مقاومت بدنه اکسپریا XZ در برابر فشار، حرارت و خراش اجسام تیز تا چه اندازه است؟

58
۱۰,۱۲۲

xperia-xz-18
شاید هیچکدام از شما، با یک جسم تیز روی صفحه نمایش گوشی خود خط نمیکشید یا آن را در مجاورت آتش قرار نمیدهید! اما تست هایی که به این صورت از گوشی های هوشمند به عمل می آید را دنبال میکنید. چرا که مقاومت بدنه یک گوشی هوشمند برای شما اهمیت دارد.

سال گذشته اکسپریا Z5 Premium توسط یکی از رسانه های تصویری مورد آزمایش سختی قرار گرفت. تست مقاومت صفحه نمایش و بدنه در برابر خراش اجسام تیز، حرارت و فشار بود که اکسپریا Z5 Premium در برخی قسمت ها سربلند و در برخی قسمت ها ناموقق عمل کرد.

حالا نوبت به اکسپریا XZ رسیده تا در همان شرایط مورد آزمایش قرار بگیرد. در این تست مقاومت صفحه نمایش در هفت درجه مختلف فشار آزمایش میشود. همینطور مقاومت در برابر آتش که بر خلاف اکسپریا Z5 Premium، اکسپریا XZ بسیار عالی عمل میکند. اما در برابر خط و خش، اکسپریا XZ نتوانست همانند اکسپریا Z5 Premium که بدنه ای شیشه ای داشت عمل کند.

در مجموع اکسپریا XZ در برخی جهات مقاوم تر از اکسپریا Z5 Premium و در برخی جهات حساس تر از پرچمداران سال گذشته سونی است. این تست را میتوانید در ادامه تماشا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

58 دیدگاه ها

  1. والا بنده همیشه گوشی را با احتیاط و تمیز نگه داری میکنم هیچکدوم ازینکارارم که این اقا انجام داده نه من بلکه هیچکس سر گوشیش نمیاره در هر صورت من که xz به دلم ننشست از اول امیدوارم یه چیز شاخ بده بیرون

    پاسخ

  2. حالا معلوم شد چرا تمام گوشی های لوکس فریم فلزی دارن.
    انقدر سامسونگ رو مسخره کردید و گفتید سامپلاست تا سرمون اومد.
    آخه کی باورش میشه پرچمدار سری ایکس پلاستیکی در حالی که پایین ردش فریم فلزی داره 🙁
    با این تست تو نخریدن xz کاملا مصمم شدم.

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۱۴

    از ماست كه بر ماست

    پاسخ

  3. کدوم آدم احمقی با یه همچین گوشی ایی میاد اینطوری برخورد کنه آخه ! هرکس بخواد اینطوری با گوشی برخورد کنه بهتره بره برند CAT بخره که مخصوص همین کارای سنگینه !
    بعدشم این تست ها بیشتر جنبه خراب کردن سونی رو داره ! شما تاحالا چندبار تست به این وحشی ایی روی سامسونگ و آیفون دیدین که انجام بدن ؟!
    نهایتش اینه از ارتفاع ۲-۳ متری میندازن پایین گوشیو بعد میگن سامسونگ و آیفون مقاومه !
    بخدا اگر تو این تست سامسونگ یا آیفون بود هیچی ازش نمیموند !!!
    همچین تست هایی رو انجام میدن آخرش میگن مقاومتش کمه و پشتش میشه نقاشی بکشی و اینا !!! انگار مثلا پشت بقیه گوشی ها نمیشه نقاشی کشید با کاتر 😐 😐 😐
    فقط جنبه تخریب داره این تست ها چون واقعا کسی که بخواد بخره نمیاد با دیدن این تست بگه او دمش گرم ! فندک روش گرفت صفحه ش کاریش نشد، میبینه خش پذیره بدنش بیخیال میشه ! در صورتی که واقعا هیچکس با گوشی اینطوری اصلا تا نمیکنه تا بخواد به این روز بیفته گوشی !!!

