نگاه به مهمترین تغییرات ایجاد شده در خانواده اکسپریا Z5 بعد از ارتقا به اندروید 7.0

105
۱۷,۲۸۹

آپدیت اندروید 7.0 از صبح امروز برای گوشی های خانواده اکسپریا Z5 عرضه شده است. این به روزرسانی مرحله سوم به روزرسانی اندروید 7.0 در گوشی های سونی است که از امروز آغاز شده و قرار است چهار گوشی هوشمند به همراه یک تبلت را به اندروید نوقا برساند.

در مرحله اول به روزرسانی اندروید 7.0، اکسپریا XZ و اکسپریا X Performance و در مرحله دوم نیز اکسپریا X و اکسپریا X Compact آپدیت شدند. حالا اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 Premium، اکسپریا Z5 Compact و اکسپریا Z3 Plus به همراه تبلت اکسپریا Z4 سومین مرحله آپدیت اندروید نوقا را تجربه میکنند.

آپدیت اندروید 7.0 برای سری Z5 که از آن صحبت میکنیم، با شماره ساخت 32.3.A.0.372 منتشر شده و در چند کشور دنیا نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است. سونی در خصوص این آپدیت، توضیحاتی را ارائه میکند که مهمترین تغییرات ایجاد شده در آن نیز ذکر شده است. مهمترین تغییرات ایجاد شده در این نسخه از زبان سونی را با هم مشاهده میکنیم.

– پشتیبانی از حالت چند پنجرگی: هم اَکنون میتوانید از حالت دو پنجره در گوشی اکسپریایِ خود بهره ببرید. این کار بسیار ساده و با 2 برنامه قابل انجام میباشد و برایِ جابجایی سریع بین 2 برنامه میتوانید از دکمه برنامه هایِ اَخیر استفاده کنید.

– مصرف باتری بهبود یافته: حالا میتوانید با حالت DOZE ارتقا یافته در اَندروید 7.0 نوقا و سیستم اختصاصی استامینامود سونی، که نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است، از عمر باتری بیشتری بهره ببرید.

– تغییرات اساسی در برنامه پیام رسان اکسپریا: هم اَکنون میتوانید با چند کلیک ساده، حالات، روحیات و وضعیت خود را به صورت عکس یا حتی ویدئو از طریق برنامه پیام رسان اختصاصی اکسپریا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

– رابط کاربری دوربین سلفی پیشرفته تر از قبل: با تایمر جدیدی که برایِ دوربین ثانویه (دوربین سلفی) در نظر گرفته شده است، حالا بسیار ساده تر و راحت تر از قبل میتوانید عکس هایِ سلفی شکار کنید.

– لانچر اختصاصی و هوشمند اکسپریا: با نسخه جدید لانچر اختصاصی اکسپریا به همراه پشتیبانی از دستیار شخصی گوگل، حالا میتوانید کارهایِ خود را به صورت هوشمند و بهتر از قبل مدیریت کنید.

سونی به بیان تغییرات کلی این نسخه بسنده کرده اما تغییرات ریز و درشت دیگری در اولین نگاه به اندروید نوقای اکسپریا Z5 مشاهده میشود. مثل همیشه ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از تغییرات در آپدیت ها مشهود نیست و در عملکرد طولانی مدت خود را نشان میدهند. اما در نگاه اولیه ذکر نکات زیر از تجربه کوتاه مدت ما با اندروید نوقای اکسپریا Z5 Premium تا حدودی شما را با این آپدیت آشنا خواهد کرد.

حالت پیشرفته استامینا که در اکسپریا XZ مشاهده کرده بودیم، به سری Z5 وارد شده است. همانند اکسپریا XZ، اینجا نیز گزینه ای جدید در این بخش به اسم STAMINA Level وجود دارد که توسط آن میتوانید سطح کنترل مصرف انرژی را تعیین کنید. در این قسمت سه سطح تعیین شده که بنا بر نیاز شما به باتری، برخی از قابلیت های دستگاه را غیر فعال میکند تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

اما همانطوری که انتظار داشتیم، سونی برخی از قابلیت های اختصاصی سری X را همچنان در انحصار این خانواده نگه داشته است. انتظار بیجایی هم بود که به فکر رسیدن این قابلیت ها به خانواده Z5 باشیم. تنظیمات دستی دوربین همچنان در انحصار خانواده X باقی مانده و آپدیت اندروید نوقا هم خانواده Z5 را به این قابلیت نرسانده است. لاک اسکرین، آیکون ها و حتی تصاویر پس زمینه سری X نیز در آپدیت اندروید 7.0 اکسپریا Z5 به این دستگاه اضافه نشده است.

