مقایسه شانه به شانه دوربین اصلی اکسپریا XZ سونی و آیفون 6s Plus اَپل.

150
۱۴,۰۷۶

xperia-xz-vs-iphone-6s-plus-camera-comparison1

مقایسه دوربین گوشی هایِ هوشمند همیشه از جذابیت خاصی برخوردار است، مخصوصاً اینکه این مقایسه بین دو گوشی با دو سیستم عامل مختلف باشد. پیش از این مقایسه هایی از دوربین هایِ سلفی و لرزشگیر دوربین اصلی گوشی هایِ اکسپریا XZ و آیفون 6s Plus را برایِ شما به اشتراک گذاشتیم و حالا قصد داریم تصاویر دوربین اصلی این گوشی هایِ هوشمند را با هم مقایسه کنیم.

دوربین اصلی گوشی اکسپریا XZ سونی مجهز به سنسور غول پیکر 23 مگاپیکسلی با سایز 1/2.3 و گشادگی دهانه دیافراگم f2.0 میباشد و از تکنولوژی هایِ جدید دوربین سونی همچون سنسور RGB-IR، فوکوس لیزری و لرزشگیر 5 جهته بهره میبرد. از طرفی دوربین اصلی گوشی آیفون 6s Plus مجهز به یک سنسور 12 مگاپیکسلی با سایز 1/3 و گشادگی دهانه دیافراگم f2.2 میباشد و از فلش دوگانه اَپل و لرزشگیر اُپتیکال ( OIS ) بهره میبرد.

در بررسی هایِ صورت گرفته، دوربین اصلی گوشی هایِ اکسپریا XZ سونی و آیفون 6s Plus اَپل در شرایط مختلف به چالش کشیده میشوند. قبل از ورود به این بررسی باید اشاره کنیم که این دو گوشی از دو دنیایِ متفاوت با هم مقایسه میشوند و باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که اکسپریا XZ سونی هنوز بر رویِ فریمورهایِ اولیه و آزمایشی قرار دارد و هنوز به صورت رسمی در بازارهایِ جهانی عرضه نشده است.

درباره این مقایسه طبق سنت همیشگی سخنی به میان نمی آوریم و قضاوت را به چشمان شما همراهان همیشگی سایت تخصصی اکسپریا میسپاریم. البته اینبار برایِ جذاب تر شدن این مقایسه، نام گوشی ها را در پایان عکس ها قید میکنیم تا بتوانید حدس بزنید کدام عکس مربوط به کدام گوشی هوشمند میباشد. بهتر است سخن کوتاه کنیم و وارد مقایسه شانه به شانه دوربین اصلی گوشی هایِ اکسپریا XZ سونی و آیفون 6s Plus اَپل شویم…

[ برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی، بر روی هر عکس کلیک کنید ]

[ در تمامی عکسها گوشی سمت راست آیفون 6s Plus و گوشی سمت چپ اکسپریا XZ میباشد ]

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

150 دیدگاه ها

  1. دوست عزیز که میگی دوربین اپل تو نور کم بهتره اولا دوربین اپل سرعت شاترش خیلی پایینه و سرعت شاتر سونی خیلی بالاتره،دوما دوربین سونی رو هشت مگاپیکسله.بعد دوربین سونی لرزشگیر،فوکوس خیلی قوی،دوربین جلوی خیلی قوی تر،باتری بهتر،صفحه نمایش بهتر.بعد iPhone 7 خیلی قیمتش از Xperia xz بیشتره.اپل یه سخت افزارش بهتره که اونم علتش نرم افزارشه.

    پاسخ

  2. به جز در زمینه ی رنگ ، در تمامی عکس ها آیفون برتری داره ، تنها در رنگبندی سونی بهتر عمل کرده

    پاسخ

    reza76 گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۹

    البته دوست عزیزم تو زمینه رنگ اگه یه دوربین مرجع بود اظهار نظر با دقت بیشتر صورت می گرفت. کسانیکه از قدیم سونی داشتند و بررسی ها رو مثل من پیگیری مس کردند، همیشه تو مقایسه ها عکس های سونی سردتر از بقیه بود. سامسونگ گرم بود اپلم بیشتر وقتها گرم بود‌. ام تا عکس رفرنس نباشه اظهار نظر سخته. در خصوص دینامیک رنج و نویز میشه نظر داد ولی تو رنگ قطعی نیست

    پاسخ

    Armin.F گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۶

    شما درست میگی، به نظر شخصی بنده که اصلا هم کارشناسی نیست، رنگ در عکس های گرفته شده با سونی به رنگ های طبیعی نزدیکتره

    پاسخ

  3. اگر دوربین های سونی نویز دارند بجاش بهترین صفحه نمایش /کیفیت ساخت جزو بهترین ها/ بلندگو های استریو/ باتری خوب /سرعت و روونی سیستم عامل رو در کنارش دارند و از همه مهم تر تعصبو عشق به سونی در کنارش باعث میشه گوشی پرچمدار سونی رو بخریم تا بقیه!!!
    اون نویز رو هم میشه با تنظیمات دستی کمتر کرد
    بشخصه حالم از صفحه نمایش های سامسونگ بهم میخوره
    الجی هم که باتری درست و حسابی نداره(در g5 که صفحه نمایش اش گند زد)
    اپل هم که بحثش جداس و مثل زندانه

    پاسخ

    Armin.F گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۵

    همچین میگی تعصب ، که انگار سونی اسم یکی از استانهای کشورمونه! ژاپن چه دخلی به ما داره آخه؟ چیش به ما میرسه؟ ما فقط مصرف کننده ایم ، ما که تولید بلد نیستیم، لااقل مصرف کننده عاقل باشیم، اینجا راجع به دوربین بحث شده، پس صرفا باید راجع به دوربین نظر داد ، نامه های عاشقانه به سونی هم بذاریم تو تاپیک مخصوص خودش

    پاسخ

  4. به این نتیجه رسیدم همه دوربین ها گوشی ها هر برندی یکی هستن و هیچ برتری به هم ندارن تمام گوشی منم z2 انشالله xz می خرم هیچ وقت کامنت ها نمی خونم هرکی یه چیزی میگه زد۲ می خواستم بخریم هر سایت هر کاربری چیزی می گفت دل زدم به دریا خریدمش خداروشکر از راضیم

    پاسخ

  5. تروخدا انقدر به هم توهین نکنید
    مدیر محترم چندتا عکس تهیه کرده که شما
    نظر بدین نه اینکه به هم بدو بیرا بگین
    زشته بخدا، یه نظر عاقلانه و با دلیل بدین
    بگذریم
    نظرم اینه
    نقاط قوت سونی:
    ۱٫زاویه دید خوبی داره
    ۲٫ رنگا بسیار طبیعی نشون میده
    ۳٫ فوکوس خوبی داره
    ۴٫ عکاسی درشب پیشرفت کرده(نه زیاد)زیاد
    نقاط ضعف سونی:
    ۱٫ حجم بالای عکس (نسبت به دیگر کمپانی ها)
    ۲٫ نویز همیشگی (بهبود پیدا کرده اما کافی نیست)
    ۳٫ تو زوم یا پیکس پیکسل میشه یا جزئیات از بین میره
    نقاط قوت آیفون:
    ۱٫ حجم پایین عکس
    ۲٫ عکاسی بهتر در شب (کمی بهتر از xz)
    ۳٫ لرزش گیر اپتیکال
    نقاط ضعف آیفون:
    ۱٫ به اندارزه سونی طبیعی نیست
    ۲٫ باز هم حاله زرد
    ۳٫ کمی پیکسل پیکس میکند و جزئیات از دست میدهد (نه به اندازه سونی)

