مهمترین انتقادات وارده به گوشی های سونی در سال های اخیر چه بوده است؟

95
۱۳,۹۷۴


سونی از آغاز سال 2012 با خرید سهم اریکسون، به صورت مستقل گوشی های اکسپریا را تحت نام برند Sony عرضه کرد. تا قبل از آن گوشی های اکسپریا با نام تجاری سونی اریکسون در بازار موجود بودند که با این اقدام سونی، راه گوشی های اکسپریا با نام جدید ادامه پیدا کرد.

سال 2012 تقریبا برای سونی سال شروع یک تجربه جدید بود. از سال 2013 و با راه اندازی سری Z فعالیت سونی در بخش موبایل به صورت مستقل جدی تر شد. از همان سال تا امروز سونی مدل های متعددی از گوشی های اکسپریا را روانه بازار کرده که در تمام این سال ها گوشی های با کیفیتی را به دست مشتریان رسانده است.

با وجود کیفیت بالای گوشی های سونی در سال های اخیر، این نکته غیر قابل انکار است که هیچ گوشی هوشمند بی عیب نیست. در طول این سال ها نیز همیشه ایراداتی به گوشی های سونی وارد بوده که در هر مقطع سونی آن ها را رفع کرده بود. امروز قصد داریم تا در یک مقاله جالب نگاهی به مهمترین ایرادات گوشی های سونی که سبب انتقاد کاربران شده داشته باشیم. از سال 2013 تا 2017 را در این مقاله بررسی خواهیم کرد تا ببینیم در هر سال چه انتقاداتی به گوشی های اکسپریا وارد بوده است؟


سال 2013: زاویه دید در صفحه نمایش
اگر به خاطر داشته باشید در سال 2013، اکسپریا Z و اکسپریا Z1 در دو مقطع پرچمداران اصلی سونی بودند. این دو دستگاه از هر حیث جزو بهترین های بازار در زمان خود بودند اما یک ایراد اساسی در آن سال به آنها وارد بود. صفحه نمایش TFT در این دو دستگاه زاویه دید نامناسبی داشت که رنگ ها را در زوایای تند به شدت ضعیف نمایش میداد. این ایراد اساسی در سال بعد و با به کارگیری پنل IPS در اکسپریا Z2 برای همیشه به دست فراموشی سپرده شد. امروز دیگر هیچ کس حرفی از زاویه دید ضعیف در گوشی های سونی نمیزند و هم اکنون از این حیث گوشی های سونی جزو بهترین های بازار هستند.


سال 2014: پردازنده نسبتاً قدیمی تر از رقبا
اکسپریا Z2 اولین پرچمدار سونی در سال 2014 بود که با پردازنده اسنپدراگون 801 از نوع 8974AB معرفی شده بود. سونی در حالی از این پردازنده استفاده کرده بود که اکثر پرچمداران نیمه نخست آن سال از پردازنده 8974AC استفاده کرده بودند که 200 مگاهرتز قدرت پردازشی قوی تری نسبت به نوع قبل داشت. شش ماه بعد و در نیمه دوم سال 2014 سونی تصمیم به استفاده از پردازنده 8974AC در اکسپریا Z3 گرفته بود اما در آن روزها این پردازنده تقریباً کنار رفته و اسنپدراگون 805 جایگزین آن شده بود. شاید مهمترین انتقاداتی که به گوشی های 2014 سونی وارد بود عدم استفاده از به روزترین پردازنده های موجود بود که از سال بعد سونی این اشتباه خود را تکرار نکرد. البته انتقادات دیگری مثل به کارگیری درپوش برای پورت USB در آن سال به گوشی های سونی وارد بود که این مورد نیز از سال 2015 اصلاح شد.


سال 2015: چند انتقاد و اصلاح آن ها در نیمه دوم سال!
سونی در ابتدای سال 2015، پرچمداری که قرار بود با نام اکسپریا Z4 به بازارهای جهانی عرضه شود را با نام اکسپریا Z3 Plus روانه بازار کرد. اکسپریا Z3 Plus از نظر طراحی یکی از بهترین های سونی در سال های اخیر بود اما چند انتقاد به آن وارد بود. مهمترین آنها عدم استفاده از سنسور اثر انگشت آن هم در دورانی که اکثر کمپانی های رقیب از این قابلیت در گوشی های خود استفاده میکردند بود. این موضوع در دومین پرچمدار سال 2015 که اکسپریا Z5 نام داشت رفع شد تا به این صورت انتقاد اساسی به گوشی های سونی در سال 2015 در همان سال رفع گردد. یکی دیگر از انتقاداتی که به سونی در این سال وارد بود، تجربه نکردن صفحه نمایش بزرگتر از FHD بود که این مورد نیز در نسخه پریمیوم اکسپریا Z5 در همان سال اصلاح شد.

نیمه دوم سال 2015 که با معرفی خانواده Z5 همراه بود، ضمن پاسخ به چند انتقاد قبلی، انتقادهای جدیدی را ظاهر کرد. یکی از این انتقادات که به خاطر استفاده از سنسور دوربین جدید در این دستگاه بود، نویز بیشتر تصاویر نسبت به مدل های قبلی بود که تا پایان سال 2016 این مشکل در تمام گوشی هایی که از سنسور IMX300 استفاده میکردند وجود داشت.


سال 2016: استفاده از رم 3 گیگابایتی
سونی در سال 2014 یکی از اولین کمپانی هایی بود که تجربه استفاده از رم 3 گیگابایتی را در گوشی های موبایل بدست آورد. در ابتدای سال 2015 رم 4 گیگابایتی به دنیای تلفن های هوشمند وارد شد اما هنوز برای آن سال رم 3 گیگابایتی ایده آل و عالی بود. اما یک سال بعد، یعنی در سال 2016 تقریباً تمام کمپانی های اندرویدی پرچمداران خود را با حداقل رم 4 گیگابایتی عرضه کردند. اما سونی هنوز در حال استفاده از رم 3 گیگابایتی در پرچمدار نیمه دوم سال 2016 یعنی اکسپریا XZ بود. استفاده از رم 3 گیگابایتی در پرچمدار سال 2016، آن هم در حالی که بسیاری از میان رده های رقیب در همان سال از رم 4 گیگابایتی استفاده میکردند، به هیچ وجه قابل دفاع نبود. سونی سه سال تمام از رم 3 گیگابایتی در پرچمداران خود استفاده کرد که از این نظر یک رکورد منفی برای سونی محسوب میشود. در واقع این حرکت سونی ما را به یاد خودروسازان ایرانی می اندازد که به خاطر موجودی زیاد یکی از قطعات، تا چند سال آن را در تمامی مدل های خودرو استفاده میکنند تا بالاخره از شر آن خلاص شوند.