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، فقط تغییرات مشهودی که در نگاه اول قابل مشاهده است را گفتیم اما تغییرات بیشتر که مربوط به عملکرد کلی دستگاه میشود را در روزهای آینده با تست های مختلف بر روی دستگاه در اختیار شما قرار میدهیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

105 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید.گوشیم مدل دوسیم Z5 Premium هست.امروز از طریق خود گوشی به اندروید ۷ ارتقا دادم .بعد از نصب ریست فاکتری هم انجام دادم.نمیدونم چرا در تب stamina mode گزینه advanced setting روی stamina level اگر رو حالت battery time preferred یا حالت balanced performance preferred گوشیم رو تنظیم کنم .گوشیم یه مقدار کند میشه یه حالته سنگینی پیدا میکنه. چکار کنم لطفا راهنمایی کنید؟؟؟

    پاسخ

    masoud_mori گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۹

    سلام منم z5 دارم اینجوری شده…

    پاسخ

  2. سلام ب همه
    من صبح گوشی آپدیت کردم و بعد از آپدیت،هر پیغامی که توی هر برنامه ای میاد،مثل تلگرام،توی نوتیفیکیشن بار واسه همه قابل رویته و قطع نمیشه
    راهکاری داره!؟

    پاسخ

  3. جدا از بحث آپدیت، داغ کردن چیپست گوشی یه خوبی که داره داخل گوشی رو بعد اینکه آب رفت توش خشک میکنه 😀
    امروز z5 p بنده زیر شست و شو به حدی آب رفت توش که نصف صفحه رنگش عوض شد دیگه قیدشو زدم اما الان به لطف گرمای جانبخش چیست و باتری کاملا خشک شده و رنگ صفحه هم عینه اولش شده B-)
    اصلا سونی رو بخاطر همین چیزاشه که دوست دارم قبل اینم Z1 داشتم که اون دیگه بینهایت سرسخت بود ولی در برابر گم شدن کم آورد.

    پاسخ

  4. سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید.گوشیم مدل دوسیم Z5 Premium هست.امروز از طریق خود گوشی به اندروید ۷ ارتقا دادم ولی بعد از نصب گوشیم یه مقدار کند شده یه حالته سنگینی پیدا کرده. چکار کنم لطفا راهنمایی کنید؟؟؟

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۳۳

    فکتوری ریست 🙂

    پاسخ

    Mahdiz5 گفته:
    ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۱۶

    نشد

    پاسخ

  5. ولی خودمونیما دوستان میگن پرچمدار سال پیش قرار نیست که اپدیت شبیه سری X بده.. ولی S6 هم زده Z4 بود و الان تمام قابلیت های S7 رو داره.. سونی هم همه ی پشتیبانی هاشم بلوف زدن شده.. در ضمن خوشحال میشیم دوستانی که سری Z5 دارن نظر بدن. آقا با M4 اومده زیر پست طلبکارانه هم میگه پرچمدار سال قبل گرفتی چه انتظاری داری… انتظارم اینه حداقل بعد این همه حرف اندازه سامسونگ ساپورت کنه

    پاسخ

  6. سلام
    توی عکس های پیش نمایش و فیلم تبلیغی اندروید۷ یک صفحه کلید نشون میده که خیلی شبیه کیبورد سامسونگه مخصوصاً کلید space که کلید تغییر زبان هم هست.
    ولی بعد از آپدیت اینطوری نبود. کسی میدونه چطوری میشه تغییرش داد….؟

    پاسخ

  7. قابل توجه عزیزانی که بخاطر ندادن چندتا تنظیم دستی میخام گوشیشون رو بفروشن بهتره هر چه سریعتر اینکارو بکنن طرفدار سونی اونیه که در هر شرایطی با سونی باشه نه افرادی که با یه چیز فوری روشونو از برندشون برگردونن

    پاسخ

    Amir-gm گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۰

    مگه فقط تنظیمات دستی ؟؟
    هنوز سونی فرمت RAW به دوربین XZ اضافه نکرده 😐
    واقعا سونی یه زمانی تنظیمات دستیش از همه برند ها بهتر بود اما رو به زوال هست

