نکات مبهم را از ما بپرسید! پرسش و پاسخ پیرامون اکسپریا XZ

189
۱۴,۳۵۵

xperia-xz-28
اوایل این هفته بررسی تخصصی اکسپریا XZ را از سایت اکسپریان خواندید. این بررسی تخصصی با بیش از 20 هزار کلمه، کامل ترین و جامع ترین نقد و بررسی یک گوشی هوشمند بود که میتوانستید بخوانید.

ما در این بررسی سعی کردیم تا تمامی جوانب این گوشی هوشمند را مورد ارزیابی قرار داده و بررسی کنیم. سعی ما بر این بود تا راهنمای کاملی برای علاقه مندانی که قصد خرید این دستگاه را دارند باشیم.

اما ممکن است برخی از جنبه های این دستگاه، از دست ما در رفته باشد. امروز در این مبحث قصد داریم تا جلسه ای با عنوان پرسش و پاسخ پیرامون اکسپریا XZ برگزار کنیم.

شما هر گونه سوال و نکته مبهمی که از اکسپریا XZ دارید را از ما بپرسید. در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا ما به آن پاسخ دهیم. در ابتدا دو خواهش از شما داریم: یک اینکه تنها سوالاتی که مربوط به اکسپریا XZ است را از ما بپرسید و دوم اینکه سوالاتی را مطرح کنید که در بررسی تخصصی این دستگاه به آن اشاره نکرده ایم. پس ابتدا بررسی تخصصی این دستگاه را مطالعه کرده و در صورتی که سوالی از آن در ذهن شما ایجاد شده آن را از ما بپرسید.

ما سعی میکنیم تا به تمامی سوالات شما در این مبحث پاسخ دهیم. مهلت طرح سوال از سوی شما تا ساعت 24 فردا شب خواهد بود. سوال از شما، پاسخ از ما.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

189 دیدگاه ها

  1. یه نکته عجیب.چرا وقتی گوشی رو.حتی ریستارت میکنی برنامه ها در پس زمینه باز میمونن؟ مشکله اندرویده ۶ هست یا ایکس زد؟ شمام احساس کردین تاچش نسبت به سری زد ضعیف تره؟؟؟ انگار لگ داره

    پاسخ

  2. سلام دوستان
    آقای معراجی و دوستانی که ایکس زد دارن…من میخوام اس ۷ رو عوض کنم فقط بخاطر اینکه گلس درست و حسابی روی صفحش نمی چسبه بخاطر منحنی بودن دور صفحش میخواستم بدونم ایکس زد هم که یکم دور صفحش منحنیه این مشکل رو داره یا گلس درست و تمام صفحه روش میچسبه؟

    پاسخ

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۳۳

    تمام صفحه های ۲٫۵ بعدی همین مشکل رو دارن

    پاسخ

    Kiansalimi96 گفته:
    ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۴۴

    ممنون بابت پاسختون
    یعنی اینکه گلس تمام صفحه نمی چسبه؟
    اگر عکسی از گلس چسبانده شده روی ایکس زد دارین آپلود میکنین؟

    پاسخ

    بادوباران گفته:
    ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۱۶

    ببخشید یعنی باید قید گلس رو بزنیم ؟؟

    پاسخ

  3. سونی xz چرا صفحه اینترنت باز نمیشه ولی با قند شکن میشه مشکل چیه

    پاسخ

    hamedevil4 گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۲

    مشکل چیه مگین چکار باید کردکسی این مشکل داره مدیر لطفا راهنمایی کنید من اینترنت گوشی نزده بودم تا اینکه تو انجمن این مشکل دیدم چک کرد دیدم مشکل هست

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۱۶

    اگه مشکلت اینه که با اینترنت سیم کارت سایت باز نمیشه باید تو تنظیمات اینترنت موبایل proxy و port رو پاک کنی درست میشه اگه هم مشکلت این نیست که شرمنده چون که یه جوری نوشتی نمیفهمم چی گفتی

