میان رده خوش قیمت وان پلاس معرفی شد: صفحه نمایش 90 هرتز، 5G و سلفی دوگانه

0
۲۵,۳۷۱

پس از مدت ها کش و قوس و شایعات فراوان پیرامون معرفی گوشی میان رده شرکت وان پلاس، این شرکت بلاخره تصمیم گرفت محصولی که در ابتدا قرار بود سال 2015 با نام وان پلاس ایکس شناخته می شد را معرفی کند، این بار اما پس از 5 سال تاخیر و با نامی متفاوت. با اینکه این گوشی قیمتی 480 دلاری دارد اما بی شباهت به گوشی وان پلاس هشت 699 دلاری نیست که تنها چند ماه پیش عرضه شده بود.

این گوشی هنوز هم مجهز به صفحه نمایش فول اچ دی پلاس با پنلی OLED و میزان نرخ تازه سازی 90 هرتز است که از فرکانس زیر 6 گیگاهرتز 5 جی پشتیبانی می کند و مجهز به تکنولوژی شارژ سریع Warp 30T است و از همان سنسور دوربین وان پلاس هشت یعنی IMX586 و 48 مگاپیکسلی بهره می برد. اما این شرکت برای پایین نگاه داشتن قیمت گوشی جدیدش مجبور شده تا از پردازنده ضعیف تر اسنپدراگون 765G استفاده کند.

OnePlus Nord در دو رنگ آبی و خاکستری با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 379 فرانک / 399 یورو برای مدل پایه در دسترس خواهد بود. مدل گران قیمت تر این گوشی مجهز به حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی است که 469 فرانک / 499 یورو (حدود 594 دلار) قیمت دارد. این گوشی از تاریخ 4 آگوست (14 مرداد) برای اروپایی ها در دسترس خواهد بود. اما این شرکت همین امروز تعداد محدودی از گوشی هایش را از طریق وب سایت خودش برای عرضه در 31 جولای (10 مرداد) پیش فروش کرده بود. مشخص شده است که در ابتدا این گوشی روانه بازار اروپا و هند خواهد شد. با اینکه وان پلاس قصد دارد به صورت محدودی این محصول را در آمریکا به فروش برساند، باید همچنان منتظر اعلام تاریخ نهایی از سوی این شرکت باشیم.

اما با هم نگاهی کوتاه خواهیم داشت به مشخصات این میان رده:

در زیر پوشش بدنه این گوشی، سیستم روی چیپ جدید شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 765G وجود دارد. از حیث میان رده اگر بخواهیم حساب کنیم این چیپست قدرت شگفت انگیزی دارد اما نمی توان آن را در حد پرچمداران 2020 بازار به حساب آورد، حتی اسنپدارگون +855! این محصول با لیتوگرافی 7 نانومتری طراحی شده است و قدرتش برای اجرای سنگین ترین برنامه ها و بازی های گوگل پلی استور کافی است. مهم تر از همه اینکه این چیپست دستیابی به تکنولوژی اینترنت 5G را به راحتی ممکن می سازد. برای این گوشی مدل های مختلفی با میزان حافظه رم 6، 8 و 12 گیگابایت در نظر گرفته شده است. اما باید در نظر داشته باشید که ارزان ترین مدل این گوشی مخصوص بازار هند می باشد.

میان رده خوش قیمت وان پلاس معرفی شد: صفحه نمایش 90 هرتز، 5G و سلفی دوگانه

وان پلاس نورد دارای یک صفحه نمایش 6.44 اینچی با پنل AMOLED می باشد که میزبان محافظ صفحه گوریلا گلس 5 شده است و کیفیت آن +FHD با میزان نرخ تازه سازی 90 هرتزی صفحه نمایش است. سیستم رنگی این صفحه sRGB و P3 است اما متاسفانه از فرمت HDR پشتیبانی نمی کند. به لطف پنل OLED این گوشی، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. با این وجود هنوز هم ویژگی آنلاک صفحه از طریق تشخیص چهره موجود است.

