نسخه جدید اَندروید مفهومی 7.1.1 نوقا با امکانات جذاب برایِ گوشی اکسپریا X منتشر شد.

40
۱۲,۹۰۹

دقایقی پیش سونی موبایل نسخه جدیدی از اَندروید مفهومی 7.1.1 نوقا را برایِ گوشی اکسپریا X با شماره ساخت 38.3.A.0.66 منتشر کرد. این بروزرسانی با خود یک ویژگی بسیار مهم و جذاب با نام « Night Light » به همراه دارد، که در واقع همان کارایی ویژگی Night Mode در اَندروید خام گوگل را دارد که چندی پیش توسط گوگل با اَندروید 7.1.1 نوقا منتشر شد.

همانطور که شاید بدانید، چشم انسان در تاریکی مطلق و شب هنگام وقتی در حال به خواب رفتن هستیم به نور آبی حساسیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل کمپانی هایِ گوگل و اَپل در نسخه جدید سیستم عامل هایِ خود ویژگی ای را با نام حالت شب یا همان Night Mode قرار داده اند، که با حذف نور آبی از صفحه نمایش، به چشم انسان کمک میکند در تاریکی مطلق کمتر خسته شده و انسان با مشکلات خواب مواجه نشود.

این ویژگی از نسخه 10 سیستم عامل iOS به گوشی هایِ آیفون اَپل اضافه شده است و در نسخه هایِ توسعه دهندگان اَندروید 7.0 نوقایِ گوگل هم وجود داشت، اما بنا به دلایلی در نسخه نهایی حذف شد و نهایتاً در نسخه 7.1.1 به گوشی هایِ نکسوس و پیکسل گوگل رسید، که کارایی فوق را برایِ کاربران به ارمغان می آورد.

این ویژگی همانطور که در عکس ها خواهید دید میتواند توسط 2 گزینه شخصی سازی شود. یا کاربر میتواند حالت غروب تا طلوع آفتاب را انتخاب کند، که در این حالت گوشی به صورت خودکار زمانی که آفتاب غروب میکند حالت مذکور را فعال خواهد کرد و با طلوع آفتاب غیرفعال خواهد شد؛ یا میتواند به صورت دستی ساعتی را تنظیم کند که این حالت رأس همان ساعت فعال شده و در زمان معینی نیز غیرفعال شود.

از جمله دیگر ویژگی هایِ این بروزرسانی میتوان به اضافه شدن آخرین وصله امنیتی گوگل مربوط به ماه ژانویه سال 2017 میلادی ( که چند روز پیش برایِ گوشی هایِ خانواده X نیز منتشر شد )، نسخه جدیدی از لانچر اختصاصی اکسپریا ( نسخه 10.2.A.1.18 ) و رفع مشکلاتی همچون بهبود شناسایی هدفون هایِ نویزکنسلینگ و درست عمل نکردن سنسور اثر انگشت در بخش آزمایش سنسور اثر انگشت ( در منویِ تست ) اشاره کرد.

سونی همچنین اشاره کرده است که هم اَکنون آنتن دهی نیز بسیار بهبود یافته است. این بروزرسانی هم اَکنون با عنوان دومین نسخه از اَندروید مفهومی 7.1.1 نوقایِ سونی برایِ تمام کاربرانی که در طرح آزمایشی اَندروید نوقا شرکت کرده اند در دسترس میباشد و کاربران ثبت نام کرده در این طرح میتوانند بروزرسانی مذکور را به صورت OTA دریافت کرده و از آن نهایت استفاده لازم را ببرند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

40 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان من حدود چهار ماه هست یه گوشی اکسپریا اکس خریدم دیروز با گوشی دوستم که گلکسی نوت فایو بود دوربینشونو مقایسه کردم خیلی حالم گرفته شد مال اون واقعا بهتر بود و جزییات رو بهتر نشون میداد وقتی هم که زوم کردم کیفیتش تغییر نکرد ولی مال من تار شد واقعا شوکه شدم در ضمن همیشه به طور میانگین یک گیگ از مموری ازاده ولی میگن باید یک و نیم گیگش همیشه ازاد باشه یه چیز دیگه این که وقتی گوشیمو شب میزارم و صبح پا میشم میبینم حدود شش درصد از شارژ گوشی کم شده تو قسمت باتری هم سهم پون آیدل بیست و هفت درصده در حالی که گوشی دوستم میگه نوت فایوش اصلا از شب تا صبح باتریش کم نمیشه واقعا ذهنم مشغول شده لطفا جواب ببدید ممنون

    پاسخ

    Hamed1998 گفته:
    ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۶

    بله دقیقا مال من هم همینطوره. نمیدونم الان بقیه میان میگن باشه و سونی با آپدیت درست میکنه . من خداییش هیچی غیر سونی دستم نگرفتم. حتی تی وی و لب تاپ و فلش محوری. ام هم سونیه. ولی واقعیت هست دیگه. در ضمیمه گوشی عقبیم

