نسل جدید سنسور انگشت نوری در زیر صفحه نمایش توسط سیناپتیک معرفی شد.

4
۶,۹۶۳


در آخرین روزهای سال گذشته میلادی شرکت سیناپتیک از اولین سنسور اثر انگشت نوری که در زیر صفحه نمایش قرار میگیرد رونمایی کرد. با وجود گذشت یک سال از این تکنولوژی هنوز شاهد استفاده از آن در هیچ یک از گوشی های هوشمند نیستیم، اما به نظر میرسد به زودی این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد.

سیناپتیک امروز به صورت رسمی نسل جدید و بهبود یافته سنسور اثر انگشت نوری را معرفی کرد. حتی سیناپتیک از نمایشگاه CES 2018 که ماه آینده برگزار میشود، به عنوان تاریخ معرفی اولین گوشی هوشمند دنیا با فناوری سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش نام برد.

این سنسور FS9500 نام دارد و به گفته سیناپتیک تنها با صفحه نمایش های OLED سازگاری دارد. این سنسور از نور صفحه نمایش برای روشن کردن انگشت استفاده کرده و سپس پرتوهای نوری روی انگشت را پردازش میکند. سیناپتیک معتقد است این سنسور میتواند حتی تا ضخامت 1.5 میلی متری که لایه های مختلفی مثل شیشه و محافظ صفحه نمایش وجود دارد، اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد.

امنیت این سنسور برابر با سنسورهای فعلی است که در این مورد سازنده آن به ما اطمینان کامل میدهد. حتی سیناپتیک اعلام میدارد که به علت قرارگیری این سنسور در زیر صفحه نمایش، دوام آن بسیار بیشتر از سنسورهای موجود بر روی بدنه است.

از آنجایی که سنسور FS9500 تنها با صفحه نمایش های OLED سازگاری دارد، در صورتی که سونی قصد استفاده از آن را داشته باشد، اول باید به استفاده از صفحه نمایش OLED روی بیاورد. اتفاقی که با توجه به شایعات منتشر شده چندان بعید هم به نظر نمیرسد. با این حال به نظر نمیرسد این سنسور فعلاً بر روی گوشی های معتبر قرار بگیرد و احتمالاً در مراحل اولیه، کمپانی های بی نام و نشان از آن در گوشی های خود استفاده کنند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here