ قرمز اختلاف دو دستگاه بیش از همه بود. رنگ قرمز از رو به رو در گلکسی Note 5 اندکی متمایل به نارنجی بود اما در زوایای دیگر تصویری که در گلکسی Note 5 مشاهده میکردیم هیچ شباهتی به رنگ قرمز نداشت و به کل نارنجی را نمایش میداد. در حالی که رنگ قرمز در تمامی زوایا در اکسپریا Z5 Premium اصالت خود را حفظ کرده بود.
DSC_0616

DSC_0627

DSC_0626
و اما در رنگ سفید، هر دو دستگاه در نمایش حقیقت رنگ از خود ضعف نشان دادند. رنگ سفید در اکسپریا Z5 Premium اندکی متمایل به آبی و رنگ سفید در گلکسی Note 5 تقریبا شیری رنگ بود. جالب است بدانیم که در حین همین مقایسه ما رنگ سفید را در اکسپریا Z5 Compact نیز با این دو دستگاه مقایسه کردیم که نزدیکترین رنگ به واقعیت را همین مینی پرچمدار به ما نشان داد!

DSC_0622

ما مثل همیشه قضاوت را در خصوص مقایسه ها بر عهده شما میگذاریم. باز هم این نکته را خاطر نشان میکنیم که آنچه که چشم در واقعیت مشاهده میکند با آنچه که از دریچه دوربین مشاهده میکنید قطعا تفاوت دارد. اگر نمایش رنگ ها را در دو دستگاه نادیده بگیریم، برتری صفحه نمایش 4K اکسپریا Z5 Premium بر صفحه نمایش QHD گلکسی Note 5 در تصاویر شلوغ و با دقت بر جزئیات تصاویر مشخص خواهد شد اما این برتری به اندازه ای نیست که در یک نگاه سریع و به صورت فاحش قابل تشخیص باشد.

DSC_0637

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

75 دیدگاه ها

  1. اصلا این مقایسه رو قبول ندارم!!
    صفحه نمایش های سونی واقعا بهترند و از تجربه شخصیم هم اینو میگم!!!!
    http://xperian.ir/%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%B7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%86%D9%85/
    این لینک یک چیز دیگه رو کلا میگه

    پاسخ

  2. جناب rad007 این که من چه گوشی بخرم به شما ربطی نداره که تو کار دیگران دخالت میکنی
    دو روزه اومدی توی نت شدی کارشناس موبایل به نظرات بچه گانه شما هم کسی توجه نمیکنه

    پاسخ

  3. من نمی دونم چرا اینقدر میکن. امولد بهتره وقتی گوشیهای سامسونگ رو از نزدیک نگاه میکنی همیشه یه لایه رنگ سبز رو تصویر در حال نمایش میبینی که عصاب آدم رو خورد میکنه در صورتی که سونی رنگ ها رو واقعا جزاب نون میده من گوشیهای زیادی رو تست کردم واقعا فناوری تریلومینیوس سونی چه تو گوشی و چه تو تلویزیون هاش رقیب نداره رنگاش آدمو به وجد میاره تنهع نقطه ضعف سونی نویز زیاد تو عکسهایی که با دوربینش مخصوصا رو حالت 20 مگا پیکسل میگیری هستش یعنی جزییات کمتری رو نشون میده البته توبعضی شرایط عکسای فوقالعاده دقیقی میگیره ولی اغلب جزییات توعکس کمه ولی در عوض رنگها رو فوقالعاده ثبت میکنه و قابل مقایسه با سامسونگ و الجی نیست الجی بهترین جزییات رو تو هرشرایط نوری ثبت میکنه و سامسونگ کمترین نویز رو تو عکسها داره اما هیچکدومشون رنگ رو مثل سونی ثبت نمیکنن. در ضمن حسی که با دست گرفتن سونی به آدم منتقل میشه بخاطر کیفیت بالای ساخت یه چیز دیگست نباید سامسونگ و الجی رو باهاش مقایسه کرد. نمیگم الجی و سامسونگ بد هستن، سونی یه چیز دیگست

    پاسخ

  4. برید از زاویه 130 درجه تو نوت5 به صفحه نمایش نگاه کنید آنوقت دیگه هیچ رنگی را صحیح نمیبینید!!!!!و همه رنگ ها مثل رنگین کمان هفت رنگ هستند
    واقعا بعضی ها یا به دلیل نداشتن تجربه این موارد مهم را نمیبینید یا اینکه میدانند و به خاطر تعصب همه چیز را انکار می کنند!!!!!

