نسخه Anniversary Edition گوشی شیائومی Mi 10 همراه با پردازنده اسنپدراگون 870 در راه است

1
۱۸,۷۰۸

در طی هفته گذشته بود که شرکت آمریکایی کوالکام که به ساخت سیستم های روی تراشه اسنپدراگون مشهور است ، تنها چند هفته پس از معرفی پردازنده اسنپدراگون 888 ، به طور عجیبی از نسخه 870 این پردازنده هم رونمایی کرد که به نوعی نسخه ارتقاء یافته سیستم روی چیپ اسنپدراگون +865 به حساب می آمد. پیش از این نیز گزارشاتی از یکی افشاگران در فضای مجازی با نام DigitalChatStation نیز منتشر شده بود که ادعا می کرد شرکت چینی شیائومی یک نسخه از گوشی Mi 10 را به سیستم روی تراشه اسنپدراگون 870 مجهز کرده و آن را تست کرده است. بر اساس گفته های این شخص ، اگر همه چیز خوب پیش برود ، شیائومی سری جدیدی از گوشی های Mi 10 مجهز به این تراشه را به بازار عرضه خواهد کرد.

امروز اما همین شخص ادعا کرده است که شیائومی این کار را انجام داده و این گوشی ها را به بازار عرضه کرده است. بر اساس پست این شخص در وب سایت Weibo ، گوشی جدید شرکت شیائومی هیچ تفاوتی به جز در بخش پردازنده با گوشی های سال گذشته این شرکت ندارد و همه قطعات به همان منوال سابق در داخل این گوشی هم قرار گرفته است.

در واقع چیپستی که کوالکام طی هفته گذشته دست به معرفی آن زد را می توان به نوعی نسخه ++ از SoC اسنپدراگون 865 به حساب آورد. این چیپست بر اساس لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده و کارایی آن از هر دو نسخه SD865 و +SD865 بیشتر است. هر چند که فناوری ساخت آن پایین تر از فناوری ساخت 5 نانومتری اسنپدراگون 888 است. اما از زمان معرفی این تراشه ، برخی شرکت های سازنده تلفن همراه از جمله شیائومی ، اوپو ، ویوو و حتی موتورلا اعلام کرده اند که قصد دارند محصولاتشان را به این تراشه مجهز کرده و روانه بازار کنند.

جزئیات تراشه اسنپدراگون 870

نسخه Anniversary Edition گوشی شیائومی Mi 10 همراه با پردازنده اسنپدراگون 870 در راه است

در دسامبر سال 2020 ، کوالکام اجلاس Snapdragon خود را در ایالات متحده برگزار کرد. در طول کنفرانس ، این سازنده تراشه آمریکایی محصول مهم بعدی خود را برای بخش تلفن های همراه پرچمدار – Qualcomm Snapdragon 888 اعلام کرد. این چیپ ست که از هسته های برتر ARM Cortex-X1 و Cortex-A78 استفاده می کند از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره می برد. شیائومی و سامسونگ در حال حاضر اولین تلفن های هوشمند را با این پردازنده به بازار عرضه کرده اند و تعداد بیشتری از این محصولات نیز به بازار عرضه خواهند شد. پس از آن و در سال جدید ، شرکت کوالکام چیپست اسنپدراگون 870 را معرفی کرد. تراشه جدید مبتنی بر لیتوگرافی 7 نانومتری است و دارای پردازنده مرکزی با قدرت 3.2 گیگاهرتز است که در اصل یک اسنپدراگون ++865 محسوب می شود.

هسته های Cortex-A77 با سرعت کلاک 3.2 گیگاهرتز

چیپست جدید دارای شماره مدل SM8250-AC است و بالاترین سرعت کلاک را در دنیای موبایل به ارمغان می آورد. هسته اصلی اکنون با فرکانس 3.2 گیگاهرتز کار می کند ، که این رقم در دو پردازنده اخیر این شرکت به ترتیب 3.1 گیگاهرتز برای اسنپدراگون 865 پلاس و 2.94 گیگاهرتز برای اسنپدراگون 865 بوده اند. اسنپدراگون 870 جدید از هسته های Kyro 585 استفاده می کند که در واقع هسته های ARM Cortex-A77 با برخی تغییرات کوچک از سوی کوالکام هستند. همانطور که گفته شد ، پردازنده Snapdragon 888 از هسته های Cortex-X1 و A78 استفاده می کند. آنها همچنین با فرکانس های پایین تری کار می کنند ، و این باعث می شود که یک Snapdragon 888 نسخه پلاس را نیز در آینده شاهد باشیم ، کسی چه می داند؟

یک بار دیگر ، کوالکام برای اطمینان از عملکرد گرافیکی پیشرفته ، به پردازشگر گرافیکی GPUروی آورده است. با این حال ، هنوز مشخص نیست که کوالکام برای بهبود قابلیت های گرافیکی از تقویت کننده کلاک استفاده کرده است یا به برخی از اصلاحات متوصل شده. Hexagon 698 و Tensor Accelerator همان تراشه های قبلی با قدرت 15 ترافلاپسی هستند که در تراشه های اسنپدراگون 865 هم نمونه آنها را شاهد بودیم.

نسخه Anniversary Edition گوشی شیائومی Mi 10 همراه با پردازنده اسنپدراگون 870 در راه است

در بحث پشتیبانی از نمایشگر ها ، این چیپست می تواند از پنل های 1440p با حداکثر نرخ فریم ریت 144 هرتز یا وضوح 4K تا 60 هرتز پشتیبانی کند. دقیقا مانند سایر محصولات گران قیمت بازار ، اسنپدراگون 870 از استاندارد ویدیویی +HDR10 نیز پشتیبانی می کند. پردازشگر تصویری Spectra 480 در این مدل با مدل های قبلی یکسان است و پشتیبانی از سنسورهای دوربین 200 مگاپیکسل ، ضبط ویدیو با کیفیت 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه نیز تایید شده است. اتصال به شبکه های Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 با aptX Voice و Adaptive نیز اکنون میسر شده است.اسنپدراگون 870 با مودم 5G یکپارچه عرضه نمی شود. در عوض ، این چیپست با اسنپدراگون X55 با پشتیبانی از فرکانس های sub-6 و موج میلی متری mmWave جفت شده است.

امروز گوشی Motorola Edge S اولین دستگاهی خواهد بود که از این تراشه استفاده می کند. با این حال ، شرکای دیگر کوالکام مانند اوپو ، وان پلاس ، شیائومی و iQOO نیز ممکن است به این پیشنهاد جدید پایبند باشند. به عنوان مثال ، وان پلاس امسال OnePlus 9 Lite را به بازار عرضه خواهد کرد. شایعات قبلی حاکی از استفاده از پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس در داخل گوشی جدید بود ، با این حال ، اسنپدراگون 870 به عنوان گزینه مناسب تر حتما انتخاب خواهد شد. این چیپست پاسخی برای شرکت هایی خواهد بود که می خواهند در سال 2021 پرچمداران مقرون به صرفه بسازند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

یک دیدگاه

  1. دیگه Mi 11 داره می رسه ، تو این شرایط که واردات گوشی ها محدود شده اما به زودی شرکت های وارد کننده اولین موجودی ها رو ، رو می کنند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here