    پاسخ

  8. قابل توجه دوستانی که بخاطر عدم تنظیمات دستی ( حرفه ای ) در اندروید نوقا برای سری Z5 از سونی دلخور هستند
    باید بگم بودنش هم دردی ازتون دوا نمیکنه
    با توجه به اینکه بنده هم s7 و هم سونی X دارم باید عرض کنم تنظیمات دستی در سونی مثل گوشی های پرچمدار LG در سری V و G دیدید هم نیست
    متاسفانه تنظیمات دستی (حرفه ای )در گوشی سونی خیلی ابتدایی و پیش افتاده هست
    متاسفانه گوشیم به نوقا ارتقاع دادم هنوز که هنوز قابلیت ثبت عکس هایRAW اضافه نشده همچنان نویزکم بیش وجود داره
    در گوشی s7 تنظیمات دستی خیلی پیشرفته تر و سرعت شاتر چند ثانیه در اختیارتون میزاره
    که بنظر باز همین هم نسبت به lg ضعیف هست چون پریمیوم ترین تنظیمات دوربین در گوشی V20 شرکت LG دیدم واقعا این شرکت هر چیز گوشیش ضعیف باشه تو این مورد قوی هست و رقیب نداره
    کسانی که دقیقا کاربرد تنظیمات دستی حرفه ای تجربه نکردند باید بگم این تنظیمات کمک میکنه عکس های ماکرو با کیفیت نزدیک به دوربین های dslr ثبت کنید
    هر کس خواست میتونم عکس ها براش اپلود کنم ببینه ثابت هم میکنم که تنظیمات دستی
    سونی واقعا نسبت به رقباش ضعیف هست
    لطفا کسانی که X و XZ ندارند در مورد تنظیمات دستی ادعای روشن فکری نکند

    پاسخ

  9. نظر منم با بقیه دوستات یکیه!
    باید امکانات رو از سری های بالا به z5 میداد
    شما اپل رو ببین! با این همه بازم تا جایی که میتونه چند نسل قبل گوشی رو سعی میکنه آپدیت کنه و بیشتر امکانات رو بهشون بده.
    والا توقع ها بیشتر از این بود. به شخصه گوشی بعدی من سونی نیست

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۶

    اپل اگه سیستم عاملشو آزاد بزاره بی رغیبه

    پاسخ

    Iphone-6s گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۷

    الان من گوشیم جلیبریکه مثل اندروید شده و هم میتونم نرم افزار نصب کنم هم فایل ترنسفر کنم با زاپیا و شرایت و هیچ محدودیتی ندارم ios عالیه نسبت به اندروید هم سرعت و هم امکاناتش.

    پاسخ

    Iphone-6s گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۸

    راستی کیبرد فارسی هم دارم و با ۶s تایپ میکنم و سرعتش تایپ کیبردش هم عالیه

    Milad-ghr گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۳۵

    اندروید هم اگه بروزرسانی هاش بهتر و کاملتر بود بی رغیب میشد.

    پاسخ

  10. هیچ کمپانی پشتیبانی اپل رو نداره. سونی که عملا یه شرکت نژاد پرست و اقتصادی بیشتر نیست. خدایی دم اپل گرم الان آیفون ۵ هم که مال زمان بچگی های حضرت آدم هست ای او اس ۱۰ روش نصبه و تمام ویژگی های نرم افزاری آیفون ۷ رو داره. من با شکل سیستم عامل اپل حال نمیکنم وگرنه قطعا الان به جای این اشغال سبزی آیفون داشتم…

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۳۰

    اپل مگه چندتا گوشی داره که بخواد آپدیت بده یا نده 😐
    ده تا سیب زمینی گاز زده هست هربار بهشون آپدیت میده 🙂
    نکنه میخواستی دوتا گوشیو آپدیت کنه!؟

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۸

    سونی مگه چنتا پرچمدار داره؟ پرچمدار با پرچمدار مقایسه کن سونی ضعیف عمل میکنه. قبلنا که زد۳ اومد سونی تمام قابلیت هاشو به زد۲ داد و باید این روال ادامه میداد

    پاسخ

  11. بعضیا نمیدونم چرا دوست دارن انقدر طرفداری سونی رو بکنن؟
    داداچ تو خودتم مصرف کننده ای،پس خواهشا بجای اینکه انقد فکر جیب سونی باشی به فکر جیب خودت باش
    درضمن بحث سر اینه سونی به پرچمدارش حاضر نشده این قابلیت بده
    اخه کدوم ادم عاقلی میره گوشی بالاردشو(حالا هرچقدر هم ضعف داشته باشه)بفروشه و بره میان رده بخره؟
    صد درصد یه چیزی بوده که سونی به اون گفته بالارده و به اینگفته میانرده