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۱۲

    والا هر كسي گوشي چيني هم داشته باشه اين بلا سر گوشيش در نمياره ولي بايد تست بشه تا مقاومتش مشخص بشه تا بدوني چي داري ميخري 😐

    پاسخ

  4. خداییش دردشو از ته وجود حس کردم
    آخه این چه کاری با این گوشی ها همونو میداد به من، بش میگفتم همون آزمایشادو بیادرو من انجام بده حاظر بودم دوبار تست بدم ۲ بار :'(

    پاسخ

  5. من tx رو به مدت سه سال با اون بدنه ظریفش نگه داشتم روش خط هم نیافتاد دیگه کسی که نتونه از xz یا z5 مراقبت کنه بهتره سفارش بده رو گوشیش یه کیت مرکاوا نصب کنن.

    پاسخ

  6. زد٣ مقاومتش بيشتر از اين بود! اين گوشي فقط وًفقط پنل صفحه نمايش بهتري داره هيچ پيشرفتيًً نداشته

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۵۴

    همه جاي گوشي پلاستيكي شده

    پاسخ

    deeppoint گفته:
    ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۴۴

    Mohammadsoley @

    گوشی کجاش پلاستیکیه !؟ همه جای گوشی از استیل پوشیده شده و جلو هم از شیشه چی تفت میدی !؟ فکر کنم جنسش قوی بوده بهت نساخته !

    پاسخ

  7. بچه ها زیاد اعصاب خودتونو با این ویدیوها خراب نکنید.شما یه قاب ژله ای یا iface بنداز دورش و یه محافظ ضد خش هم برا جلوش.ديگه کوچک ترین اتفاقی براش نمیفته.
    اگه اینطور باشه که این ویدیو میگه خو دیگه هیچ کس نباید Z5p یا Nexus 6P یا iPhone 6 بخره،چون اینام خم میشن
    مخصوصا ۶p که کامل شکست!خودتون ببینین
    درحالی که هر سه تا گوشی با وجود خم شدن یا شکستن(۶p), اما باز جزو پرفروش ها و محبوب ها بودن.
    خیالتون راحت،اگه پولشو دارین XZ بخرین و حالشو ببرین،مبارکتون باشه!
    ختم کلام!

    پاسخ

  8. واقعا این تستا به چه دردی میخوره ؟!
    حیف این گوشی به این نازی نیس مخصوصا رنگ پلاتینیش که بنظر من ازهمه رنگای دیگش قشنگتره اینکارای وحشتناک رو باش بکنن؟
    اصلا چه دلیلی داره آدم رو گوشیش باچاقو خط بندازه ؟
    این یارو هم که اینکارارو میکنه دیوونس بخدا فکر کنم پولاش زیادی کرده ، خب هر گوشی ای مال هر کمپانی ای باشه با اینکارا نابود میشه . خیلی کار احمقانه ای انجام میده . حالا تست زد آب بودن یچیزی ولی این دیگه چیه تورو خدا ؟!؟!
    نمیدونم بعضیا از یه گوشی چه انتظاراتی دارن !

    پاسخ

  9. عجب آدم دیوونه ای بود!!!
    اما در کل به دلیل استفاده از فریم پلاستیکی در دور گوشی خیلی راحت خط و خش افتاد.
    بدنه فلزی نمیدونم چرا اینقدر راحت خش برداشت!!؟؟
    مهم تر از همه لنز دوربین که xz کاملاً سربلند بیرون اومد.
    Xz عشقه

    پاسخ

  10. دوستان برای مقایسه با پرمیوم این فیلمی که قبلا تو وبسایت گذاشته شده رو ببینید
    http://xperian.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D9%87-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z5-premium-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%8C-%D8%AD/
    و اینکه به نظرم نباید اینجور چیزا معیار خرید باشه
    معیار باید این باشه ازش خوشت بیاد وگرنه تو میای گوشیو خم کنی؟یا سیخ بکنی تو لنز؟
    اگر اینجوری بود که هیچکس نباید پرمیوم میگرفت دیگه:)
    درکل یه قسمتایی بهتر شده یه قسمتایی هم جالب نشده 🙂
    موفق و پیروز باشید

