مقایسه تصویری اَندروید O و اَندروید نوقا: چه چیزهایی در اَندروید O تغییر کرده اند؟

23
۱۲,۴۴۷

بر اساس شایعاتی که مدت هاست در سرتاسر دنیایِ وب مطرح شده است، زیاد با انتشار نسخه نهایی اَندروید O فاصله نداریم. منابع خبری مختلفی از انتشار نسخه نهایی اَندروید O برایِ گوشی هایِ پیکسلی گوگل در میانه هایِ ماه آینده میلادی ( آگوست ) خبر داده اند و با توجه به اینکه چند ویرایش مخصوص توسعه دهندگان از این نسخه منتشر شده است، انتشار زودهنگام اَندروید O دور از ذهن نیست.

بدیهی است که گوگل بر رویِ مسایل فنی بسیار زیادی در این نسخه کار کرده است و نسخه جدید اَندروید قطعاً با خود بهبودهایِ بسیار زیادی به همراه خواهد داشت، اما در کنار این بهبودهایِ فنی، کاربران انتظار تغییرات ظاهری مثبتی را نیز از سویِ گوگل دارند و تیم مهندسین گوگل سعی دارند تغییراتی را ایجاد کنند.

شاید این تغییرات بسیار جزئی باشند، اما قطعاً تغییرات را در نسخه بعدی اَندروید احساس خواهید کرد. در این مطلب سعی شده است بیشترین تغییرات ظاهری موجود در اَندروید O نسبت به اَندروید نوقا به تصویر کشیده شود. بدیهی است که این تغییرات در نسخه سوم پیش نمایش توسعه دهندگان اِعمال شده است و قطعاً در نسخه نهایی و نسخه کمپانی هایِ مختلف با تغییرات بسیار زیادی مواجه خواهیم بود.

[ در تمامی تصاویر تصویر سمت چپ اَندروید O و تصویر سمت راست اَندروید نوقا میباشد ]

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

23 دیدگاه ها

  1. جناب پایدار چرا کامنت من رو تایید نمی کنید بزرگوار.
    من یه بررسی خلاصه از xa1 ultra تو کامنت ها گذاشتم که نه لینک داشت نه شماره و نه بی احترامی ولی حذف شد بعد سوال کردم چرا حذفش کردید که باز هم تایید نکردید.
    واقعا دلیل این بی احترامی و تایید نکردنتون چیه؟
    لطفاً تایید کنید و پاسخ سوالمو بدید.
    بررسی من جمعبندی ۶تا بررسی ایرانی و خارجی بود و چند ساعت برای تدوین و تایپش وقت گذاشتم حق من بدونم چرا تایید نشد

    پاسخ

  2. به نظر برای اکسپریا z5 هم بیاد؟!

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۰۶

    عمرا

    پاسخ

    mzm1989 گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۴۰

    ]چرا عمرا؟ z3+ رو تا ۷٫۱۱ داد بعد چرا ۸ رو به z5 نده؟
    با دلیل بگید لطفا ممنون می شم

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۰۵

    دلیل مشابهت سخت افزاری این دو سری از گوشی ها بود در حالیکه سری Z5 آپدیت های وعده داده شده اش رو دریافت میکرد م شد با کمترین تغییرات همون رام رو به +Z3 هم داد ولی این قضیه برای سری Z5 صادق نیست و با سخت افزار مشابه (پردازنده و چیپست) گوشی جدیدتر از خودش نیومده تا به واسطه اون شانس دریافت آپدیت های بیشتر رو داشته باشه البته باز هم باید امیدوار بود هیچ چیز از سونی بعید نیست!

