از نوقا چه خبر؟ آخرین وضعیت به روزرسانی گوشی های سونی به اندروید 7 تا این لحظه (23 بهمن)

96
۳۲,۷۳۶

0458-ssdc-concept-for-android-e5f-1-desktop-2800x1240-473d947bac65b380e094ee3cabddcf92

این روزها، تمامی کمپانی های اندرویدی، مشغول به روزرسانی گوشی های خود به آخرین نسخه اندروید هستند. اندروید 7 که با نام نوقا شناخته میشود، رفته رفته بر روی دستگاه های اندرویدی در حال فعال سازی است.

سونی نیز همگام با سایر شرکت ها، پس از اینکه لیست به روزرسانی محصولات خود به این نسخه را ارائه کرد، حالا مشغول آپدیت آنها به این نسخه است.

نظر به اینکه، بسیاری از کاربران، اطلاع چندانی از وضعیت به روزرسانی ها ندارند، ما به صورت لحظه ای، به محض دریافت اطلاعات جدید از برنامه رسمی به روزرسانی سونی، آن را به اطلاع شما خواهیم رساند. همین مطلب، به صورت جامع به آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به آپدیت نوقای سونی میپردازد. تا پایان عملیات به روزرسانی اندروید نوقا، هرگونه اطلاعات و اخبار در این مورد را از همین مطلب دریافت کنید.

در ابتدا نگاهی به جدول به روزرسانی سونی می اندازیم. طبق اعلام رسمی سونی تنها گوشی های زیر آپدیت اندروید 7 را به صورت رسمی دریافت میکنند.

نام محصول نسخه فعلی نسخه آینده وضعیت نوقا
اکسپریا XZ 7.0 7.1 منتشر شد (11 آذر)
اکسپریا X Performance 7.0 7.1 منتشر شد (10 آذر)
اکسپریا X 7.0 7.1 منتشر شد (26 آذر)
اکسپریا X Compact 7.0 7.1 منتشر شد (26 آذر)
اکسپریا Z5 Premium 7.0 7.1 منتشر شد (28 دی)
اکسپریا Z5 7.0 7.1 منتشر شد (28 دی)
اکسپریا Z5 Compact 7.0 7.1 منتشر شد (28 دی)
اکسپریا Z3 Plus 7.0 7.1 منتشر شد (28 دی)
اکسپریا XA Ultra 6.0 7.0 در انتظار
اکسپریا XA 6.0 7.0 در انتظار
اکسپریا تبلت Z4 7.0 7.1 منتشر شد (28 دی)

2 شهریور: اعلام لیست رسمی سونی
سونی لیست کامل دستگاه هایی که اندروید 7.0 نوقا را دریافت خواهند کرد. اعلام کرد. پس از این تاریخ دو گوشی دیگر نیز معرفی شدند که هر دو در برنامه دریافت اندروید نوقا قرار دارند. نام تمامی گوشی ها را در بازار ذکر کردیم.


27 شهریور: اکسپریا X Compact وارد پروژه متن باز اندروید نوقا شد.
دو هفته پس از معرفی اکسپریا X Compact این دستگاه به صورت رسمی وارد پروژه AOSP شد. با این اتفاق توسعه دهندگان کار توسعه رام های غیر رسمی اندروید نوقا را برای این دستگاه آغاز کردند.


3 مهر: سونی ثبت نام در طرح بتای اندروید 7.0 نوقا را آغاز کرد.
سونی به صورت رسمی ثبت نام در طرح بتای اندروید 7.0 نوقا را برای کاربران اکسپریا X Performance آغاز کرد. در این طرح کاربران اکسپریا X Performance در کشورهای شمال اروپا به همراه لتونی، استونی، ایسلند، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و هلند میتوانستند با استفاده از برنامه Xperia Beta Program که در گوگل پلی نیز موجود است، برای شرکت در طرح بتای اندروید 7.0 نام نویسی کنند.


11 آبان: نسخه بتای اندروید 7.0 برای اکسپریا X Performance منتشر شد.
پس از گذشت حدود یک ماه از ثبت نام طرح بتای اندروید نوقا، سونی این نسخه را برای کاربران ارائه کرد. سونی این آپدیت را به صورت OTA در اختیار کاربرانی که در طرح مذکور ثبت نام کرده بودند منتشر کرد.


18 آبان: سونی طرح مفهومی اَندروید 7.0 نوقا را برایِ گوشی اکسپریا X آغاز کرد.
به موازای طرح بتای اندروید 7.0، سونی طرح مفهومی این نسخه را نیز منتشر کرد. این طرح تنها برای کاربران برخی از کشورهای اروپایی و برای گوشی اکسپریا X منتشر شد.