    پاسخ

    majd گفته:
    ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۲

    برنامه Greenify رو نصب کن و برنامه ها رو باهاش متوقف کن.
    از پیچ و خم های گوگل هم راحت تر مدیریت برنامه ها رو میکنه
    من رو چند تا سونی تست کرده و میکنم گوشی که روشن نباشه تا ۸ ساعت دیدم ۱درصد کم کرده مگه جای بدی از نظر آنتن باشی که کمی بیشتر میشه و نه زیاد.
    در مورد عکس هم آره سونی تو نور مصنوعی ضعیف تر از بقیه است ولی تو نور طبیعی تعصب به خرج ندادیم پا به پای بقیه گوشیها میاد. و البته اونا سرعت فوکوس و پردازش تصویر و برخی برندها انگولک کاری تو اغراق آمیز نشون عکس هم بیشتره. ولی سونی به قول دوستمون و قول همیشگی من تو بخش موبایل از سازمان سونی خیلی عقبه . ایشالله در آینده بهتر بشه.

    پاسخ

  2. گوشيم مدل دوسيم Z5 Premium هست.از طريق خود گوشي به اندرويد ? ارتقا دادم .بعد از نصب ريست فکتوري هم انجام دادم.نميدونم چرا در تب stamina mode گزينه advanced setting روي stamina level اگر رو حالت battery time preferred يا حالت balanced performance preferred گوشيم رو تنظيم کنم .گوشيم يه مقدار کند ميشه يه حالته سنگيني پيدا ميکنه.کسي از دوستان هست که تو اندرويد ۷ اين ۲ حالت رو امتحان کرده باشه؟؟ چکار کنم لطفا راهنمايي کنيد؟؟؟

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۳

    سلام دوست عزیز
    این ویژگی خود استامینا هست، یعنی انیمیشن ها به شدت افت میکنند!

    پاسخ

    majd گفته:
    ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۵

    باگه تو نسخه های پایین تر اتفاقا منوهای روون تر میشدند چون افکتها حذف میشد
    ولی تو نسخه N فقط حالت سوم قابل تحمله و بقیه اصلا به درد نخور هستد و البته تو زد۵ اینجوریه تو بقیه گوشیها درست عمل میکنه و اینطوری کند و لگی نیست طوریکه انگار گوشی حال نداره کار کنه

    پاسخ

  3. دوستانی که اپدیت کردن گوشیشون رو به اندروید ۷ بنظر من اگه سونی دوباره اندروید۷ رو عرضه کنه .احتمالا با بیلدنامبر جدید عرضه میکنه و ماهم دریافت میکنیم اگر همین بلید نامبر باشد باید فلش کنیم

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۵۸

    خدا کنه با بیلد نامبر جدید بده چون با فلش کامل نمیدونم میترسم خراب کنم

    پاسخ

  4. ملت خیلی زیاده خواه شدنا ! :))
    والا تنها ایرادی که من توش می بینم و هیچ توجیهی هم واسش وجود نداره نبود نایت لایت هست !
    وگرنه خیلیم اپدیت خوبی هستش
    گوشی هم بسیار روان شده
    فوق العاده هم راضیم
    سری ایکس هم هرچقدر اپدیت بگیره نوش جونش ! ماها کم اپدیت گرفتیم مگه !

    پاسخ

    sony z3 plus گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۸

    بله کم گرفتیم

    پاسخ

    sony z3 plus گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۸

    بله کم گرفتیم نسبت به z3 و z2

    پاسخ

  5. سلام، لطفا بگید امثال من که اندروید ۷ آپدیت کزدیم نسخه بعدی بده تکلیف ما چیه یعنی من خپدم مشکلی نمیبینم تو این آپدیت اما انقد که گفتن مشکل داره و سونی هم حذف کرده یکم نگران شدم یعنی نسخه بعدی با همین شماره ساخته یا یه چیز دیگه که ماهم آپ کنیم من با pc آپ کزدم گوشیمم زد فایو پریمیوم هست لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ

  6. من فكر ميكردم سوني توي شب پنلش خودبخود يه كارايي براي نور آبي ميكنه،إينو يه جايي خونده بودم و خوندم هم يحورايي حس كردم؛
    كسي اطلاعي راجب به اين موضوع داره؟!

    پاسخ

  7. بر سونی لعنت که این همه پول بابت سری zمیگیره اونوقت آپدیت چرت میده همونم برمیداره، همین یه ماه پیش Z5 p dual خریدم ۱۸۰۰،آپدیت کردم … زد به گوشی،بره گم شه با این آپدیت دادنش

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۱۶

    نه بابا؟!!!!