    Wolf a گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۶

    نه خیر .
    آپدیت Z3+ و Z5 تمام شده. این دو گوشی سخت افزار مشابهی دارند و با هم بروزرسانی شدند و با هم هم تمام شدند. درست شبیه:
    Z و Z1 که با جلی بین اومدن و با لالیپاپ رفتن.(گوشیهای ۲۰۱۳)
    Z2 و Z3 که با کیت کت اومدن و با مارشملو رفتن. (گوشیهای ۲۰۱۴)
    و حالا Z3+ و Z5 با لالیپاپ اومدن و با ناگت دارن میرن. (گوشیهای ۲۰۱۵)
    الان سری بعدی که میره ته خط ، میشه X performance و XZ که با مارشملو اومدن واحیانا با اندروید ۸ برن پی کارشون.(گوشیهای ۲۰۱۶)

    پاسخ

    mzm1989 گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۳۹

    با تشکر از راهنماییتون

    پاسخ

  3. شما فقط ظاهل رو میبینید برادر من. بزرگترین آپدیت اندروید تا الان این اندروید هست که باعث میشه پای جاوا ۸ به اندروید باز بشه و کلی کلاس و قابلیت های متفاوتی با خودش به همراه میاره. تغییرات اساسی پشت پرده هست و این تغییرات بسیار زمان گیر هست برای همین هم آپدیت ها دیر برای گوشیها میان.

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۱

    برای تغییراتی که گفتی یک سال از طرف گوگل بزرگ کافی نیست به نظرت دوست عزیز؟
    هستند محصولاتی که در صف دریافت آندروید ۷ بودند ولی هنوز دریافت نکردند، یا اینکه فکر میکنید هر کدوم از شرکت های تولید کننده ی گوشی های آندروید دوباره پای جاوا ۸ رو به اندروید باز می کنن و کلی کلاس و قابلیت های متفاوتی براش به همراه میارن؟؟ و اون تغییرات اساسی پشت پرده و بسیار زمان گیر دوباره از جانب شرکت ها هم اعمال میشه؟؟
    الکی طوری حرف نزن که انگار بقیه فقط ظاهر رو می بینن و شما ژرف نگر.

    پاسخ

  4. هیچ تغییری مهم نیست فقط امیدوارم مشکلات ۷ رو نداشته باشه.
    از اونجایی که رابط کاربری شرکتها همگی پخته شده و آپشن های معقول و کاربردی داره دیگه گوگل چیزی برای ارائه نداره فقط امیدوارم بیسش مثل کیت کت روان باشه و شرکتها بتونن براحتی شخصی سازیش کنن

    پاسخ

  5. دوتا رنگ و سایز عوض میکنن اسمشو مسذارن اندروید جدید
    همین تغییرات رو میتونستن با یه آپدیت کوچیک به ۷ انجامش بدن یا خیلی دیگه بخوان بزرگش کنن با اسم ۷٫? منتشر میکردن

    پاسخ

    Dariush r گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۰۰

    آره واقعا…سرعت آپدیت کردن شرکتا هم…هیچی نگیم بهتره…

    پاسخ

  6. واقعاً با در نظر گرفتن این همه تاخیر در ارائه و دستکاری شرکت های تولید کننده، تغییرات هر چند هم قانع کننده باشن این آپدیت ها زیاد دلگرم کننده نیستن.
    کاش آندروید توی آپدیت و پشتیبانی مثل اپل بود با ضعف کنونی آندروید برای بهترین پرچمدارها بالاجبار تاریخ انقضاء نهایتا ۲ تا ۳ ساله میزاره و همین کار باعث زیان کاربران آندرویدی میشه!
    سخت افزاری که با گوشی روز اپل مقایسه میشه باید تا ۳ سال آینده کنار گذاشته بشه با وجود اینکه لیاقتش بیشتر از اینهاست!
    تا زمانیکه آپدیت برای محصولی ارائه بشه همچنان زنده است و ارزش معاملاتی و خرید و فروش داره هر چند توقف تولید خورده باشه همین راز گرانی محصولات اپله حتی اگه ارزان هم بودند باز اونها رو ارزشمند میکنه.
    نکته ديگه ای که بود اینه که رابط کاربری آندروید O بسیار نزدیک شده به TouchWiz UI نسخه ۸٫۱ سامسونگ قرار گرفته روی گلکسی S8 سامسونگ و همچنین همین نسخه ی رابط کاربری سامسونگ هم به آندروید خام نزدیک شده و به نظرم نقطه تلاقی این دو در آندروید O خواهد بود و امیدوارم ديگه نیاز به شخصی سازی های شرکت ها نباشه تا بروزرسانی ها یکپارچه و سریعتر برای همه ی دستگاههای آندرویدی عرضه بشه.