    اگر با نظر من یا دوستان مخالفین بادلیل مطرح کنید که استفاده کنیم
    ولی من امیدوار مشکل نویز و ازدست رفتن جزیات مربوط به آزمایشی بودنش باشه یا لااقل در اندروید ۷ برطرف شه

    درپایان هم خسته نباشید به مدیر میگم
    واقعا زحمت میکشید خدا قوت

    پاسخ

  6. دوستان gsmarena بررسی x compact رو که دوربینش شبیه xz رو گذاشته. بازم نقدهای جدی به کیفیت ضعیف عکس های دوربین گوشی ، لنز گوشی و تصاویر پر نویز. برید تو pic compare tools تو سایت gsmarena و عکساش رو با نوت ۷ ، s7 و غیره توشرایط نوری مختلف مقایسه کنید تا عمق فاجعه رو دریابید. واسه اینکه مطمین شید دوربین canon 5d که قیمتش ۹ میلیونه رو می تونید به عنوان رفرنس انتخاب کنید‌. بازم دوستان طرفداری الکی از دوربین این گوشی بکنند.

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۰۴

    عزیزم x کامپکت مینی شده ایکسه. نه مینی پرچمدار!
    که عکساش رو با ایکس مقایسه کنی پیشرفت قابل توجهی داشته،
    تو میای ایکس کامپکت رو با نوت هفت مقایسه میکنی که حداقل دو برابر قیمتشه!!!
    منطقتو…

    پاسخ

    reza76 گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۴۴

    دوست عزیز شما مثل اینکه حواست نیست دوربین پشتی xz با x compact یکیه. پسرم برو یکم مطالعه کن از cpu حرف نزدم که گارد گرفتی. همونجور که تو معرفی هر دو گوشی گفته شد دوربین پشتشون یکیه. کاملا مشخصات یکسان و تکنولوژی همانند داره. یعنی شما سازنده گوشی هستی و حرف سونی رو در رابطه یکی بودن دوربین ها تکذیب می کنی. شایدم یکی از مدیران ارشد بخش سونی موبایل هستی از اینکه کارمندات اطلاعات اشتباه به هم دادند عصبانی شدی می خوای حرفاشون رو اصلاح کنی. میگن کسی رو که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسیو که خودش به خواب زده هیچوقت نمیشه بیدار کرد.

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۶

    اولا به پدرت توهین نکن، تو جای بچمی!
    ثانیا ایکس هم دوربین ۲۳ ایکس پرفورمنس روشه ولی خورجی تصویر متفاوته مهندس!
    بهتره قبل اینکه دهنتو وا میکنی قبلش حرفتو مزه مزه کنی

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۹

    خروجی*
    مشخصه کی خودشو زده به خواب،
    چارتا کاربر مبتدی شدن مهندس سخت افزارو نرم افزارو همه چی!

  7. خوشم میاد ایفون و سامی دارن عین فراماسونر ها رو جهان فرمانروایی میکنن

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۰

    بله بله!
    برگفته از کتاب خفاش ها ماکارونی میخورن 😀

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۵۴

    آیفون ۶s محض اطلاعت باس برسونم که نمره دوربینش تو سایت dxomark هشتادو چهار شده، در حد زد۵ هم نیست چه برسه به نسلای جدیدتر،اس ۷ هم نمره شده با ایکس پرفورمنس برتری چی دیگه!!!!
    بده ادم از رو باد معده حرف بزنه 🙂

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۵۶

    پرفورمنس و اس۷ هم نمرشون یکیه ۸۸٫٫٫

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۸

    باز شما گفتی DXO؟!
    همین ۸۴ ک درحد زدفایوم نیس معلومه چقد ضعیفه :/ هه

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۵۱

    سامان چه خبر شنیدم که جی فور خریدی m9 مگه بد بود؟ یادمه زدتو داشتی خیلی با جی فور حال میکردی به مراد دلت رسیدی

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۵۹

    بعدشم اقای سامان z2 شما به احتمال زیاد کور رنگی داری نمیتونی تشخیص بدی چه رنگی واقعی تره
    یا خودتو زدی به اون راه

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۲

    با ام۹ زیاد حال نمیکردم/جی فور خریدم ولی ماه پیش فروختمش گوشی خیلی خوبی بود خدایی//الانم اصلا معلوم نیس میخوام چی بگیرم از هیچی خوشم نمیاد.تنها گوشی ک دوس دارم z2 ه 🙂

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۵

    nimam4dual
    شما خودت عکاس بودیو رنگارو دیدی ک میگی من کورم؟ خخخخخ عجبا
    هرچند ۶s کلا مشکل حاله زردو داشت که اینجام دوتا از عکسا تقریبا اینجورین/حالا اینو بیخیال بزار با ۷ مقایسه شه///اون خیلی مقایسه خیلی جالب میشه

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۳

    من عکاسش نبودم ولی خب یکم نگاه کنی مشخصه کدوم رنگا دقتش بیشتره،بابت لفظ تندم ازت عذر میخوام اقا سامان عزیز

    King Arc s گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۵۸

    در جواب به (nimam4dual)
    من نمیدونم یعنی واقعا نظرات بررسی میشه و بعد تایید میشه ؟!!
    چطور ممکنه همچین حرف های سخیفی تایید بشن ؟!!
    مدیریت رسیدگی کنه

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۵۶

    سخته یه چیزی رو به کسی حالی کنی که تروله و منافعش تو نفهمیدنه…
    خدا بعضیارو شفا بده
    که استریو شدن اسپیکر ایفون رو نواوری میدونن و ضد اب شدنش رو همچنین!! حذف جک هدفون رو نواوری میدونن!!! من که موقع شارژ نمیشه از هدفون استفاده کرد!
    نتونسته گوشیش رو با جک مقاوم کنه در برابر آب و گردو خاک! همه شده نواوری!!!
    تقصیر سونی چیه که از زد ۲ اسپیکرا استریو شدن!
    از اکسپریا active گوشیاش ضد آبن!
    اقای کینگ ارک اس
    تو کامنت قبلیم گفتم بده ادم از رو کم بودن اطلاعات دهن باز کنه، بعضیا نه دانش حرف زدن دارن، نه شعور ساکت موندن
    دیگه این سایتم شده جولانگاه ادمای بیکار که فن برندای دیگن میان تو این سایت الکی زرت و پرت میکنن، از تا وقتی که نمره دوربینای دیگه بالا بود همه منبعشون شده بود dxo, الان که دوربینای سونی بالان و از خیلیها بهترن شده نامعتبر!!!
    اصلا بحث با بعضیا هیچ فایده ای نداره!