10 آذر: سونی عملیات به روزرسانی رسمی اندروید 7.0 نوقا را آغاز کرد.
سونی به صورت رسمی با انتشار آپدیت اندروید 7.0 برای اکسپریا X Performance، عملیات به روزرسانی اندروید نوقا را استارت زد. این به روزرسانی به صورت OTA و برای هر دو مدل تک سیم کارت و دو سیم کارت این دستگاه منتشر شد.

xperia-xz_forestblue_group_scr1


11 آذر: به روزرسانی اندروید 7.0 برای اکسپریا XZ رسما منتشر شد.
تنها یک روز پس از انتشار اپدیت اندروید نوقا برای اکسپریا X Performance، نوبت به اکسپریا XZ رسید تا آپدیت نوقا را دریافت کند. این آپدیت نیز به صورت OTA قابل دریافت برای کاربران نسخه های تک سیم کارت و دو سیم کارت در نقاط مختلف دنیا بود.

همچنین سونی پس از این آپدیت تغییرات ایجاد شده در این نسخه را به صورت رسمی اعلام کرد. این تغییرات به صورت زیر است.

– پشتیبانی از حالت چند پنجرگی: هم اَکنون میتوانید از حالت دو پنجره در گوشی اکسپریایِ خود بهره ببرید. این کار بسیار ساده و با 2 برنامه قابل انجام میباشد و برایِ جابجایی سریع بین 2 برنامه میتوانید از دکمه برنامه هایِ اَخیر استفاده کنید.

– مصرف باتری بهبود یافته: حالا میتوانید با حالت DOZE ارتقا یافته در اَندروید 7.0 نوقا و سیستم اختصاصی استامینامود سونی، که نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است، از عمر باتری بیشتری بهره ببرید.

– تغییرات اساسی در برنامه پیام رسان اکسپریا: هم اَکنون میتوانید با چند کلیک ساده، حالات، روحیات و وضعیت خود را به صورت عکس یا حتی ویدئو از طریق برنامه پیام رسان اختصاصی اکسپریا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

– تنظیمات پیشرفته دستی در بخش دوربین: تنظیمات پیشرفته دستی دوربین که تا پیش از این تنها در اختیار گوشی هایِ اکسپریا XZ و اکسپریا X Compact قرار داشت، هم اَکنون با بهبودهایی در دسترس کاربران گوشی اکسپریا X Performance نیز قرار گرفته است.

– لانچر اختصاصی و هوشمند اکسپریا: با نسخه جدید لانچر اختصاصی اکسپریا به همراه پشتیبانی از دستیار شخصی گوگل، حالا میتوانید کارهایِ خود را به صورت هوشمند و بهتر از قبل مدیریت کنید.


18 آذر: اضافه شدن قابلیت VoLTE به نسخه مفهومی اندروید 7.0
VoLTE مخفف Voice over LTE است که امکان برقراری تماس صوتی در بستر شبکه LTE را فراهم میکند. در حال حاضر وقتی که شما بر روی شبکه LTE هستید و تماسی برقرار میکنید یا با شما تماسی گرفته میشود، شبکه به صورت خودکار به 2G یا 3G تغییر میکند. سونی با انتشار یک آپدیت برای طرح مفهومی اندروید 7.0 این قابلیت را به اکسپریا X اضافه کرد.


19 آذر: سونی اعلام کرد که میخواهد اولین کمپانی باشد تا اندروید 7.1 را منتشر میکند!
چند روز بعد از معرفی اندروید 7.1.1 توسط گوگل، تیم توسعه دهندگان سونی اعتراف کردند که خود را برای انتشار آپدیت اندروید 7.1.1 آماده میکنند. به گفته آنها سونی قصد دارد تا اولین کمپانی به غیر از گوگل باشد که اندروید 7.1.1 را برای گوشی های خود عرضه میکند. این نسخه به گفته سونی در ابتدا به صورت اندروید مفهومی برای اکسپریا X و سپس برای سایر گوشی ها ارائه خواهد شد.


26 آذر: اکسپریا X و اکسپریا X Compact آپدیت اندروید نوقا را دریافت کردند.
با به روزرسانی اکسپریا X و اکسپریا X Compact به اندروید نوقا، تعداد دستگاه های به روزرسانی شده به اندروید 7.0 از سوی سونی به عدد 4 رسید. سونی با این به روزرسانی، علاوه بر قابلیت هایی که پیشتر به اکسپریا XZ اضافه شده بود، تنظیمات دستی حرفه ای دوربین را به اکسپریا X نیز وارد کرد.