سال 2017: حاشیه …
در واقع هدف اصلی از نوشتن این مقاله این بود که به بحث داغ این روزها یعنی حاشیه صفحه نمایش برسیم. امروز کاربران کمتر حرفی از صفحه نمایش میزنند. کمتر به پردازنده انتقاد میکنند. با رم و حافظه داخلی و … کاری ندارند. به بهترین ویژگی های دوربین که سونی رونمایی میکند توجهی ندارند. همه یک چیز را از سونی میخواهند و آن هم تغییر در طراحی و کم کردن حاشیه صفحه نمایش است. این که کم کردن حاشیه صفحه نمایش تا چه اندازه ضروری است و آیا اصلا این کار عاقلانه است موضوع دیگری است که با آن کاری نداریم. بحث توجه به سلیقه کاربران اهمیت بالایی دارد که امروز کاربران تقریباً همگی به همین موضوع تاکید دارند. سونی در سال های اخیر همیشه به انتقادات کاربران خود توجه داشته و آن ها را رفع کرده است. حال باید ببینیم به موضوع کم کردن حاشیه ها چه واکنشی نشان خواهد داد؟ آیا سونی همانند کمپانی های رقیب به این سمت حرکت میکند؟ آیا در سال 2018 شاهد کم تر شدن حاشیه های بالا و پایین صفحه نمایش خواهیم بود؟ نظر شما چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

95 دیدگاه ها

  1. من از زمانی که خواستم برای خرید یک گوشی هوشمند اقدام کنم همیشه سونی خریدم،بخاطر کیفیت خیلی خوب گوشی هاش ، دوام و عمر بی نظیری که داره. و خیلی از اطرافیان من هم که از من مشورت میگرفتن همین توصیه رو بهشون کردم.
    اما واقعا انتظارم این بود تو نیمه دوم ۲۰۱۷ تغییر اساسی و انقلابی بده تو گوشی هاش.
    من الان زد ۵ دارم. خیلی راضی ام. بعد از دوسال و نیم حدودا استفاده واقعا برای من که استفاده مداوم دارم جوابگوی خوبی بوده. اما میخوام مهاجرت کنم به گوشی های اپل و فکر میکنم آیفون ۸ الان در بین تمامی گوشی های بقیه نوآوری بیشتری داشته باشه و همینطور کلا دلم میخواد از اندروید مهاجرت کنم.
    الان تمام برندها به سمت کم حاشیه شدن رفتن که سونی نرفت!
    و جالبه که شرکتی مثل سامسونگ لنزهای سونی رو استفاده میکنه اما خود سونی نمیتونه اون بهره برداری ای که سامسونگ از لنزهاش میکنه رو انجام بده.
    دوربین گوشی من واقعا نویزش بالاس، در حد آبرو بر!

    امیدوارم سونی هر روز بهتر بشه.

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۸

    هنوز دوسال از اومدن زد۵ نمیگذره
    چطور حساب کردید شد دوسال ونیم؟ 😐

    پاسخ

    h.faraji11 گفته:
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۱

    عذرخواهی میکنم حدودا دوسال

    پاسخ

  2. سونی شرکتی هست که ظرافت، نظم، برنامه‌ریزی، دقت و مهندسی رو میشه در محصولاتش دید. مخصوصاً طراحی هاشو خیلی میپسندم و میبینیم که همیشه جوایز مختلف طراحی برای انواع محصولاتش رو میگیره و البته برای گوشیهای اکسپریا.
    کلا دنیای سونی خیلی باکلاسه. خصوصاً وقتی آخر تمام فیلم‌های بزرگ هالیوود اسم سونی میاد.
    خوشبختانه سونی مقلد کسی نیست و همین نشان از عظمتش داره. تمام محصولاتش با طراحی خاص خودش تولید میشه نه اونجوری که بقیه کار میکنن.
    واقعا درست میگفت :بهترین سونی برای بهترین شما. یعنی همه نه.

    پاسخ

    tohidbig گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۵:۰۰

    درسته سونی حاشیه رو کاهش نداده ولی مسخره ترین طراحی دنیا مال S8 سامسونگ تو کل دنیا محتوا با نسبت ۱۶ به ۹ سامسونگ ۱۸ به ۹ صفحشو زده هر محتوایی نگا کنی یه متر بالا و پایینش حاشیه میفته سامسونگ فقط به فکر کلاه گذاشتن سر این مردم ظاهر بین

    پاسخ

  3. هنوز هم سونی مشکلاتی رو داره که میتونه برطرف کنه .
    ۱- حاشیه زیاد صفحه نمایش
    ۲- نویز زیاد تصاویر در شب

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۴

    نور زیاد تصاویر در شب شما بلد نیستی داداش بذار رو استامینا و نور اتومات رو بردار ببر حداقل مثل صفحه کتاب میشه، نور زیاد شب دیگه از کجا درآمد، نمایشگر آمولد تو شب نگاه کن آدم کور میشه

    پاسخ

    Bahmanamraei3 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۶

    عزیزم منظورش نویز زیاد تصاویر نه نور چی میگی!!!!!

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۳

    خخخخ، آره خراب کردم،

  4. لج بازی کردن برای گذاشتن لرزشگیر رو هم اضافه کنین که دوربیناش همیشه رتبه ۳-۴ داره تو مقایسه ها

    حتی الان هواوی به شدت داره پیشرفت میکنه و با این روییه که پیش گرفته سال دیگه از همه نظر گوشیاش سر تره از سونی
    (الکی نگین اشغال چینی هفته پیش رفتم به چشم خودم گوشیا جدیدشو دیدم چقدر وحشتناک عالی شدن)

    پاسخ

    My love z2 گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۲۶

    گیج زدن فوکوس در حالت عکس برداری، روی سوژه فوکوس می کنی بعد ک شاترو می زنی خودشم ی بار دیگه فوکوس می کنه چن ساله تو مدلای مختلف اینجوریه و واقعا سرعت عکس برداریو پایین آورده حتی میانرده های چینی هم اینجوری نیستن،فلاش دوربین هم که از اکسپریا زد همونه، جدیدا هم لگ تو دوربین و پخش فیلم با فرمت mkv اضافه شده، طراحی هم که فلزو شیشه رو از آیفون ۴کپی رفت زد وان وآیفون ۴ رو هم مقایسه کنی حتی جای میکروفون هاشونم یکیه، حلا هم پشت فلزی جدیا تو xz1 و دوربین بیرون زده دقاقا کپی اپل ، اینم اصالت ک میگید

    پاسخ

    جبار برگشته گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۵۹

    بذار بیاد هر وقت دوربینش ورقلمبیده بود بیا اینجا داستان بنویس، دقیقاً قبل معرفی XZ هم یادمه یه عده میگفتند آخه چرا دوربینش بیرون زده!
    پس چی شد؟
    پسر جون آنقدر آماتوری که نمیدونی قبل از اینکه عایفون به شیشه و فلز فکر کنه سونی ۴ مدل قبل از Z1 گوشی با طراحی شبیه Z1معرفی کرده، دوربین ورقلمبیده چیه که کپی کردن بخواد هنر اینه دوربینو بدون بیرون زدگی تو کالبد گوشی جا بدی که خوشبختانه عایفون تو این زمینه عاجزه، مطمئنم که اصلاً گوشی سونیو از نزدیک ندیدی چیزی ام از سونی و عایفون نمیدونی،فقط محض اطّلاعت بگم حتی پیراهن مشکی یقه سه سانت تن استیو جابز بنیانگذار اپل که تا آخر عمر تنِش بود توسط طراح بخش لباس سونی “ایسی میاکه “طراحی و دوخته شده بود و استیو جابز بارها زمان حیاتش گفته بود که الگوی من شرکت سونیه و آرزو دارم یه روزی با SONY همکاری کنم، محض اطلاعت بگم
    اولین بار فوکوس خودکار هیبریدی
    و فوکوس در ۳ صدم ثانیه توسط SONY به گوشیا آورده شد حالا کپی که شده بچه های بی اطلاعی امثال جنابعالی با…. قُپی میان
    درضمن یه نگاه به باگ های آیفون ۷ پلاس و انفجارهاش بنداز بعد سرتو آروم بنداز پایین و به جای اظهار نظر خنده دار کمی به زبونت استراحت بده