    ArdalanBarati گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۹

    خوب شد این سایته یچی گفت
    خوب شده سونی همین دوربین و داره
    🙂

    پاسخ

  8. وقتی زووم میکنی آیفون وضوحش بهتره از سونیه این مشکل تمام دوربین های اکسپریاس موقع زووم تصاویر واضح نیستن

    پاسخ

    reza76 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۳۸

    ولی خداییش مدیرای بخش سونی خیلی خیلی رو دارند. الان دیگه برندای درجه ۳ چینی هم تو شب اینقدر با نویز بالا و بد عکس نمی اندازند. من خودم به شخصه با چه ذوقی تمام عکس های xz رو از سایت های مختلف دانلود کردم ولی بد خداییش خورد تو پرم. گنجشک رو رنگ می کنند جای قناری می فروشند. اون محورای لرزشگیر ۵ محورش تو عکاسی انگار زنگ زده . تو خبرا اومده بودبخش سونی موبایل به این لرزشگیر۵ محورش افتخار می کنه. ما انتظار یه انقلاب داشتیم نگو انقلابش تو ایجاد نویزای جدیدتر و خفن تر تو عکسها بوده. بعضی از دوستانمون هم که انگار عاشق نویزند. یکی نوشته هزاران دلیل برای برتری دوربین ایکس زد هست فکر کنم دلیلاش به ترتیب نویز ۱ نویز ۲ تا نویز ۱۰۰۰ بوده. الان دوربین هواوی پی ۹ چینی سگش می ارزه به دوربین این گوشی. حداقل به جای عکس نویز تحویلت نمی ده. یکی از دوستان هم جالب بود تو کامنتها می گفت خیلی هم خوبه فقط یه کم نویز داره. فکر کنم یه کم ایشون با یه وم مت فرق داره.خداییش دوستان برند عکس های دوربین وان پااس ۳ چینی با قیمت ۴۰۰ دلار رو دانلود کنند با این گوشی مقایسه کنند. آدم از کیفیت عکسهای xz با قیمت تقریبا دوبرابری شرمنده میشه. انوقت هی میگن سونی تو بخش موبایل کمترین فروش رو داره. واقعا حیف سنسور imx 300 که دست مهندسای کور سونی افتاده‌ الانم احتمالا تو جواب من یکی میگه تو بهتر می فهمی یا مهندسای سونی‌؟؟ خخخخخ

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۰۶

    عزیزم وان پلاس جلو xp که متلاشی شد!
    شصتا ویدیوشم هست
    بعضیا تو روز روشن بهت دروغ میگن خجالتم نمیکشن

    پاسخ

    reza76 گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۱

    دوست عزیز آخه چقر تعصب دارید. بر اساس تبلیغ سونی دوربین پشت xz و x compact یکیه. کاری نداره خداییش یه بار دوست عزیز لجبازی نکنید. برید تو photo compare تو gsmarena عکس های x compact , x performance رو با وان پلاس ۳ مقایسه کن. ولی خداییش بی طرف قضاوت کن. ببین گوشی x compact عکس گرفته یا نویز؟ بعد بیاید با وان پلاس ۳ این دوربین بدرد نخور رو مقایسه کن و حکم بده. خداییش نیا بدون منطق داد بکش. برو خداییش مقایسه کن

    reza76 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۴۴

    ببخشید تو کامنت پایین یه کم ما رو یه وم مت نوشتم. خخخخخ

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۴

    دقت رنگا خیلی بهتره تو xz
    رنگا رو خیلی بد نشون میده آیفون، این گوشی هنوز به بازار عرضه نشده چندتا گوشی که تو نسخه اولین افتاده دست چند نفر دارن تست میکنن،بهتره از الان قضاوت نکنیم

    پاسخ

    ArdalanBarati گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۰

    اره دقیقا

    پاسخ

  9. بنظرم بیشترین کند کاری xz در تصویر یکی مونده به آخر هستش.
    تصاویر برگ ها رو ببینین
    تازه xz با این همه دک پز باید با آیفون ۷ پلاس مقایسه بشه.
    (تمام تکنولوژی های سونی؟)

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۱

    طبق گفته سینا جان،بذار بیاد،چشم!مقایسه هم میکنیم! 🙂

    پاسخ

  10. اینهمه سنسور و دوربین ۲۳ مگاپیکسلیو اسمای الکی با دوربین آیفون سه سال پیش برابره؟؟؟؟؟؟ (۶sدوربینش با ۶ یکیه طبق گفته سایتای معتبر)

    پاسخ

    Ehsank100 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۱

    تا وقتی گوشی نگیری دستت عکس نگیری نمیشه بگی کدوم بهتره من با ۶s عکس گرفتم واسه دوستم خودمم Z5 دارم اصلا در حد Z5 نیس چه برسه به Xz حالا تو روز خوبه دوربینش ولی در شب اصلا جلوی Z5 من چیزی واسه گفتن نداشت حالا اینجا تو شب از Xz بهتر شده کلا تا وقتی خودت عکس نگیری نمیشه نظر داد

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۴

    ینی میخوای بگی شما از این عکاسا ماهر تری؟
    عیبی نداره،چون هم وطنیم،باور میکنم حرفتو! 🙂

    پاسخ

    Mostafa_XperiaZ2 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۶

    توی عکس شب، آیفون با ایزو ۱۰۰ و سرعت شاتر ۱/۴ گرفته و ایکس زد با ایزو ۸۰۰ و سرعت شاتر ۱/۲۵ گرفته
    جالبه ورژن exif آیفون زده ۰۲۲۱
    ولی اندروید هنوز اندر خم ۰۲۲۰ مونده!

    پاسخ

    Mostafa_XperiaZ2 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۳

    یه چیز جالبتر اینکه عکسایی که با ایفون گرفته شده یکیش با ایزوی ۳۲ و یکی دیگش با ایزوی ۲۵ گرفته شده. بعد متاسفانه اوونوفت سونی کمترین ایزو رو ۴۰ در نظر گرفته تازه اوونم در z5 و xz

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۸

    بپا از حرص نمیری هر کدومو می خوای بخر

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۰

    داداچ عصبانی نشو،
    بعدشم،ب قول خودت این هنو ۶s plusه، هنو ایفون ۷ نیامده… 😀

    پاسخ

    Mahbod8299 گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۲۷

    کی گفته دوربین ۶و ۶اس یکیه؟دوربین ۶اس خیلی قوی تر از ۶ هست خودم بار ها مقایسه کردم اصلا یکی نیستن