    پاسخ

  5. تو آبی یکی هستن.تو سبز premium بهتره تو قرمز هم همینطور و دقیقا حرف آقای معراجی مبنی بر اینکه در note 5 رنگ قرمز از زاویه دید غیر مستقیم به نارنجی میزنه کاملا درسته چون خودم s6 edge دارم و این رنگ قرمز رو رو صفحه گذاشتم و کاملا متوجه این موضوع شدم.
    (صفحه نمایش s6 edge با note 5 هیچ تفاوتی نداره و البته در s6 edge تراکم پیکسلی بیشتره)در کل در premium رنگ ها تیره تر هستند و با تغییر زاویه دید،عمق رنگ ها تغییر نمی کنه اما در note 5 رنگ ها روشن ترن و با تغییر زادیه دید عمق رنگ ها مقدار اندکی تغییر می کنه.

    پاسخ

  6. با هر دو گوشی کار کردم من نوت 5 رو پسندیدم رنگ سفیدش خیلی قشنگه
    Z5p با اینکه 5.5 اینچه ولی به خاطر حاشیه های زیادش از نوت 5 با صفحه 5.7 , بزرگتره که یک امتیاز منفی براش محسوب میشه و طراحی خوبی هم نداره
    Z5 سفید خیلی بهتر و قشنگتر از Z5P هستش

    پاسخ

    Rad007 گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۰۰

    ههههههههه…البته باید ببینیم از نظر تو و از نگاه تو قشنگ و زیبا به چی میگن !!!!!!!!؟؟؟؟؟

    پاسخ

    mr.reza گفته:
    ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۲۹

    اول تو نه شما
    دو تا گوشی سونی دارم V و Z
    قرار بود Z5 بگیرم که پشیمون شدم تا ماه دیگه نوت 5 میگیرم , شما بشینید الکی طرفداری و تبلیغ برند بکنین ببینم آخرش چی گیرتون میاد

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۵۷

    آره تو بهتره همان نوک5!!!! را بخری !!!!!!!!تو واقعا فکر میکنی پرمیوم و غیره در حد اکسپریا وی هستند !!!!!من حوصله بحث با امثال تو را ندارم چون تو هنوز در اول راه هستی! !!!!!!

  7. سلام، یه خواهش دارم از بچه های اکسپریایی،خواهشن این ترولهایی که می ایند و نظرات تحریک کننده میگذارند را تحریم کنید و اصلا هیچ عکس العملی نشان ندهید میبینید که خودشان، شرشونو کم میکنند

    پاسخ

  8. قابل توجه سامسونگی ها
    سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هلند، سامسونگ را متهم به کم‌کاری در ارائه بسته‌های بروزرسانی کرد.
    سایت zoomit اعلام کرد.

    پاسخ

  9. عشق است سونی. اخه سامسونگ هم شد گوشی؟ واقعا z5نابودش کرد. سونی تا موقعی که هست رقیب نداره. نه سامسونگ نه اپل و نه….. مفد نمی ارزند. خدای گوشی یعنی سونی

    پاسخ

    mohammad گفته:
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۲۴

    خخخخخ .مقداری خندیدیم

    پاسخ

  10. فعلا بهترین باطری،بهترین صفحه نمایش،بهترین دوربین و بهترین طراحی،مال z5 پریمومه،جومونگیا هی میگفتن سونی بالا تر از فول اچ دی بلد نی،سونی بی سروصدا کارش و میکنه،اونی که حرفه ای یه یه مارک ژاپنی رو با کره ای یکی نمیکنه،ضد اب رو سونی در اورد،بدنه شیشه ای،و اولین گوشیه که تو باطری رقیب نداره،من z3 تک سیم دارم خودم موندم چطو باطریش اینطور قویه،سامسونگ بابام باطری رو قرت میده،در مقابل سونیه کم مصرف، آنتن دهیه سونی بی نظیره جاهاییکه گوشیه من انتن داره یا کم داره،اپل های دوستام انتنشون میره اینو دیگه کاملا میشه فهمید،وقتی میریم پیک نیک،خودشونم قبول دارن ولی میگن هیچی اپل نمیشه!!!وای فای من تا سه تا مغازه اون ور تر ار مغازم قطع نمیشه،مال اپل دوستام تا در میان کلا دیسکانکت میشه،بابا سونی عالیه،همه چی صفحه نمایش نیس بخدا،سونی همین باطریه قوی شم،تبلیغ نمیکنه باطری خیلی مهمه خیلی،ادم عصبی میشه وقتی هی شارز تموم میکنی،سامسونگ و شرکت های کره ای وچینی با تبلیغ بازارو گرفتن،مردم همه حرفه یی نیسن بدونن سونی خوبه یا فعلان گوشی هرچی دست مردم میبینن میگن خوبه لابد،