28 دی: به روزرسانی اندروید 7.0 برای گوشی های سری Z5 و Z3 Plus آغاز شد.
در آخرین روزهای دی ماه، سونی به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا را برای چهار گوشی هوشمند دیگر و یک تبلت آغاز کرد. با این حساب تعداد کل دستگاه های سونی که به اندروید نوقا آپدیت شدند به عدد 9 رسید.


1 بهمن: توقف عملیات به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا برای سری Z5 و Z3 Plus
سه روز بعد از آغاز مرحله سوم به روزرسانی، سونی آپدیت اندروید 7.0 نوقا برای سری Z5 و Z3 Plus را از روی سرورهای خود حذف کرد. دلیل این کار از سوی سونی، گزارش های برخی کاربران در خصوص بروز چند مشکل در زمینه صدا بعد از آپدیت عنوان شده بود.


21 بهمن: عملیات به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا برای سری Z5 و Z3 Plus از سر گرفته شد.
بعد از حدود سه هفته وقفه در ارائه آپدیت اندروید نوقا برای چهار گوشی پرچمدار سال 2015، سونی مجدداً به روزرسانی اندروید نوقا را منتشر کرد. به روزرسانی جدید با شماره ساخت متفاوتی نسبت به قبل در جهت رفع ایرادات نسخه اولیه عرضه شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

96 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان ی سوال ممنون میشم راهنماییم کنید من پرمیوم دارم میخواستم بدونم ارزش داره پرمیوم و رد کنم ایکس بخرم ممنون میشم راهنمایی کنید چون یکی از دوستانم میگه که عوض کنم ایکس بگیرم یا پی ۹ هواوی البته من نظر خودم بیشتر روی سونی چون اعتماد دارم به این برند دلیل هاتون هم بگید که چرا بهتر و داخل بازی های سنگین اذیت نمیکنه با شرایطی اینکه من استفاده سنگین میکنم از گوشی و بازی سنگین زیاد انجام میدم

    پاسخ

    Ali Ezio گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۵

    ارزش نداره،پرمیوم همین الان خیلی با اندروید ۷ غول شده،خرج اضافیه
    حتی خرید ایکس زد هم توجیهی نداره چه برسه ایکس
    بهترین تصمیم اینه که منتظر پرچمدار بعدی سونی باشین چونکه تا اون موقه میشه خیلی کارای سنگین دیگه هم با سری زد ۵ کرد

    پاسخ

    Ali Ezio گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۸

    راستی،در مورد هواوی بگم پیشرفت زیادی داشته،ولی اصلا از نظر گرافیکی برای کسایی مثل شما ک بازی میکنن خوب نیست و کم میاره،صفحه نمایش تعریف چندانی نداره ولی دپربینش خیلی خوبه اما عالی نیست،باتری چندانی نداره،ولی برای تنوع هم شده،رابط کاربری و گرافیکی مینیمال خوبی داره

    پاسخ

    Hamedlogo گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۳۶

    هیچ‌وقت این حماقت رو نکن که بری پریمیوم بدی و ایکس بگیری چرا که ایکس جز هیاهوی اپدیتی که فعلا داره و اونم خیلی زود تموم میشه ارزشی بالاتر از پریمیوم نداره و هیچ مزیتی نداره

    پاسخ

  2. تجربه چند ساعته من از نوقا
    بخش باطری
    اگه استامینا فعال نباشه هر دو دقیقه یه درصد میره
    اگرم اونو فعال کنی خب خول میشه ولی اسلوموشن کار میکنه گوشی…

    پاسخ

    Hamedlogo گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۵

    خوب

    پاسخ

    Mohammad Roshani گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۰۵

    هنوز که خنوزه ota برای من نیومده. Z5c رام MEA

    پاسخ

    omeeeed گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۰۷

    دو دقیقه یه درصد که فاجعس یعنی سه ساعت اسکرین یه ریست فکتوری بزن به نظرم

    پاسخ

    Hamedlogo گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۳۷

    ریست فکتوری کردم
    همینه
    با استامینا لول سومش کار میکنم بهتره

    پاسخ

    Rr AliReza rR گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۸

    نور صفحه نمایش رو روی چه لولی قرار دادی که تو دو دقیقه یه درصد کم میکنه!!!!؟؟؟؟

    پاسخ

  3. سلام.دوستان من به زد۴ دارم.خیلی امید داشتم که تو آندروید توقع،لاک اسکرین سری ایکس زد،به زد۴ اضافه بسه اما متاسفانه نشد.من هم هرقدر گشتم نتوانستن به نرم افزار لاک آخرین ایکس زد پایه کوشیم پیدا کنم.خودم هم اصلا کاربر حرفه ای نیستم و به شدت آماتوری.راهی هست که من بی دردردسر لاک اسکرین ایکس زد رو روی گوشی نصب کنم؟