    پاسخ

  12. برنامه دوربین Xz پورت شده واسه Z5 هست؟
    آگه هست لینک بذارید

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۳

    تو انجمن xda باید باشه

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۹

    بدون روت نمیشه

    پاسخ

  13. این حجم از تغییرات بی سابقه است ۰_۰

    پاسخ

    Mohammad Roshani گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۱

    دستش درد نکنه:| هیچ انگیزه ای ندارم برا آپدیت. باز خوبه خود اندروید چارتا تغییرات داشته که سونی اجباری اونارو نتونسته برا نوقا Z5 حذف کنه

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۱

    بخدا جا داشت همین نوار نوتفیکیش رو هم تغییر نمیداد
    دمت گرم
    #حرف_حق

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۵

    😀

    پاسخ

  14. سلام اقای معراجی اگه فکتوری ریست نکنم بعداپدیتotaمشکلی پیش میاد؟تاچه حدی ضروریه ریست کردن گوشی بعداپدیتota?

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۰۵

    از نظر علمی هیچ مشکلی نباید پیش بیاد و نیازی به ریست نیست(طبق گفته خود شرکتا)
    اما از نظر تجربی و عملی ممکنه گوشی تو بعضی قسمتا لگ بندازه یا مثلا تو نوار نوتیفیکیشن مشکلاتی بوجود بیاره یا مصرف باتری بالا بره،البته ممکنه همون اول هیچ مشکلی پیش نیاد و تو بلند مدت این اتفاقا بیوفته
    ممکنه هیچ اتفاقی هم نیوفته

    پاسخ

    Kalantar.110 گفته:
    ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۲۹

    فکتوری ریست نکردن بعد آپدیت تقریبا مثل این میمونه که تو کامپیوتر ویندوزتو روی درایو فرمت نشده نصب کنی. کار چیپیه کلا 🙂

    پاسخ

  15. Z5 من وقتی سیم auxوصل میکنم بهش….یه چند ثانیه تاخیر داره.هی قط میشه وصل میشه…تا اینکه کامل ثابت شه.برا شمام همینجوریه؟

    پاسخ

    Shahab497 گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۴۴

    قبلا هم اینجوری بود واسه من

    پاسخ

  16. باز دم سونی گرم و خدا رو شکر کنید که امسال نوقا رو زودتر از مارشمالو پارسال داد.

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۶

    دقیقا پارسال سونی رو مارشمالو مارو کشت مخصوصا که اون زمان Z2 داشتم

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۳۱

    اینم سیاستشه وقتی تغییراتش کمه زودتر از همه اپدیت میکنه.من حاظر بودم دیرتر اپدیت بگیرم ولی یه تغییری میکرد گوشی

    پاسخ

  17. به قول دوستمون اگه قرار هرچی تو ایکس هست بده به زد دیگه پول بیشتر بدیم واسه ایکس چرا همون زد می خریدم بهتر بود ابدیت می کردیم میشد ایکس والا

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۱

    ربطی نداره عزیز من،قابلیته نرم افزاریه باید بده دیگه،حتما باید گوشی روت بشه تا این امکانات بهش اضافه شه؟
    یعنی اگه یه Z5 رو فقط با رابط XZ بذارن یه طرف،یه XZ هم طرف دیگه،تو Z5 رو برمیداری؟
    مگه مردم فقط برا چندتا امکانات نرم افزاری پول به گوشی میدن؟
    یعنی صفحه نمایش،دوربین،پردازنده و طراحی Z5 با XZ یکیه؟
    یکم منطقی صحبت کن عزیز من،نمیدونم این تعصب لامصب چیکار میکنه که نمیتونی بگی تقصیر سونیه 😐 خوبه شرکت ایرانی یا شخصیتون نیستش

    پاسخ

  18. خیلی عجیب و مسخره است که تنظیمات دستی رو نداده! چون چیز جدیدی که نیست بگه برای گوشی های جدیدش باشه فقط! از اوایل ۲۰۱۵ توی پرچمداران بود و رفته رفته به میان رده و پایین رده هم اضافه شد و اینکه به سری Z5 اضافه نکرده مسخره است!
    توی ویدئوی تغییرات اندروید ۷ به تنظیمات دستی دوربین اشاره کرده بودن!
    من انتظار اینکه رابط کاربری شبیه سری X بشه رو نداشتم ولی تنظیمات دستی رو باید میداد! سونی قرار بود این تنظیمات رو به Z2 و Z3 هم بده!!