    پاسخ

    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۴۲

    به تنظیمات اینترنت شما بستگی داره

    پاسخ

  4. سلام
    مدیر و دوستان لطفا جواب بدید
    آیا xz که الان میخریم با xz ی که دو ماه دیگه میخریم از لحاظ کیفیت ساخت فرق دارند؟

    منظورم همین که میگن سری اول فرق داره و…
    تروخدا هرکی تجربه داره بگه
    مخصوصا شما آقای پایدار و معراجی
    من منتظر جوابم

    پاسخ

  5. شما در پست بررسی تخصصی اکسپریا ایکس زد گفتید یک ماه گارانتی تعویض وجود داره برای این گوشی ولی در تماس با تکنولایف و دلتوس هیچکدوم این مطلب رو تایید نکردن.. لطفا ببرسی کنید..
    من ب اعتبار این گفته شما گوشی رو خریدم ولی الان ک تخویل گرفتم و با مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی و بسته شدن برنامه دوربین هم درحالت عادی هم ۴ کا، تماس با تکنولایف داشتم ک نه درقبال تعویض ۷ روزه مسول بودن نه یکماه تعویض گوشی..

    الان من موندمو یک گوشیه خراب که ۳ روزه تحویل گرفتم و کسی پاسخگو نیس

    لطفا بررسی کنید و این پست رو تایید کنید

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۵

    جناب قجری که اینجا و جاهای دیگه با نام کوروش۱۲۳۴۵ نیز کامنت میگذارید،
    قوانین و ضمانت ۷ روزه ی تکنولایف، شفاف توضیح داده شده است. ۷ روز تعویض کالا در صورتی است که کالا معیوب باشد و گارانتی هم نداشته باشد. تکنولایف به عنوان فروشنده، خود را متعهد به سالم تحویل دادن کالا به شما می داند. با توجه به صحبت های ضد و نقیض شما، کالا باید برای شرکت گارانتی کننده ارسال شود و تصمیم گیری با آنها باشد. اگر حضور ذهن داشته باشید، بار اول که در خارج از ساعات کاری روز پنجشنبه تماس گرفته اید، فرمودید که پس از ۱۵ دقیقه فیلمبرداری ۴k دستگاه داغ میکند، و همکاران من عرض کرده اند که می توانید جهت استفاده از ضمانت، روز شنبه با دفتر تماس بگیرید. اما روز شنبه، مورد دیگه ای را مطرح کرده اید که ۳ دقیقه بیشتر فیلمبرداری نمی کند. دفعه ی بعد اعلام کرده اید که کلا خارج فیلمبرداری هم داغ می کند. بار آخر هم که فرموده اید اصلا این گوشی رو نمی خوام و اونی که فکر میکردم نیست!
    تکنولایف هم در این گونه موارد فقط می تواند تابع نظر مرجع بالاتر از خود باشد که شرکت سونی و شرکت گارانتی گننده است. به شما عرض شده است که برای شرکت گارانتی کننده ارسال کنید تا بررسی کنند.
    تکنولایف فقط متعهد به تحویل اجناس نو و سالم و اصلی در اسرع وقت به خریداران است. پس از آن، پاسخگوی شما، دفاتر خدمات پس از فروش هستند و نه فروشنده. اگر این بحث از نظر شما غیرمنطقی است، اما از نظر چندین خریدار دیگر تکنولایف و البته قانون، کاملا منطقی است. لذا با توجه به اینکه فقط شما چنین مشکلی را با تکنولایف دارید و محتوای سخن برخی کامنت ها مثل کامنت های کوروش ۱۲۳۴۵ مشخص است که شما هستید یا دوستان شما، لذا در صورت ادامه ی این روند، تکنولایف از حق قانونی خود جهت پیگیری این تهمت ها و افتراها استفاده خواهد کرد.