    پاسخ

    hatef گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۷

    سلام.ببخشید کیبورد رو حالت خودکار بود. متوجه جایگزینی کلمات نشدم

    پاسخ

    pariu گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۱۱

    سلام دوست گرامی فقط راه عادی اینه تم های xz رو نصب کنی اما لاک اسکرینت از پایین به بالاست اما اگر مثل خود xz بخوای قفل باز بشه باید روت کنی گوشیتو که اگر اشتباه نکنم باید بوت لودر رو باز کنی روت کنه که من به شخصه واجب نمیدونم شما چنین حرکتی بزنن چون سرویس اشباع رنگ ال سیدی از کار میافته

    پاسخ

  4. سلام دوستان.،
    Z5 رو که به نوقا اپدیت کردم موقع پخش موزیک لگ میزنه یعنی آهنگ هر ۳ ثانیه یه بار قطع و وصل میشه به نظرتون چیکار کنم؟

    پاسخ

    Shahab497 گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۸

    این مشکل فقط برای شماس
    پس یعنی با یه بار ریست فکتوری درست میشه احتمالا
    اگه نشد هم فایل رام رو دانلود کنید و با فلش تولز فلش کنید صد در صد حل میشه

    پاسخ

  5. سلام. آقای معراجی لطفا راهنمایی کن گوشیم زدتری پلاس دوسیم هست اندروید ۷٫۰ قبلی ۳۷۲

    آیا نسخه اندروید ۳۷۶ میاد واسه گوشیم؟؟؟
    هنوز نیومده

    پاسخ

    Shahab497 گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۵۴

    برای هیشکی نیومده نه فقط برای شما
    شما میتونید با Xperia companion آپدیت کنید یا فایل آپدیت رو دانلود و با فلش تولز فلش کنید
    نسخه ota برای ۳۷۲ باید یه ورژن جدید بزنه سونی با حجم کم که هروقت بیاد برای گوشیتون نوتیفیکیشن میاد که آپدیت کنید
    کسی خبر نداره که کی میاد

    پاسخ

  6. کسی می دونه طبق تجربه چقدر دیگه برا
    اکسپریا ایکس ای ( Xperia xa)اپدیت نوقا (۷) میاد؟؟

    پاسخ

    Shahab497 گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۵

    اکسپریا xa یه گوشی میان رده س، فعلا هرچی آپدیت شده یا پرچمدار بوده یا بالا رده
    اگه طبق همین زمان که برای بقیه گوشی های اکسپریا منتشر شده، منتشر بشه احتمالا فروردین یا اواخر اسفند منتشر میشه
    اما طبق آپدیت اندروید ۶ برای c4 و c5 که میانرده بودن باز حدود ۷ ماه طول کشید از اولین آپدیت اندروید ۶
    که میشه خرداد یا تیر ۹۶

    پاسخ

    pariu گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۱۴

    فکر کثم آندروید ۷ آخریش باشه چون حافظه داخلی اینا همه چیز مهمه که این گوشی بعیده ۷٫۱ بگیره البته این ایراد نیست الان سامسونگ گوشی ۲۰۱۶ جی ۷ رو نوشته شاااید آندروید ۷ بگیره که له نظرم تبن دیگه خیلی مسخره هستش.