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۰۹

    گفتم ک خیلی از سایتا
    در ضمن تغییرات بسیار بسیار ریز و کم هستند

    پاسخ

  11. به نظرم سونی توی جزئیات خیلی ضعیف عمل میکنه حتی از زد۵ هم پایینتر با توجه به اینکه نسخه اولیه هست ما چشم پوشی میکنیم ولی به هر حال الان حداقل ایفون جزئیات بهتری انداخت با اینکه کیفیت رنگ و.. سونی بهتر بود
    مثلا توی عکسایی که درخت هست ببینید

    پاسخ

    رایحه67 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۳۵

    عکس هفتم رو شما یبار دیگه ملاحظه کن
    بعد xz که جزئیاتش بهتره
    همینجوری رو هوا حرف نزن

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۳

    جناب رایحه نه اینکه شما از روی منطق و ثقل و دید مهندسی حرف میزنی گلم
    رطب خورده منع رطب چون کند
    اول خود بعد دیگری

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۱

    عکسارونگاه کن زاویه دید سونی خلی بازتره!!! یعنی عکسها فشرده ترن تو فیلمبرداریش هم دقیقا همینطوره نمیشه انتظار جزییات دقیق رو داشت البته جزییات وجود داره ولی دقیق نیست

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۳

    مردم دنبال جزئیاتن عزیزم!چرا به این مورد مهم توجه نمیکنید …

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۹

    میدونم عزیزم منم خودم قبول ندارم این کار سونیو !! یکی از دلایل رو عارض شدم فدات

  12. سلام و عرض خسته نباشید به اکسپریا دوستان
    من میخوام یه جورایی گوشیم رو عوض کنم
    الان Z4 دارم ولی از نظر بازده از اکسپریا X میمونه چون که تست بنچمارک گرفتم ۵۵۰۰۰ حدودا شد
    ولی اکسپریا X توی بنچمارک شده ۷۱۰۰۰ البته حدودا بازم
    برای همین میخوام بدونم به نظر شما بگیرم x رو یا نه؟
    خودم دوست دارم که XZ بگیرم ولی اولش که بیاد حدودا دو میلیون و دویست سیصد هست تا ارزونتر بشه موهام سفید شده
    ممنون یه راهنمایی کنید

    پاسخ

    Ashkan z3 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۶

    به نظرم اصلا xzنگیر خودم ميخواستم بگیرم پشیمون شدم. اگه عجله داری x بگیر اگه میتونی صبر کنی وایسا ببین سونی تو نمایشگاه بعدی چی میده بیرون اونو بخر

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۱

    نگهش دار … حیفه!

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۶

    سری ایکس خیلی عالین
    تا از نزدیک باهاشون کار نکنی متوجه نمیشی،اصلا یه حس خاصی داره وقتی تو دستت میگیری حتما یه تستی بزن خوشت اومد بگیر پشیمون نمیشی

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۵

    من ایکس دارم گوشی خوبی هست مخصوصا لیموییش
    گوشی بی دردسری هست

    پاسخ

    محمد xperia گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۱

    داداش رو گوشیت بازی سنگین نصب کردین؟ اگه نصب کردین روان بوده؟ اگه روان بوده گوشی داغ نمیکنه؟

    پاسخ

    ArdalanBarati گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۴

    آیفون بگیر خودتو راحت کن
    یجاش بالا نی
    یجاش پایین
    همه چی رو در حد عالی داره

    پاسخ

    محمد xperia گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۳۲

    قبول کن پشتیبانیش از خارج از کشور ضعیفتره

    پاسخ

  13. تفاوت زیاد نبود آیفون یکم اکسپوژر کرده بود ولی عکسای ایکس زد در روز عالی و طبیعی تر بود گر چه که اصلا آیفون رو گوشی به حساب نمیارم( همه گوشی ها تو روز عالی عکس میگیرن ) بیشترین تفاوت رو تو عکس آخر میشه دید
    که با وجود ois در آیفون جزئیات ( تابلو سفید ته خیابان) بهتر و بدون تاری افتاده بود.
    به نظرم بهترین کمرا فون امسال نوت ۷ هست که وی ۲۰ رو له کرد با اون همه دب دبه و کب کبه ال جی با وجود سنسور های متعدد در وی ۲۰

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۸

    وی۲۰ اصلی ترین مشکل اینه رو اتو وایت بالانسو خوب تنظیم نمیکنه مثه G4.اونم بخصوص از گلو گیاه ک اکثر وقتا اصلا رنگ رو طبیعی ثبت نمیکنه/با حالت دستی خیلی عالی میشه.البته متاسفانه تو شبم یکم نویز داره.

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۲

    شما کس خاصی نیستی که ایفون رو بخای حساب بیاری یا نه

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۲

    یه سبد لایک برات گذاشتم رفتی ببرش 🙂

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۳

    اوه اوه اوه
    عجب جمله ای 🙂

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۸

    Cloner77 ترول آیفنی؟ 😀

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۳

    نیست
    ولی مطمئنم که تو ترول سونی هستی 😐

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۳

    نیست
    ولی مطمئنم که تو ترول سونی هستی 😐
    اینجام دس از ترول بازی برنمیداری

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۷

    پلنگ جان عید قربان گذشت کجا مخفی شده بودی

    پاسخ

  14. زد وان خودم

    پاسخ

    mostafa3 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۸

    باز رفتن با پرچمدار سال گذشته مقایسه کردن اون کله خراب باید با ایفون ۷ مقایسه میکرد

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۹

    ترول خان آیفون ۷ کو که مقایسه کنه؟!

    پاسخ

  15. نظر شخصی من اینه:

    عکس ۱ : XZ برنده هست

    عکس ۲ : آیفون

    عکس ۳ : فرقی ندارن(یکم xz بهتره)

    عکس ۴ : فرقی ندارن

    عکس ۵ : آیفون برندس

    عکس ۶ : آیفون

    عکس ۷ : XZ

    عکس ۸ : آیفون

    البته جایگاه عکاس تو عکس های یکسان تغییر کرده بود !

    و همینطور گاهی باید ۵ تا عکس گرفت تا یکیش خوب از آب در بیاد (بنظرم بهتر بود تو یک نقطه ثابت ۵ تا عکس با هر گوشی میگرفتن و بهترین های هر گوشی رو مقایسه میکردن)

    در پناه حق…

    پاسخ

    رایحه67 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۲

    عکس ۲ از چه لحاظ برندس حاله زرد رو میگی برنده

    پاسخ

    saro_kurd2 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۴

    ترول عکس دوم کجای آیفون بهتره،
    تو کل عکس ها xz بهتر و رنگا طبیعیترن،
    لطفا الکی حرف نزنید

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۸

    ترول هم خز شد رفت

    پاسخ

    King Arc s گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۲

    من نظر شخصیمو گفتم ، در عکس دوم بنظرم آیفون رنگ هارو طبیعی تر ثبت کرده و جزئیات هم خوبن البته X3 هم جزئیات رو خیلی خوب ثبت کرده
    .
    در جواب به <> :
    شما به سادگی دیگران رو ترول خطاب میکنید ! این اصلا درست نیست
    .
    متن نظرات اخیر saro_kurd2 رو اینجا میذارم ، شما خودتون قضاوت کنید:

    ایشون در تاریخ ۱۳ شهریور گفتن : “داداش تو که اطلاعات نداری چرا الکی میحرفی،imx300 بزرگتر و بسیار بهتر از imx 378 هست،
    بعدشم اگه باتری ۴۰۰۰ میذاشت و وزن گوشی ۲۵۰گرم میشد راضی بودی ایراد منیگرفتی؟ …”
    .
    بعد در تاریخ ۱۵ شهریور گفتن : “داداش تو از کجا فهمیدی نویز بالاست،مگه گوشی عرضه شده؟ تست شده؟
    فقط با چندتا عکس که بسیار احمقانه باهاش انداختن،
    منتظر باش تا بررسی تخصصی و عرضه بشه بعد حرف بزن”
    .
    ۱۶ شهریور گفتن: “چقدر آمار ترولا زیاد شده،سامسونگ که امسال حرفی برا گفتن نداشت،
    گول تبلیغ سایتا رو نخورید من دوربین سایر گوشیارو تست کردم،از نظر من سونی از همه بهتر و عکساش به dslr نزدیکتر بود”
    .
    و جالبتر از همه در تاریخ ۲۱ شهریور گفتن : “سونی بازم درجا زد،نویز بسیار زیاده،جالب نیست،
    بابا imx 300 رو ول کن ۳ گوشی باهاش معرفی کرد،پیشرفت کجا؟
    چرا ois استفاده نمیکنه؟”
    !!!
    و الان هم که ملاحظه کردین چی گفتن

    واقعا شگفت انگیزه 🙂

    پاسخ

    King Arc s گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۳

    در ابتدای متن X3 منظور XZ هست

    erfimerfi گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۲

    جایگاه عکاس تغییر نکرده بود زاویه دید دوربینهای سونی بیشتره

    پاسخ

  16. دوریین دوربین دوربین…
    بابا برو slr بگیر خوب..
    سرعت بوت شدن
    رم کافی
    حاشیه کم دستکاه
    پردازنده بروز با کانفیگ صحیح که دم بدم اشباع نشه حتی توی استندبای
    اینا مهم نیستن؟

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۱۷

    نه

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۴

    داداچ تلاش نکن،نمیفهمه!
    صداتو هم نمیشنون،هرچقد بگی همین آش و همین کاسه اس!

    پاسخ

    z best گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۱

    مهران چه تلاش به وقفه ای داری واقعا یه سبد لایک داری گللللللل ممممممن

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۵

    مرسی گل مــــــــن 🙂

  17. اینجا که معلومه سونی خوب عمل کرده
    ای کاش یه مقایسه بین ۷ پلاس ام بزاین چون دیگه ۶اس پلاس…مال پارساله حقش نیست با Xz مقایسه میشد :/

    پاسخ

  18. واقعا دوربین xz حرف نداره اون سنسور تشخیص رنگ براش یه امتیاز بزرگه…شما به عکسی که از دریاچه گرفته شده نگا کنید در کنار عکس ایفون!واقعا تفاوت در ثبت بهتر رنگهای واقعی مشهوده!

    پاسخ

  19. سونی بدیش اینه ک باید بشینی نسبت به شرایط یک ساعت تنظیمش کنی.یعنی چی اخه
    کی اخه حوصله این کارو داره.مثلا پیش دوستات بشینی بگی خب وایسین یه ده دقیقه تا ایزو و مگاپیکسل و روشنیو لرزشگیرو…..اینارو تنظیم کنم بعد عکس میگیرم….ایفون راحت نیم ثانیه بهترین عکسو مینداره بدون دردسر…خداییش من تو هر شرایطی دوربین زد۵ مو با سامسونگ اس ۶ دوستم مقایسه کردم …..باختم.دوربین جلو سامی ک عالیه…بحثش بمونه.نمیدونم چرا یه اپدیت نرم افزاری درست حسابی نمیده برای گوشیاش

    پاسخ

    Ehsank100 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۵۴

    بنده خدا حرف الکی نزن من خودم Z5 دارم و با note 5 مقایسه کردم و کاملا برتری با Z5 بود به جز در شب با فلش و زوم داخل روز شما چجوری میگی S6 بهتر بود من دوست خودم S6 edge داشت یه عکس دم صبح باهم گرفتیم بهش با توضیح گفتم خودش قبول کرد Z5 بهتر بود دوربین سونی واقعا عالی شده از Z3+ به بعد فقط باید یه کم بیشتر روی نویز کار کنه

    پاسخ

    Omid_b گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۶

    خب شب ک بهتر نیست.تو زوم ک بهتر نیست.با فلش ک بهتر نیست.دوربین جلو ک بهتر نیست….
    مرسی اه

    پاسخ

  20. بغیر یکی دوتا عکس آیفون اصلا بد نبود و خیلی نزدیک سونی بود/ولی موقع زوم تصویر ایفون تمیز تر بود و مثع xz ابرنگیو نقطه نقطه نبود.xz جدیدا مثه g4 عکس میگیره البته تقریبا ینی شدت ابرنگی شدن جی۴ کمتره.این مشکلو z5 داره تو اندروید ۶٫۰٫۱///تو اخرین عکسم وضوح ایفون بهتر بود مثلا اون قسمت نوشته KENDA نوشته های زیر عکس تایر تو ایفون معلومه و سونی نه.
    درکل xz زیاد خارق العاده نبود یا درحد انتظار.

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۸

    حتی اگه اون یه درصد ایرادم نداشته باشه دوربین سونی باز افرادی مثل شما میتونن یه کتاب ایراد در بیارن ازش!!!دوربین ایفون که همه راجبش به به و چه چه میکنن بغیر از عکس شب و عکس برگها بقیش در حد اکسپریا زد وان هم نبود ولی کسی که نخواد واقعیتو ببینه خب نمیبینه.

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۶

    این از دیدگاه تو هست که در حد زد وان نیست ایفون کاملا برتری داشت

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۳۸

    بغیر از نویز در شب برتریای آیفون رو نام ببر!!!!

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۵

    نمیدونم چرا در مقابل درک واقعیت مقاومت میکنید.
    یجوری میگی افرادی مثه شما انگار مثلا من متعصب تو آتیشه اپلم.خب اقا ایراد داره میخوای قبول کن میخوای نکن …

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۳۹

    درک واقعیت؟!؟ چنتا نویز توی شبو میگی؟توی عکسای بالا هزاران دلیل واسه برتری xz میشه پیدا کرد دقیقا مشخصه کی خودشو زده اون راه!!!

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۳۵

    همین ک یه دوربین نسبتا قدیمی ۱۲ مگاپیکسلی با F2.2 تقریبا بی ادعا تونست پا ب پای پرچمدار سونی ک چن روزه معرفی شده و انقدر روش مانور دادن بیاد یا حتی بعضی جاها بهترم باشه خودش کلیه.