    پاسخ

  11. براي من به شخص ثابت شده سوني تو پرچمدارش در هر نسل بايد يه گندي توش بزنه
    يعني تنها جاي كه سالم موند شيشه لنز دوربين بود 😐
    – يكي از علت ها شكستن فريم برميگرده به محل قرار گيري سنسور اثر انگشت و اسلايد sim و sd
    در قسمت طولي فريم هست چون به محض كمي فشار باعث شكستن در همين محل بوديم .
    سوني بايد اسلايد sim در قسمت بالا فريم (عرضي) قرار بده و محل قرار گيري سنسور اثرانگشت به درون صفحه نمايش ببره
    اينجوري هم گوشي باريك تر و فريمش هم يك دست ميشه مقاومتش هم بالاتر ميره
    هنوز مشخص نشد سوني از چه نوع گوريلا گلسي در xz استفاده كرده ولي در برابر خط و خش واقعا ضعيف ولي هر كاري يارو كرد نشكست
    عيب ها زيادي بر روي كيفيت جنس بدنه XZ وارده هست انتظار ما از سوني بيشتر از اين بود
    اميدوار در پرچمدار بعدي سوني گوشي بي نقض و باكيفيت تر شاهد باشيم

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۸

    با تمام حرفات موافقم
    اما تقریبا تمام گوشی ها رو درجه سختی ۶ به بالا خط و خش روشون میوفته

    پاسخ

    Amir Esmail گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۱۵

    دوست عزیز هر موبایلی جای xz باشه روش خط و خش می افته با این جور کارها و xz هم از این قاعده مستثنی نیست.
    البته بعضی کار های سونی هم واقعاً سر آدم رو درد میاره! مگه فریم فلزی چش بود که اومده پلاستیکی گذاشته؟
    و همین فریم پلاستیکی در استحکام گوشی نقش بسیار بسیار بسیار منفی گذاشته!

    پاسخ

  12. هیچ کس این کارهایی که این شخص با گوشی میکنه رو در زندگی روزمره انجام نمیده فقط خط و خش نگرفتن لنز و صفحه نمایش مهمه که لنز عالی بود و صفحه نمایش هم مثل بقیه گوشیهای دیگه بود و بخاطر گوریلا بودن یک مرحله زودتر از پریمیوم خش افتاد. در کل گوشی بی نظیریه و در خریدش نباید شک کرد

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۸

    در مجموع گوشی عالیه
    ولی همین طوری برید بررسی پیکسلو تو dxo ببینید یه عکسیش با ۳ تا گوشی دیگه تو زوم مقایسه کرده فقط ۱۰ تونسته بود از پیکسل جزییات بیشتری نشون بده

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۳

    داداچ داری اشتب تعریف میکنی این گوشی کیفیت ساختاری فوق العاده مزخرفی داره Z5p ب والله سگش شرف داره ب این فقط تو لنز خوب بود وگرنه کیفیت بدنش خیلی داغونه اینم بگم اصلا با XZ حال نمیکنم 🙁

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۴

    معزز انقدر خودت گول نزن
    سوني غير از شيشه لنز پيشرفتي نداشته كه هيچ پس رفت هم داشته
    فريم xz خم نشد شكست 😐
    بابا صد رحمت به z5 پريميوم

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۲

    دوست عزیز بایددقبول کنیم مقاومت فلز در همین حده،خط و خش افتادن روی فلز چیز عادیه،بجاش محاسن دیگ ای هم داره،ولی با همه اینا خودم شیشه رو بیشتر ترجیح میدم

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۵۳

    آقای معزز قبول دارم که توی شرایط عادی کسی همچین کاری با گوشی نمیکنه اما شما مطمئن باش این گوشی خیلی خیلی راحت تر از Z5 پریمیوم خط بر میداره واقعا ضعیفتر شده

    پاسخ

  13. من یک کارشناس عکاسی هستم در وب سایت جی اس ام مقایسه بین آیفون و سونی قرار داده اند ودر آن تقلب حرفه ای انجام داده اند اگر به صورت حرفه ایی به مقایسه ی آیفون ۷و سونی xzنگاه کنیم همچنین مقایسه آیفون ۷با سامسونگ ۷ ( عکس نور شب بدون فلاش اون آقایی که ایستاده )برید رو حالت دوربین میبینید که e/v آیفون رو دستکاری کردن و اون رو برای جذب نور بیشتر به۱/۲ تبدیل کردن تا جذب نور از سونی و سامسونگ بیشتر باشه اما سونی و سامسونگ e/v 0 داره. این تقلب حرفه ای است و باعث کیفیت بیشتر و جذب نور بیشتر برای آیفون (به صورت تقلب حرفه ای میشه ) واین اولیش بود در کامنت های بعدی ام موارد دیگر را نیز در مورد تقلب های دیگری که به صورت حرفه ای شده را توضیح میدهم و اما باید دو دوربین را با حالت تنظیمات دستی هم مقایسه میکردند چون سونی گزینه های بیشتری از جمله ایزوی بیشتر وسرعت شاتر و **** و امکانات نرم افزار ی بیشتری نسبت به آیفون برای عکاسان حرفه ای داره یکم واقع بین باشیم هرچی را میبینیم با دقت و حرفه ای تحلیل کنیم با تشکر