    پاسخ

    My love z2 گفته:
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۰۱

    اولا حرف دهنتو بفهم هروخت تونستی احترام بزاری واسه نظرای بقهیه بعد بیا زر بزن زمانی که سری زد اصلا وجود نداشت و سونی زیر گوشی هاش چراغ راهنما داشت اپل آیفون چهارو عرضه کرد، به اندازه ی مو های سرت گوشی سونی دستم بوده و بازشون کردم، هیچ مدلی نیست باهاش کار نکرده باشم، و همه ی این ها تجربیات و واقعیاته که شما رو به سوزش انداخته ، اصلا از حرف زدنت معلومه تو کف گوشای سونی هستی ولی پولت نمیرسه و شبو روز نتو واسه گوشیاش زیرو رو میکنی فقط متسفم برات، در ضمن آرشیو ها رو نگا کن ببین مال چن وخت پیشه و چقد با حالا شباهت دارن

    جبار برگشته گفته:
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۲۳

    باشه بهش میگم ولی
    تو الان به من توهین کردی حقّته جوابتو بدم اما اینکارو نمیکنم چون فحش بچه صلواته
    باشه تو راست میگی
    همه مدلای سونیو داشتی فقط اینو بدون داشتن چیزی دلیل بر این نمیشه طرف حتماً به اون چیز عشق داشته باشه
    SONY شرکت نوظهور چند سال اخیر نیست یا مثل دمپایی سازی سامیونگ نیست که اولش کارگاه بسته بندی ماهی خشک و آرد بوده باشه
    SONY بیش از ۷۰ ساله که سونیه و SONY باقی خواهد موند دلیلشم اصالت و کیفیت و تولید علم و تکنولوژیشه
    قبل از اینکه اصلاً استیو جابز به فکر تولید گوشی بیافته سونی سالها قبل تر واکمن ضدآب با طراحی شبیه گوشی Z تولید و عرضه کرده
    اونجوری باشه آیفون از سونی الگوبرداری کرده (که یقین بدون غیراز این هم نمیتونه باشه)
    تو نمیتونی روهوا بگی Z1 از آیفون ۴ کپی شده مطمئناً آیفون تاحالا اقامه دعوا کرده بود همونطور که فقط به خاطر لبه های گرد گوشیای جالاکسی سامیونگ چندین بار پای سامیونگو کشید دادگاه و محکومش کرد و غرامت هم گرفت
    گفتم ۴ مدل قبل از Z1 گوشی با طراحی شبیه این گوشی معرفی کرده منظور این بود که Z1 تکامل یافته سری های قبلی از زمان اکسپریا ایکس۱۰ هستش و کاملاً اصالت خودشو حفظ کرده
    اگه یادت باشه چند سال پیش که سرورهای سونی هک شد چند عکس از چند گوشی با طراحی عجیب (لوپ دیزاین) لو رفت که اون زمان کسی نمیدونست موضوع چیه که بعدا در سال گذشته با معرفی XZ مشخص شده که سونی از سالها قبل این طراحی و ایده ها رو داشته
    الان هم طرح گوشی های بدون حاشیه SONY با پروژکتور و امکانات ناب روی میز سونی هست به خاطر همینه که کارهای SONY همیشه جذاب و غیرمنتظره هست

  5. دم سونی گرم که حاشیه هارو کم نمیکنه،، چون اون طوری مثه سامسونگ در برابر ضربه مقاومت کمتری داره،،،، هرکی حاشیه کم میخواد بره سامسونگ بخره،، هرکی هم مقاومت گوشی واسش مهمه سونی میخره

    پاسخ

    My love z2 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۰

    کم کردن حاشیه وقتی شیشه ای که صفحه نمایشو پوشونده تا لبه ی فریم اومده چه ربطی به مقاومت داره آخه، زمانی ربط داشت که تو گوشیای قدیمی جلوی دستگاه که صفحه نمایش نبود با فلز یا پلاستیک پوشونده شده بود، اتفقا حلا چون همش شیشه ایه حاشیه ی کمتر باعث میشه که شیشه ی جلویی بیشتر با پنل صفحه نمایش پوشونده بشه و نقش یک ضربه گیرو ایفا کنه، که از شیشه ی تنها مقاومتش بیشتره، درثانی جنس شیشه که خوب نباشه مثل آیفون های اپل که حاشیشون از سونی هم بیشتره ولی با یه ضربه ی ناچیز می شکنند، امیدوارم بیشتر فکر کنید

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۶

    دم شما گرم علی جان 🙂
    هر کی از سامسونگ خوشش میاد، هِررری!
    خوشبختانه دارم می بینم چند تن از دوستان هنوز هم از گوشی XZ Premium میسوزن 🙂 ایول سونی 🙂

    پاسخ

    My love z2 گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۳۶

    اتفاقا شما داری از حرفای ما می سوزی ، سونی نه ارث باباته نه سهامدارشی ،من از سونی لذت بردمو دوسش دارم و دوس دارم به سلقه ی ما هم احترام بزاره ، و به خاطر بازار یابی ضعیفش الان سامهنگ دستمه، اون از گذاشتن پنل بی کیفیت زد و زد وان و نداشتن اثر انگشت زد سه و زد چهار بعد اونم اسنپ ۸۱۰ زد چهار و زد پنج حالا هم نیم متر حاشیه و دوربین تار xzp که برای کم کردن نویز شارپنسو بشدت پایین آورده در ضمن هدفونای بی کیفتشم باید بگم یا اصلا هدفون ندارن بعضی گوشیاش، خودش داره خودشو نابود می کنه ، مردیم انقد صبر کردیم یه گوشیه همه چی تموم بده بیرون، هروخت تونستی xzp دستت بگیری پزشو بده☺

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۵۴

    دوست عزیز وقتی عصبانی میشی حرف های الکی نزن
    دوربین xzp تاره و شارپنسش پایینه؟!
    این دروغ ترین حرفی بود که شنیدم، دوربین xzp واقعا عالیه از هر نظر( به جز عکاسی توی شب که اون هم در حد خیلی خوبی هست)

  6. اینایی ک الان دارن خودشونو میکشن ک بگن بی حاشیه به درد نمیخوره ، زمانی ک سونی بدون حاشیه بزنه صب تا شب تو سایت هابه….. فشار میارن ک به به سونی چیکار کرد. دقیق مصداق fhd,4k

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۰۴

    همین الانشم تو کف ۴k موندن بقیه برندا 🙂
    و ۹۶۰ فریم
    و رابط کاربری سریع و روان
    و….

