نظرسنجی: شاخص ترین ویژگی گوشی های اکسپریا از نظر شما چیست؟

102
۱۷,۶۰۱

Z5-4-640x426
در بین تمامی برندهای فعال در حوزه گوشی های هوشمند، هر شرکتی با ویژگی های خاص خود شناخته میشود. ممکن است بسیاری گوشی های یک برند را به دوربین خوب آن بشناسند. برند دیگری با صفحه نمایش های عالی خود شناخته شود شرکت های دیگر نیز هر کدام با ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود مشهور شوند.

هیچ شرکتی را نمیتوان یافت که بتواند در تمامی بخش ها لقب بهترین بهترین ها را از آن خود کند. چه بسا که ممکن است یک شرکت هر چند گمنام، بتواند در یک زمینه خاص آنقدر شهرت یابد که همگان گوشی های آن شرکت را به همان ویژگی بشناسند.

گوشی های هوشمند سونی که تماما با نام اکسپریا شناخته میشوند، دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی هستند. سونی در بسیاری از زمینه ها همچون دوربین، عمر باتری، صفحه نمایش، طراحی و … از برترین های بازار محسوب میشود اما در اینکه کدامیک از ویژگی های گوشی های سونی مهمترین شاخصه آنهاست به طوری که بتوان گوشی های اکسپریا را با آن ویژگی شناخت جای بحث دارد.

شما کاربران عزیز که به طور حتم از سلایق و ایده های متفاوتی بهره مند هستید، میتوانید در پاسخ به این سوال به ما کمک کنید. هدف از این نظرسنجی یافتن مهمترین ویژگی و شاخصه گوشی های اکسپریا است. ما به دنبال آن هستیم تا بدانیم به نظر شما کدامیک از ویژگی های گوشی های سونی مهمتر و شناخته شده تر از دیگر ویژگی هاست یا به عبارتی بر روی گوشی های سونی چه برچسبی به عنوان یک ویژگی شاخص میتوان زد؟

ما از بین ویژگی های مختلف، پنج شاخصه گوشی های سونی را که بیشتر از سایر مشخصات در گوشی های اکسپریا از آنها یاد میشود در نظر سنجی وارد کرده ایم. از بین این چهار گزینه شما کدامیک را به عنوان شاخص ترین ویژگی های گوشی های اکسپریا انتخاب میکنید؟ اگر ویژگی مدنظر شما در بین گزینه های مورد نظر نیست در نظرات ما را از شاخصه مهم سونی از دید خود آگاه کنید.

شاخص ترین ویژگی گوشی های اکسپریا از نظر شما چیست؟

نتایج

Loading ... Loading ...
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

102 دیدگاه ها

  1. من که عاشق ایده های سونی ام، کارای نو و خلاقانه ای میکنه چه تو گوشی چه تو تمام محصولاتش. همیشه کار خودشو به نحو احسن انجام میده و کاری به هیچ شرکت دیگه ای نداره که همین سیاستش شرکتهای دیگه رو مجبور میکنه جلوش تعظیم کنن.
    و در آخر اینکه سونی تنها شرکتیه که به فکر راحتی آدماس نه فروش و سود بیشتر

    پاسخ

  2. چرا شما سر دوربین بحث میکنید؟یه ذره اطلاعاتتون رو ببرید بالا لنز دوربین های شرکت سامسونگ و خیلی از برندهارو سونی براشون میزنه اونوقت میگید دوربین گوشی های سامسونگ بهتره؟

    پاسخ

  3. به نظر بنده هیچکدوم از موارد بالا درست نیست.
    .
    .
    .
    .
    فقط نام Sony رو گوشی باشه کفایت میکنه برای خریدش
    .
    .
    بزن لایکو ببینم

    پاسخ

    Zahir Xperia z2 گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۲۳

    در واقع چون گوشیهای سونی شامل تمام موارد بالا میشه بهتره یک نظر خواهی در مورد نقاط ضعفش انجام بشه که رو اون نقاط ضعف بیشتر کاربشه و دیگه نقطه ضعفی براش نمونه.

    پاسخ

  4. من خودم طرفداره سونی هستم و تا حالا هم سونی داشتم ولی این LG V10 لامصب عجب چیزیه احتمالا بجای z5 اونو بگیرم امکاناتش واقعا عالیه

    پاسخ

  5. بچه ها یه سوال بی ربط خیلی وقته درگیرم کرده.تو اکثر کلیپ ها که از زد ۵اومده بیروم رابط کاربری همون قدیمی هستش اما بعضی جا ها عکس هایی پخش شد که رابط کاربری دوربین فرق داشت و میگفتن رو حالت اتوماتیک عکسها بهتر شده.یعنی مشده؟ من اعصابم خورد شده تو فکر این گوشیم که بگیرم اما اگه همونه که وایسم واس بعدیا