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۳۵

    به این لحاظ هم سامسونگ هم اچ تی سی هم الجی میتونن عکسای بهتری از سونی بگیرن چون مقدار بیشتری میتونن شاترو باز بذارن و اینطوری اگه ایزو رو تا حد ممکن پایین بیاری عکسای این سه تت بهتر درمیاد
    منظورم فقط حالت دستیه
    راستی تو حالت دستی ایزو رو رو سونی چقدر میشه بالا برد؟

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۳۸

    حواسم نبود چی نوشتی ببخشید حواسم کلا یه جای دیگس
    اصلا راه نداره نظرتو پاک کنی؟

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۴

    داداچ ما سونی باز ها اکثرا ب این سایت GSM توجه نمیکنیم اصل کار کردنه خودته 🙂

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۸

    بابا كارشناس خخخخخ

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۷

    دوست عزیز همیشه همینطور بوده.. همیشه گفته ام و بازهم میگم منی که تا حالا هزار تا گوشی خریدم کاملا مطمین هستم که دوربین فعلی پرچمدار اپل یعنی آیفون ۷ در حد اکسپریا زد۲ سونی هم نیست
    گوشی چند سال بعد اپل را باید با اکسپریا ایکس زد مقایسه کرد
    آیفون برای کسانی خوبه که چیز زیادی نه از گوشی میخواهند نه میفهمند!!!

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۰۰

    Rad007
    مشخص z2 داري خخخخ
    بگو پول ندارم چرا چرت پرت ميگي

    پاسخ

  14. جالبه با گوشی ایفون و سامسونگ همین تست کرد ولی اگه سختی نمره بدیم اونا ۵ تا ۶ بیشتر نبود ولی xz باسختی ۱۰ بود گویی پدر کشتگی داره خخخخ واقعان که

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۴

    به خدا این بچه هستش اگه هم نیست بی سواد محضه
    نابغه تو اصلا از درجه خش پذیری چیزی میفهمی که میگی ۱۰؟
    ۱۰ الماسه میفهمی؟
    اینارو تو سایت راه ندین که میگن یه مشت بچه تو سایتن
    وای خداییش تو تست خم شدن ۱۰ خیلی گوشی خوبی بود
    ولی ملاک نمره دادنت الکی بود همین طوری نمره دادی من معذرت میخوام ببخش

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۲

    تو متن اخرم یه(اگه)جا موند

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۶

    داداچ بچه بچه نکن ی زمانی هم خودت بچه بودی 🙂 من بچه دیدم حالیشه په الکی جو راه ننداز ب این بدبخت هم گیر نده : قبول کن Xz تعریفی نی 🙁

    پاسخ

  15. این چه کاریه ؟ حالم خراب شد گوشی رو نابود کرد
    برای آزمایش مقاومت باید در شرایط آزمایشگاهی و توسط دستگاه انجام بشه تا مشخص بشه چقدر نیرو وارد میشه .

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۷

    دعا کن زیر دستگاه نرفته 😀 وگرنه هیچی ازش نمیموند

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۰

    شرايط ازمايشگاهي با شرايط در واقعيت تفاوت داره در ضمن بر روي تمام گوشي ها اين تست انجام ميشه !!
    در ضمن اين ويديو ها رو نگاه نكن چون شما كاملا ادم دل نازك و احساسي هستي
    براي روحيه ات خوب نيست 🙂

    پاسخ

    Amir Esmail گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۰

    دیگه خیلی زیاده روی کردی برادر!!
    حالا یه کم نیرو کم و زیاد بشه خیلی فرفی نمیکنه