    پاسخ

  7. مهمترین اشکال وارده به سونی بدون نقص بودن آن است. 🙂

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۲۷

    بخندین بچه ضایع نشه

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۴۳

    ما به تو میخندیم سامهنگی که شب روز خودتو ضایع میکنی سونی خوش نمیاد بسلامت عمویی

    پاسخ

  8. با سپاس دوستان خواهش میکنم بدون تعصب جواب بدین من از L تا z1 سونی داشتم و حدودا راضیم خیلی منتظر موندم تا یه شاهکار از سونی بیاد حالا که xz premium اومده می خوام بخرم ولی وقتی حاشیه های گوشی رو میبینم به شک میافتم s8 خیلی خوب توانسته حاشیه هارو کم کنه اونابی که هر دو گوشیو دیدن کدومش ارزش خرید داره با دیدن پرچمدار جدید سونی بد جور تو ذوقم خورد چون امکانات آنچنان جالب نداره

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۴۹

    خودت از نزدیک با
    جفتشون کار کن،از هرکدوم خوشت اومد بخرش
    جفتشون قدرتمندن

    پاسخ

    مامور مخصوص حاکم بزرگ گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۵۹

    چقدر حاشیه حاشیه میکنی
    آخه به چه کارِت میاد
    انگار سامبُمب چه تکنولوژی جدید و دست نیافتنی ای گنجونده ن و تو اون اسباب بازی جدید
    یکی از همکارای خانوم حدوداً یه ماهی میشه جالاکسی اس ۸ خریده
    دو سه روز پیش از دستش افتاده کلاً ال سیدیش مرخص شده
    الانم تو تعمیرگاهه به فضل خدا
    میگه اگه ازم خوب بخرن میفروشم سونی پریمیوم میخرم
    منم گفتم همون اول باید فکر اینجاشو میکردی
    راستی ال جی وی ۳۰ هم کپیه جالاکسی اس هشته، با این تفاوت که هم جدیدتره هم دو دوربین داره
    ولی در کل خرید گوشی نا ایمن اشتباه محضه وقتی با یه ضربه باید ۲/۵ میلیونو بایدبذاری سطل آشغال

    پاسخ

  9. یه سوال مهم
    خواهشمندم فقط متعصبین سامیونگ جواب بدند
    توی یک گوشی چند میلیونی به اصطلاح پرچمدار
    به نظر شما اولویت با حاشیه کم یا بدون حاشیه هست یا مقاومت دستگاه در برابر سقوط و ضربه؟
    لطفاً فقط بدون حاشیه رفتن و مغلطه جواب بدید
    به نظر شما جالاکسی اس ۸ و اس۸ پلاس مقاومت کافی در برابر آسیب رو دارند؟؟!!
    نزدیک به ۲۰۰ ویدیوی مختلف از سقوط جالاکسی اس ۸ توی یوتیوب و آپارات هست
    که همگی بر آسیب پذیری شدید و ضعف شدید بدنه جالاکسی های سوگولی سامیونگ تاکید دارند
    خود سامیونگ هم شکننده بودن جالاکسی هاشو قبول کرده
    آیا گوشی ای که از فاصله ۹۰ سانتی خورد و خاک شیر میشه واقعاً جای تحسین داره؟!
    به نظر شما سامیونگ با فدا کردن “فاکتور اولیّه و بسیار مهم مقاومت دستگاه “به جای ۴ یا ۶ میلیمتر حاشیه ای که کاربردی هم نداره
    به مشتریان وفادار و همیشه در صحنه خودش احترام گذاشته؟
    یا به قولی شیره مالیده سر مردم آماتور و بی اطلاع!
    یه سر به خدمات مشتریان سامتل توی بازار موبایل بزنید ببینید روزی چند تا جالاکسی اس۸ میارند برای تعمیر
    به شرافتم قسم ۲۳ مرداد اونجا بودم یه مرد حدوداً ۴۵ ساله جالاکسی اس ۸ پلاس آورده بود که هنگ کرده بود و خیلی از این موارد داریم
    ولی کو چشم باز؟
    خداییش وقتی رفتم فروشگاه سونی XZ PREMIUM رو از نزدیک دیدم از خودم خجالت کشیدم که گوشیو ندیده به باد انتقاد گرفتم
    “خلاصه کلام اینکه بله
    کم کردن حاشیه خیلی کار درستیه و جلوِه ی دستگاه رو زیبا میکنه اما تا وقتی فاکتور مهمی مثل مقاومت دستگاه از بین نرفته ”
    به امید خدا در آینده نزدیک گوشی بدون حاشیه سونی رو هم خواهیم دید اما باز هم یه عده از سر عادت به یه چیز الکی دیگه گیر میدن،
    میدونم که اگه SONY همین الانش گوشی ای تولید کنه که ۵ سال از سایر رقبای اسباب بازی ساز جلوتر باشه “باز هم مردم میرند سمت جالاکسی و غیره”
    …چون با عقلشون انتخاب نمیکنند بلکه با شنیده ها و چشم ظاهربینشون انتخاب می‌کنند …
    یا حق

    پاسخ

    Bahmanamraei3 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۰

    سلام لطفا شما هم منطقی بگین و احساسی نظر ندین. خداوکیلی xz معمولی دارم.
    ولی شما هم یه سری به سقوط از ارتفاع xzs بزن(هرچی گشتم سقوط از ارتفاع xz معمولی نبود ولی خراشیدگی چرا) که قاعدتا باید جنسش مث xzp و بهتر از xz معمولی باشه. ببین چه بلایی سر بدنه پلاستیکی کناره هاش و فلز پشتش میاد. به داخل فرو و میره و بعضی جاهاش کنده میشه و صفحه نمایش هم با اولین ضربه ترک بر میداره و حتی فریم دورش کنده میشه. S8 یه دونه دیدم شیشه پشت و رو شکست ولی کنده نشد. خدایی مقاومت خاصیم نداره سری x بدون تعصب. Z رو نداشتم.

    پاسخ

    جبار برگشته گفته:
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۴۴

    درصد آسیب‌پذیری جالاکسی اس ۸، و جالاکسی اس ۸ پلاس به ترتیب ۷۷۶%و۷۷%هست که مورد تأیید قرار گرفته توسط موسسات معتبر علت هم فقط همین حاشیه های کمشون گزارش شده،واقعاً کمی منصفانه نظر بده خداییش الان من متعصبم یا شما؟۲۰۰ویدیو از تست سقوط این گوشیا موجوده که مقاومتشون ستودنیه
    نمیدونم این نظراتو از کجا میاری واقعاً!!
    شما گوشی ای که از ۹۰ سانتی پشت و روش میشکنه رو با گوشی ای که از ۲ متری فریمش خش میافته یکی میدونی واقعاً!؟
    خداوکیلی کلاً از این همه دراپ تست مختلف جالاکسی اس ۸ یدونشو دیدی شکسته؟!
    من دیگه حرفی ندارم