    پاسخ

    Wolf a گفته:
    ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۰

    ای کاش شما درک میکردی که :
    ۱- اندروید با IOS فرق داره
    ۲- هزاران هزار گوشی اندرویدی وجود داره ولی فقط ۱۰ عدد آیفون وجود داره
    ۳- اندروید گوشی پایینرده و میانرده هم داره ولی اپل هر سال فقط یک گوشی تولید میکنه که بهش پرچمدار میگن
    و ای کاش یه روزی مردم بفهمند که دلیل گرون بودن اپل در ایران عدم نمایندگی اپل آمریکاست و همه به هرطریقی که میتونن گوشی وارد میکنن و با قیمتهای گذاف میفروشن.
    ان شاا… برسد آن روزی که مردم از این خیال واهی بیان بیرون و برندهای موبایل لاکچری رو بشناسن و بدونن که شرکت اپل هم یه شرکت معمولی مثل بقیه شرکتهاست.
    ضمن اینکه شما یه سر به سایت اپل بزن و قیمتشونو نگاه کن ببین با ارز روز چند در میاد ، گوشیهای سونی و دیگر برندها هم در سایت اصلیشون موجوده، ببین چنده.
    تحریمها واقعا چه کرد با مردم ما که اپل براشون برند لاکچری شده؟!؟!

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۴۵

    ای کاش شما هم کامنت منو با دقت بهتری بخونید تا بهتر درک کنید که هدف من نه مقایسه ی آندروید و iOS بود و نه محاسبات ارزی، بلکه پرداختن به این حقیقت که آندروید هم همچون ویندوز باید استانداردهایی در سخت افزار شرکای تولید کننده داشته باشه و در بر دارنده و پیش بینی کننده ی تمامی سخت افزارهای موجود باشه چیزی که غیر ممکن نیست و دلیلش تنها سوء مدیریت گوگل هست و بس!
    در ضمن من کسی نیستم که گوشی که زیر ۲۵۰ دلار بهای تمام شده شه رو لوکس بدونه بلکه حرف من این بود گوشی های لوکس آندرویدی و پرچمدار به دلیل این ضعفی که گفتم در خوشبینانه ترین حالت پس از ۳ سال از طرف شرکت تولید کننده شان به دست فراموشی سپرده میشن با اینکه همتایان اپلی آنها تا دو برابر این مدت رسما زنده هستند.
    مطلبی که مونده بود اینه که من بحث ارزش رو مطرح کردم نه قیمت، لازم نیست شما ارزش ها رو به قیمت نسنجید بهترین نمونه ش اینکه شاید باورت نشه الان گوشی آیفون ۶ کارکرده بیشتر از S7 چه نو و چه کارکرده مشتری داره و این نه به خاطر لوکس بودن و نه به خاطر شاخ بودنه بلکه به خاطر این اطمینانیه که نسبت به آینده ی این گوشی دارند چیزی که من به شخصه در مورد Galaxy S8 خودم یا سونی هایی که قبلا داشتم و یا هر گوشی آندرویدی دیگه ندارم (جدای از نکسوس و پیکسل ها که البته هم کمیابن هم گران و بازم ممکنه شما این گرانی رو دلیل بر این بدونی که مردم ما فکر میکنن لوکس هستن!!!!)
    از بین ملت ۸۰ میلیونی ما بیشتر کسانی که تلفن همراه هوشمند دارند گوشی باز نیستند و تا زمانیکه دلیل محکمی برای این کار نداشته باشن این کارو انجام نمیدن و باید بگم عدم ارتقای نرم افزاری و تداوم کیفیت سخت افزاری مهمترین دلایل این کار هستند و نباید تنوع و وسعت اکوسیستم آندروید بهانه ای بر زیان طرفداران اون باشه.