    پاسخ

  6. سلام ، خسته نباشید همگی دوستان
    فقط اینکه بعضیا چه حوصله ای دارن میان زمان میگذارن تا ایرادی به این سایت و نقد و بررسی هاشون وارد کنن، برام سوال شده بود، تا این که فهمیدم ( با عرض پوزش) اینا آسیب دیده ان، کمبود دارن و….
    من این گوشی رو گرفتم راضی هم هستم نوش جون سونی
    دست بچه های سایت درد نکنه به خاطر راهنمایی های مفیدشون
    ومن الله توفیق.

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۲

    میشه بدونم از کجا گرفتی ؟ از تکنولایف ؟
    منم از تکنولایف گرفتم هنوز نرسیده دستم ! الان چندتا نظر خوندم که بعضیا از تکنولایف خریدن و باهاش مشکل دارن ! اصن دپرس شدم 😐

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۱۸

    اگه تهرانی هستی بهترین کارا اینه بری از علاعدین بگیری والا ملت از شهر های دور میان تهران گوشی بگیرن شماها دنبال خرید از سایت هستی

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۶

    سلام. احسان عزیز، خیالتان راحت باشد. همانطور که به راحتی، مشکلی که در استفاده از کوپن تخفیف داشتید، برطرف شد و به شما عودت داده شد با اینکه خودتان انقدر برایتان مهم نبود.

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۴

    واقعا راضیم، ممنون

  7. سلام خسته نباشید،
    میخواستم یه چیزیو بدونم،توی اکثر سایت ها و همچنین همینجا نوشته شده که شارژ شدنش واقعا زمان بره و نزدیک ۳ ساعت شارژش طول میکشه.این برای همون battery care هست یا Qnovo؟میشه این گزینه غیر فعال کرد تا سریعتر مثلا تو یک ساعت و نیم شارژ شه.؟یا به شارژر فست شارژ نیازه؟شما گفتید که با UCH10 تو ۱:۵۵ ساعت شارژ شد.با فست شارژ ۳ چجوری شارژ میشه؟
    باتشکر.

    پاسخ

  8. با سلام واحترام
    بنده از طرفداران پرو پا قرص برند سونی هستم و قصد تعویض گوشی خود که زد وان هست دارم رفتم پاساژ چهارسو برای لینکه گوشی ایکس زد رو از نزدیک ببینم و باهاش کار کنم همه چیه گوشی خوب بود به جز قسمت دوربین که حالت رو روی خودکار گذاشتم و با ایفون سیکس دوستم مقایسه کردم که از نظر طبیعی بودن رنگ و به خصوص زوم کردن و واضح بودن تصاویر در زوم کردن بسیار بدتر از ایفون سیکس که برای ۲۰۱۴ هست بود وبعد رفتم با ایفون سون کار کردم که خدا وکیلی از نظر طبیعی بودن رنگ ها واقعاً عالی بود بنابراین نظرم برگشت و بیشتر نظرم معطوف به ایفون شد و سوال من اینه که ایا دوربین های گوشی برای تست به اینصورت هست یا باید کار خاصی انجام داد تا تصاویر بهتر شوند که حتی دوستم به من تیکه ایی انداخت گفت اینم عز سونی و واقعاً من حرفی برای گفتن نداشتم و سوال بعدی این هست که قابلیت فیلم برداری اسلو موشن دارد و اگر داره چند فریم بر ثانیه هست؟
    با تشکر

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۰۶

    ۱۲۰ فریم هست

    پاسخ

  9. سلام
    ببخشید اقای معراجی میشه بعدا اسمال اپ هارو روی گوشی نصب کرد؟ اخه گفتین سری ایکس از اسمال اپ پشتیبانی نمیکنه
    بعد سوال بعدم اینکه اسم فناوری شارژ سریع اکسپریا ایکس زد چیه؟ Qnovo?