    پاسخ

    جبار برگشته گفته:
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۴۸

    تصحیح میکنم ۷۶%و ۷۷%
    ۲۰۰ ویدیو از تست سقوط این گوشیا منظورم (XZو XZs)هست

  10. سلام به همه عزیزان و خسته نباشید به شما دوستان عزیز سایت خوب اکسپریان.
    برخی از دوستان بابت نویز در عکسهای گوشیهای سونی انتقاد دارند که لازمه یه توضیح کوچیک بدم، ماشاءالله همه عزیزان اطلاعات خوبی دارن در حوضه گوشی و دوربین عکاسی، اما نکته اینجاست که سونی از F(گشودگی دیافراگم) بالاتری استفاده میکنه و این با سیاست سونی در دوربینهای بدون آینه اش هم یکی هست یعنی چی؟ وقتی اندازهf بیشتر باشه عکاسی سوژه های پر حال حرکت راحتتره و البته فوکوس از اندازه بزرگتری برخورداره، این مزایای fبزرگتره، اما خوب از آنجایی که تو دوربینهای گوشیهای موبایل قدرت مانور کمتری میشه داد و کلا هم نسبت به دوربینهای حرفه ای dslr و بدون آینه ضعیفتر هستن بنظر میاد سونی این رویه رو یا باید عوض کنه یا فکر تازه ای براش اندیشه کنه چون عکاسی با گوشی قطعا کاربران غیر حرفه ای بیشتری داره و صد البته عکسهای پرتره و نزدیک بیشتر حائز اهمیته خصوصا در محیطهایی با نور کم که اندازه بالای fمشکل نویز بیشتر رو منجر میشه. ببخشید طولانی شد، موفق باشید انشاءالله
    J.S

    پاسخ

  11. حاشیه و وزن گوشی رو کمی کم کنه و صحفه نمایش با زاویه دید بهتری بزنه و پشت گوشی تو چیدمان دوربین و سایر سنسورها کمی قرینگی ایجاد کنه از نظر من مقبوله
    بالاخره تکلیف آدم با خودش مشخصه یا متعصبه و بی فکر یا طراحی سونی حتما چیزی داشته که آدم به اون خو گرفته و نمیتونه گوشی دیگه ای دست بگیره ولی خب دلیل نمیشه بدیهاش رو ندید و من چندتاییشو اون بالا لیست کردم

    پاسخ

  12. سلام.
    واقعن پست عالی بود هادی خان و از اون بهتر نظرات عالی بعضی دوستان.
    من بارها گفتم بحث سونی لجبازی نیست، سونی برای یک سری بازار و کشورهای خاص گوشی میزنه و تا اونا نخان و نیاز نباشه تغییر نمیده که هزینه هاش زیاد نشه و این تنها فاکتوریه که باعث شده با فروش بسیار بسیار کم به سود قابل قبولی برسه.
    در واقع سونی فقط به نیاز بخش کوچکی از بازار که مشتریش هستن دقت میکنه و کار به بقیه نداره.
    ایران یکی از بازارهایی که اصلن برای سونی موبایل مهم نیست مثل آمریکا و چین و اگه چنتا نمایندگی داره بخاطر اینه که وجود اسمارتفون ها به فروش محصولات مولتی مدیا کمک می کنه وگرنه بازار ایران با این مشتری کم اصلن بدرد سونی با این استراتژی فروش نمیخوره.
    بازار فروش اصلی سونی اروپا و چند کشور توی آسیا و امریکای شمالی با سلیقه اروپایی هست.
    من خیلی تحقیق کردم اروپایی ها عاشق کیفیت، دوربین و سلفی با رزولوشن بالا و کیفیت واقعی هستند و از روتوش و رنگ های اغراق آمیز متنفرند و معمولاً به عکاسی تو شب با موبایل خیلی اعتقاد ندارند و از گوشی های کوچک با سخت افزار قوی استقبال می کنند، بیشتر از حاشیه صفحه به کیفیت، ماندگاری و مقاومت صفحه اهمیت میدن، اکثرن دوربین عکاسی دارند و به دوربین گوشی به چشم ببین و بگیر و فان نگاه می کنند نه عکاسی حرفه ای و اگه دقت کنید تمام این ویژگی ها تو سری x شد مانور تبلیغاتی سونی موبایل هستند.
    تبلیغ و تاکید به سریعترین فوکوس
    تنظیمات دستی از قبل ok شده مثل حالت شب، غذا، حیوان خانگی و غیره بجای تنظیمات حرفه ای دستی برای سرعت بخشیدن به عکاسی.
    مانور روی اسپیکر استریو و کیفیت بالای صدا مخصوصاً با هدفون و ایرفون بجای صدای زیاد.
    استفاده از حاشیه بیشتر برای مقاومت بیشتر صفحه.
    مانور روی باتری هوشمند و ماندگاری بیشتر و یادگیری ماشینی بجای سرعت بیشتر شارژ باتری و باتری بزرگتر.
    تو سری x اندازه پیکسل ها در دوربین سلفی نزدیک به اندازه دوربین اصلی بود یعنی ۱٫۱۲میکرومتر و این بخاطر اینه اروپایی ها بیشتر از دوربین اصلی از سلفی استفاده می کنند و با دوربین اصلی بیشتر از عکاسی فیلمبرداری می کنند بخاطر همین سونی بجای ois از eis پنج محوره که تو فیلمبرداری قوی تره استفاده کرده و موارد اولویت بعدی مثل ois و… رو بخاطر کاهش هزینه حذف کرده و تا خیلی فراگیر نشن و مجبور نشه استفاده نمی کنه.
    بله دوستان سونی برای اروپا و افرادی با سلیقه اروپایی توی کشورهای دیگه گوشی میزنه بخاطر همینه تو ایران تعداد کمی طرفدار داره.
    اینا که گفتم نظر شخصی نیست و یه تیکه ای از پایان نامه ارشد من به اسم استراتژی فروش حفظ مشتری با نمونه موردی سونی موبایل هست امیدوارم بدردتون خورده باشه.

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۲۶

    جناب مرتضوی باهات موافقم دوست عزیز ممنون از نظر مفید و خوب و منطقی جنابعالی

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۳۳

    درود بر شما جناب راد

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۰۸

    دوست عزیز نمیدونم با این حرف ها میخوای کیو گول بزنی
    من خودم خیلی وقته به شدت طرفدار سونی هستم
    اما باید واقعیت رو دید و گفت
    توی ۹۰ درصد بازار های دنیا چه ایران چه اروپا چه امریکا فروش گوشی های سونی با اختلاف زیادی کمتر از اپل و سامسونگ هست
    و حتی تو انواع سایت های غیر ایرانی میتونی ببینی که چقدر زیاد از حاشیه های سونی ایراد میگیرن و فقط ایرانی ها نیستن که از این موضوع راضی نیستند
    من به شخصه اعتقاد دارم گوشی های سونی بسیار با کیفیت هستند و سونی بسیار شرکت توانمندی هست که اگه اهمیت بیشتری به بخش موبایل بده قطعا جزو پرفروش ترین ها خواهد بود به راحتی هرچه تمام تر، چون سونی شرکتی هست که توی خیلی از زمینه ها فعال هستش مثل بخش تلویزیون های فوق العادش، بخش دوربین ها و سنسور های بی نظیرش، بخش صوت و هدفون های عالی و…. که اگه همه این توانایی هایی که داره رو به شکل درستی به خدمت بگیره الان برندی جلوی سونی نمیتونه عرض اندام کنه تو زمینه گوشی های هوشمند
    و به این نتیجه رسیدم که خیلی ها حتی اون هایی که از سونی بسیار بد میگن به برند سونی واقعا علاقه مند هستن ولی به علت اینکه سونی خواسته هاشون رو برآورده نمیکنه یه جورایی شدن منتقد های شدید و سرسختشون (چون کمتر کسی هست که با برند سونی از قدیم اشنا نبوده باشه و از کیفیت محصولاتش اطلاع نداشته باشه)
    اما کم کاری هایی صورت میگیره و همچنین سیاست های غلط باعث شده که سونی امروز بخش موبایلش فروش بسیار کمی داشته باشه
    که با اومدن محصول بسیار خوبی مثل xzp فکر میکنم همه امیدوار به تغییرات زیادی توی مسیر حرکت سونی موبایل شدن
    اما گوشی ای که توی ifa معرفی میشه یه جورایی میتونست مهر تایید روی این تغییرات باشه و سونی رو خیلی به بالا بکشونه، اما گویا قرار نیست این اتفاق بیفته و باید مثل همیشه صبر کرد تا mwc
    البته هنوز زوده قضاوت در مورد گوشی جدید سونی تو نمایشگاه ifa اما حداقل از حیث طراحی به نظر میاد سونی نتونسته موفق عمل کنه با توجه به واکنش کاربر ها