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۵

    خب همین دوربین نسبتا قدیمیه ایفون که دوربین گلکسیای سامسونگو درسته قورت میده!!! مقایسه هاشم هس

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۷

    اینارو یکی باور میکنه که تاحالا زد۱ نداشته 😐

    پاسخ

  21. نمیدونم چرا سونی اینجوریه!
    چرا روی حالت اتوماتیک سرعت شاتر رو خیلی سریع میکنه و بجاش ایزو رو بالا میبره؟!
    درسته لرزشگیر اپتیکال نداره اما الان آیفون ۶s هم نداره اما اون هم شاترش خیلی کندتر از سونیه!
    عکس آخر آیفون با ایزوی ۱۰۰ گرفتش سونی با ۸۰۰!!! خب تو هم شاتر رو کندتر بکن و ایزوی ۱۰۰ یا لااقل۲۰۰ بزار! چه نیازی هست انقدر بالا ببری که نویز درست بشه؟!

    پاسخ

    reza76 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۹

    دوست عزیز آیفون ۶s پلاس لرزشگیر اپتیکال داره آیفون ۶s نداره

    پاسخ

  22. دوستان عریز سلام. لطفا اگه می تونید و حال دارید عکس آخر هر دو گوشی رو دانلود کنید( محیط شب) و نوشته های تابلوی تصاویر و نویزهای عکس ها رو مقایسه کنید‌. خداییش عکس های آیفون دارای نویز خیلی کمترنیست؟ . به دوچرخه تو تابلوی سمت چپ عکس ها هست تو xz تقریبا محو افتاده و جزییاتش از بین رفته ولی تو آیفون کاملا دوچرخه واضحه و دارای جزییاته. میدونید چرا؟ چون اگه مشخصات عکس ها رو نگاه کنید عکس آیفون با ایزوی ۱۰۰ و سرعت شاتر ۱/۴ و عکس xz با ایزوی ۸۰۰ و سرعت شاتر ۱/۲۵ هست. انتخاب ایزوی بالاتربرای xz باعث حذف جزییات و ایجاد نویز شده. حالا سوال اینه چطور آیفون تونسته ایزوی پایینتر رو انتخاب کنه ولی XZ نتونسته؟ یه کم فکر کنید. جواب:دلیلش داشتن لرزشگیر اپتیکال در آیفونه ولی سونی با لجاجت تمام از گذاشتن لرزشگیر اپتیکال و انتخاب دیافراگم بالاتر سر باز زده. لرزشگیر ۵ محوره اعجاب انگیز نرم افزاریشم تو مایه های کشک عمل کرده. تازه این عکس با رزلشون ۸ مگاپیکسل xz انداخته شده که اگه با ۲۳ یا ۲۰ می انداخت دیگه فاتحه اش به کل خونده بود. تازه آیفون ۶ اس پلاس در عکاسی از اس ۷ ، اچ تی سی ۱۰ و جی ۵ کاملا عقبتره. حالا خودتون تا ته قضیه برید. و خداییش خداییش برید عکس ها رو دانلود کنید و حرفهای این بنده حقیر رو چک کنید. احتمالا گوشی بعدی سونی باز ۲۳ مگاپیکسل با دیافراگم f 2.0 مجهز لرزشگیر ۳۶ جهته کوانتومی نرم افزاری و سنسور لیزر اتمی و دبل RGB ایه که باز هم تو شب ناچاری با رزلشون ۸ عکس بندازی و باز هم به جای عکس نویز تحویل بگیری و تو تبلیغ با دوربین DSLR مقایسه اش کنن تا یه مشت بدبخت برند با قیمت نجومی بخرند و بعد خرید بفهمند چه کلای گشادی سرشون رفته.

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۲

    با اینهمه چرا عکس گوشیای اپل و سامسونگ توی روز انقدر افتضاحه؟من که از هر ده تا عکسی که میگیرم ۹ تاش توی روزه!!!توی روزم دوربینای سونی حرف نداره ولی از کامنتا مشخصه که خیلی از دوستان فقط شبا عکس میگیرن!!!!

    پاسخ

    reza76 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۸

    میدونم دوست عزیز چون پول دادی واسه گوشیت نمی تونی قبول کنی منم تا شش ماه پیش مثل خودت بودم واقعا فکر میکردم زد۵ ام خداست. آخه بدبختی تو عکسهای روز هم پر نویز بود. شما برو تو gsmarena عکس های ۲۳ مکا پیکسلی xz که تو روز گرفته شده رو تو بخش xperia xz perview دانلود کن اونجام پر نویزه. الان پیشرفت xz تو عکاسی نسبت به زد۵ چیه بجز چندتا تکنولوژی دهن پر کن ناکارامد. قوانین فیزیک اپتیک رو که نمیشه تغییر داد. وقتی لرزشگیر اپتیکال نیست و قتی دریچه دیافراگم نسبت به مگاپیکسل گوشی خیلی کوچیکه. خوب نتبجه اش معلومه هر پیکسل نور کافی دریافت نمی کنه. بعضی از دوستان میگن اشکال از پردازش تصاویره. اینجور نیست خانه از بنیاد داغونه . دوربین گوشی سونی فقط برای نور روز که ایزو رو ۵۰ تنظیم میشه دارای رنگ بندی عالی و فو ق العاده است ولی باز نویز داره. حتی من عکس های زد۵ خودم رو با زد۳ قبل فروختنش مقایسه کردم. واقعا رنگ های عکس های زد۵ بهتر بود ولی عکس های زد۳ نویزش کمتر بود. تو تصویری که در شرایط مشابه از خودم گرفته بودم توی زد۵ چهره ام به شدت نقطه نقطه بود ولی تو زد۵ نبود. به نظرم دلیلش کنتراست نرم افزاری بود که تصویر رو بهم ریخته بود. بعد فروش زد۵ اس ۷ ادج گرفتم اصلا یه دنیای دیگه است. واقعا نمیشه عکس های زد۵ رو باهاش مقایسه کنی. بخاطر دیافراگم بزرگش عکسی رو که زد۵ تو ایزوی ۱۲۸۰۰ می اندازه اس۷ ادج تو ایزوی ۱۲۵۰ و روشن ترمی اندازه یعنی نزدیک به ۱۰ برابر اختلاف تو ایزو . دوستانی که مهارت عکاسی حرفه ای دارند حرف من رو می فهمند. من خودم سایت اکسپریا رو از وقتی سونی آیون داشتم دنبال می کم واقعا بدون اغراق سایت فوق العاده حرفه ایه. دستشون درد نکنه همین الان هم اخبارش رو می خونم نه اپل نه سامسونگ به هیچ عنوان تو ایران هیچ برندی سایت به این خوبی نداره. این حرفها هم بخاطر اینه هر سری اخبار رو دنبال میکنم سونی یه کار فوق العاده بکنه دوباره سونی بخرم ولی انگار نه انگار. خداییش من خودم میترسم سونی تو موبایل به سرنوشت نوکیا دچار شه