    پاسخ

  11. خواهشا اگه یه بار دیگه مقایسه کردید به حاشیه های عکس در مقایسه دقت کنین.الان تو بیشتر مقایسه های بالا دوربین بیشتر رو به روی گلکسی نوت 5 بوده تا z5.

    پاسخ

  12. واقعا رنگ سفید توی پریمیوم اصلا سفید نیست!در حقیقت برای کاربر معمولی رنگ های سفید و مشکی بیشتر از بقیه رنگ ها دیده میشه در طول استفاده روزانه. که البته در هر دو مورد oled ها بهتر از بقیه عمل میکنن. چه ماها طرفداران سونی بخوایم چه نخوایم سامسونگ فقط با تبلیغات فروشش بالا نرفته و بهتره خودمان را گول نزنیم!!! واقع بینانه که باشیم میبینیم شاید کیفیت از نظر سخت افزاری در حد سونی نباشه ولی دلیل نمیشه واقعا ضعیف باشه.

    پاسخ

  13. سلام آقای معراجی میشه یه مقایسه کلی بذارید چون اینجور مقایسه ها که فقط رنگ بندی مرد بررسی قرار میگیره به درد منی که کاربر عادی هستم نمیخوره یه مقایسه بین پرمیوم و نوت انجام بدید که کلی باشه و تعصاویر نسبتا با جزییات باشه ممنون

    پاسخ

  14. هیچ وقت نمیشه سفید خالص رو با دیود های نوری سبز، آبی و قرمز به نمایش گذاشت.
    ولی تو گوشی های سونی میشه با تنظیمات دستی رتگ سفید رو به خالصی برد!
    اِیول ســـــــــونـــــــــــی، دمت گرم…

    پاسخ

  15. رنگ قرمز از نوت4 به بعد همون قرمزه والا ما الان نارنجی نمیبینیم پرمیموم هم قرمز مشکی قاطی داره کلا رنگارو مرده نشون میده تو این مقایسه نوت5 برندس.گرچه مقایسه های دیگه که دیدم پرمیموم بهتر بود

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۴۱

    اخه تو نوکیا 1200 دسته چه ربطی داری به این مقایسه ها

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۵

    نه بابا تو چی دستته؟ نکنه میخوای بگی گوشی؟ اون گوشی نیستا!

    پاسخ

  16. برنامه آلبوم به

    Album 7.4.A.1.16
    آپدیت شد
    تغییرات:
    * New: Google Cast supported, enjoy your TV life!
    * Improved : Quick access to Rotate right, left and 180 degrees from rotate option.
    * Bug fixes and performance enhancements

    پاسخ

  17. آقا نوت 5 هم خوب بود درست شکی درش نیست،ولی خدایی Z5P تو رنگا بهتر بود ینی اینو نمیبینید؟ بخدا تعصبی نمیگم خداییش سونی بهتر بود مخصوصا تو رنگ قرمز و سبز. زنده باد سونی

    پاسخ

  18. آقای معراجی اول اینکه صفحه جفت گوشی ها باید تمیز تمیز باشن. احساس میکنم کمی چرب هستن.
    دوم اینکه باید در پایین و بالا قرار بگیرن گوشی ها، نه در چپ و راست.
    سوم اینکه باید در تاریکی مطلق این تست انجام میشد.
    چهارم اینکه باید رنگ مشکی رو هم تست میکردید.
    پنجم اینکه باید موتور های پردازشی تصویر رو خاموش میکردید. اینجوری کیفیت واقعی صفحه نمایش بدون هیچ دستکاری نرم افزاری به نمایش در میامد.
    و در آخر اینکه من همیشه قبول داشتم صفحه نمایش گوشی های نوت یه سر و گردن از بقیه گوشی ها بالاتره. مخصوصا توی نمایش رنگ ها و گرم بودن.
    مرسی به خاطر مقایسه آقای معراجی

    پاسخ

    mohamad reza گفته:
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۱۱

    نه دیگه hika !!!!
    بحث بحثه فناوری و موتور های پردازشی دو صفحه نمایشه ، باید روشن باشه تا ببینیم کدوم شرکت از نظره نرم افزاری بهتر عمل کرده وگرنه که کلی شرکت چینی هست که از quad hd استفاده میکنه اما کواد اچ دی چینی کجا و کواد اچ دی نوت5 کجا حالا پرمیوم بماند!