    پاسخ

  6. با سلام و خسته نباشید.
    به نظر بنده گوشیهای ایکسپریا از خیلی جهات شاخص هستند حالا هرچند بعضی از متعصبین چششونو میبندند و چشم دیدنشو ندارن.
    1.طراحی و کیفیت ساخت که واقعاً از لحاظ زیبایی و متریال حرفی برای گفتن نمیزاره و در طراحی دیگر کمپانیها هم میشه دید که چجوری هر نسل به این سمت حرکت میکنند.
    2.قابلیت زد آبو بودنو گردوقبار بودن که تبدیل به یک متخصص شده دراین امر و میبینیم که رقیبی نداره و کمپانیهایی مثل سامسونگ دیدیم که تلاش کردن در این امر اما نتونستن
    3.باتری که حرف اولو میزنه و بیشترین پیشرفتو در بین برندها داشته.
    4.صفحه نمایش، جدای از صفحه نمایش z5p که 4k هست و بی رقیب، صفحه نمایشهای fhd ایکسپریا رو هم میبینیم که از هر لحاظ کیفیت مطلوبتر و زیبایی بیشتری حتی از صفحات 2 k رقبا عرضه میکنه.
    5.برندیگ و اسم سونی که خودش نشونه کیفیت و همه چی تموم بودن یک محصوله.
    6.ارائه آپدیتها و پشتیبانی که در حال حاضر هیچ کمپانی به این شکل پشتیبانی نمیکنه از محصولاتش حالا کار ندارم برخی دوستان چی عرض میکنن!همه جور گوشی توی خانوادمون داریم و دارم میبینم که میگم.
    7.دوربین که دیگه جای بحث نداره و با تمام تبلیغات منفی که فروشندها و برخی سایتهای خود فروخته میکنن سونی همیشه بهترین دوربینو در زمان خودش عرضه میکنه و تا چندی پیش 40% سنسور های برندهارو سونی میساخت که الان با پیوستن چند برند دیگه به مشتریهای سنسورهای سونی این رقم خیلی بالاتر رفته،از جمله برندهایی که مشتری سنسورهای سونی هستند میشه از اپل،سامسونگ،هواووی و به تازگی الجی،بلک بری و…. را نام برد.
    با تشکر،به امید موفقیت روز افزون سونی و رسیدن به اون چیزی که حقشه،همچنین بالا رفتن سطح آگاهی مردم و فاصله گرفتن از تعصبات، طرفداریهای کورکورانه،دنباله روی نکردن از تبلیغات دروغو کذب.
    همچنین به امید حذف برندهای متقلبو دروغگو که رقبات سالم بلد نیستنو با تبلیغات دروغ همچنین فریب آدمهای ساده لوح بخشی از سهم بازارو دست گرفتن.
    پیروزو پاینده باشید.

    پاسخ

  7. شاخص ترین ؟ سونی همه چیزش شاخص بوده و هست.
    تو گوشی هاش طراحی بدنه و جنس مواد به کار رفته در ساخت
    گوشی ها واقعا این برند رو متمایز میکنه.

    پاسخ

  8. سلام به همگی برای اولین بار میام و نظر میدم
    قبل از همه بهتره توی گفتگوهامون دقت کنیم و بفهمیم سنگ کیارو به سینه میزنیم
    فک نمیکنم چندتا برند که ریشه و ساپورتشون برمیگرده به دشمن های قسم خوردمون انقد ارزش داشته باشه که بیاییم و ازشون دفاع کنیم
    متاسفانه توی ایران ما تعصب بیجا مثه غیرت بی جا روی ناموسه که فقط ظاهریه و توی باطن خلافش همیشه ثابت میشه
    از اینا بگذریم
    بهتره واقع بین باشیم
    و یادمون نره هیچ کالایی اونقد موندگار نیست که توی اوایل حیاتش انقد ازش دفاع کنیم و به هموطنمون توهین کنیم
    هنر نزد ایرانیان ست و بس…ایا هنر ما توهین به هم و دفاع بی مورد و تعصبی از یک برند بیگانه ست؟
    یا محو کردن دنیا توی همین مذاکرات اخیر؟
    ما جنگجو نیستیم
    ما اهل گفتگو هستیم
    پس با گفتگو و احترام متقابل میشه خیلی موانع رو برداشت
    من اولین گوشی اندرویدیم htc one m7 بود که واقعا شاهکار بود
    دومین گوشیم s4 سامسونگ بود که از نظر جنس بدنه واقعا ناامیدکننده بود و الانم یه زد اولترا دارم که به جرات میتونم بگم از نظر سرعت دوتاگوشی قبلیم حرفی جلوش ندارن
    و اما بریم سراغ نظر سنجی
    سری اکسپریا از نظر طراحی نمره ی قبولی میگیرن
    از نظر دوربین هم که با توجه به سابقه ی سونی در دوربین های DSLR دربارش حرفی میزنم
    از نظر ضد اب بودن همه میدونیم که طبق شرایط خاصی عمل میکنه که حتی خود سونی هم زیاد روی ضداب بودن مانور نمیده
    از نظر باتری هم میشه گفت خوبن
    از نظر کیفیت ساخت به شخصه سری one m7 و m8 رو قبول دارم و سونی کمی ناامیدکننده ست
    از نظر پشتیبانی نرم افزاری میشه گفت سونی خیلی بهتر و وسیع تر عمل میکنه
    و یه نکته که باید بگم اینه که بهرته با خودمون صادق باشیم
    همه خوب میدونیم اکثرمون همه ی گوشی هایی که ازشون دفاع می کنیم رو حتی دستمون هم نگرفتیم و یا ماله فامیل بوده یا دوست و ..و حتی نمیتونیم مشخصات سخت افزاریشو دقیق بگیم
    پس بهتره بجای توهین با هم دوست باشم
    دوستون دارم…
    دلاتون خالی ز غم…

    پاسخ

  9. دوستان من خودم اکسپریا زد دارم و عاشق برند سونی ام ولی انصافا بارزترین و شاخص ترین ویژگی گوشی های سونی در برابر برندای دیگه طراحی و کیفیت ساخت عالیشه … ولی سونی عجیب توی دوربین ضعیفه دوستی اکسپریا زد ۳ خریده بود ولی جدا در مقابل دوربین اس۶ سامسونگ حرفی برای گفتن نداره خصوصا دوربین جلوش که متاسفانه زیاد هم نویز داره نمیدونم سونی با اینکه خودش غولی هست توی صوتی و تصویری و تکنولوژی دوربین رو تا زد ۳ که من دیدم زیاد خوب کار نکرده خصوصا وقتی عکسا رو زوم میکنی حتی با روزولشن ۲۰ مگا پیکسل خیلی افت کیفیت دارن عکسا امیدوارم مشکل دوربین که یکی از بزرگترین مشکلات سونیه توی زد ۵ حل شده باشه .

