نوکیا و ارائه اپلیکیشن نقشه اختصاصی برای اندروید و iOS

0
۳,۹۱۲

در مراسم معرفی و نام گذاری بخش جدید پلتفرم نقشه خود، نوکیا خبر از ارائه اپلیکیشن های اختصاصی برای سیستم عامل های موبایل iOS، اندروید و همچنین معرفی نسخه وب قابل استفاده در پلتفرم فایرفاکس او اس داد.

برای iOS قابلیت مسیر یابی turn-by-turn و ارائه اطلاعات ترافیک عمومی در اپلیکیشن وجود دارد و به گفته نوکیا، هم اکنون اپلیکیشن منتظر تأیید اپل است و به زودی عرضه می شود. برای شرکای اندروید نیز دسترسی به یک SDK اختصاصی فراهم می شود که به آنها امکان می دهد سرویس نقشه نوکیا را به همراه ویژگی های برتر آن، با اپلیکیشن ها و دستگاه های خود به طور یکپارچه ارائه کنند.

پلتفرم نقشه نوکیا که در آدرس و با نام here می‌توانید آن را بیاید، حالا علاوه بر حفظ ویژگی های برتر گذشته، از تملک کمپانی EarthMine توسط نوکیا نیز سود برده و تجربه نقطه دید شخصی، یعنی چیزی شبیه تجربه Street View را ارائه می‌کند. این وب سایت با حساب کاربری شما در نوکیا سینک می‌شود و امکان می‌دهد نقشه های شخصی سازی شده خود را از روی هر دستگاهی به راحتی مشاهده کنید.

همچنین ابزاری به نام Map Creator وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد نقشه های خام و تصاویر ماهواره‌ای را دریافت کنند، خیابان ها را مشخص کرده و نشانه های جدیدی مثل جهت مسیر را در آن وارد کنند. نوکیا این اطلاعات را دریافت و برای غنی تر کردن نقشه خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

در عین حال، ویژگی نقشه سازی سه بُعدی جدید نیز با پلتفرم یکپارچه شده و مدل های رندر شده از ساختمان ها را ارائه می‌کند که در تست های اولیه، آن را می‌توان یک گام بلند به جلو توصیف کرد. پلتفرم جدید نوکیا، اطلاعات محلی و داده های اَبری را رندر و به شما ارائه می‌کند و فرآیند جدید “ثبت، رایانش، مشاهده” آن، امکان ارائه نقشه 3D و بهبود حالت آفلاین نقشه را داده.

نوکیا می‌گوید که اپلیکیشن ویندوز فون تا 2.2 گیگابایت فضا اشغال می‌کند ولی مشخص نیست که برای iOS و اندروید نیز چنین خواهد بود یا خیر. آمدن نقشه نوکیا به iOS خبر خوبی برای کاربران آیفون است که هنوز اپلیکیشن گوگل مپز را هم بعد از جایگزینی آن توسط سرویس نقشه‌ اپل در اختیار ندارند. از طرفی حالا در جنگ نقشه‌ها، نوکیا با آوردن سرویس خود به تمام پلتفرم‌ها، عملاً رقابت را به سطحی بالاتر خواهد برد.

منبع : نارنجی

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here