    پاسخ

  19. ممنون از زحمتی که کشیدید و مقایسه جالبی که انجام دادید
    این که سعی نمیکنید نظرات شخصیتون رو مثل خیلی از سایتای دیگه به مخاطب دیکته کنید عالیه
    در کنار نقاط مثبت نقاط ضعف سونی رو هم میگین و اینکه رقیبو نمیکوبین هم عالیه
    درود بر شما

    پاسخ

  20. عجب اصلا از این سایت انتظار نداشتم رفته رو آنتو تو تست اجام میده در حالی که سونی زد 5 پرمیوم در حالت گالری و پخش فیلم حالت 4k رو فعال میکنه در بقیه نرم افزارها از صفحه فول اچ دی استفاده می کنه گفتم که بدونید

    پاسخ

  21. من دیگه از این سایت انتظار نداشتم که همچین مقایسه ای رو بزاره.چون باید با چشم دید این مقایسه رو نه از تو صفحه گوشی.یعنی واقعا خودتون نمیدونید این جور چیزارو؟

    پاسخ

  22. در مجموع نوت ۵ بهتر بود تو عکسا
    و باید اینم در نظر بگیرید که نوت ۵ در همه شرایط موتور های پردازش رنگ و تصویرش فعاله درحالی که در سونی فقط هنگام تماشای فیلم و عکس رنگ ها غلیظ میشن.
    چیزی که هست اینه که ادم بیشتر داره با گوشیش کارای دیگه میکنه تا اینکه گالری باز کنه و صبح تا شب بشینه عکس تماشا کنه.
    صفحه ای برتره که تو همه شرایط و همه برنامه ها بالاترین کیفیت رو داشته باشه
    تنها ضعف نوت تو عکس مربوط به رنگ قرمز بود که اونم طبیعیه چون امولد ها قرمز رو رو به نارنجی نشون میدن اما در عوض تو نمایش بقیه رنگ ها به خصوص مشکی خیلی دقیق تر و بهتر از LCD ها عمل میکنن

    پاسخ

    Nfs گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۲۵

    عزیز دلم برنامه و بازی نیومده که نیاز به رزولیشن بالاتر full hd باشه اونوقت 2k به چه درد میخوره؟
    تفاوت full hd با 2k اندکه ولی اگه بخوای تفاوتی ببینی باید full hd رو با 4k مقایسه کنی. برای تفاوت 4k هم باید با 8k مقایسه کنی

    پاسخ

  23. جفتشونم خوب گوشیایین
    ولی سامسونگ دستم گرفتم خوشم نیومد، از بس سبک و جنس بدنش بده حس خوبی نمیده ب ادم
    اصن با رابط زیاد حال نمیکنم
    ولی هر کس سلیقه ای داره و من برند سونی بیشتر میپسندم
    لایک سونی

    پاسخ

  24. واقعا مطمعنم چیزی که z5p و Note 5نشون دادن این چیزایی نیست که تو عکس هست دوربین رنگ صفحه نمایش رو نميتونه مثل چشم مشخص کنه…من فقط راجب عمق رنگ میگم که عمق سیاهی z5p بهتره

    پاسخ

  25. جالب بود.ممنون.اما کاش کلا مقایسه میکردید.سرعت.کارایی…توان چند برنامگی.دوربین.شرایط سخت و گرمای پردازنده.
    در اخر چرا یه هاله تیره رو پرمیوم هست توی همه تصاپیر انگار صفحه کثیفه؟؟؟؟ خیلی هم نامرتبه.اقای معراجی لطفا توضیح بدید اینچیه؟

    پاسخ

  26. این مقایسه حرفه ای نبود همیشه دستگاه سمت چپ در مقایسه ها از دستگاه سمت راستی بهتر دیده میشه در دوربین. مقایسه باید بالا و پایین باشه. در کل برتری z5premium به نوت5 قابل انکار نیست

    پاسخ

    Ali parvaz گفته:
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۴۶

    اگه دستگاه سمت چپ همیشه بهتر دیده میشه.پس لابد مقایسه چندوقت پیش خودتم اشتباهه
    چون اونجاهم زد۴ سمت چپ بود و زد۳ سمت راست و با ترفند و کلک سعی براین داشتی وجهه زد۳ رو خراب و زد۴ رو بالعکس نشون بدی!درسته؟!!!