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۲۴

    کاری با دوربین اصلی ندارم اصلا ولی شما دوربین جلوی Z3 رو باید با S5 که مال سال 2014 هست و هنوز سلفی مد نشده بود مقایسه کنید نه 2015!! دوربین جلوی S6 باید با Z3+ مقایسه بشه!
    دوربین گوشی های سونی مثل Z2 و Z3 خیلی خوبن ولی به شرطی که روی ایزوی پایین تنظیم بشه و نویز کم باشه
    من خودم عکس میگیرم با ایزوی 50 یک ذره نویز توی تصاویر وجود نداره و جزئیات حیرت آوره ولی نه وقتی ایزوش اتوماتیکه معمولا بالای 100 تنظیم میشه و نویز کمی زیاد میشه

    پاسخ

  10. راستی این رو اضافه کنم که من هر روز ویدئوی جدید از z5 میبینم. چونکه خیلی خوشم اومده ازش. مخصوصا نسخه پریمیوم. تا اینجا که من دیدم. ۱- گوشی z5 از باقی گوشیها مثل ( note 5 iphone6s) کند تر بوت میشه
    ۲- تو مقایسه با الجی g4 بعضی اپلیکیشنها، دیرتر اجرا میشدن
    ۳- تو کپی فایل از note5 کندتر بود
    ۴- بعد از بوت شدن، یکمقدار لگ میزنه
    ۵- تو اجرای نرم افزار ها از آیفون خیلی کندتر بود
    ۶- بهترین حالتش زمان مالتی تسکینگ بود. عالی عمل میکنه و بیشتر نرافزارها نیاز به لود کردن ندارن
    عزیزانی که این مطلب رو میخونید : من عاشق برند سونیم. من بلد نیستم گوشی برند دیگه ای بخرم. فقط سونی دوست دارم. لطفا به نوشته من به عنوان دشمن نگاه نکنید. امیدوارم که رو این جوانب هم سونی کارکنه. الان تو سایت جی اس ام آرنا لیست گوشیها یی که به اندروید ۶ آپدیت میشن، رو زده. تمام برندها به غیر از هواوی، لیست کوتاهی دارن و مثل سونی این همه گوشی رو تو لیست قرار ندادن. سونی تو آپدیت بهترین گوشیه اندرویدیه. طراحی گوشی سونی خیلی جایزه گرفته . باطری که دیگه نیازی به گفتن نداره.

    پاسخ

  11. به نظر من از لحاظ طراحی و ساخت بهترین کیفیت رو یار همیشگیمون نوکیا داشت.وجدانا کدوم شرکت اینقدر تنوع طراحی در مدل های مختلف داشت اون هم با این کیفیت؟!
    و الان هم HTC m8
    حرف اولو میزنه یا بهتره بگم کلا htc
    و از لحاظ دوربین هم LG (البته بدون در نظر گرفتن z5) چون هنوز وارد ایران نشده و کیفیت دوربینش فقط در حد عکس ها و فیلم هاییه که منتشر شده
    و سونی هم فقط از لحاظ باتری و بهینه بودن خوبه با وجود سیستم عامل هنگروید.

    پاسخ

  12. من عاشق سونیم. به نظرم سونی همیشه برترین مشخصش تو همه محصولاتش، طراحیه. دوستان یکی از همکارانم گوشی آیفون 6s گرفته. به نظرم کار کردن با ios خیلی لذت بخشه. مخصوصا با قابلت جدید فورس تاچ. انیمیشن قشنگی تو کارکرد ios هست. همه چیز نرم جابجا میشه و چشم نوازه. ولی تو اندروید، پرش وجود داره. که البته بعضی کمپانیها مثل هواوی و الجی تلاش زیادی دارن که از نظر نرم افزاری، یک انیمیشنی تو کارکرد باشه. اگر سونی بتونه با همین ظاهر ساده کا بریش، یک اجرای نرم رو در حین کار اضافه کنه، به نظرم بهترینه. به نظرم نباید حین اجرا لگ زدن و یا پرش دیده بشه. بعضیها این رو دوست ندارن. من خودم اندروید رو بیشتر از ios دوست دارم ولی امیدوارم که یک راه حل خیلی خوب برای رقابت با حالت فورس تاچ پیدا کنه. و به صورت پیش فرض اجرای نرم تری داشته باشه.

    پاسخ

  13. چرا باید بخاطر تعصب بریم یه گوشی بخریم؟واقعا نمیدونم چرا؟؟!!من هر گوشی که باحاش حال کنم میخرم و اصلا به برندش کاری ندارم چه اپل چه سونی وچه اچ تی سی باشه.ولی گوشی Z5 گوشیه خوبیه ولی من بجز اون از 6s هم خوشم میاد.ولی اگه Z5 بدنش رو کاملا فلز میکرد یه ۲۴۰ فریم هم اضافه میکرد میرفتم دم در شرکت برای خریدش بست مینشستم،راستی الآن Z2 دارم.

    پاسخ

  14. راستش من از سونی خیلی راضیم فقط بدیش اینه که پایه بازی نمیکنه مثلا منی که 1600دادم z3 بعد چند وقت گوشی دیگه میزنه با قیمت پایین تر و کارایی بالاتر،تقریبا میشه گفت منظورم m5, یا مثلا صفحه نمایششو بعد 2سال کردش 4k در صورتی که باید واسه z2 وz3 حداقل باید 2k میشد یا دوربین جلوش که هنوز با zفرقی نداره بعد 2سال هنوزم 2.2
    فقط از تنها چیزش که راضیم باطریشو فریم دوربینشه که 120هستش ولی من توقع داشتم واسه z5 حداقل 240فریمش میکرد که بازم 120فریمه، و دوربین جلوشم بازم 5تشریف داره در صورتی که واسه m5 دوربین جلوش 13می باشد، به جایه اینکه پرچم داراشو بی عیبو نقص بسازه بازم از قصد داره با نقص میسازه،
    در کل من فک میکنم سامسونگ یا همون دامدونگ کارایشش بهتر باشه ولی من خودم به شخصا از سامسونگ متنفر هستم و هر چقدرم از سونی بالاتر باشه بازم جلد سونی هستم، خلاصه این نظر من بود