    پاسخ

  7. با سلام و عرض ادب دوستان عزیز
    من اندروید ۷ بیلد اخر یعنی ۳۷۶ رو دانلود کردم که واقعا مشکلی نداره،باتری بسیار بهتر شده،امکانات ذاتی اندروید ۷ مثل مولتی ویندو همراه اسمال اپ 🙂
    گوشی اکسپریا زد ۵ دو سیمکارت E6633
    باید بگم یه چند تا نکته رو در مورد بلندگو ها
    یکی این که واقعا بیس رو میشه با یه روش برد بالا که شدیدا گوشی میلرزه،بیسش میره تو جونتون:))))
    اول این که برید تنظیمات
    Accessibility
    و Mono Audio رو فعال کنید
    و داخل اکولایزر اسلایدر Clear Bass رو بزارید روی ۴ یا ۵
    و ۵ تا اسلایدر بالا رو به میل خودتون تنظیم کنید
    و نتیجه رو ببینید؛)
    نکته اینه که وقتی این کارو کنید دیگه صدا استریو نیست،ولی بیس به حدی میره بالا که میصرفه همچین کاری کنید!!!
    و S Force Surround غیر فعال باشه
    همچنین بگم که واقعا روونتر شده،دوریین توی شب جزییات بهتری رو ثبت میکنه،اکسپوژر موثر تره و ایزو ۲۳ مگاپیکسل انلاک شده
    اثر انگشت فوق العاده شده
    میشه گفت فقط تغییرات ظاهری چندانی نکشده،ولی اپدیت کنید،تغییرات واااااقعا حس میشه
    با انتاتو اندروید ۶.۰.۱ حدود ۹۲ هزار امتیاز داشتم و اندروید ۷ حدود ۹۷ هزار:))))
    عملکرد گرافیکی فوق العاده شده با وولکان،و اوپن جی ال ۳.۲
    منوی کلی برنامه بجز لانچر بسیار شیک تر و سنگین تر شده
    ترکیبی از مینیمال و متریال
    باطری فوق العاده شده و بدون حالت استامینا،حدود ۶ ساعت میشه باهاش بازی کرد و کارای سنگین کرد
    حدود ۸۰ درصد مصرف شد:)))))
    اطلاعی از نرم افزار موویز و گزارشاتی که مربوط به لگ در هنگام پخش ویدیو بوده ندارم چرا که TV side رو نصب نکردم
    وقتی توی دوربین هستید و پیش نمایش عکس رو میبینید،بزنید روش مثل قبل تاخیر چندانی نداره و تقریبا انی میاد،ولی پراسس اون طول میکشه
    توی بخش Display میشه سایز صفحه و DPI اونو تغییر داد.
    بخش System UI Tuner خیلی بهتر شده و از اونجا میتونید نمایش درصد باتری رو فعال کنید و حتی کاری کنید ساعت همراه ثانیه نمایش داده بشه:)))
    ببخشید طولانی بود ولی باید بگم این اپدیت ارزش زیادی داره،و در ضمن،کلاستر ها تغییری نکردن و اتفاقا سرعت و مولتی تسکینگ بسیار بهتر شده
    به روش OTA اپدیت کردم و کوچکترین باگ یا مشکلی نداشته
    امیدوارم لذت ببرید

    پاسخ

    Mrhb گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۵

    داداچ ممنون وقتت گذاشتی توضیح دادی
    ولی بعضی ها مشکل دارن گالریشون دیر باز میشه یا مشکل استمینا دارن
    تو همچین مشکلی نداری

    پاسخ

    Ali Ezio گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۱

    نه داداش
    تقریبا هیچ مشکلی ندارم
    استامینا هم بشدت فعالیتو کم میکنه و لگ زدن طبیعیه
    فریم صفحه نمایش نصف میشه
    کاملا طبیعیه داداش نترس،مشکلی نداره
    و خواهش میکنم نوکرم

    پاسخ

    ¥King.SON گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۱

    موافقم باید لکسوس میدادن این چه ماشینیه اخه .

    پاسخ

    ¥King.SON گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۷

    ببخشید نظرم اشتباهی اومدش اینجا 😀

    پاسخ

  8. آقای معراجی. تو رو خدا به دادم برسید. وسط فلش اندروید ۷ ارور ERROR – Have read only 524256 byte(s) instead of 710208 byte(s) میاد. گوشی هم دیگه روشن نمیشه. تو رو خدا کمکم کنید….

    پاسخ

    Alireza9fa گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۸

    گوشیم Z5 هست…

    پاسخ

    hamedevil4 گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۸
  9. help me
    اندروید گوشیمو سری اول به هفت آپدیت کردم، حالا که میخوام به بیلد جدید آپدیتش کنم ارور میده ( عکس زیر).
    http://uupload.ir/files/o8mv_capture.png
    xperia companion رو هم پاک کردم که رام سری قبلی که دانلود کزدم پاک شه اما یازم فایده نداشت، repair هم میزنم بازم همون ارور رو میده.
    ممنون میشم از دوستانی که میتونن کمک کنن .
    عذرخواهی از پرسش دوباره، متاسفانه مشکلم برطرف نشد

    پاسخ

  10. سلام یعنی الان اندروید xz 7.1 ؟ پس چرا واسه من نیومده ؟

    پاسخ

    mbg3639 گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۳۶

    یه جواب خواستم ببخشید ولی ادمینی که سوالمو تایید کرد پاسخو نمیدونست ؟

    پاسخ

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۵۱

    ما کجا نوشتیم نسخه فعلی ۷٫۱؟
    فکر کنم خیلی واضح نوشته شده نسخه فعلی ۷٫۰ نسخه آینده ۷٫۱

    پاسخ

    mbg3639 گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۰۵

    داداش خب سوال پرسیدم گناه نکردم من خنگم چیکار کنم سوال کردن هم عیب نیست قبلا هم یه تاپیک زده بودید که هر کی مشکل در باره xz داره بگه تا جوابش داده بشه ولی هیچی جواب مارو نداد الان بخاطر همون گفتم چرا ادمین جواب نمیده