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۴۶

    ای بابا یه چیزی بلغور کرده گفته فعلا دهن مردمو میبنده دیگه!
    حالا فرض کن مردم اعتراض هم بکنن،بنظرت سیاستشو عوض میکنه؟عمرااا

    پاسخ

  19. خدایی حق ما این نبود.
    ولی همیشه بعد هر اپدیت چندتا اپدیت ریز درشت میاد ببینیم اونجا چه میکنه.
    شاید یسری از قابلبت های xبرای خانواده z5یا حداقل z5pبده.

    پاسخ

    Puria.s گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۴۲

    ولی بازم دمش گرم.

    پاسخ

  20. بسم الله الرحمن الرحیم 🙂
    خب این خبر رو شنیدیم و بسیار خوشحال شدیم و هنوز برای من آپدیت به صورت OTA نیومده و امیدوارم به زودی بیاد 😀 ، خب میرسیم به مخلصِ کلام اینه که ما حداقلش تنظیمات دستی سری X رو میخواستیم و متاسفانه سونی با این سیاسته داغونش که مثلا فروشه XZ رو ببره بالا نداد به سری Z5 خلاصه ۳ ماه انتظار ما همش کشک بود و سونی هیچ فکری به حال ما نکرد 😐
    امیدوارم آخرین آپدیت سری Z5 نامبر ۷٫۱٫۱ باشه چون بالاتر از این اگه که بده ما سری Z5 دار ها عذابمون میده نه چیزه خاصی اضافه میکنه نه به سرعت اون آپدیت رو میده حالا بگذریم ما که اون چیزی که میخواستیم برآورده نشد 🙁
    ولی بازم شکر از شَرِ اندروید داغونه ۶ خلاص شدیم 🙂
    به امید روزهای بهتر برای سری Z5
    یا علی

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۷

    خب عزیزم
    تو یه دونه شرکت به من نشون بده که چیزایی که باعث تمایز گوشی های نسل جدیدش نسبت به قدیم رو شده باشه با اپدیت به هفت اضافه کرده باشه!
    واقعا انتظار بیخودیه این حرف!

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۴

    داداچ چرا بحث رو میپیچونی به ی برند دیگه 😐
    عزیز من سونی خاصه نباید که عام باشه : اره نوکرتم این حرفایی که میزنم به امثال شما زور میاره قصد توهین ندارم ولی در حالِ حاضر Z5 premium شاخ بودنش میرزه به کله سری X 😉
    حاجی برو این داستان ها رو سرِ کسی در بیار که خودش ی نویسنده نباشه :))))
    عزت زیاد

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۰۸

    داداچ
    سامسونگ نوت فور رو بعد مارشملو از نظر نرم افزاری تقریبا میشه گفت کاملا شبیه نوت فایو کرده
    هرچند باگ توش زیاده اما اینکار رو کرده

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۱

    بهترین فرصته بفروش به همون قیمتش x بخر

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۵۱

    اقا سعید واقعا میخولم بدونم شما حاضرید زد۵رو بفروشید و ایکس بخرید؟
    باز ایکس زد یه چیزی

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۹

    ابدا حال میکنم پزمیوم عشقه

    Mohammad Roshani گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۴

    سه مدل گوشی سونی خریدم و الان Z5 c دارم… اینکه تنظیمات دستیو نداد واقعا مسخرست … خداحافظ سونی، گوشی بعدیم قطعا غیر سونی خواهد بود

    پاسخ

  21. متاسفانه قسمت نظرات سایت اکسپریان شده قسمت نظرات طرفداران و دارندگان گوشی های چینی یا گوشی های سامسونگ و الجی و اپل که اتفاقا همه این افراد هم ادعای داشتن گوشی سونی یا طرفداری از برند سونی را میکنند که برای من و خیلی ها دروغ آنها روشن است و میتوانم ثابت کنم که نود درصد اینها آخرین گوشی سونی که دستشان گرفتند اکسپریا زد یا نهایتا زدوان بود و اومدن اینجا هر توهین و دروغ و شایعه در مورد سونی میگن در آخر کامنت خودشان هم میگن خودم طرفدار سونی هستم و گوشی سونی دارم و از این حرفها که اگه با توجه به نرم افزار های موجود!!!!! به گوشی این اشخاص نگاه میکنیم میبینیم که گوشی او هواوی y300 یا الجی یا سامسونگ G5 هست!!!!
    واقعا انسان تا چه حدی میتونه مریض و بیکار باشه که با ترفندهای بچه گانه بیاد به شعور هزاران طرفدار و خریدار حرفه ای گوشی های سونی توهین کنه واقعا تا چه حد!!!!!؟؟؟؟؟