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۰۳

    دوست عزیز نظر شما کاملا محترمه
    ولی چند تا نکته رو باید خدمتتون عرض کنم
    این که بعد از یکسال یک گوشی بیاد که شاید سخت افزار بروزتری داشته باشه فکر نکنم مشکل به حساب بیاد!
    و اینکه میگید باید در Z2 و Z3 از صفحه 2K استفاده میشد کاملا اشتباهه چون این صفحه نمایش ها هیچ مزیتی ندارند و شاید از نزدیک تفاوت جزعی احساس کنید و در کل فرقی دیده نمیشه این هم در نظر بگیرید که اگر X-Reality رو فعال بکنید تفاوت ها بسیار کمتر هم میشه
    اما بجاش باتری بسیار بیشتری مصرف میکنه و گوشی کندتر میشه!
    دوربین سلفی هم تمام پرچمدار ها تا پارسال حداکثر 2 مگاپیکسل بودن امسال یک دفعه سلفی بوجود اومد و پرطرفدار شد
    دوربین 5 مگاپیکسل هم مطمئنا برای سلفی خیلی عالیه و تمام پرچمداران یا 5 مگاپیکسلن یا 8 مثل الجی که البته 5 مگاپیکسل سونی از 8 الجی خیلی بهتر بود! (مطمئن باشید سنسور 5 مگاپیکسلی این گوشی خیلی خوبه و شما تفاوت خاصی با M5 احساس نخواهید کرد)

    M5 هم گوشی ارزونی نیست همقیمت پرچمدار شرکت های چینیه!

    پاسخ

  15. گوشی های سونی عالین
    از هر لحاظ
    دوربین، اسپیکر، کیفیت ساخت و زیبایی، پشتیبانی نرم افزاری و….

    من Z2 دارم و خیلی ازش راضیم میخوام Z5 بخرم ولی هنوز مرددم که بخرم اصلا یا نه! مدل پریمیوم بخرم یا عادی!!
    نمیدونم چرا سونی گوشی های به این خوبی رو نذاشت سه ماه بعد معرفی بکنه که چند تا چیزش بهتر باشه و اینکه همون موقع عرضه بشه نه دو ماه بعد!
    مثلا من دوست داشتم از اسنپ 820 استفاده بکنه یک دفعه، پریمیوم رو کمی سبک تر میکرد، نرم افزار رو کمی بیشتر تغییر میداد و…
    چون الان وقتی آدم میگه احتمالا دوماه دیگه گوشی با snap 820 میاد مردد میشه!
    یا وزن و ضخامت نسبتا زیاد نسخه پریمیوم!

    Z5 بنظرمن نسبت به نسخه پریمیوم گوشی کم نقص تریه هم سبک تره هم نازکتره هم اینکه اثر انگشت جذب نمیکنه ولی بجاش 4K و قابلیت افزایش کیفیت به 4K رو نداره!

    سخته سخت…

    پاسخ

  16. سلام دوستان
    در مورد تبلیغات سونی بگم که حرف نداره.
    دوم اگه لیست سایت های که طرف سونی هستند 90%یا99% داره زیاد می شه
    قبلاً وبلاگ تقی سیستم بود حرف نداشت.
    مخصوص سونی. آموزش های کامل
    بعد مدیرش آمد هزینه کرد با بهترین سرور سایت زد.
    3ماه تاسیس شده. دوتا هم به غیر از خودش مدیر هست مثلا.
    یکی اپل که صبح تا شب خوابه. سالی یه دونه پست می زاره.
    اون یکی هم آموزش تو انجمن می زاره.
    سونی جان برو به این سایت ها نگاه کن. وضع اینجا توپه.
    ولی چون سایت هزینه بالا داره.
    اون بنده خدا بعد یک سال دید حمایت نمی شه جمع می کنه.
    اگه طرف سامسونگ بود 1000%الان حمایت می شد. همه میرفت تو انجمنش پست می زاشتن
    داره بخش سامسونگ و بقیه گوشی ها.
    اما خدایایی شما بگید سونی همایت داره تبلیغ داره. خود شما اقای معراجی شما بگید بعد چند سال بعد از تاسیس این سایت رفتید حالا با نماینده غیر رسمی که اسمش رو گذاشته رسمی حالا همکاری کردی؟ راستش رو بگو //خدایی\
    همین سایت که می بینید هر ماه بالای 200هزار پول هاستش هست.
    ————————————
    آقا شما هم سبک سنگین کنید به بینید راست می گم یا نه. بد هم نمی شه به سایت های که در مورد سونی هستند به غیر از این سایت نگاه کنیدا.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۰۷

    200 تومن 🙂 عزیز فکر کنم بالای 500-600 باشه بنظرم در حد ماهی یک میلیونه

    پاسخ

  17. تو این نسر سنجی باید همه گزینه ها رو انتخاب کرد
    چون سری Z به بالا گوشی های سونی تمام ویژگی ها رو که گفتید داره
    فقط ای کاش به Z1 اندروید 6 رو هم میداد

    پاسخ

  18. خب معلومه ویژگی بارزشون کیفیت افتضاحشون هست که وقتی گوشی رو به شارژ میزنی در همون لحظه میسوزه و یک میلیون و چهار صد تومن شما در ثانیه ای میره رو هوا اونم وقتی که فقط یک سال و یک ماه از گوشی استفاده کردید
    الان باز چهار تا فن که به فکر خودشون و عمه جوناشون انیشتین تکنولوژین میان میگن من هیچی از گوشی حالیم نیست و باید برم دامدونگ بگیرم . اره باید برم سامسونگ بگیرم چه فایده این همه پول بدی و یکدفعه هیچی نداشته باشی
    امیدوارم سونی هر چه زود تر از رو زمین محو بشه تا ادم های کمتری پولشون رو به صورت تمام و کمال از دست بدن

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۰۸

    حالا شما گوشیت سوخته و از سونی متنفر شدی مطمئنی گوشی رفرش بهت ننداختن؟اخه گوشی هزاران نفر دیگه سالمه!!!خب این اتفاقا پیش میاد،مطمئن باش اگه تو سونی یه دستگاه در صد هزار دستگاه اینجوری بشه تو برندای دیگه خیلی بیشتره این امار،یه سر بری به تعمیرگاههای موبایل حساب کار دستت میاد کدوم گوشی کیفت داره.