  11. یعنی دوربین چی شده انصافا. هم رو اتوماتیک پیشرفت کرده و هم رو دستی عالی شده. دارم زندگی میکنم باx

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۵

    خخخخخ مگه قبلا زندگی نمیکردی محمد جان

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۱

    زندگی داریم تا زندگی

    پاسخ

  12. دیشب تو اینستا یه عکس دیدم از دوربین ایکس که از یه ساختمون تو شب گرفته بودن،بعد ازاپدیت باتنظیماتی که بهش اضافه شده بود هم گرفته بودن، عکس دوم مثل این بود که تو روز گرفته شده بود همه جزییات کامل بود حتی انتن ساختمون پشتی…ادمین لطفا یه مقایسه بین این دو نسخه اندروید تو ایکس بزار که توش باتری، دوربین، سرعت و…رو بررسی کنید،خیلی ممنون بابت همه زحماتتون

    پاسخ

  13. سلام دوستان یه لطفی بکنین البته اونایی که پرمیوم دارن تنضیمات دوربین شو تو یه فایل pdf بزارین ممنون میشم ترو خدا اگه بلدین واسم بزارین واسه گرفتن بهترین عکس باهاش لازمه تنظیمات و از بر باشی تروخدا جواب بدین

    پاسخ

    MehrshadFrj گفته:
    ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۹

    اگه منظورت manual هست که بسته به شرایط داره نمیشه یه چیز ثابت گفت

    پاسخ

  14. درود،تا ۳/۴ سال پیش K800i داشتم 😐
    بعدش رفتم سونی Z گرفتم 😀
    بعدِ سونی Z هم اومدم خاص ترین گوشیه سونی یعنی Z5 premium رو با هر بدبختی هم که شده گرفتم 🙂
    الان هم دارم عشق و حال میکنم باش 🙂
    ولی بگذریم کسی که سونی رو دوست داشته باشه ی جوری باش کنار میاد البته مشکلاتش مثله برند های دیگه نیست 😐
    ولی در کل
    سونی عشقه 🙂

    پاسخ

  15. سلام، آقای معراجی ی سوال ازتون داشتم اینکه ک چرا سایت تخصصی dxomarkاقدام ب بررسی دوربین xzنکرده هنوز دلیلش چیه؟

    پاسخ

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۶

    dxomark یک مرجع تخصصی برای دوربین های عکاسی است. نه موبایل
    اما در کنار دوربین ها به دوربین موبایل ها هم میپردازه. به همین خاطر خیلی اوقات خیلی از گوشی ها رو اصلا بررسی نمیکنه. و گاهی هم خیلی دیر بررسی میکنه.

    پاسخ

    Adabi67 گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۷

    خیلی سادس چون سونی از محصولات سنجش دوربین اون استفاده نمیکنه
    خودم که به این نتیجه رسیدم دکسومارک مغرضانه عمل میکنه..

    پاسخ

  16. سلام دوستان یه سوال دارم من گوشیمو از دیروز که اپدیت کردم با شارژر معمولی Uch20 از ۱۸% در کمتر نیم ساعت رسید به ۷۰% ولی از ۸۰ تا ۱۰۰ حدود یه ساعت شایدم بیشتر طول میکشه آیا طبیعیه؟ مدل گوشی اکسپریا X

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۹

    بلی طبیعی هست!
    فناوری Qnovo در این گوشی، سرعت شارژ رو در مراحل اولیه بالا میبره ولی در مراحل پایانی شارژ، سرعت شارژ برای افزایش عمر مفید باتری کاهش پیدا میکنه.

    پاسخ

    Pourya Evini گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۰

    بله عزیز ولی اخه شارژر من Uch20 هست شارژر معمولیه، طبیعیه؟

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۵۷

    شارژرت فست شارژه دیگه

    ¥King.SON گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۱۳

    فست شارژ نیست ۱٫۵ امپره ! Uch 10 فست شارژه …
    Uch 12 هم کوییک شارژ ۳

    ===============

    دلیل اینکه تا ۷۰ درصد سریع شارژ میشه بعد کندتر میشه رو هم اون دوستمون درست گفتن به خاطر فناوری محافظت باتری Qnovo هست …

  17. چرا سونی انقدر دیر واسه رام اروپای مرکزی آپدیت ارایه میکنه منم شانس ندارم خدایی الان دومادمون Z5 سفید داره رام خاورمیانه واسش آپدیت اومد نصب کرد همین آپدیت جدید منم رفتم گلد خریدم رام اروپای مرکزی از همه ی رام ها دیرتر براش آپدیت منتشر میکنه سونی شانس ندارم والا