    پاسخ

    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۴۰

    خیر
    اسمال اپ نداره اصلا
    در مورد فناوری QNOVO هم اینجا توضیح دادیم
    https://goo.gl/SGoNu2

    پاسخ

    R.A.D.E.P.A گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۶

    درسته توضیحاتش رو مطالعه کردم میخوام بدونم از این فناوری داخل اکسپریا ایکس زد هم استفاده شده؟
    اگر نشده از چه قابلیتی جهت شارژ سریع استفاده میشه؟

    پاسخ

  10. سلام، ببخشید میخواستم بدونم آیا این گوشی سونی درصفحه نمایشش از فناوری کوانتوم دات استفاده شده؟تو گوشی های قبلی شاهد چنین چیزی نبودیم؟

    پاسخ

  11. سلام آقای معراجی خسته نباشی.
    تشکر دوباره میکنم بخاطر نقدوبررسی XZ عــــــــــالی بود دمتون گرم.
    فقط یه سوال، پارسال فکر کنم بود یه ویدیو گذاشته بودید در مورد Z5P (اون موقع تازه z5p اومده بود) یه جای ویدیو یه عکس از توی آلبوم اکسپریا z5p باز کردین پردازش عکس تا شفاف بشه چند ثانیه طول میکشید. در XZ بهتر شده آیا؟؟
    یه سوال دیگه هم دارم، آلبوم اکسپریا xz ویدیوی ۴k 60fps را اجرا میکنه؟؟؟

    پاسخ

    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۳۴

    سوال اولتون بله خیلی سریعتر اجرا میکنه
    مورد دوم رو تست نکردیم هنوز

    پاسخ

  12. سلام جناب معراجی و پایدار عزیز.
    نقد و بررسی تون بی نظیر و فوق‌العاده بود واقعاً درود بر شما.
    لطفاً یه ویدئو تهیه کنید از فریم دستگاه تا به خوبی معلوم بشه ک پلی کربناتش چقدرشکل فلز.
    یه مقایسه کامل از عکسهای گرفته شده باxz و زی۵ و سایر پرچمداران بزارید لطفاً.
    سپاسگذارم.

    پاسخ

  13. با سلامو خسته نباشید، سوال بنده اینه که تو نظرات نوشتن سرعت شاتر رو میزارن رو ۱،۸

    خواستم بدونم کاراییش چیه؟ واینکه چجوری باید این کارو کرد، و اینکه چرا موقع فیلم برداری ۴k با زد تری پلاس صحنه روبه رو دور نشون میده؟ ایا گوشی هایه دیگه هم همینجوریه یا درستش اینه که نزدیک نشون بده؟
    واینکه چرا رو حالت ۴k نویز به شدت کاهش پیدا میکنه اما رو full hd سرشار از نویزه؟

    با تشکر

    پاسخ

  14. جناب سینا پایدار ، در نقد و بررسی دو بخش اصلی وجود داره که بقیه ی مباحث زیر مجموعه ی این دو بخش قرار میگیره، CONS و PROS . که در این بررسی cons حذف شده یا بهتر بگیم کمرنگ شده، و این طبیعیه چون بقول اون ضرب المثل قدیمی هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه! این در همه جای دنیا صدق میکنه، شما در هیچ سایتی مشاهده نمیکنی که محصولات خودش رو یا محصولاتی رو که به نحوی درش ذینفع هست مورد نقد و بررسی قرار بده، و صرفا به تبلیغ و معرفی و پررنگ کردن ویژگیهای محصولش می پردازه ، این کاملا طبیعی هست و ایرادی بهش وارد نیست ، این محصول هم صد در صد مانند هر محصولی ویژگیهای مثبت و منفی داره و روال کار یک نقد و بررسی در واقع پررنگ کردن و عریان ساختن نقاط منفی یک محصول در جهت رفع اون هست ، البته من حرف شما رو قبول دارم که بسیاری از نقد ها جانب دارانه هست و اصلا ویژگیهای یک نقد رو نداره ، ممنون از سایت خوبتون.