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۱۲

    دوست عزیز
    اگه مشکلت فقط ابدیت هست صبر کن نسخه پایدارتر در روز های اتی منتشر میشه
    ولی جسارت نباشه من جای شما بودم
    ۱.۸ میلیون + ۲۰۰ تومن میرفتم XZ میخریدم

    پاسخ

    Maleki1492 گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۳۶

    سلام،چی بگم ، اشتباه کردم دادنش|-O

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۶

    دوست عزیز نباید از گوشی که یکسال و چند ماه پیش معرفی شده انتظار بروزرسانی عالی داشته باشین!
    ایکس هم بالارده ۲۰۱۶ سونیه چیز عیجیبی نیست آپدیت خوب بگیره! در ضمن اندروید ۷٫۱٫۱ الان در طرح اندروید مفهومیه آپدیت اصلی گوشی نیست که! قبل از X هم سونی طرح های مفهومی رو روی Z2 و Z3 اجرا میکرد که پرچمدار اونو موقع نبودن!
    یکم صبر کنید آپدیت میاد ولی در کل خریدتون بسیار اشتباه بوده! تا دو سه ماه پیش پریمیوم قیمتش شده بود ۱۴۰۰-۱۵۰۰!! که یکدفعه گرون شد و رفت تا ۱۸۰۰!
    شما هم رفتین با گرونترین قیمت خریدینش در حالی که مطمئنا XZ سرتره و اختلاف قیمتشون خیلی کمه!

    پاسخ

  8. من هم نمیدونم چجوری ثبت نام میکنن ولی خودش برام اومده، حدود دو سه ساعتی میشه که اومده بحرحال زود دانلود کنیم تا اینو هم سونی از رو سرورش بر نداشته….

    پاسخ

  9. برای من هم اومده میخام دانلود کنم حجمش حدود ۱۴۱ مگابایت هست، حدود دو هفته پیش گوشی رو خریدم ۱،۳۲۰،۰۰۰ تومان آندروید اولش ۶ بود همون شب اول آندروید ۷ براش اومد دانلود کردم نصبش حدود نیم ساعت طول کشید ولی ارزششو داشت.

    پاسخ

    Shahab497 گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۳۸

    این ۴۷ mb هست
    اونی که واسه شما اومده احتمالا آپدیت پچ امنیتی باشه

    پاسخ

    ناصر گرامی گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۱

    نمیدونم ولی دقیقا نوشته ۱۴۱٫۸ mb

    پاسخ

    ناصر گرامی گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۵

    تو عکس بالا مدل گوشی F5121 هست ولی مدل گوشی من F5122 هست شاید هم به همین خاطر حجمش فایلش بیشتره.

    Pouya-XPERIA گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۴

    F5121مدل تک سیم کارت و F5122مدل دو سیم کارت هست. این آپدیت که شما میگید واسه پچ امنیتی هست. اگه به پست های قبلی اکسپریان نگاه کنید در مورد این آپدیت ۱۴۱مگی گفته.

    Pouya-XPERIA گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۱

    دوست عزیز این آپدیت که شما میگید،دیروز اومده .هم برای X و هم برای XZ و X compact اومده و برای آپ شدن به آخرین پچ امنیتی گوگل هست، ربطی به این موضوع نداره!

    پاسخ

  10. ما سری z3 plus و z5 خود اندروید ۷ حذف شد حالا این میان رده ۷٫۱٫۱ میگیره!سونی از اولش مث آدم حسابیا میگفت این پرچمداره خب! گوشی که خیلی پرچمدارات جلوش به زانو در اومدن حتی دوربین z5 ترکید جلوش میانردس؟

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۶

    بالارده است!!
    میان رده یعنی XA!
    به این گوشی ها میگن بالارده
    درضمن پرچمدار امسال (سال قبل!) XZ هست و X بالارده این سال
    سری Z5 پرچمدار های ۲۰۱۵ هستن دلیل نمیشه که X از سری Z5 ضعیفتر باشه تازه باید قویتر هم باشه مثلا گوشی جدیدتریه!

    پاسخ

    sony z3 plus گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۰

    بالا رده که Sony Xperia X Performance بود.
    میان رده sony x بود.
    پایین رده هم sony xa

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۰

    اونموقع که ما خودمونو میکشتیم میگفتیم xازz5بیشتر آپدیت میگیره و بهتره امثال شما مخالفت میکردن.

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۱۶

    معزز خودت خسته نکن
    بهتر بودن X به من ثابت شده اون های که میگن Z5 بهتر فقط دارند خودشون گول میزنند
    وگرنه سود و ضرر انتخاب هر کس به من و شما که نمیرسه به خودش میرسه

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۰۹

    دقیقا

  11. په اپدیت لانچر سونی هم میاد 😀

    پاسخ

    mehranq گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۴۹

    ی سوال دوستان من اخرین نسخه لانچر رو دارم ولی نمیدونم گزینه بزرگ و کوچیک کردن آیکن ها کجاست با اینکه حذف شده و من خبر ندارم

    پاسخ

    golmina گفته:
    ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۱۳

    گزینه کوچیک بزرگ کردن برداشته شده باید شما از تغییر اندازه گریدها آیکونهارو تغییر بدین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here