    پاسخ

    Abazar17 گفته:
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۲۲

    شما نمیشه چیزی ننویسی زیر خبرها و مقایسه ها بسه دیگه ابروی هرچی تکنولوژی و سونی و بردی کل شرکت و با نظرات مسخره میبری زیر سوال

    پاسخ

  27. داداشی ها نور صفحه z5 رو زیاد نکردن.
    ولی باز هم پر رنگ تره!!
    Sony make believe

    پاسخ

    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۲

    نور صفحه هر دو دستگاه آخر بود
    اما چون محیط روشن بود زیاد مشخص نیست
    و اینکه توی زاویه های تند پریمیوم کمی تاریکتر نشون میده
    تقریبا از این نظر مشابه با Z2 هست.

    پاسخ

    Last man گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۲۰

    جناب معراجی یه لطف میکنی زحمت بررسی مشابهی برای Z5 بکشی؟ به نظرم شخص عادلی هستید. نظر خود شما درباره رنگ سفید Z5 چی هست؟ (بدون تغییرات دستی)

    پاسخ

  28. پرمیوم است دیگر رقیب ندارد

    پاسخ

    فرود اشرفی گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۴

    من خودم پریمیوم دارم ولی اگه عادلانه قضاوت کنیم مساوی بودن یعنی دوتا پریمیوم بهتر بود دوتا نوت۵…

    پاسخ

    مجتبی گفته:
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۳۶

    کماکان صفحه نمایش نوت ۵ بهتره

    کافیه ففط صفحشو از نزدیک ببینید، دیکه حرفی نمیمونه

    پاسخ

    hamid xperia z گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۸

    کاش نمایش رنگ مشکی رو هم مقایسه میکردید

    پاسخ

    جان لستر گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۰۲

    حالا دیدید چرا سونی در جا میزنه و فروشش کمه و تو other جا خوش کرده…
    آخه چه این صفحه نمایشی ( مثلا فورکیه )…
    اون از دوربینش…اون از محل قرارگیریه سنسور اثر انگشتش…اون از رابط بی روح کاربریش…اون از آپدیتهای باگ دار آبگوشتیش…واقعا نچسبه…بگذریم بابا….دیسلایک های شما روشندلان رو عشقه…

    پاسخ

    mr.ali گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۰۷

    الان فن های سونی ترورت میکنن

    audi گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۱۳

    جان لستر یکم از تجربه کاربریت با پی۸ بگو

    Nfs گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۲۰

    حالا اینارو گفتی که بگی منم باحالم؟
    نگرانتم

    Alone Boy گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۲۷

    جناب روشن دل و واقع بین.قبل از هرچی بگم شما بهتره عیب صفحه نمایش های سامسونگ رو هم ببینی،رنگ سفید سونی تو تنظیمات White Balance قابل تنظیم هستش و خیلی بهتر از نوت هم خواهد شد فقط یه تنظیم میخواد.این قرمز رو شما نگاه نکن چون قرمز سامسونگ تمایل زیادی به نارنجی داره و چیزی نیست که تو عکس مشخص بشه بلکه با چشم دیده میشه.رنگ سبز و آبی که سونی بهتر از سامسونگ بود.فقط سامسونگ برتریش تو نمایش رنگ سیاه هستش.
    ……………………………………………………………………….
    خب
    اولا دوربین سری Z5 در بررسی آزمایشگاه DXO Mark فعلا بی رقیب ترین دوربین هستش و در فیلمبرداری و عکسبرداری هر کدوم یک امتیاز بالاتر از S6 Edge Plus هستش.

    ثانیا،بهترین محل واسه سنسور اثر انگشت همونجایی هستش که سالهاست باهاش گوشی رو روشن میکنیم و میکنید،یعنی دقیقا دکمه پاور گوشی ات و گوشی ام.

