نقد و بررسی هندزفری سونی WF-1000XM4؛ استاندارد طلایی صنعت صدا

6
۱۷,۱۵۷

وقتی صحبت از هدفون های تمام بی سیم با قابلیت حذف نویز فعال می شود ، موارد خوبی را در بازار برای خرید می توان پیشنهاد داد ، اما در این میا سری هندفون های WF سونی نیز وجود دارند که استاندارد طلایی هدفون های تمام بی سیم هستند.

اکنون با نسل دوم ، WF-1000XM4 مواجه هستیم ، که هدفشان تبدیل شدن به یک جایگزین برای مدل های قبل از خود به عنوان هدفون های تمام بی سیم با قابلیت حذف نویز فعال است.

در بسته بندی این محصول کیف جدید طراحی شده ، خود بادز ها ، دو مجموعه از سری گوشی ها در اندازه های مختلف و یک کابل USB را دریافت می کنید.

طراحی و ویژگی های کلی محصول

کیس جدید این محصول سونی علاوه بر اینکه از شارژ سریع USB-C پشتیبانی می کند، به طور همزمان از فناوری شارژ بی سیم Qi نیز بهره می برد و ایربادز های سونی را به استاندارد های فعلی این صنعت نزدیک کرده است.

نقد و بررسی هندزفری سونی WF-1000XM4؛ استاندارد طلایی صنعت صدا

نوک گوشی از بزرگترین پیشرفت های این نسل است. سونی تصمیم گرفته تا به جای سیلیکون از کف پلی اورتان استفاده شود ، که چند مزیت را نسبت به سیلکون در خود جای داده است. فوم سر و صدا را به طور قابل توجهی بهتر از لاستیک جدا می کند و با گوش راحت تر مطابقت می کند و باعث ایجاد تناسب بهتر می شود.

هنگام برداشتن بادز ها یا قرار دادن مجدد آنها ، سنسور مادون قرمز معمول را برای مکث خودکار و پخش مجدد دریافت می کنید. چهار میکروفون پرتوی تشکیل دهنده و یک سنسور هدایت استخوان وجود دارد که در کنار هم برای گرفتن صدای بهتر هنگام تماس های تلفنی کار می کنند.

هر بادز یک منطقه حساس به لمس دارد که از این طریق می توانید حالت صدای محیط و لغو نویز را با ضربه زدن روی سمت چپ بادز ها فعال کنید. ضربه زدن روی پخش راست می تواند موسیقی را متوقف یا مجددا پخش کند. برای رفتن به آهنگ بعدی باید دو ضربه سریع بزنید و برای آهنگ قبلی سه ضربه بزنید.

نقد و بررسی هندزفری سونی WF-1000XM4؛ استاندارد طلایی صنعت صدا

لیست بهبود های WF-1000XM4 نسبت به XM3 بسیار زیاد است. تراشه قدیمی QN1e با V1 جایگزین شده است که پردازنده ANC و سیستم بلوتوث را به صورت یکپارچه بر روی تراشه قرار داده است.

V1 دارای مدار جدید تبدیل دیجیتال به آنالوگ ، یک تقویت کننده ، DSEE Extreme است که موسیقی را تا سطح Hi-Res بالا می برد و از هوش مصنوعی برای تولید مجدد فرکانس های از دست رفته استفاده می کند.

WF-1000XM4 همچنین اولین هدفونی است که از کدک LDAC سونی بهره می برد. LDAC می تواند صدای Hi-Res را از طریق بلوتوث منتقل کند که این یعنی انتقال با کیفیت حداکثری 990 کیلوبیت بر ثانیه در مقایسه با 328 کیلوبیت بر ثانیه در کدک استاندارد SBC.

WF-1000XM4 همچنین از لحاظ جسمی نسبت به مدل های قبلی خود بهبود یافته است. حجم بادز ها 10 درصد کوچکتر و سبک تر شده اند و با اینکه هنوز هم از جمع و جور ترین بادز های تمام بی سیم دنیا فاصله دارند اما سونی در مسیر درستی برای طراحی آنها قدم گذاشته است.

نقد و بررسی هندزفری سونی WF-1000XM4؛ استاندارد طلایی صنعت صدا

درست مانند مدل WH-1000XM4 که هدفون های رو گوشی محسوب می شوند ، ویژگی های مدل WF برای گفتگو را اینجا نیز شاهد هستیم. بادز ها تشخیص می دهند شما با شخصی صحبت می کنید و به طور خودکار حالت صدای محیط را فعال می کنند تا بتوانید مکالمه خود را انجام دهید.

WF-1000XM4 با افزودن قابلیت های هندزفری ، از الکسا و دستیار گوگل پشتیبانی می کند. کافیست بگویید سلام Google / Alexa – و بادز ها دستیار گفته شده را فعال می کنند. این ویژگی هنگامی جالب تر می شود که برای فعال کردن قابلیت حذف نویز فعال یا حالت محیط نیز می توانید از دستورات صوتی استفاده کنید.

در تست ما تماس گیرندگان به ما گفتند که با صدای بلند و واضح از طریق میکروفون های WF-1000XM4 صدای ما را می شنیده اند.

سرانجام ، قابلیت جفت شدن سریع با تلفن های اندرویدی را داریم که یک پنجره پاپ آپ در صفحه شما از شما می خواهد هنگام روشن کردن مدل WF-1000XM4 به حالت جفت شدن وصل شوید.

نقد و بررسی هندزفری سونی WF-1000XM4؛ استاندارد طلایی صنعت صدا

کیفیت صدا ، حذف نویز ، تناسب و دوام باتری

سونی WF-1000XM4 به راحتی بهترین صدای خروجی را در اختیار دارد که ما اینجا و در لابراتواری خودمان آزمایش کرده ایم. درایور 6 میلی متری صدای بهتر را با استفاده از 20 درصد آهنربای بزرگتر و دیافراگم جدید با انطباق بالا ارائه می دهد.