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۴۵

    والا اگه داداش شما بهت چیزی میندازه حتما داداش منم بهم گوشی رو انداخته
    من سه تا از فامیل های نزدیک دیگم هم موبایل فروشی دارند هر سه تا هم میگن که فروش سونیشون خیلی اومده پایین ( از این مغازه اشغالی ها هم نیست از بهترین های شهر هستند )
    همین زد فایو که خودم هم موقع معرفیش خیلی خوشحال بودم الان میبینم که کامپکتش داغ میکنه
    اگه سونی خوب بود ‌مردم میرفتن میخریدن درسته خیلی مردم از گوشی هیچی نمیفهمن ولی دیگه نه در این حد
    کلا سونی خیلی کارو خراب کرده من که دیگه حتی در حد Lenovo هم قبولش ندارم

    پاسخ

  19. من گوشی آیفون ۵ اس داشتم،راستش رو بخواین فقط بخاطر دوربین رفتم z2 گرفتم ولی اونی که فکر میکردم نبود.الان هم بین Z5 و 6s مرددم.دوربین های سونی روی کاغذ خیلی از بقیه سر هستن ولی تو عمل زیاد فاصله ایی ندارن و تقریبا بگیر نگیر داره البته این تجربه من با گوشی z2 بود.

    پاسخ

    hessam گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۰۶

    شما برو 6s رو بخر
    دوربینش بهتر از Z5 نیست اما کمترم نیس
    مزایایی که 6s داره سرعت CPU اونه که 25% سریع تر از چیپست Z5 هست.
    دومیش 3D Touch که Z5 کلا نداره.
    سومیش iOS 9 فقط تو 6s هست اصلا خیلیییییی خوبه من باهاش کار کردم خیلی بهتر از اندروید شده رمشم 2 گیگه
    سونیم خوبه ها بلاخره سلیقه ای است ولی من ایفون 6s رو ترجیح میدم به Z5
    تازه Z5 خیلی گوشیه گرونیم هس شما میتونین با 1.7 میلیون گوشی Nexus 6P رو بخری توی هیچ چیم ا سونی کم تر نیس و روون ترم هس اندرویدش شک نکن.

    پاسخ

  20. از مدیران عزیز سایت خواهش میکنم فیلمی از خط تولید گوشی های اکسپریا بزارن تا همه مشاهده کنیم 😐
    به شخصه تا حالا فیلم یا عکسی از خط تولید گوشی های اکسپریا ندیدم 🙁
    با تشکر 🙂

    پاسخ

  21. طراحی ساخت
    عمر باتری بالا
    پشتیبانی نرم افزاری
    مقاومت در برابر آب
    دوربین با کیفیت

    سونی واقعا همه ی این مشخصات رو داره این تجربه ی چند سال تو بازار و تعمیرات بودم رو میگم دقیقا تمامیه گزینه ها رو با هم داره سونی به مشتری احترام میزاره و تکنولوژی رو خیلی جلو میبره

    پاسخ

  22. راستی اسپیکر هاشو یادم رفت بگم که وقتی آدم باهاش فیلم میبینه، انگار جای کارگردان نشستی ی سینمایی هست واسه خودش.
    بهــــــــــترین جای ممکن همین و بس.
    .
    سونی تک تکه.

    پاسخ

  23. خدایی همه موارد بود ولی به نظر من از نظر دوربین ضعیف عمل میکنه اگه سونی بتونه دوربینی مشابه دوربین اپل برای گوشی هاش بذاره میشه با بدترین گوشی سونی بهترین عکسارو ثبت کرد چون واقعا لنزای به کار رفته در گوشی های سونی فوق العاده هستن

    پاسخ

  24. همه چیزش عالیه
    از کیبوردش و نرم افزار های کاربردی گوناگونش تا سخت افزار و طراحی و ساخت بدنش که بی نظیر است،
    ایرادات دوربینش که در اکسپریا Z5 حل شد، مثل عکس برداری اتوماتیک با کیفیت بیشتر از 8 مگاپیکسل.
    باطریش که حرف نداره، گاهی وقتها شده 2 به شارژ نزده باشم.
    کیفیت ساخت که حرفی برای گفتن نمیذاره، همین جور که دستت میگیریش انگار… نمیدونم چه جوری توصیف کنم.
    صفحه نمایشگرش که بی نظیره، چشمم اصلا خسته نمونه، ولی گوشیای این شاسدونگ که با هاش کار میکنی انگار هزار صفحه کتاب خوندی!
    (خودم تجربه کردم)
    ضد آب بودنش که جرات نکردم، آزمایش کنم
    ولی همین دیروز باهاش زیر بارون عکس گرفتم.
    پشتیبانی خوبی داره و رفتم تو سایت سونی گوشیمو ثبت نام کردم.
    سخت افزار گوشی که جلو فامیل منو سر زنده بیرون آورد، چون تنها کسی که تو فامیل مادرم گوشیش سونیه منم.
    ببخشید زیاد شد، ولی تجربه ام با گوشی Z3 رو خواستم بگم.
    فقط دوست داشتم سونی هم تو گوشی هاش فرستنده IR رو هم بذاره.
    راستی این رو هم بگم بهترین رابط کاربری رو با این گوشی تجربه کردم.
    😀

    پاسخ

  25. سونی توی تمامی این موارد عالیه
    اما مهمترین عاملی که باعث شد منی که 5سال گوشی سامسونگ داشتم بیام سمت سونی، طراحی و کیفیت ساخت فوق العاده و متفاوت سونی بود
    به خاطر همین بین Z2 و S5، زد2 رو انتخاب کردم و از انتخابم فوق العاده راضیم
    گوشی بعدیم هم صد در صد سونی خواهد بود:)

    پاسخ

  26. بیشتر موارد! من شخصا گوشی های سونی رو یک گجت کامل میدونم. طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، دوربین باکیفیت، مقاوت در برابر آب و گرد و غبار، صفحه نمایش با کیفیت، سخت افزار قدرتمند، اسپیکر استریو، رابط کاربری زیبا و روان، پشتیبانی نرم افزاری قوی، باتری با ماندگاری بالا!
    اما خب مشکلاتی هم داره مثل دیر شارژ شدن! که میشه باهاش کمی کنار اومد…

    پاسخ

  27. به نظر من همه موارد،در حالی که گوشی های دیگه هیچ برتری نسبت به گوشی های سونی ندارن،اما گوشی های سونی ده ها برتری نسبت به بقیه دارن:|

    پاسخ

  28. من یکی از مهمترین فاکتور سنجش گوشی ها نسبت به هم را دوربیناشون میدونم
    نمونش معرفی z5
    اولین کاری که کردن با دیگر گوشی ها سنجیده شد

    پاسخ

  29. گوشی های سونی بهترین گوشی ها هستن، چه از نظر طراحی چه از نظر کیفیت. همیشه هم که در پشتیبانی نرم افزاری بهترین عملکرد رو داشته.
    کلا سونی بهترینه دیگه همین.