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۳

    دوست عزیز خودتونم خوب میدونید که اکسپریا هیچ اپدیت رفع ایراد و تکمیلی دریافت نکرده…من نمیدونم چجوری میشه عکس اپلود کرد… دوس دارم براتون دهها عکس که با زد ۲ گرفتم بفرستم تا صبح دنبال نویز بگردین!حالا شما چجوری با زد ۵!!!!!!!!نمیتونین عکسای خوبی بگیرین برام واقعا عجیبه!!!!با دوربین این گوشی راحت میشه همرو شکست داد از نزدیک مقایسه کردم که میگم.

    ali.reihani گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۸

    ایول رضا لایک

    erfimerfi گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۰

    راس میگی داش رضا اکثر ما هم منتظر یه کار جدیدیم از سونی اما بازهم تکرار اشتباهات قبل

  23. ولی من خودم z5 premiumدارم همچین سونی عکس برداری تو نور شبو اغراق آمیز کرد که تو خریدش شکی نکردم ولی تو شب عکساش با فلاش خیلی کم کیفیت تر از الجی جی ۵ آخه لنز اونم سونیه دیگه چرا گوشی ما اونطوری عکس نمیگیره یکی نیست بهش بگه خب دوربین یا نساز یا بده یکی دیگه رو گوشیات سوار کنه این وسط دو میلیون پول بی زبون منم نمیرفت تو آشغالدونی

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۰

    داداش این مقایسه صحیح نیست با گوشی یک سال پیش بذار ایفون ۷ پلاس با دوربین دوگانه مقایسه کن اگه اون وقت حرفی برای گفتن داشت بگو

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۴

    پس بخاطر یدونه عکاسی در شب پول شما رفت توی اشغال دونی؟!!بغیر از عکاسی در شب الجی چه برتری خاصی بر سونی داره دقیقا؟عکاسی در روز،؟؟جنس بدنه؟؟صدای استریو؟؟صفحه نمایش با کیفیت تر؟؟موتور پردازشی تصویر؟صفحه نمایش ۴k؟؟ضد اب؟!بهترین مالتی مدیا؟

    پاسخ

    ronaldo2014 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۰

    داداش منم حرف شمارو قبول دارم و نظرتون متین ولی خدایی مدیریت رمشم افتضاست چندبار ریست فکتوری کردم ولی خوشبینانه ترین حالت ۱.۲ گیگ میده ولی زد۳ برادرم ۱.۵گیگ خالیه با همه مخلفات نصب شده روش علی الخصوص نرم افزار رم خور فیسبوک

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۱۲

    چه ربطی داره اصلا
    واقعا داری در مقابل فهمیدن مقاومت میکنی!
    گیر دادی به عکاسی در روز،عکاسی در روز 😐 مگه همه مثل شمان؟که روز عکس بگیرن تا نقص های دوربینشون مخفی بمونه!

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۴

    مهران جان این بابا رو وللش قسم میخورم تا به حال ۲تا موبایل از سونی هم نداشته چرت و پرت میگه حرفی که از منطق نمیاد یا از واقعیت دوره جاش تو سطل زبالهست خودتو اذیت نکن ایشون نمی دونند گهگایی بعضی عکس ها تو شب از ۱۰۰ تا عکس در روز قشنگ تره یا اینو وللش ادم یه موقعیتی میبینه یا یه زمانی هست می خواد عکس بگیره روز و شب نداره دوربین باید همیشه اماده باشه

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۱

    خیلی رو داری دادشم…در عکاسی توی روز که ضعف بقیه گوشیا داره پیش سونی بیداد میکنه!!!اون مهران شاه قدیم طهرانم دیگه داره خیلی زیاده روی میکنه من هم سونی اریکسون ویواز داشتم هم اکسپریا اس هم تی ایکس هم زد ۲ شماها یه مشت ترولین که شب تا صبح و صبح تا شب اینجا پلاسین تا همش ایراد بگیرید کار شما از انتقاد سازنده گذشته.

  24. چرا سونی اینجوری شده… توی عکس اول یک پرده آبی داره روی چوبها وقتی با آیفن مقایسه میکنی
    توی عکس دومی هم برگها بجای سبز، زرد افتاده…. :(((

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۹

    آقا من کامنم رو اصلاح میکنم. من فکر کردم سمت راستی سونی هستش.
    اگه اینجوری باشه کلا این آیفون رو غورت داده! دمش گرم 🙂

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۱۳

    داداچ آیفون برا یه سال پیشه هااا…

    پاسخ

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۰

    دوست عزیز یه کم به نوشته هایِ ما توجه کنید …
    به خُدا مطلب رو درست بخونید متوجه همه چیز میشید !
    پایین عکس ها براتون نوشتم عکس هایِ سمت راست آیفون هست و عکس هایِ سمت چپ اکسپریا XZ …
    باز میگید سونی زرد انداخته ؟!

    پاسخ

    lp_trapt گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۳۶

    :)))) خوبه اول خودم گفتم اشتباه کردم ها…. :)))

    پاسخ

    Mm.21 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۴

    داداش شما اشتباه گرفتی عکس های سمت راس واسه آیفونه …..عکس های سمت چپ واسه سونیه

    من نمیدونم دیگه منظور مردم از کیفیت دوربین چیه!!!؟؟؟به خدا سونی یا آیفون یا سامسونگ مهم نیست مهم اینه ببنی کدوم عکس ها شارپنس و ایزو و بکلایت اچ دی آر بهتری گرفتن که تو این مقایسه سونی خیلی بهتر عمل کرده

    پاسخ

  25. عالی بود سونی دست به کار شه بازار میاد پایین دیگه سامسونگ چیزی واسه گفتن نداره

    پاسخ

    ruhan گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۴۳

    سلام به همه عزیزان و خسته نباشید،
    Mm21عزیز اتفاقا سامسونگ خیلی حرفا داره، شما حتما یه Note7 بگیر بذار تو جیبت بعد وقتی منفجر شد و کمی سوختگی حاصل شد برو شکایت کن چندبرابر پولتو که براش هزینه کردی بگیر از شرکت سامی انتحاری، واقعا سامی کارش درسته به فکر همه اقشار جامعه هست، جهت مزاح، لطفا بدوبیراه نگید خخخ
    Just Sony

    پاسخ

  26. دوستان دیروز هم تو یکی ازکامنتها عرض کردم که زاویه دید دوربین xz خیلی بیشتر از برندهای دیگست تو این عکس هم خودتون دارید مشاهده میکنید پس انتظار نداشته باشید به همون انداز بتونید رو عکسها زوم کنید چون به نسبت هر ناحیه از سنسور منطقه وسیعتری پوشش داده میشه !! اگه از زاویه دید مشابه استفاده بشه نویز هم رفع میشه مثل xa ultra که زاویه دیدش مشابه بقیست و با وجود سنسور رزولوشن بالا ولی نویزش خیلی کمه !!