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۰۹

    ایشون کسی رو گول نزده واقعیت هارو گفته
    مشتریای سونی بیشتر چیزای دیگه براشون مهمه تا حاشیه!
    کسی که گوشی از برندای دیگه دستشه دیگه کم پیش میاد برند عوض کنه
    فن های برندای دیگه حتی اگه سونی طلا هم بسازه باز میگن فقط همون برند مورد علاقشون خوبه
    درست مثل خیلی از دوستان که حاضر نیستن از برندای دیگه گوشی بگیرن

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۱

    دوست عزیز مثل اینکه یادت رفته که ۶۰ درصد کاربر های سونی تغییر طراحی به همراه کمتر کردن حاشیه رو از سونی انتظار داشتن
    در ضمن سونی باید سعی کنه افراد بیشتری رو به سمت خودش جذب کنه نه اینکه اقلیت افراد رو که با حاشیه بودن رو ترجیح میدن راضی نگه داره که البته خیلی هاشون صرفا واسه توجیه کردن حاشیه هاست و واقعا علاقه ای به حاشیه ندارن
    این عقیده هم کاملا از نظر من غلطه که کسی که برند دیگه ای استفاده میکنه دیگه سمت برند دیگه نمیاد، اکثر کسانی که من دیدم به خوب بودن و امکانات گوشی نگاه میکنند نه برند وخیلی ها رو هم دیدم که به خاطر تنوع برند گوشیشون رو عوض کردن
    از اون گذشته اگه غیر از این بود الان تمام مشتری های سونی از چند سال پیش ثابت میبود و با ریزش مشتری روبرو نبود، خب عزیز دل پس اونایی که چند سال پیش مشتری سونی بودن الان کجان؟؟
    چرا مشتری های سونی نسبت به قبل کم شده؟

    البته من هم با شما موافقم در خصوص مقاومت گوشی، نباید مقاومت فدای کم شدن حاشیه بشه

    Mortazavi گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۳۱

    سلام صادق جان.
    گفتی اگه سونی فلان کار رو بکنه از برندهای دیگه بیشتر میفروشه، مشکل همینجاست که سونی اصلن چنین قصدی نداره و استراتژی فروش کم با سود زیاد رو داره و فروش پایینش بخاطر خط مشی خودشه نه نویز و حاشیه و…
    دوست خوبم قصد من گول زدن نیست و سعی کردم استراتژی فروش سونی رو توضیح بدم.
    دقت کنید سونی در چند کشور فروش بالایی داره و هر سال هم در همون بازارها عالی میفروشه پس اونها از سونی و طراحیش راضیند.
    من نگفتم بدون حاشیه بد اتفاقن خیلیم زیباست ولی فعلن اولویت اول بازارهای مدنظر سونی موبایل نیست.
    ممنونم که لایق دوستی و نظر حقیر رو خوندی.

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۵

    سلام دوست عزیزم
    من ابتدا عذر میخوام از شما بابت استفاده کردن از لفظ گول زدن
    ولی هرجوری که فکر میکنم این که سونی نخواد فروشش بیشتر باشه رو منطقی نمیبینم

    Mortazavi گفته:
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۳۵

    ان شا الله توی mwc سونی گوشی بدون حاشیه بزنه تا شما هم از پرچمدار سونی لذت ببرید.

    پاسخ

    Mili. گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۱۴

    حالا بیا اینارو ۱۰۰بار به این جماعت ساکسونگی بگو اگه فهمید،بازم میگه حاشیه

    پاسخ

  13. بنده مطمئن هستم پرچمدار اسفند ماه هم سونی ساخته….
    مهمترین اتفاق این رویداد اینکه سونی برای اولین بار از پنل کریستال LED در پرچمدارش رونمایی خواهد کرد
    احتمالا اسمش هم XZ1 premium خواهد بود

    پاسخ

  14. زمانی که سونی بخواد گوشی کم حاشیه بزنه
    شرکتایی که خیلی وقته اینکارو کردن دیگ درگیر کم کردن حاشیه نیستن
    اونا دنبال بی نقص کردن گوشیشون هستن
    مثلا مقاومت بیشتر گوشی
    حالا سونی باز یکسال دیگ غقب میوفته
    خلاصه با این روند به هیچ وجه به بقیه شرکتا نمیرسه

    پاسخ

    Mohsen ma گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۵

    دوست عزیز اتفاقا همین حالا سونی داره در مورد کم کردن حاشیه اما مقاومت بالا تحقیقات دقیق میکنه وگوشی تولید کنه که هم کم حاشیه باشه هم مقاوم..والا همین سال گذشته هم میتونست حاشیه هارو کم کنه…خوشبختانه سونی بی گدار به آب نمیزنه به هیچ وجه مثل شرکتای دیگه…شما خوب میدونید شارپ که شریک تجاری سونی هستش توی تولید صفحه نمایش داره از سال گذشته گوشیای کم حاشیه تولید میکنه پس برای سونی کاری نداره…

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۳۳

    اتفاقا سونی برخلاف بقیه هیچ عیب و ایرادی نداره و مسل بعضی ها گوشی رو مسل خیار سالاد بلند نکرده!!!!! تا به قول شما حاشیه کم کرده باشه ایکس زد پرمیوم آنقدر عالیه که حاشیه اصلا مهم نیست
    برای خرید گوشی سونی کمی باید حرفه ای و خوش سلیقه بود وگرنه همان بهتر که مردم اپل با آن قیمت کذایی و یا سامسونگ بخرند ضمنا من برند های چینی و الجی را اصلا قابل مقایسه با سونی نمی دانم

    پاسخ

  15. سونی صد در صد در سال ۲۰۱۸ حاشیه رو کم میکنه چون مجبوره ولی مثل همیشه دیر جنبید و با بازار حرکت نمی کنه تو کیفیت گوشی های سونی شکی نیست مثل با کیفیت ترین پنل ips گوشی و دوربین عالی و دوام بالا اما باز بخش موبایل سونی در حد نام سونی عمل نمی کنه امیدوارم در پرچمدار جدید از پنل oled همراه با پردازنده و رم و امکانات بروز استفاده کنه و فقط روی کم کردن حاشیه تمرکز نکنه تا رقیب واقعی سامسونگ s9 و آیفون ۹ باشه و فقط در این حالت می تونه اوج برسه البته با سرمایه گذاری ژاپن دیسپلی در تولید انبوه پنل oled به احتمال قوی برای سال ۲۰۱۸ این پنل آماده میشه