    پاسخ

    Mr.robot گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۴۹

    به نظر من از لحاظ طراحی و ساخت بهترین کیفیت رو یار همیشگیمون نوکیا داشت.وجدانا کدوم شرکت اینقدر تنوع طراحی در مدل های مختلف داشت اون هم با این کیفیت؟!
    و الان هم HTC m8
    حرف اولو میزنه یا بهتره بگم کلا htc
    و از لحاظ دوربین هم LG (البته بدون در نظر گرفتن z5) چون هنوز وارد ایران نشده و کیفیت دوربینش فقط در حد عکس ها و فیلم هاییه که منتشر شده
    و سونی هم فقط از لحاظ باتری و بهینه بودن خوبه با وجود سیستم عامل هنگروید.

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۰۱

    انتخاب از نظر کیفیت ساخت و زیبایی بین اچ تی سی و سونی کاملا سلیقه ایه،شاید شما اچ تی سیو بپسندی ولی بارها شده من هم اچ تی سی هم زد تری رو به دوستام معرفی کردم و اونا تو مغازه با هر دو کار کردن و سونی ورداشتن،پس با قاطعیت نمیشه نظر داد،

    پاسخ

    Mr.robot گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۱۰

    من خودم زد2دارم داداش
    ولی اینو با قاطعیت میگم کسی که htc m8داشته باشه محاله بیاد سراغ طراحی بقیه ی شرکت ها
    بهترین کیفیت ساخت از همه جهات در سال افتخار کمی نیست
    اگه یک پرچمدار htc دستت بگیری متوجه منظورم میشی

  30. نظر من به تغییر رابط کاربری کمی اهمیت بده خوبه

    پاسخ

    muhammad mhmdi گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۴۰

    اصلا نیازی به تغییر نیست، هم سبک هم قشنگ هم خاص
    چیزهای خوب رو ک نباید تغییر داد،

    پاسخ

  31. من برای رابط کاربری ساده و امکاناتی مثل Stamina mode که تو اندروید 4.3 و 4.4 بین بقیه برندا بی نظیر بود انتخاب کردم بماند که عاشقه سونیم.

    پاسخ

  32. بی شک باطری…

    پاسخ

    sad3gh گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۵۷

    خب باشه..
    اونایی که منفی میدن بهم بگن کدوم گوشی از کدوم برند باطریش از سونی بهتره؟؟؟؟
    اگه اندروید 5 مصرف رو زیاد کرده
    واسه همه گوشی ها زیاد شده ن سونی و تقصیر سونی هم نیست…

    پاسخ

  33. همه ی موارد☺

    پاسخ

    Apple گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۰۱

    خفه

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۰۳

    باشه

    پاسخ

    مجتبی گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۴

    شعورت لایک پسر

    Mehrshad tagizadeh گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۵

    یکم فهم داشته باش راست می گن طرفدار های سامی همشون بی شعور و بی فرهنگ هستن،خب حق هم دارین دست خودتون نیست که

    پاسخ

    ArmAnSony گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۱۶

    من ترفدار سونیم ولی طوری میگی طرفدارای سامی افتابه همشون اینتورین انگار سامسونگ یادشون داده!داشم یکم خوب حرف بزنـــــ

    &Z Ultra* گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۰۲

    خدایا خودت ظهور کن!
    یارو اسمش اپله اونوقت میگن طرفدار سامیه

    حاج علی 025 گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۰۸

    اینو خوب اومدی خخخخخخخخخخ

  34. همش رو به بهترین روش ممکن داره انتخاب سخته 😐

    پاسخ

    SONY 1946 گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۴۹

    ناموسا این شکلک چجوری میشه گزاشت تو سایت با گوشی، با صفحه کلید گوشی میزارم نشون نمیده،دمتون گرم، چکار کنم این شکلک نشون بده
    😐

    پاسخ

    SONY 1946 گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۵۰

    بلاخره خودم فهمیدم
    😐

    پاسخ

    ALi گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۰۷

    اخرین لیست سونی برای بروز رسانی به اندروید 6 مارشمالو
    2015
    Sony Xperia Z5 Premium
    Sony Xperia Z5
    Sony Xperia Z5 Compact
    Sony Xperia Z3+ / Z4
    Sony Xperia C5 Ultra
    Sony Xperia C4
    Sony Xperia M5
    Sony Xperia M4 Aqua

    2014
    Sony Xperia Z3 / Z3v
    Sony Xperia Z3 Compact
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Sony Xperia Z2
    Sony Xperia Z2 Tablet

    2013
    Sony Xperia Z Ultra GPE

    منبع: http://www.gsmarena.com/the_big_android_60_marshmallow_update_list-news-14514.php

    GENIUNE گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۱۵

    به نظر بنده دو مورد هست که باعث شد بنده بجای آیفون 6 زد 3 پلاس بخرم
    1- ضدآب بودن سونی (روز اول یهوویی روی گوشیم چایی ریخت اونجا خدا رو شکر کردم )
    2- طراحی فلزی خاص سونی (معتاد استایلشم ) فقط کاش پشتش یه تغییری میداد

    مثلا مایکروسافت پشتش رو نگاه کنی گوشی جدیدش برای دوربینش ارزش قائل شده (شاید من اینطور فکر میکنم ) ولی سونی همون استایل پشت زد 1 رو روی زد 4 گذاشته این اصلا برای بنده که 2 میلیون پول دادم به گوشی جالب نیست ولی باطن عالیه <3

    Soheil گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۲۹

    واقعا جالب شد تو بروزرسانی اندروید 6 زد اولترا هست اما خانواده زد 1 نیس ینی زد 1 از زد اولترا پایین تره ؟!!!!!