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۵:۰۸

    من با شما کاملاً موافقم، آیفون۶ با زی۳ معرفی شد ولی در حالی که زی۳ یک سال بروزرسانی نمیشه آیفون۶ احتمالا تا ۲سال دیگه بروزرسانی میشه اونم به صورت روون و دلنشین نه مثل ۷ برای زی۵ و این بزرگترین حسن و برگ برنده اپل هست که هیچ ربطی به ایران و تحریم ها نداره.

    Wolf a گفته:
    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۰

    متأسفانه شما دوباره دارید بر حرف خود پافشاری میکنید. من اصراری ندارم. هر جور مایلی دوست من.
    فقط به عنوان مطلب آخر بگم:
    اندرویدیها به دلیل فراوانی اونها و اینکه هر سال چندین مدل ارائه میشه باید سوددهی هم داشته باشه و اینجا فقط بحث تکنولوژی مطرح نیست. تجارت و بازار بر تکنولوژی خیلی برتری داره. عدم ساپورت شرکت سازنده اینه که مشتری بیاد و گوشی یا تبلت جدید بخره و محصولات جدید به فروش برسه تا شرکت سود کنه دوست من. شرکت کوالکام هم اگر تمام پردازنده های قدیمیش بتونن تمام آپدیتهای جدید رو بگیرن که دیگه سود نمیکنه. اکثر افرادی که اینجان قطعا اگر Z2 یا Z1 یا هر چیزی تا ۲ سال دیگه هم آپدیت میشد ، هیچوقت عوضش نمیکردن ولی آیا این به نفع سونی و کوآلکام و بقیه مجموعه مربوطه بود؟ اون گوشیها سودشونو کردن ، این جدیدا هم سودشونو میکنن. به تکنولوژی موبایل ها و میزان رم و … هم ربطی نداره.
    اپل یک شرکت ساخت گوشی نیست که دستش دنبال سود گوشی باشه. اپل شرکت بزرگ کامپیوتر و فناوری اطلاعات هست و از بیخ و بن همه چیزش با اندروید فرق داره. اپل اصلا چیزی به نام DLNA رو واسه هیچ کدوم از دستگاههاش نداره ، چون خودش تکنولوژی خودش رو داره و استانداردهای خودش و برای انتقال داده هم دستگاههای خودش رو میخواد (کاری به نرم افزارهای مشترک که این کار رو میکنن ندارم). اپل سخت افزار و سیستم عامل و هر چیزی که فکرش رو بکنید و حتی سودآوریش فرق میکنه. حتی اینکه گوشیهای اپل حافظه خارجی نمیخورن و یکی از دلایل سرعت بالا در انجام عمل عکس یا برنامه ها یا بوت یا … هم همینه چون میدونی که خواندن و ریختن از مموری و برعکس هم زمان بیشتری میبره و هم کار بیشتری از پردازنده میکشه و در نتیجه کمی حرارت هم تولید میشه به همین خاطر هم هست که وقتی فیلمبرداری سونی رو روی ۴K میزاریم میگه باید در حافظه داخلی ذخیره بشه.
    اینه که من میگم اپل با سایر گوشیهای اندرویدی متفاوته و چیزی شبیه به هم ندارند که بشه با هم مقایسه کرد مخصوصا آپدیت ، لطفا رو این موضوع فکر کن و دوباره حرف اولت رو نزن

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here