    پاسخ

    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۲۸

    من نمیدونم والا چطور دیگه باید گفت …
    دوست عزیز ، شما ابتدا نقد و بررسی جامع مارو به طور کامل بخونید ؛
    هر وقت ایرادات رو ندیدید اون وقت بگید !
    چطور آخه وقتی هنوز یه دور هم نخوندید نقد و بررسی رو اظهار نظر میکنید ؟!
    ما در هر بخش که امتیاز کم شده دلیل کسر امتیاز رو نوشتیم و این یعنی نکته منفی در اون قسمت !
    علاوه بر اشاره در متن باز به صورت بولد شده زیر هر امتیاز دلیل کسر شدن امتیاز رو آوردیم .
    چطور بعد میفرمایید نقاط منفی قید نشده یا فِید شده ؟!
    آیا واقعاً هیچ سایتی از این گوشی اینقدر تابحال ایراد گرفته ؟!
    اما شاید منظورتون این هست که ما باید بشینیم مثل سایت هایِ به اصطلاح بی طرف تکنولوژی ایرادات بنی اسرائیلی بگیریم !
    ایراداتی که وقتی به سونی میرسه میشه ایراد و درباره محصولات سایر کمپانی ها نکته مثبت محسوب میشه !
    کمی باز فکر کنید ، کمی قبل از انتقاد کردن به حرفی که میخواید بزنید و انتقادی که میخواید بکنید فکر کنید .
    انتظار تفکر و تعقل بیشتری داریم از شما …

    پاسخ

    Armin.F گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۳:۳۵

    عزیزم من کامل خوندم نقد شما رو ، وقتی شما امتیاز بالای ۹ به این گوشی دادید، یعنی این گوشی بهترین گوشی اندروید موجود در بازاره، و مشخصه چه مقدار از این بالای بیست هزار کلمه به نکات منفی پرداخته شده، خوشبینانه ترین امتیازی که که به این گوشی داده شده در سایتهای معتبر و بی طرف حدود هفت تا هفت و نیم بوده، شما باید در مقایسه با سایر رقبا در بازار و با ذکر نامشون و علت برتری این امتیاز رو میدادید، یکی از همین سایتها در مورد دوربین این گوشی نوشته دوربین نا امید کننده، در مورد گوشی که به گفته ی سازندش تمرکز اصلیش روی دوربین بوده این حرف یعنی شکست ، اگر یه سرچ ساده با موضوع best camera phone انجام بدید میبینید که این گوشی در اکثر سایتها برترین نیست، و رقبایی مثل پیکسل و آیفون و محصولات سامسونگ که ادعایی در مورد دوربین نداشتند و الارقم پیکسل پایین تر این جایگاه را به خودشون اختصاص دادن
    به عنوان مثال در سایت معتبر cnet به این گوشی در مجموع امتیاز ۷ داده و به گالکسی اس هفت اج نمره ۹ داده، یا سایت بسیار معتبر trusted reveiws به این گوشی ۳٫۵ ستاره داده که برابر ۷٫۵ امتیازه و به گالکسی اس هفت اج ۴٫۵ ستاره برابر با ۹٫۵ امتیاز داده، با اینکه گالکسی قدیمی تر از این گوشی به حساب میاد،
    https://www.cnet.com/products/sony-xperia-xz/review
    http://www.trustedreviews.com/sony-xperia-xz-review
    در آخر این نکته رو اضافه کنم که من خودم طرفدار سرسخت سونی هستم ولی در مورد نقد به هیچ عنوان کوتاه نمیام ، با تشکر

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۰۳

    بحث كردنت بي فايده است بهتر صبر كني تا امتياز dxo اكسپريا xz مشخص بشه بهتر صبر كنيم