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۶

    داداش خودت رو درگیر نکن من خودم امثال این رو خوب میشناسم بهترین کار اینه که سیستم مدیریت نظر رو یکم سری به دستو روش بکشن 🙂

    پاسخ

    Iphone-6s گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۳

    جناب راد بس کن خواهش میکنم ازت ادامه نده.
    شما داری که توهین میکنی به برند های دیگه واقعا خسته نشدی انقدر گفتی آشغال کره ای و چینی شما ثابت کن دیگه چطور میخوای ثابت کنی که این افراد سونی دست نگرفتند یا خود من اگه تونستی ثابت کنی که هیچ اگه نه حاظرم ۶s خودمو دو دستی تقدیمت کنم !!!!باز میگه گوشیه این افراد y300 عه جز y300 و اولا g5 نه و اون lg g5 عه دوما galaxy j5 درسته ثالثا هر وقت تونستی اسم گوشیارو درست تلفظ کنی بیا اینجا نظرات مبهمو پوچتو بده.
    رابعا چه نرم افزاری میتونه تشخیص بده که گوشی دست افراد چیه تازه ترین جک ۲۰۱۷ خخخخخخ
    بسیار لذت بردیم و خندیدیم بازم تونستی کتاب چاپ کن شما موفق میشی.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۳

    آخه از این میزان تعصب خسته نمیشید؟
    چرا فکر میکنید کسی ضعفی بگه یعنی دروغ میگه و سامسونگ داره و…؟!!
    فکر کنم بعضی دوستان مثل شما فقط دوست دارن نظرات اینا باشه :
    – سونی فوق العادست
    – سونی رودست نداره
    – پرچمدار های سونی ۱۰ سال از بقیه جلوتره
    – بهترین دوربین ، باتری ، صفحه و رابط کاربری از ۱۰۰ سال پیش گوشی های سونی داشتن
    – …….

    مطمئن باشید تعصب به هیچ دردی نمیخوره!
    در ضمن اون گوشی سامسونگ هم G5 نیست J5 هست 🙂

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۹

    فقط سامسونگ رو عشقه :)))))) با اون نارنجک های ردیفش 😀
    یاده چهارشنبه سوری افتادم ۱ ماه دیگه بخرم بمب ۷ رو واس شبه چهارشنبه سوری فاز میده بزنی 🙂
    عاره داداچ سونی رو دست نداره برو هر موقع در حد سونی شدید بیاید اینجا آیات قرآنیتو تلاوت کنید 😀
    آدم متعصبی نیستما ولی اینجا ی مشت سامسونگی ریختن ما الیم ما بلیم میکنن آدم زورش میاد 🙂 ما همیشه در صحنه ایم 😀

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۶

    اولا درست صحبت بکن
    من نگفتم سونی آشغاله و سامسونگ عالیه! میگم آدم نباید متعصب باشه نباید افراطی باشه و…
    محض اطلاعت من چند ساله سونی دارم و گوشی بعدیم هم احتمالا سونی و از قدیمیترین کاربرهای این سایتم ولی الان متعصب نیستم و خیلی هم بدم میاد
    قبلا متعصب های سرسخت سونی زیاد داشت که یکیش هم خودم بودم اما خوشبختانه خیلی ها از جمله خودم مثل قبل تعصب های الکی روی سونی ندارن! ولی هنوز ۴-۵ تا یوزر به شدت متعصب هست توی سایت که فکر میکنم توهین به سونی توهین به دین و مذهبشونه! (منظورم ایشون نبود)

    A.m.ir گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۵۴

    هه هه
    خندیدیم بامزه بود

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۵

    جناب راد فوق‌العاده بود 🙂
    مثل همیشه یک نظر زیبا و کوبنده برای طرفداران آشغال های بازیافتی کره ای و چینی!