    پاسخ

    mahdi135 گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۲۳

    شما میتونی هر رام باااا هههههر منطقه ک میخوای برا گوشی مورد نظر دانلود کنید بعد با Flashtool برا گوشی تون فلش کنی

    پاسخ

    19arman95 گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۵

    داداش روی رام اروپا و آمریکا بیشتر کار میشه و بعضی اوقات دیده شده که باکیفیت تر هستن اونی که رام اروپا هست من خودم فروشنده موبایل هستم دوتا موبایل m5 با رام های مختلف بود یکیش اروپا یکی خاورمیانه به جريت میگم اونی که اروپا بود بهتر بود همه چیزش حتی دوربینش کلا اروپایی ها و آمریکایی ها رو همه شرکت ها بیشتر تحویل میگرن تا منطقه خاورمیانه و آفریقا که جزو جهان سوم محسوب میشن منم گوشیم رام اروپا مرکزی بود ولی الان خاورمیانه فلش زدم فرق چندانی ندارن خیلی عجله داری رام خاورمیانه فلش بزن

    پاسخ

    19arman95 گفته:
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۷

    انگار اونا خونشون رنگین تره والا بخدا

    پاسخ

  18. دوستان پریمیومی آیا شمام بعد از آپدیت آخری با مشکل لگ و هنگ مواجهید؟

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۵۸

    نه اتفاقا خیلی روونتر از قبل شده و باتری بیشتری میده کاملا قابل محسوس بود
    اگر OTA آپدیت کردید شاید مشکلی بوجود اومده و خوب نصب نشده در نهایت از اطلاعات بکاپ بگیرید و ریست فکتوری کنید انشالله که درست میشه

    پاسخ

    Hamedlogo گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۵۶

    طریقه بک آپ گرفتن چطوره؟

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۵

    بله دو بار با هنگ مواجه شدم که گوشی خاموش شد بعد روشن شد

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۴

    ریست فکتوری کن داش

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۵

    کردم دادا اما مشکل هنوز هست کلا رونو خوبه اما دو بار تو هنگ موند اما دیگه ندیدم

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۲۲

    نه داداش

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۳

    داداچ مشکل هنگ منگ بستگی ب استفادت داره ولی اصلش اینه که اندروید ۶٫۰٫۱ ذاتن مشکل داره باید منتظر آپدیت اندروید ۷ ب بالا باشی 😐

    پاسخ

    >sony گفته:
    ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۵

    سلام.دوست عزیز اگه منظورت فریز و ریستارت هست اره منم از وقتی به مارشمالو اپدیت کردم این مشکلو دارم تو انجمن هم مطرح کردم اقا سجاد گفت خودش هم این مشکلو داره

    پاسخ

    >sony گفته:
    ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۸

    منم منتظر نوقا هستم برم گوشی فلش کنم:-)

    پاسخ

    radin84 گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۱

    نه اصلا.بهترم شده تازه

    پاسخ

  19. بنظر شما اندروید ۷ برا xperia z3 dual هم میاد؟

    پاسخ

    erfimerfi گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۴

    نه

    پاسخ

    ناصر گرامی گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۱

    خداکنه بیاد من ۹۳۰۰۰۰ تومن پول دادم .

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۲۳

    نمیاد برادر من

    Mahdi D6502 گفته:
    ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۹

    احتمالش خیلی زیاده که بیاد
    شاید ۷٫۱ نیاد

    Arash0711 گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۲۷

    من ۲میلیون و صدو شصت هزار دو سیم خریدم هفت صدو سی هزار بزور فروختم الان پریمیوم دارم درکل زد۳ گوشی عالی بود خیلی دوست داشتم پول لازم نبودم نگه میداشتم. دوست عزیز خودتو ناراحت نکن امیدوارم سرش که خلوت شد یه آپدیت تکمیلی بدون باگ بگیرید

  20. سلام عزیزان
    آقا یه مشکلی دارم
    برا گوشیم قبلا اپدیت اندروید شش رو دان کردم به شکل ota بعد یه مدت گوشیمو دانگرید کردم به اندروید ۵،۱،۱
    حالا آیا احتمال داره باز ابدیت ota برام بیاد که ابدیت کنم به اندروید ۶،۰۱؟؟
    قربونتون جواب بدین

    پاسخ

    Mahdi D6502 گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۱

    داداش اگه گوشیت روت نباشه میاد
    شما میتونی بری تو تنظیمات > درباره تلفن > به روز رسانی صفحه سفید میاد اونو رفلش کن ببین میاد یا نه

    اما اگه با فلش تولز رامتو نصب کنی خیلی بهتره

    پاسخ

  21. برایxو xcاندروید۷ شبیه بهxzوxp میاد احتمالا تا آخر هفته.
    گوشیهای بعدی هم کهz5، z5c، z5pوz4هستن که آپدیتهای با یک شماره ساخت میگیرن و قطعا از لحاظ ظاهری و امکانات با سریxفرق خواهند داشت.
    Xaوxa ultraهم احتمالا بعد از خانواده z5آپدیت خواهند گرفت.