    پاسخ

  16. ناموساً اون شیشه لنزشو از چی ساخته 😐

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۵۱

    از شیشه 😐
    مقاومت عجیبی نداره! Z5 پریمیوم هم این فرد تست کرده بود نتونست حتی یک خش جزیی به شیشه جلو و پشت گوشی بندازه! اما همونطور که دیدیم XZ شیشه جلوش توی سختی ۶ و ۷ خط افتاد بهش ولی Z5 پریمیوم هیچگونه خطی روش نیفتاد!
    در کل XZ اکثر قسمت هاش از Z5 پریمیوم ضعیفتر شده از لحاظ مقاومت بجز محافظ لنز و خم شدن خیلی کمتر نسبت به Z5 پریمیوم

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۴

    پرمیوم روی ۶یا۷خش برداشتا؟!!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۵۳

    راست میگین! ده دفعه فیلم رو دیدم فکر میکردم خط بر نداشته الان نور صفحه رو تا آخر بالا بردم دیدم یکسری خط برداشته روی ۶-۷!! 😐

    nimam4dual گفته:
    ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۲

    Shs77 جون خودت از ایکس زد بکش بیرون تو همه پستا سعی داری نسلای قبلو بهتر نشون بدی مخصوصا پرمیوم رو ( فک کنم خودت پرمیوم داری تعصب عجیبت رو این مدل واسه اینه)،تو راس میگی حق با تو ایکس زد بده پرمیوم خوبه ببینم اینطور خیالت راحت میشه! 😀

    پاسخ

  17. اوه اوه xz داغون شد
    ولی خدایی این گوشی رو باید لای پر قو گذاشت نه که این کارارو کرد باش

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۴

    اشكان اينجورركه شما ميگي همه گوشي ها وقتي تو پر قو باشن ادعا كيفيت ميكنند
    بايد در شرايط سخت و استقامت و كيفيت ساختشون مشخص بشه 🙂

    پاسخ

  18. فقط و فقط لنزش مقاومت بهتری داشت اون تست آتش گرفتن صفحه هم اولا چیز مهمی نیست دوما مثل Z5 پریمیوم طولش نداد اونم اولش سیاه بود بعد که بیشتر طولش داد سفید شد یک تیکه اش!
    کلا خیلی ضعیف عمل کرد!

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۸

    صد در صد قبول دارم هیچیش ب Z5p نمیرسه :)))

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۵

    بله تو راس میگی پرمیوم با یه انگشت خم شد!
    صحفشم به فنا رفت!
    لنز دوربینشم خش برداشت با صحفش،
    عزیزم هیچ شرکتی گوشیه کامل و بدون نقص نمیسازه اینا سیاست شرکتاس

    پاسخ

  19. اوه مای گاد
    اصلا از فریم گوشی انتظار شکستن را نداشتم مخصوصا با این وجود که پلاستیک هست و باید حالت ارتجاعی داشته باشه!
    اما بازم لنز دوربین خیلی عالی عمل کرد در برابر خراشیدگی

    پاسخ

  20. این کارای احمقانه چیه این بلاهارو سر هر گوشی بیاری معلومه خط و خش میفته یا خم میشه
    اصلا این نوع تستارو قبول ندارم چون اصلا تو اتفاقات روزمره کسی نمیاد عمدا تیزبر دستش بگیرع بدنه گوشیشو بتراشه!

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۶

    حرفتون درسته،اما همه اینا که میزان مقاومت کلی یه گوشی رو بدست بیاریم
    به هرحال اتفاقه دیگ،یه موقع دیدی اشتباها گپشی رو جیب پشت گذاشتی و حواست نبوده و نشستی رو زمین و…
    درضمن بسته ب شرایط فرد هم داره یکی ممکنه کارش پشت میز باشه براش تست خط و خش مهم نباشه ولی یکی ک بنا هست مطمعنا براش مهمه این موضوع
    این تستا و تبلیغات هم دقیقا بخاطر همین موضوع هاست

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۸

    قسمت اول رو اصلاح میکنم:همه اینا برای اینه که…

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۹

    چی رو به دست بیاری! خب قبل از تستم میشد فهمید با تیز بر بکشی رو پلی کربنات خش بر میداره، خیلی چیزا بدیهی انسان با عقلش میتونه درک کنه!
    به هر حال گوشیه دیگه مواظبت لازم داره
    بعد با این همه لوازم جانبی محافظتی که اومده همچین چیزایی تو زندگی روزمره غیر ممکنه تقریبا!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here