    و شما جناب: shs77
    تعصب نیست و نشان از طرفداری واقعی یک برند رو داره! به جای تمجید از دوربین S7 فکر کنم کارهای خیلی مفید تری بشه کرد!
    و خلاصه: اگر شما و هر کدوم از دوستان به دنبال سیاست، “یکی به نعل و یکی به میخ” هستند باید بگم خسته نباشید و دیگه جواب نمیده!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۵۴

    واقعا عجیبه یعنی یا یک نفر باید بگه سونی فوق‌العاده است و سونی آشغال یکی هم برعکسش رو بگه؟!
    تعصب اسمش علاقه نیست دوست عزیز

    مثلا من بگم دوربین یدونه سامسونگ از سونی بهتره جرم کردم؟!
    بگذریم

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۱

    برای شما که قطعا کاربر حرفه ای سونی و مشتری محصولات فوق‌العاده اش هستی بلی کار درست نیست و بنظرم جایز نیست با وجود سونی اسمی از اون شرکت حتی بیاد.
    اما خب با تعریف شما باید بگم: بلی! بنده متعصب و علاقه مند سونی هستم 🙂

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۵۲

    یا خدا اینو باش
    #ابر_متعصب

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۳۴

    تشکر مهران جان
    لطف داری 🙂

  22. دوستانی که از سری Z5 آپدیت کرد لطفا جواب بدند…
    ۱) آیا اسمال اپ ها هنوز هستند؟
    ۲)کیبورد پیش فرض چی هست؟

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۵

    درضمن
    ۳) برنامه ویدئو چی هست؟همون ویدئو قدیمی سونی یا اونی که رو سری X هست؟
    ممنون

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۹

    Shahab497 و Saeed_Tavoosi :
    ممنون برای پاسخگویی عزیزان 🙂
    فقط اگر براتون مقدور هست اون ویدئو رو هم چک کنید…

    پاسخ

    Shahab497 گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۰

    اسمال اپ ها حذف شدن و جاشون رو به چند پنجره دادن
    کیبورد پیش فرض هم همون Xperia keyboard هست

    پاسخ

    Saeed_Tavoosi گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۱

    اسمال اپ هم هست
    کیبورد خود اکسپریا

    پاسخ

    Shahab497 گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۸

    آره اسمال اپ هم هست، بالا سمت چپ، ندیدمش

    پاسخ

  23. اثر انگشت خیلی سریع تر عمل میکنه
    آیکون های نوار نوتیفیکیشن تغییر کردن و فاصله ی بینشون مثل قبل زیاد و آزار دهنده نیست

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۰

    خداروشکر 🙂

    پاسخ

  24. متاسفم برای سونی خداییش اینه جواب طرفدارا از سونی اریکسون K310 ام تا K970 ,و XPERIA L و XPERIA SP و حالا هم زد ۵ ولی فک کنم اخرین گوشی سونیم باشه .ناسلامتی این همه خرج کردیم برچمدار گرفتیم فقط شماره بالا برده زحمت نداده یکم رام رو عوض کنه این جواب اعتماد فن بوی های متعصبت نیست سونی جان

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۸

    قراره واست آپولو هوا کنه؟
    انتظار داشتی چیکار کنه که کم کاری کرده؟

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۲

    اپولو هوا کردن نخواساتیم تنظیمات سری ایکس خواستیم

    پاسخ

  25. اپدیته برا من نیومده هنوز البته فعلا هم نمیخوام دانلود کنم میذارمش شب با بسته رایگان دانلود شه یا منتظر نسخه فلش تولز میمونم که فلشش کنم ولی در کل سونی سیدی

    پاسخ

  26. آقا خداروشکر مشکل هندزفری Z5p حل شد …

    پاسخ

    Kalantar.110 گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۸

    خب به سلامتی

    پاسخ

    Sajad Askari گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۹

    داداش جدی میگی؟؟؟
    الان هندزفری رو کامل میشناسه؟؟؟؟
    ببین با دکمه روی هندزفری میتونی موزیک رد کنی یا تماس جواب بدی؟
    من فکر میکردم سخت افزاریه
    خییییلی تحقیق کردم راجبش و هر بار به این نتیجه رسیدم قطعه سخت افزاری مشکل داره!!!

    پاسخ

    MRJ گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۱

    اره داداش
    برا من قبل از آپدیت دیگه اصلا وصل نمی شد، الان درست شده..