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۵۷

    چه فرقی هر چی ایکس بگیره زد۵ هم میگیره بعلاوه زد۴ هم میگیره.تنظیم دستی ایکس بگیره زد۵ هم میگیره فوکوس ترکیبی هم قابلیت نرم افزاری هست اضافه میشه همانطور که به سی فور اضافه شده

    پاسخ

    Mahdi D6502 گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۸

    خیر تو تنظیمات دستی z قابلیت های بیشتری نصبت به z داره

    شما لرو تو ساید سونی نوشته شده که تنضیمات مربوط به فکوس فقط به سری x میرسه (غیر از xa و xa ultra) منم با وجود اینکه z5 c دارم از خدامه همه تنظیمات رو بده به سری z

    پاسخ

    Mahdi D6502 گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۲

    X قابلیت های بیشتر نصبت به z داره

    حسین قهاری گفته:
    ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۴

    اخه یه تنظیم دستی ساده دوربین چیه که نمیشه به xa داد
    اون ۶۴۰xl من تنظیم دستی داشت

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۹

    بله درسه ولی با قاطعیت نمیتونی بگی فرق خواهد داش

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۳

    طبق تجربه بنده آپدیتی کهxمیگیره به هیج وجه z5نخواهد گرفت

    پاسخ

    dele_tanha گفته:
    ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۷

    سلام مطمین باش z5 و z3+ میگیرن چون پرچمدار بودن وقتی x که میاتردس گرفته مطمین باش پرچمدار هم میگیره

    پاسخ

  22. سلام دوستان عزیز .. میخاستم بپرسم اگه گوشیمو روت کنم (z3plus) بعدش برا اپدیت رسمی اندروید ۷ مشکلی پیش نمیاد ؟؟ میتونم راحت اپ کنم حتی گوشیم روت باشه ؟!

    پاسخ

    Saeed.amirI گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۳

    یکی دیگر از مواردی که اگر شما گوشی خود را روت کنید با آن مواجه خواهید شد این است که دیگر پیام های آپدیت خودکار را نخواهید دید . به عنوان مثال شما دیگر قادر نخواهید بود آپدیت ها را با استفاده از شبکه بیسیم (OTA) مشاهده کنید و نرم افزار های سونی البته بعضی هاش درست کار نمی کنه . البته شما قادر خواهید بود که آپدیت فریمور ها را روی گوشی خود فلش کنید اما این روش مقداری دشوار است که شما برای هر بار نصب کردن آپدیت می بایست انجام دهید .

    پاسخ

    hossein.a74 گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۳۴

    ممنونم از جوابت عزیزم

    پاسخ

    reza3533 گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۳

    اگه روت باشه با رام اصلی، آپدیت براش میاد و دانلود میشه ولی نصب نمیشه و شما فقط حجم اینترنتتون رو هدر دادین.
    تنها راهش وقتی که گوشی روت هست اینه که رام اصلی رو با کامپیوتر دانلود کنین و فلش کنید..البته اینطوری هم کل اطلاعاتتون از بین میره،باید اول از اطلاعات بک آپ بگیرین، که البته اینم بگم که بکاپی که با خود نرم افزار سونی توی گوشی گرفته میشه از اندروید ۶ به احتمال زیاد به اندروید بالاترش نمیخوره، چون من قبلنا از اندروید ۴ به ۵ تست کردم نشد، شما اگه اطلاعاتتون لازمتون هست بگردین یه نرم افزار بکاپ خوب پیدا کنین.

    پاسخ

    Saeed.amirI گفته:
    ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۳

    راستی اندروید ۷ هم نمیشه فلش کرد با فلش تولز و گوشی بریک میشه
    ( تا اپدیت فلش تولز بیاد)

    پاسخ

    ¥King.SON گفته:
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۱۳

    اپدیت فلش تولز که خیلی وقتی اومده و از اندروید ۷ هم پشتیبانی میکنه ! من خودم X compact رو بدون هیچ مشکلی فلش زدم …

    hossein.a74 گفته:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۳۵

    مرسی از پاسخ به سوالم داداش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here