موسیقی اکنون غنی تر و درشت تر به گوش می رسد. باس همیشه در موسیقی شما حضور دارد ، موسیقی را بدون هیچگونه اعوجاج می توان شنید و بخش مید رنج نیز بسیار دقیق بوده و حجم اضافی نیز وجود دارد. به طور جدی ، این بلندترین صدای گوشی هایی است که ما در اینجا داشته ایم و به راحتی صدای واضح Samsung Galaxy Buds Pro را نیز می تواند پشت سر بگذارد.

سونی WF-1000XM4 را به صورت ایده آل تنظیم کرده است و تعادل خوبی بین حالت بی صدا و با صدای بلند و صدای بالغ ایجاد می کند. اکنون صدای ساز و آواز برجسته تر از قبل به گوش می رسد.

حالت Ambient Sound بهبود چشمگیری داشته است. این حالت دیگر شامل تقویت مصنوعی صدای انسان نیست ، که باعث می شود هم احساس ناراحتی کنید و هم اینکه همزمان شنوایی فوق العاده دارید. ما می توانیم ساعتها از WF-1000XM4 درباره حالت Ambient Sound استفاده کنیم ، طبیعی است و به ما امکان می دهد بدون نیاز به بیرون آوردن بادز ها مکالمه را انجام دهیم.

نقد و بررسی هندزفری سونی WF-1000XM4؛ استاندارد طلایی صنعت صدا

اما چیزی که سونی با آن بقیه رقبا را از پیش بر می دارد ، قابلیت حذف نویز فعال هدفون های جدیدش است. برای شروع باید بگوییم که بادز ها نسبت به سایر مدل هایی که آزمایش کرده ایم ، انزوا غیرفعال بهتری دارند که احتمالا به نوک گوش کف و طراحی منحصر به فرد آنها بستگی دارد.

به محض فعال کردن قابلیت حذف نویز ، صدا های دنیای اطراف ناپدید می شوند. این احساس در ابتدا کمی گیج کننده است. این چیزی است که ما نمی توانیم آن را توضیح دهیم ، فقط باید آن را احساس کنید یا بشنوید.

سونی ادعا می کند که 40 درصد بهبود نسبت به مدل WF-1000XM3 در بخش حذف نویز را بدست آورده است که بسیار دیوانه کننده به نظر می رسد. ما این را با اطمینان به شما می گوییم: وقتی که صحبت از قابلیت حذف نویز فعال می شود ، محصولات Galaxy Buds Pro سامسونگ و AirPods Pro اپل در مقابل محصول جدید سونی هیچ حرفی برای زدن ندارند.

متاسفانه اندازه منحصر به فرد این بادز ها باعث شده تا کسانی که گوش های کوچک تری دارند مانند خانم ها ، نتوانند آن طور که باید و شاید از قرار دادن این هدفون ها درون گوش هایشان بهره ببرند. تستر های ما پس از حدود 30 دقیقه به گوش زدن این محصول ، احساس ناراحتی می کردند.

سونی ادعا می کند 36 ساعت دوام باتری ترکیبی از WF-1000XM4 را بدست آورده است که 4 ساعت بهتر از محصولات قبلی است. آنچه جالب تر است ، ادعای سونی مبنی بر استفاده مداوم تا 8 ساعت همراه با قابلیت حذف نویز فعال است که در محصولات قبلی این عدد به 6 ساعت می رسید.

نقد و بررسی هندزفری سونی WF-1000XM4؛ استاندارد طلایی صنعت صدا

ما در تست های خودمان به اعداد مورد ادعای سونی نزدیک شدیم. 7 ساعت پخش مداوم موسیقی با صدای کامل با ANC روشن و بدون ANC می توانید حداکثر 12 ساعت انتظار گوش دادن به موسیقی را داشته باشید.

شارژ سریع USB-C نیز اینجاست تا در عرض 5 دقیقه ، امکان گوش دادن به موسیقی تا یک ساعت را برای شما به ارمغان بیاورد. شارژ کامل باتری این محصول نیز یک ساعت و 20 دقیقه به طول انجامید.

نتیجه گیری

با تمام آنچه گفته شد ، آیا باید محصول سونی WF-1000XM4 را بخرید؟ تا زمانی که توانایی پرداخت هزینه آنها را داشته باشید ، بله و صد در صد!

نقد و بررسی هندزفری سونی WF-1000XM4؛ استاندارد طلایی صنعت صدا

با این حال قیمت محصول جدید سونیبا 280 یورو در کلاس خود گران محسوب می شود و در حال حاضر ما AirPods Pro اپل را داریم که 195 یورو قیمت گذاری شده است. اگرچه ما توصیه نمی کنیم که آنها را به عنوان جایگزین محصولات سونی خریداری کنید ، مگر اینکه بهتر به درون گوش شما فرو بروند. اگر به دنبال یک محصول برای گوش دادن به موسیقی در حین حرکت هستید و فکر می کنید که این بادز ها به گوش های شما می خورند ، حتما باید آنها را برای خرید در نظر بگیرید.

نظر شما درباره محصولات جدید سونی چیست؟

[تعداد: 6    میانگین: 4.8/5]

6 دیدگاه ها

  1. سایت فون آرنا گوشی سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ بررسی کرده.نمره خیلی کم ۷٫۵ داده. نمیدونم چرا سونی از بازار گوشی نمیکشه بیرون. اینطوری داره اعتبارشو خدشه دار میکنه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here