    پاسخ

  27. چه شور شوقی داشتم واسه اپدیت فکر میکردم حداقل ظاهر سری x میده تنظیمات دستی دوربین هم نداده واقعا ظلم شده
    دوستان بنظرتون بهتر نیست رام کاستوم که از xz پورت شده روی z5 نصب کنم!؟ تو xda دیدم کامنتارو هم باتری بهتر شده بود هم تمام قابلیت های xzرو داشت از جمله لاک اسکرین

    پاسخ

    Sajad Askari گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۹

    حتی یه دقیقه هم صبر نکن برا نصبش!!!

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۲

    حالا چه مشکلاتی رو ممکنه برا گوشی بوجود بیاره؟

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۰

    چه ظلمی اخه؟ رفتی پرچمدار سال قبلو گرفتی انتظار امکانات به روز پرچمدار امسالم داری؟!!!
    یکم غیر منطقی نیس؟

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۳

    برو بینیم بابا نه که خیلی عوض مرده امکانات اضافه کرده اینم نداد

    پاسخ

  28. چه شور شوقی داشتم واسه اپدیت فکر میکردم حداقل ظاهر سری x میده تنظیمات دستی دوربین هم نداده واقعا ظلم شده
    دوستان بنظرتون بهتر نیست رام کاستوم که از xz پورت شده روی z5 نصب کنم!؟ تو xda دیدم کامنتارو هم باتری بهتر شده بود هم تمام قابلیت های xzرو داشت از جمله لاک اسکرین و…

    پاسخ

  29. خسته نباشه تنظیمات دستی رو نداد در حالی که مدل دوربین و حتی کیفیت عکس گرفته شده یکیه..مطمئناً به خاطر فروش XZ بوده چون اگه تنظیمات دستی رو میداد فروشش کم تر میشد..
    زیادیم واس من مهم نیست یه سرعت شاتر با یه قابلیت تنظیم فکوس منو نکشته فوقش اینه نرم افزار نصب کنم…مهم واسه من این بود که مصرف باتری افتضاح،سرعت نصب برنامه ها،و از همه مهم تر صدای بسیار پایین هنگام زنگ خوردن که انقدر کمه که منو یاد تلفن مامان بزرگم میندازه و هنگ کردن های بی مورد خلاص شم که امیدوارم تو اندروید ۷ یا نشد ۷٫۱٫۱ که فکر کنم آخرین اندروید برا سری Z5 باشه رفع بشه.

    پاسخ

    sony z3 plus گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۶

    آخرین نسخه نیست دادچ

    پاسخ

    >sony گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۱

    سلام.عزیز منظورت از هنگ های بی مورد چیه؟همون فریز و ریستارت رو میگی؟؟

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۳

    والا من توی فروم های خارجی میبینم یک سری میگن تنظیمات دستی اضافه شده!
    سه حالت داره
    یکی اینکه از قصد به خاور میانه نداد و به منطقه های دیگه داده
    یا فقط به نسخه تکسیم داده
    یا دروغ میگن:|

    پاسخ

  30. با چه ذوقی با ایرانسل زدم اپ بشه اما هیچی از سری ایکسشو به این گوشی نداد سونی از تو انتظار نداشتم همچین کاریو کنی
    زد ۵ پریمیوم هر کی خواست بگه بالاترین قیمت میفروشم

    پاسخ

  31. دوستان سری زد، تو اندروید ۷ اسمال اپ هست؟
    اگر هست که خوشبحالتون، من بشدت اسمال اپ و باش کار میکردم و هنوزم لازمش دارم، حیف تو سری ایکس نیس

    پاسخ

    Saeed_Tavoosi گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۱

    هست

    پاسخ

  32. متاسفانه یک آپدیت آبکی بیش نبود هیچ چیزی از سری ایکس اضافه نشده!

    پاسخ

    Saeed_Tavoosi گفته:
    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۱

    حالت خوش نیستا، داری میگی ایکس، این زد هست. قرار نی همه ی گوشی هاش مپل هم بشه، پس دیگه مریضیم بریم ایکس بخریم؟ زد میخریم آپدیت میکنیم میشه ایکس!

    پاسخ

  33. خسته نباشید به تیم خوب اکسپریان.
    الان وضعیت نوقا تو برندای دیگه چجوریه سونی الان هفت و به زودی ده تا از گوشیاشو(زد۴،ایکس ای و الترا)به این نسخه ارتقاء داده ایا برندای دیگه به گرد پای سونی میرسن؟
    نسخه ۷.۱که قبلا وعده دادید خبرجدیدی ازش نشده؟تا یه ماه دیگه به نظرتون ایکس ۷.۱شده؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here