    مجتبی گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۳

    رابِـــــــــــــــطِ کــــــــاربََـــری ســـاده و سَــــر راستِــــش

    پاسخ

    Armin گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۰۰

    همه موارد +صفحه نمایش خارق‌العاده!

    پاسخ

    رضا عطاران گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۰۹

    بدون تعارف و رودربایستی بگم؛
    شاخص ترین ویژگی اش ضد آب بودن و عمر طولانی باتریش…
    وگرنه دوربین و طراحی ساخت و پشتیبانی نرم‌افزاریش آش دهن سوزی نیست و بقیه برندها ازش شاخص ترند…
    بی تعارف گفتم…
    قبل از اینکه منفی بخواید بدید وجدان خودتون رو قاضی کنید….

    پاسخ

    sad3gh گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۱۶

    خوب تو یه گوشی بگو پشتیبانیش در حد سونی باشه؟؟؟
    کیفیت ساخت!!!!!
    هه..بیخیال
    دوربینو موافقم ولی تو z5 دیگه هیچ بحثی نیست.

    پاسخ

    تو گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۴۶

    قبلا خیلی در ابن باره فکر کردم “طراحی بدون شک”

    رضا عطاران گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۲۷

    هههههه…
    همچین میگی پشتیبانی انگار جنگ جهانی سومه و قراره نیروهای دلتافورس ازمون پشتیبانی کنند…چه پشتیبانیه چه کشکیه…اگه منظورت آپدیت باشه آپدیتی که اندروید خام باضافه یه لانچر باشه و یا مثلا ورژن 9.A.23 موزیک بخواد هر یه روز درمیون بشه A.24.01 آخرش هم معلوم نیست چی اضافه میشه چی کم میشه به چه درد میخوره!!!
    واقع بین باش…طراحی ساخت هم در برابر اچ تی سی ها یا همین میت اس پایین تره…

    shs77 گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۱۹

    تو واقعا طراحی اون گوشی ها رو از سری Z و بخصوص Z5 برتر میدونی؟!!!!
    میت اس؟؟؟؟؟؟!!!!
    نمیدونم چی بگم واقعا!

    mghgta گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۱۳

    خب چون بی تعارف گفتی دلیل نمیشه که بهت منفی ندیم نمیشه که بی تعارف هرچی دوس داریو بگی

    Amir one گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۵۷

    تو طراحی و کیفیت ساخت اش دهن سوزی نیست؟؟؟همچنین تو پشتیبانی نرم افزاری؟؟طراحی و کیفیت ساختو که توضیح نمیدم چون هر جور ادمی پیدا میشه،حتی پیدا میشه کسی که بگه پیکان مدل75 از لامبورگینی زیباتره این به کنار،ولی پشتیبانی نرم افزاری خوبی داره سونی، نکنه اپدیتای سایر شرکتا کاملا بی ایراده و گوشیو از این رو به اون رو میکنه؟؟دیگه از اون کامنتا بودااا

    پاسخ

    sad3gh گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۰۰

    رضا عطران
    کسی نگفته بهترین طراحی رو داره
    htc هم عالیع
    سونی جز برترین هاست…
    ولی در مورد آپدیت و پشتیبانی
    خب خیلی از طرفدارا سونی متاسفانه جنبه آپدیت زیاد رو ندارن
    به اکسپریا زد 5.1.1 دادن وقتی تو لیست اندروید سونی به این گوشی 6 ندادن خیلیا انتظار داشتن بده!!!!
    در صورتی تو لیست سامسونگ s5 اندروید 6 نمیگیره؟؟!!!
    آپدیت هایی که به موزیک یا ویدیو میده استاد بیخود نیست
    و کار راحتی هم نیست
    میدونی چرا؟؟؟
    یادمون نرفته s3 با آپدیت آخری چه بلایی سرش اومد!!!!
    ios 8 و ios 9 تو نسخه هایه اولی مشکل داشتن!!!
    جایی دوری هم نریم همین z1 خودمون
    و از جمله s6 که چندین بیلد نامبر از اندروید 5.1.1 و هنوز مشکل مدیریت رمش درست نشده( مدیریت رم مشکل سخت افزاری نیست)
    اونم از شرکت بزرگی مثله سامسونگ
    البته متاسفانه افرادی مثله تو که درکی ندارن و سوادشون نمیکشه این حرفا بعید نیست…

    پاسخ

    حاج علی 025 گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۲۰

    رضا جان بی تعارف گفتی ولی نظرت یکم ابتدایی بود تو دوربین سونی اش دهن سوزی نیست!!!!!!!!! از کجات درآوردی، والا تا جایی که من دیدم هر متعصب سامی یا اپلی یا هر برند دیگه در برابر دوربین سونی حتی فروشنده ها میگن دوربین سونی بحثش جداس با هم رده هاش قابل رقابت نیست و طراحی و کیفیت ساخت هم تا جایی که من دیدم البته کیفیت اچ تی سی رو هم قبول دارم ولی بازم به سونی نمیرسه و به جز نوکیا بقیه رو تو کیفیت و طراحی مخصوصا ˝ کیفیت از جمله سامسونگ بریز دور یکی از اون یکی دزد تر. اشغال ترین مواد و قطعات رو استفاده میکنن. سونی دیگه حرف اول تکنولوژی. همه از پیر و جوان باهاش خاطره دارن

