نسخه جدید برنامه Google Camera منتشر شد. نگاهی به تغییرات و قابلیت های جدید

3
۸,۶۹۷

featured-3-810x298_c
همانطور که میدانید Google Camera اپلیکیشن رسمی گوگل برای دوربین های اندرویدی است. این برنامه با وجود تنظیمات ساده ای که دارد، قابلیت های کاربردی و جالبی را در اختیار علاقه مندان به عکاسی قرار داده است. نسخه 3.2 که حدودا 2 ماه پیش از نسخه نمایشی اندروید N به بیرون درز کرده بود تنها دارای تغییراتی در ظاهر دوربین بود. هر چند قابلیت هایی در آن نهفته بود!

در واقع با مشاهده کدهای نسخه 3.2 میتوان دریافت که گوگل در حال آزمایش عکاسی با فرمت خام یا همان RAW بر روی این برنامه است و ما باید شاهد اضافه شدن این قابلیت در نسخه های بعدی باشیم. امروز نسخه 4.1 این برنامه از آخرین نسخه نمایشی اندروید N (نسخه 5) به بیرون درز کرد. متاسفانه در این نسخه نیز شاهد اضافه شدن قابلیت عکاسی خام نبودیم و حتی یک قابلیت مهم نیز در این نسخه حذف شده است! در ادامه به معرفی تغییرات نسخه جدید میپردازیم :

1. منوی جدید تنظیمات
منوی جدید تنظیمات در نسخه 4.1 یک تغییر بزرگ محسوب می شود. هم اکنون تمام تنظیمات دوربین در یک صفحه، نمایش داده می شوند.
در گذشته منوی تنظیمات به چند بخش مختلف تقسیم می شد اما از آنجایی که تنظیمات نسبتا کمی در این بخش وجود دارد، قرار گرفتن تمام تنظیمات در یک صفحه، کار را بسیار ساده تر می کند.

2.حذف شدن نوردهی دستی!
تنظیم نوردهی به صورت دستی که در گوشی های سونی از آن با نام EV(Exposure Value) یاد می شود، قابلیتی بود که به نسخه 3.2 اضافه شده بود. اما به دلایلی گوگل این امکان را در نسخه 4.1 حذف کرده است.

3.قابلیت تنظیم کاربرد کلیدهای ولوم
در این نسخه یک قابلیت جدید به تنظیمات دوربین اضافه شده که میتوانید نوع عملکرد کلیدهای ولوم را در حین کار با اپلیکیشن دوربین تنظیم کنید. مثلا میتوانید تنظیم کنید که از کلید های ولوم برای زوم استفاده شود یا برای تنظیم صدا. علاوه بر این ها، تغییرات ریز دیگری نیز در انیمیشن های این برنامه ایجاد شده است. نظر شما درباره بروزرسانی جدید چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

3 دیدگاه ها

  1. نسخه۳ رو از بازار گرفتم ولی بار اول تنظیمات رو ست کردی بعد از مدتی عکاسی دوباره خواستی تنظیمات ست کنی باید چیکار کنی؟گزینه ای واسه ستینگ تو برنامه نداره یا من نمیبینم؟

    پاسخ

  2. من نکسوس ۵x دارم آپدیت تو گوگل پلی نیومده شما این خبرو از کجا آوردید؟
    لطفا اگه ممکمنه لطف کنید فایل نصبی آپدیت شده رو قرار بدید.
    با تشکر سایت اکسپرین.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here