    پاسخ

  16. انتظار یک مقاله بدون تعصب تر از این داشتم از اقای معراجی
    این جمله که سونی به انتقاد های کاربران توجه میکنه رو اصلا قبول ندارم
    بله سونی دست به تغییر میزنه ولی وقتی که دیره
    الان چند وقته همه از حاشیه های سونی ایراد میگیرن؟
    چند وقته از نویز ایراد میگیرن؟
    چند وقته از عکاسی توی شب ایراد میگیرن؟

    تازه به اینجا ختم نمیشه
    ما با شرکتی طرف هستیم که توی خیلی چیزها جزو پیشگام ها بوده
    ولی الان شرایط طوری هست که طرفداران این برند باید منتظر بمونن که سونی آخر از همه شرکت های دیگه امکانات مد نظرشون رو لحاظ کنه
    همه میدونن که سونی اینجوری نمیتونه به جایگاهی که مستحقش هست برسه

    پاسخ

    ALI T2 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۷

    سونی که نمیاد نظرات کاربران ایرانی رو بخونه و تغییرات بده،،، شاید کشور دیگه بجای گوشی کم حاشیه دنبال گوشی مقاوم باشن!
    منم خودم مقاومت گوشیو رو به حاشیه های بی مصرف ترجیح میدم

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۷

    دوست عزیز اولا که شرکتی که خدمات میده برای یه بازار حالا چه گوشی چه هر محصول دیگه باید نظرات و بازخورد هارو در نظر بگیره حالا چه ایران چه هربازار دیگه و اگر هم این کار صورت نگیره خودش یک نقصه
    ثانیا شما همین الان برو سایت gsmarena یا phonearena ببین تو نقد و بررسی xzp چند نفر از کاربرا از حاشیه زیاد xzp ناراضی هستند؟!
    فقط موضوع کاربر های ایرانی نیستند و اکثرا به این موضوع معترضند

    پاسخ

  17. این نویز دوربین چه کوفتیه که تمومی نداره تو لیست انتقاد های هر سال باید اینو اضافه کنید. چرا وقتی تو بخش دوربین گام های اساسی واسه پیشرفت برمیداره (a9) این یه مورد نسبتا کوچک هر سال تو گوشیاش خود نمایی میکنه؟

    پاسخ

  18. والا مردم ثابت کردن دوست دارن توسط کمپانی ها فریب داده بشن، تا حالا محصول سونی در هیچ زمینه یافت نشده با کیفیت نباشه، متاسفانه وقتی آشغالی مثل هواوی همه جا اسمش هست دیگه چه انتظاری دارین، آیفون ۷ پلاس یک وجب حاشیه از همه طرف داره این حرف و حدیث های سایت های ایرانی ضد موبایل سونی واقعا حال بهم زن شده، خیلی هم باد بر نداره یک زمانی نوکیا سلطان فروش بود خواهیم دید اینا هم افول میکنن، سونی برگ های برنده رو همیشه داره، نمونه ش ۱۰۰۰ فریم در ثانیه که بقیه توانایی ندارن انجام بدن

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۵

    اخر کامنتت خیلی قشنگ بود
    دقت کن،گفتی برگ برنده سونی ۹۶۰فریمشه
    مطمعنا در اینده باقی شرکت ها هم این قابلیت وارد گوشیشون میکنن
    اون موقع چی میخواید بگید؟
    بزار بگم
    اون موقع به تمسخر میاید میگید اینو که خیلی وقته سونی داشته
    در خصوص چیزایی که سونی در حال حاضر نداره و در اینده میخواد برسه هم باقی شرکت ها و طرفداراش یه همچین طعنه ای به سونی میزنن

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۵

    به عبارتی فقط سونی برگ برنده نداره

    پاسخ

    ALI T2 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۰

    داداچ الان شکتای دیگه به جز حاشیه خمیده که اصلا بدرد نمیخوره چی دارن؟ اگه ناراحتی برو سامسونگ بی حاشیه بخر وقتی از دستت افتاد صفحه ش نابود شد میفهمی سونی چیه

    پاسخ

    Mili. گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۲۱

    دادا خدارو شاکر باش که الان هر گوشی و هر برندی که دستته داری با لنز سونی عکس میگیری.همین قد کافیه
    والسلام

    پاسخ

  19. چه فایده داره وقتی همه این موارد رو یک سال بعد از بقیه برندها حل کرده؟!
    سونی شرکتی بود که همیشه از بقیه جلوتر بود ولی الان تو زمینه گوشی عقب مونده.
    نزدیکه ۶ ماهه سامسونگ و ال جی گوشی بی حاشیه زدن. حتی برندای چینی حاشیه هاشون رو کم کردن. آیفون گوشی جدیدش احتمالا بی حاشیه است. بعد تازه سونی شاااااید ۶ ماه دیگه گوشی کم حاشیه بزنه!
    تا اون موقع هم دیگه بحث حاشیه قدیمی میشه و احتمالا سامسونگ حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رو اوکی میکنه و دوباره سونی باید یک سال بیوفته دنبال این قضیه!

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۱

    بله سونی باید واقعیت بازار رو درک کنه وگرنه موفق نمیشه مثلا htc امسال گوشی عالی مثل u11 رو عرضه کرد با سخت افزار قوی و دوربین عالی اما باز در فروش بسیار ضعیف عمل کرده چون به غیر از این امکانات باید حاشیه رو کم می کرد و با طراحی جدید پا به میدان می گذاشت چون این خواست بازاره

    پاسخ

  20. سونی یا کاریو نمیکنه یا وقتی میکنه از همه میزنه جلو. ببینید ۲۰۱۸چه شود فقط

    پاسخ

    AmirAloone گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۴

    منم قبول دارم این حرفو ولی دیگه داره دیر میشه

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۴

    مطمئن باش ۲۰۱۸ هم هیچ چیز خاصی نمیشه. فقط یکم حاشیه رو کم میکنه و ممکنه صفحه oled بزاره. اون موقع کمپانی های دیگه نوآوری ها و قابلیت های دیگه ایی برای گوشی هاشون درنظرگرفتن ولی سونی بیخیال. با این حرفا فقط خودتونو گول زدید و میزنید
    باید تا تنور داغه نون و چسبوند

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۰۵

    در هرصورت من به شخصه تو اندروید فقط سونیو قبول دارم و هرچی بزنه میخرم

    پاسخ

    Hadi. Delta گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۵۵

    منم همینطور
    نارنجک دستی نمیسازه که گوشی میسازه
    کدوم برند ها مثل سونی برنامه های خودشو داره

    Ali ti گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۰۵

    سلام. «بنظرم»اگه من دنبال کوری و کل کل نباشم دیگه ب فروش سونی یا برندهای دیگه هم توجه نمیکنم.اکثر دوستان، پایداری و دوام محصولات سونی رو قبول دارن.پس اگه حاشیه برای من مهم نباشه همین گوشیهایی ک زده عالیه و اگر هم کم حاشیه بخوام ارزشش رو داره ک صبر کنم، چون مطمئنم گوشی آینده ام،یه گوشی کم نقص و قابل اطمینانِ

    nima.d6502 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۶

    امثال شما فقط تو طراحی ظاهری گیر کردن جناب پیمان z3
    همونجوری که تو متن اومده بود دیگه به چیزای دیگه اهمیت نمیدن!
    و این موضوع جای تأمل داره