بر خلاف آنچه در لیک های اخیر گفته شده بود، این گوشی نه تنها یک دوربین سلفی که دو تا از آنها را در خود جای داده است. حفره نمایشگر این گوشی میزبان یک سنسور 32 مگاپیکسلی (سونی IMX616) و یک سنسور زاویه گسترده با 105 درجه میدان دید و 8 مگاپیکسل شده است. در مقام مقایسه باید گفت که دوربین سلفی وان پلاس 8 از نوع 16 مگاپیکسلی و با اندازه 1.0um پیکسل بود. اما کمپانی وان پلاس می گوید که سنسور زاویه گسترده این گوشی برای عکاسی سلفی بسیار مناسب بوده و کاربران را از خرید دسته سلفی بی نیاز می کند.

دوربین

شرکت وان پلاس چینش عمودی دوربین های این گوشی را ارتقاء داده و اکنون این بخش شامل چهار دوربین مختلف است. از همان تیز های اولیه که پخش شده بود، این کمپانی وعده عکاسی در حد پرچمداران را به کاربر می داد. دوربین اصلی گوشی 48 مگاپیکسلی بوده و سنسوری با گشودگی دریچه دیافراگم f1/75 دارد که در کنار لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال (OIS EIS) نشان می دهد که یک میان رده هم می تواند امکانات موجود در پرچمداران را یدک بکشد. در این بخش می توان گفت که وان پلاس از رقبایش جلوتر است. در ادامه شاهد استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی زاویه عریض و دید 119 درجه ای و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق بر روی این گوشی هستیم. متاسفانه دوربینی برای بزرگنمایی در نظر گرفته نشده است، اما این ترکیب دوربین قابلیت فیلمبرداری به صورت 4K و 30 فریم بر ثانیه را دارد.

میان رده خوش قیمت وان پلاس معرفی شد: صفحه نمایش 90 هرتز، 5G و سلفی دوگانه

این شرکت همچنین قابلیت Cine Mode را بر روی این گوشی ارائه می دهد که به کاربران این امکان را می دهد تا اقدام به ضبط ویدیو ها در فرمت 21:9 و کیفیت 4K کنند. در آخر باید گفت که قابلیت اسلوموشن در این گوشی وجود دارد اما نه به صورت 960 فریم بلکه 240 فریم.

سایر امکانات

این گوشی در بخش باتری مجهز به یک باتری 4115 میلی آمپری است که این مورد بر روی گوشی های پرچمدار سال 2020 نیز صدق می کند. پشتیبانی از شارژر 30 واتی موسوم به Warp Charge 30T باعث شده است تا گوشی در مدت زمان تنها 30 دقیقه به مدت 70 درصد شارژ شود. این گوشی مجهز به پورت USB-C بوده و متاسفانه بدون پورت جک 3.5 میلی متری هدفون به بازار عرضه می شود. خوشبختانه این شرکت ایرباد های تمام بی سیم (TWS) خود با نام OnePlus Buds را امروز معرفی کرد که در مقاله بعدی راجع به آنها نیز صحبت خواهیم کرد.

خبر بد برای خریداران این است که این گوشی گواهی های مقاومت در برابر آب را ندارد اما شرکت وان پلاس می گوید که 300 نفر از مهندسان خود را برای ساخت این گوشی به کار گرفته است تا ویژگی مقاومت در برابر پاشش قطرات آب و عرق را به آن اضافه کند. با اینکه دو رنگ خاکستری و آبی در ابتدای عرضه برای این گوشی وجود خواهند داشت، اما پیش بینی می شود که رنگ های دیگری هم به مرور زمان برای فروش گوشی در نظر گرفته شود. جدا از رنگ های محدود، می توانید در حین سفارش از بین 6 قاب مختلف گوشی یکی را انتخاب کنید که حتی یکی از این قاب ها حالتی شفاف (مشابه گوشی های شیائومی Mi 9) را دارد.

میان رده خوش قیمت وان پلاس معرفی شد: صفحه نمایش 90 هرتز، 5G و سلفی دوگانه

با اینکه این گوشی از شبکه های 5G پشتیبانی می کند، شرکت وان پلاس کشور های فاقد این فناوری را فراموش نکرده است، در هندوستان، این کمپانی پشتیبانی سه ساله از گوشی به همراه پچ های امنیتی و دو آپدیت بزرگ سیستم عامل را ارائه خواهد داد. این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری OxygenOS و برنامه های تماس، پیام رسانی و DUO گوگل روانه بازار خواهد شد.

نظر شما در رابطه با این گوشی چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here