    پاسخ

    ali.reihani گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۰

    داداش اون چند میلیمتر زاویه دید بیشتر در مقابل داشتن نویز ارزش نداره

    پاسخ

  27. بابا تورو جون هرکی که دوس دارین ولی کنین این بحث دوربینو :||||| یعنی کسی هستش که سالی یبار عکس بگیره با دوربین ؟ بخدا بپیر قسم نه . این XZ هم ماشالا بجز دوربین هیچی نداره

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۵

    اره من هر روز تقریباً از دوربین گوشی استفاده میکنم، خودت استفاده نمیکنی دلیل بر این نمیشه کسی استفاده نکنه،،

    بجز دوربین چیزی نداره!!!!
    جالب حرف میزنی

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۱۵

    راس میگه خب نداره!
    چرا در مقابل فهمیدن مقاومت میکنی 😀 مگه همه چیز یه گوشی دوربینشه؟
    اگه چیزای دیگه داشت اینقدر رو دوربین مانور نمیدادن!دیگه وارد جزئیات نمیشم …

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۰۳

    رفیق چی میخوای داشته باشه که نداره؟
    میخوای بیاد ظرفای خونتون رو بشوره تا شما ازش راضی باشی؟

    shs77 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۱

    من هر روز از دوربین استفاده میکنم و خیلی واسم مهمه! چون جنابعالی استفاده نمیکنی بعنی بقیه هم استفاده نمیکنن؟!

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۳۱

    بغیر از کسانی که صبح تا شب توی تلگرام و کلش پلاسن بقیه از همه امکانات گوشی استفاده میکنن…فقط دوربین نیس درسته…صدای با کیفیت میخوای؟ اسپیکرهای استریو داره…صفحه نمایش میخوای؟ توی سری ایکس عالی شده…دوربین میخوای؟ قطعا سونی…جنس عالی و طراحی میخوای؟ سونی…گوشی بدون کرش و هنگ میخوای؟ قطعا سونی(کاری که سامی با رم ۴ هم توش مونده)قدرت گرافیکی میخوای؟ ۸۲۰ تا چندین سال کافیه!اینکه بیشتر راجب دوربین مطلب میبینی دلیل بر ضعف سایر بخشها نیس راستش این موضوع که دوربین این گوشی واقعا عالیه یه حقیقت تلخه برای طرفدارای سایر برندا.

    پاسخ

    Palang گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۴

    فعلا که سامی دهن ایکس پرفورمنس رو سروییس کرد!
    سرعت بوت ، ریلود کردن و اجرای کند تره اکثر برنامه ها و رنگ سفید متمایل به صورتی رو ندیدی؟

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۷

    اجرای کندتر!خب من اون ویدئو رو دیدم اگه ۳ تا از اپلیکیشن ها رو اس ۷ سریعتر اجرا کرد سه تاشم سونی سریعتر اورد!!ثانیا برای من مهم سرعت بوت نیس مهم اینه گوشیم کم کرش و بدون هنگ باشه…اگه صفحه نمایشش سفیدو مایل به صورتی نشون میده سامسونگ که سفیدو کرمی نشون میده و قرمزم که وجود نداره توش لابد این کار سامسونگ یه حکمتی داره ولی واسه سونی عیبه!!!

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۸

    یا خدا این بچه هنوز سامسونگ دستش نگرفته اخه مردک کجا سفید رو به صورتی نشون میده
    سفید رو به شیری نشون میده جلل خالق با چه ادمایی شدیم ۸۵میلیون نفر

    sadegh.a گفته:
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۱۴

    پلنگ جان، سامی جانتون فعلا دهن اون طرفداراش که منفجر کرده رو سرویس کرده، بزار اول یه سر و سامونی به دهن اونایی که تا قبل از انفجار مثل شما طرفدار سامی جانشون بودن بده، دهنه پرفورمنس پیشکش…

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۱۷

    اگه اینطوره چرا فروشش انقد کمه؟ 😐
    چرا برخلاف پارسال که همه از طراحی سری Z تعریف میکردن،الان اکثرا دارن از طراحی بد این گوشی حرف میزنن؟
    در مقابل فهم مقاومت کردن جاهلیت بحساب میاد،نکن عزیزم،نکن!

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۱

    مهران جان کی میگه طراحی سری ایکس بده؟ من خیلی جاها خوندم ارگونمی سری ایکس نسبت به سری زد خیلی بهتر شده،یه سرچ کوچولو بزنی دستگیرت میشه،
    حرفای چرند سایتارو گوش نده کسایی که اونا مقالات رو مینویسن نظرات شخصیشون رو میگن نسبت به گوشی اکثرشونم افراد مبتدی هستن، وخیلی وقتا نظر شخصیشون رو تو نوشتن مقالاتشون وارد میکنن
    گوشی رو تا خودت دست نگیری چیزی رو متوجه نمیشی،من با xa و x کار کردم خیلی عالی بودن و گرنه تو خریدشون درنگ نمیکردن، اینکه پرچمداره و جای خود داره!
    همین سایتای چرند ایرانی یه مقایسه از دوربینای گوشی سری اول ۲۰۱۶ رو گذاشته بودن یه دفه وان پلاس رو اول اعلام کردن یه دفه پی۹
    واقعا اینا خوبن؟؟!!!

    nimam4dual گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۶

    تو تصحیح کامنتم (اگه پول میداشتم تو خریدشون درنگ نمیکردم)
    در مورد فروش هم باید بگم فروش سونی پایینه ربطی یه سری نداره،
    من خودم همین دیشب پیش یکی از اشناها بودم هر کی میخواست گوشی بخره بدون استثنا سامی میزاشت جلوش،یکی گف سونی میخوام این گفتش سونی نمیاریم سونی هنگ میکنه! اینو دیگه به شخصه خودم شاهد ماجرا بودم
    دلیل فروش پایین تو ایران بیشتر ناشناخته بودن محصولاته عزیزم

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۴

    اخوی هم چشاتو بستی هم گوشاتو برو سایتای خارجی ببین چقدر از طراحی xz تعریف میکن…تنها کسانی که ازش بد میگن چنتا جوجه ترول ایرانین که همیشه تو پستای سونی پلاسن.

    Cyboy گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۰

    ای ول

    پاسخ

  28. تو عکس هفتم کافی جزئیات رو باهم مقایسه کنید
    واقعا xz جزئیاتش بهتره
    رنگ ها شارپ تره تو عکس های گرفته شده با xz
    در یک کلام باز امیدوار تر شدیم به قابلیت های دوربین

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۸

    خوشم میاد حتی بهت پرچمم نشون بدن باز امیدوار میشی

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۶

    شما اس ۷ بخر اصا حرف نداره بذار ما xz بگیریم پولمونو بریزیم دور باشه؟

    پاسخ

  29. Xz رو باید با ۷پلاس مقایسه کنید نه ۶s+

    پاسخ

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۵

    بیاد ، چشم …
    هنوز نیومده که مقایسه هاش .

    پاسخ

    Ashkan z3 گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۴

    خیلی ممنون سینا جان 🙂

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۸

    عکسهای ۷پلاس هم بیرون اومده و به عقیده خیلیها کیفیت تفاوت زیادی با ۶s plus نداره

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۰

    عقیده رو بیخی داداچ،واقعیت رو ببین!

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۷

    نه بابا!

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here