    پاسخ

    اشکان z3 گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۳۲

    آقای رضاعطاران .
    نظر شما بی پایه و اساس وغیر علمی هست..!!
    در مورد دوربین باید بگم سری زد سونی همیشه جز 3تای اول دنیا بوده وهست .
    حالا بماند که خیلی از شرکت ها هم از سنسورهای سونی استفاده میکنن((سامسونگ.اپل .هواوی و…))
    در مورد طراحی هم طراحی های سونی نه فقط در بخش موبایل بلکه در بقیه زمینه ها همیشه ستایش شده و جوایز متعدد گرفته و.تنها شرکتیه که طراحی های منحصر به فرد خودش رو داره وتقلید داخل کارش نیست برعکس اکثر شرکت ها…کافیه یه سر به سایتای معتبر خارجی بزنی ..
    اچ تی سی برند خوبیه ولی اصلا این برند تایوانی رو با برند با قدمت ژاپنی مثل سونی یکی نکن .!!! اگه منظور از کیفیت ساخت آلمینیوم هست که الان برندای چینی که حتی من و شما اسمشم نشنیدیم از آلمینیوم استفاده میکنن .. سونی هم از آلمینیوم و شیشه استفاده میکنه مهم باطن گوشی هست که اصلا در حد اندازه.های سونی نیست .ولی وقتی شما میت اس رو برتر از سونی میدونی یعنی هیچ بحثی نکنیم بهتره ..چون معلومه اطلاعات کافی نداری..!
    در مورد آپدیت هم بگم شما یه نگاه به اس4 سامسونگ بنداز رو4.4 در جا زده .اس3 رو 4.3 درجا زده .یا همون گوشیای اچ تی سی از کم ترین آپدیت ها محروم هستن جز 2.3 تا گوشی جدیدش بقیه محروم هستن …
    هیچ شرکتی مثل سونی بروز نمیکنه گوشیاشو سونی سری c.سریm.حتی سری e که پایین رده است هم آپدیت کرد و میکنه .برعکس بقیه شرکت ها که میان رده ها و پایین رده هاشون کوچکترین آپدیتی نمیگیرن ..کدپم شرکت هست که اندروید 5 رو به تمام پرچمدارش چه جدید چه قدیم .داده باشه .یا به میان رده ها و پایین رده ها!!!
    یکم اطلاعاتت رو بروز کن بعد بیا نظر بذار .
    اینجا آزادی بیای نظر بدی ونقد کنی .
    ولی نه اینکه نظرات بی پایه واساس و کذب بذاری …
    دوستان لطفا جواب اینجور آدم ها رو((( که به میت اس میگن با کیفیت و به سری زد سونی میگن بی کیفیت )))رو یا ندین یا با دلیل و منطق جواب بدین …یا حق

    پاسخ

    شایان گفته:
    ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۱:۲۳

    هم طراحی و ساخت،هم پشتیبانی فوق العادش!!! یعنی کاری که با زد کبیر کرد رو هیچ شرکتی نکرد!همچنین رابطه ی کاربری فوق العادش!
    اصن همین که سونی رو گوشی خورده یعنی کیفیت….

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۵

    کیفیت ساخت و طراحی و بعد باطری وپشتیبانی اندروید ولی دوربین از لحاظ سخت افزار از همه برندها سرتر ولی نرم افزار فوقولاده ضعیف تر.چرا نباید یه شرکت بزرگ سونی نتونه نرم افزار دوربینشو درست کنه فقط 20 اتوماتیک مشکل نیست کلا حالت اتومات مشکل داره.بعدشم وقتی سخت افزار یکی هست چرا باید نرم افزار دوربین ها سری زد با هم فرق کنه؟ باید به همه یه اپدیت یکسان برای نرم افزار دوربین بده و ارتقا متفاوتی باشه.شرکتی که خودش سنسور و دوربین میسازه واقعا بعیده!!!!

    پاسخ

    Mohammad گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۵۹

    من زدوان کامپکت دارم
    الان یک سالو نیمه که این گوشیو دارم
    امروز متوجه شدم دورتادور lcd رنگ سفیدش داره کم میشه..ینی وختی شما صفحه ی کاملن سفید میبینین احساس میکنین که رنگ دور تا رنگ وسط باهم متفاوتند!من گوشیمو نمیگم زیاد ولی توی آب باهاش کار کردم
    حس میکنمlcd یم رطوبت دیده..پس قابلیت زد آبی داره زیر سوال میره
    در مورد طراحی فقط میشه گفت عالیه
    بدون تعارف دوربین خیلی چشم گیر نیست!
    پشتیبانی نرم افزار هم که توی کامنت های قبل گفته بودم..گوشی من جوون مرگ شد 😀
    لطفن واقع گرا باشید
    سونی هنوز خیلی داره تا به کیفیت اپل برسه…

    پاسخ

    Vahid گفته:
    ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۰

    سلام.
    به نظر من دوربین یکی از اصلی ترین شاخصه های گوشی های سونی هست. متأسفانه اکثر مردمی که گوشی میخرن دوست دارن با فشردن یا لمس کردن یک دکمه بهترین عکس رو بگیرن ، یعنی همه چیز در حالت اتوماتیک باشه، چون از تنظیمات دوربین اطلاعاتی ندارند. از بزرگ و کوچیک همه همینطورن. چه دوربین گوشی باشه ، چه دوربین عکاسی دیجیتال باشه. یارو میخواست عکس دسته جمعی بگیره ، دوربینش رو حالت ماکرو بود وقتی بهش گفتم اصلا نمیدونست ماکرو چی هست.
    در مورد سونی باید بگم که این گوشیها از پایین رده تا پرچمدار ، همشون دارای قابلیت بهترین تنظیمات عکاسی هستن و تقریبا تمام اونها کلید اختصاصی شاتر دوربین دارن. متأسفانه فقط تعداد خیلی کمی هنگام عکاسی (حالا با هر دوربینی) دوربین رو تنظیم میکنن و در حالت دستی عکس میگیرن.
    حتی در سایت DXOMark امتیاز قسمت عکاسی گوشیهای سونی همیشه از رقبای خود بالاتره.
    اینه که به نظر من یکی از بهترین شاخص های گوشیهای سونی دوربین فوق العاده حرفه ای اونهاست.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here