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۱۰

    خب از چی بگم؟
    از دوربین پر نویز ش بگم یا از رابط کاربری سرد و کسل کننده ک هر سال داره مزخرف تر از سال قبل میشه؟ از ضخامتش ک با ضخامت آجر مو نمیزنه بگم یا از اسپیکر های کم صداش؟؟؟ همچین میگی طراحی ک انگار مهم نیست. یکی از فاکتور هایی ک سونی داره روش مانور میده طراحی،ک هرسال داره پسرفت میکنه. امثال شمایید ک هر کاری سونی میکنه میگید خوبه و باعث میشید سونی راه پسرفت و ادامه بده.

    taher2 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۱۳

    امثال ایشون زیادن دوست عزیز و جالبه بدونید به امثال ایشون میگن مشتری و یه چیز خیلی جالب تر که باید بدونید اینه که به امثال کسانی که از برندشون ناامید شدند میگن مشتری بالقوه ی برندهای دیگه و چیزی که خیلی خیلی مهمه دونستنش اینه که برای اکثریت مردم ظاهر گوشی یکی از مهمترین ملاک های انتخاب برای مشتریه!

    ” همونجوری که تو متن اومده بود دیگه به چیزای دیگه اهمیت نمیدن! ”
    تفسیر شما اینه که همه از چیزهای دیگه ی سونی راضی هستن ولی تفسیر درستش اینه بله با پیشرفت تکنولوژی و رقابت نزدیک تقریبا سخت افزار و بازده همه ی پرچم داران شرکت ها با اختلاف “کم اهمیت” در یک رده هستند و این وسط طراحی و ظاهر گوشی تفاوت اصلی بین گوشی های پرچمداره!

    @mdar7529 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۵

    خب حاشیه کم ممکنه به صفحه گوشی موقع زمین خوردن آسیب برسونه

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۸

    با امثال شما اصلا نباید بحث کرد چون هر چی باشه فقط دنبال ایراد گرفتن
    و مسائل حاشیه ای هستین
    باید در جواب شما گفت که فقط سونی بده و بقیه برندا عالین هیچ ایرادی ندارن تا راضی بشین!

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۷

    داداش سونی باید همین الان اون گوشی ای که میگی رو میزد
    وقتی بیات بشه دیگه فایده ای نداره

    الان دنیا دنیای رقابته و سونی شرکتی بوده که خیلی وقت ها جزو اولین ها بوده
    اما الان متاسفانه بخش موبایلش جزو دومین ها و سومین ها هم نیست و همیشه اخر از همه میاد امکانات روز رو اضافه میکنه
    اخه چجوری با این شرایط میتونه برسه به فروشی که مثلا سامسونگ یا هواوی یا اپل داره
    به خدا آدم دلش میسوزه که شرکتی مثل سونی با این همه توانایی و اصالت جایگاهش این باشه

    پاسخ

    @mdar7529 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۸

    حرفت درست عزیز

    پاسخ

  21. چه فایده داره
    همه کمپانیا نو اوری میکنن
    سونی بعد همه گوشی میده تازی ملت میگن اِ اِ اِ این پس چرا فلان چیز رو نداره، انوقت همه حمله میکنن به سونی که چرا ناقصی، تازه سونی می خواد بگه چشم منم میزارم…
    سال بعد که سونی اون رو اضافه میکنه سایر کمپانی ها از ویژگی های جدید رو نمایی کردن و روزی از نو و روزی از نو

    چیزی که مشخص شاید گوشی سونی خوب باشه اما به هیچ وج پیشرو نیست…

    پاسخ

    FADAKAR~25 گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۹

    در دروازه رو میشه بست اما در دهن مردم نه..
    با حرف شما هم موافقم
    اون ابهت شو داره از دست میده سونی تو بخش موبایل . با این طرح حرکتش رو به جلو که میره
    انگار همیشه چند قدم عقب تره نسبت به بقیه!

    پاسخ

    ho3ein_pk گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۰۵

    نیمه خالی لیوانو میبینیا از طرفی هم اولین کسی بود ک زد ابی رو اورد صفحه نمایش فورکی رو زد دوربین با ۹۶۰فریم زد دوربین xz1 هم سه بعدی عکس میگیره و گوشی های با عمر و بادوام تولید میکنه و کلی چیز های مثبت دیگ اما حالا کدوم شرکت اینقد نواوری داشته؟

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۷

    داداش این دوستمون نو اوری رو فقط تو کم کردن حاشیه میبینه 😀

    پاسخ

  22. اینا که مشخصه. کو کسی که بفهمه.
    بحث حاشیه هم تا آخر امسال تمومه.
    (نمیدونم چرا حس میکنم کل این مطلب رو قبلا در یک پیج دیگر سایت گفته بودم).

    پاسخ

    AmirAloone گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۴

    شاید همین مطالب تو سرت میگذشته

    پاسخ

  23. هم حاشیه رو کم میکنه هم OLED به صورت محدود استفاده میکنه
    میمونه حسگراثرانگشت یکپارچه با صفحه …….. که کوالکام معرفی کرده فقط برای OLED
    نه برای LCD

    پاسخ

  24. سونی چیزی که هیچ وقت نفهمید اینه همیشه باید طبق بازار نیاز جامعه جلو بره نه خواسته و هدف خودش چون سالهاس که داره ضرر میکنه فروش خوبی نداره بخاطر همین عدم توجه

    پاسخ

    senator67 گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۵

    لایک

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۴۲

    ضرر دهی نداره چندین ساله
    سونی موبایل راه خودشو پیدا کرده
    و در سالیان اینده شاهد موفقیت بیشترش خواهیم بود
    چون تو کشورایی که سونی توش موفقه در فروش بحث حاشیه و این مسائل پیش پا افتاده اصلا مطرح نیست

    پاسخ

  25. اگه این سونیه که بعید میدونم حالا حالاها حاشیه کم کنه
    درضمن نباید ب این توجه داشت در کنار حاشیه که قربونش برم سونی روز به روز داره پس رفت میکنه ضخامت همین راهو داره میره و گوشی های سونی بجای باریکتر شده بعضاً ضخیم ترهم دارن میشن

    سونی واقعا دارم کم‌کم ازت ناامید میشم

    پاسخ

  26. مقاله خوبی بود.ممنون.
    پ.ن: نقد و بررسی ایکسپریا ایکس زد پریمیوم رو کی میخواید بذارید؟؟ اصلا قصد اینکار رو دارید؟؟

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۹

    ان شالله همزمان با معرفی xz1 منتشر میشه

    پاسخ

    Saeed.psx گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۴

    ان شا الله وقتی xz1 وارد بازار شد

    پاسخ

    amin.light33 گفته:
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۵۳

    جدا برام یه سواله بزرگه، جالبه که دی اکس او هم دوربین این گوشی رو تا الان بررسی نکرده، نمیدونم قضیه چیه، ولی فک کنم ایکسپریان منتظره که بررسی دی اکس او گذاشته بشه که حرفشون دوتا نشه، و شایدم منتظر اندروید جدید هستند.خدا داند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here