    ثالثا همین رابط بی روح کاربری فعلا از تاچ ویز به اصطلاح بهینه شده روان تر و سبک تر هستش،سامسونگ اگه خیلی وارده بره مشکل مدیریت رم گوشی هاشو درست کنه،در ضمن یادت باشه این حرف ها(رابط کاربری بی روح و سرد) همش یه مشت اراجیف یه عده متعصب سامسونگی هستش که چشم دیدن سرعت بالای رابط کاربری سونی رو ندارند و چشم و گوش بسته فقط یه حرفی میزنن و وقتی میخوان برتری سامسونگ رو پیش بکشند از امکاناتی صحبت میکنن که 99 درصدش رو حتی سالی یکبار استفاده نمیکنند.

    رابعا،داری اینجا حرف مفت میزنی،؛دقیقا کدوم آپدیت سونی باگ دار و آبگوشتی بوده؟اینکه اینهمه سری Z رو آپدیت کرد رو نمیبینی؟؟؟؟نه که سامسونگ خیلی به پرچمدارانش میرسه و درست و حسابی بهشون اپدیت میده؟این حرفت هم یه حرف ساختگی بیش نیست،منی که اینهمه با سونی ور میرم و باهاش واردم ندیدم یه آپدیت باگ دار بده و درستش نکنه،دقیقا کاری که سامسونگ تو انجام دادنش استاده و برعکس سونی یه آپدیت باگ دار میده واسه یک سال.

    بگذریم،کسی بهت دیسلایک بده حق داره چون حرفهات از روی منطق نیست

    جان لستر گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۳۲

    باشه جناب آئودی دارم یه بررسی تخصصی تهیه میکنم فعلا در حال نگارشه در آینده نزدیک در سایت میزارم…(الکی مثلا من هادی معراجیم)…
    شوخی کردم فعلا حال ندارم تایپ کنم بمونه برا فردا….

    Hamed گفته:
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۰۰

    نظر کورکورانه ی تو را عشقه،پلاستیک سامسونگا عشقه،برو تو سایت خودتون چرت و پرت بگو

    Shahin گفته:
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۷:۴۳

    آقای جان لستر خواهشا بدون دلیل در رابطه با سونی حرف نزن.اولا سبز سامسونگ انگار اسید پاشیدن روش.دوما بهترین جای حسگر اثر انگشت ماله سونی چونکه با توجه به بزرگ بودن گوشی ها چه راست دست باشی چه چپ دست راحت میتونی حسگر اثر انگشت رو با یه دست استفاده کنی.رابط کاربری سامسونگ خوبه که با چند گیگ فایل و برنامه لگ میزنه.واقعا رابط کابری هایی مثل سامسونگ و هوآوی شبیه برنامه کودکن.

    مصطفی گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۴۹

    داداش ولشون کن منم z1 داشتم فقط یک کلام اشخال بود کیفیت صفحه نمایش + صدا اشخال و اون اپدیت اندروید ۵ کلا گوشیرو به گا..داد بعد مجبور شدم گوشی جدید بخرم منتظر z5 موندم متاسفانه سونی رید ۱ ماه تو بازار چرخیدم گیر نیومد بعد هم مجبور شدم s6 بخرم فقط ۱ کلام عالی هست من بهتون پیشنهاد نمی کنم چی بخرید ولی با دقت انتخاب کنید چون هم صفحه نمایش مهمترین چیز ۱ گوشی هست اگه اون بد باشه یعنی هیچ …… راستی بکوبید از اون دیس لایکا ها ….. و یه چیز دیگه حرف من رو فقط کسانی که z1 دارند می فهمند

    محمد گفته:
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۴۴

    سونی برای اکسپریا Z رفیقم آپدیت لالی پاپ داد.پرچمدار پنج نسل پیش سونی.
    سامسونگ واسهs3 من چیز هم نداد.پرچمدار سه نسل پیش سامسونگ.دیگه واسه سامسونگ شدیم مهره سوخته ولی سونی به کاربراش احترام زیادی میذاره.تازه فهمیدم چقدر سامسونگ سرم کلاه گذاشته.

    Shahrouz گفته:
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۵۰

    دوست عزیز من تاحالا هیچ جایی ندیدم که بنویسن “فورکی” به جای ۴K یا Ultra HD به نظرم شما اگه همون فورکی رو بنویسی بهتره تا بیایو نظر بدی 🙂

    ptamigi گفته:
    ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۱۶

    صفحه نوت ۵ واقعا بهتر عمل کرد

    پاسخ

    Mehran.Z گفته:
    ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۹

    😐

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here