    ruhan گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۲۹

    سلام به همه عزیزان و خسته نباشید، دوست عزیز Armin.F فقط یه نکته کوچیک در اینکه نسبت به نقد این گوشی اینهمه حساس هستین جای تشکر داره اما کمی هم تند رفتی شما، اولا امتیاز سایتهای مختلف و نمیشه ملاک کامل قرار داد مثلا سایتهای داخلی هم این گوشیو و گوشیهای دیگر و هم نقد کردن اما بعضا مشاهده شده که کمی هم بی انصاف بودن در این معتبر بودن سایتشون، بله درسته انتظار از دوربین این گوشی خیلی بالاست به خاطر سخت افزار و امکانات خاصش ولی الحق سایت اکسپریا با اینکه از اسم سایت معلومه از حامیان برند xperia هستش اما بنظرم حتی تو ی برخی موارد سختگیرانه هم عمل کرده و امتیاز داده، با احترام برای نظر شما من هم با s7سامسونگ و هم xz و آیفون هم کار کردم انصافاً s7 فاصله داره با این دوتا باز آیفون خیلی بهتره، نمیخوام خیلی وارد بحث بشم ضمن اینکه نه مجالش هست نه نیازی، چون شما با یه جستجوی ساده تو گوگل میتونی تست‌های مختلف و مقایسه های زیادیو ببینی که حاکی از برتری xz نسبت به رقباش داره، ممنون و آرزوی موفقیت
    Just Sony

    Armin.F گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۰۰

    یه مطلبی رو هم فراموش کردم بگم، اصلا فرض رو بر این میگیریم تمامی این سایتها به دروغ و جانب دارانه قضوت کردند، این سوال پیش میاد که چرا به عنوان مثال سهم بازار گوشی سامسونگ بسیار بیشتر از سونیه؟ مردم که دنبال جنس بد نمیرن، اگر هم به مارک باشه که سامسونگ در مقابل مارک و پیشینه ی سونی اصلا رقمی نیست، غول سونی ژاپنی کجا، سامسونگ کره ای کجا ، پس چرا محبوبیت سامسونگ در زمینه ی گوشی از سونی بیشتره؟ اینو که نمیشه انکار کرد ، صد در صد بخاطر تنوع و کیفیت بهترش در این چند سال اخیر بوده ، ایرادات زیادی به این محصول سونی وارده که جای عنوان کردندش تو قسمت نظر خواهی نیست

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۰۹

    شما Armin.F چقد سطحی نگاه میکنی به قضیه !! و جوری هم الان سنگ سامسونگو به سینه میزنی که انگار ماها تاحالا با سامسونگ کار نکردیم !!! نمیدونیم که پر از هنگه و ایرادات خاص و الکی خودش ! دلیل فروش بالای سامسونگ تو ایران که کاملا مشخصه ! یه مشت آدم ناآشنا به تکنولوژی رفتن موبایل فروشی باز کردن هرکس وارد مغازه شون میشه بهش سامسونگ پیشنهاد میدن! همینطور بی دلیل ! دیدم که میگم ! بقیه جاهای دنیا هم بخاطر تبلیغات بسیار زیادشه ! وگرنه از بعد این ترکیدن های نوت ۷ به بعد مشخص میشه اوضاع بازار چطوریه ! وقتی یه عده بفهمن سامسونگ فقط بفکر پول به جیب زدنه و پرچمدار خودشو حتی یه تست سلامت ازش نگرفته راهی بازار کرده ! بعد روی میارن به دیگر برند ها ! انقدم اوضاع پرچمدارش داغون بوده که بازم میترکیده بعد رفرش شدن !!!
    بعد شما میایی اینجا دم از کیفیت سامسونگ میزنی 😐

    mohsen-rashidi گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۵۵

    همون بهتر که فروش سامسونگ بیشتره.
    من یکی که دوست ندارم پرستیژ اکسپریا با در دست بودن هر و بقال چقالی پایین بیاد.

    SONY ROSE گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۸

    یادمون نره یادآموری کنیم که پراید از لحاظ کیفیت خیلی بالاست چون فروش بسیار بالایی داره
    میفهمید چی میگم ؟؟؟؟ پراید با کیفیت هست
    خخخخخخخخخ

  15. سلام.
    باتوجه به اینکه حافظه گوشی هیبریدی،
    یک اموزش هست برای استفاده هم زمان ۲سیم کارت ومموری (لینک پایین گذاشتم)؛
    می خواستم ببینم همچین چیزی شما امتحان کردین روی این گوشی ؟جواب میده یا نه؟
    .
    .

    پاسخ

    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۴

    دوست عزیز به هیچوجه این کارو نکنید !
    به هیچوجه !
    هم به گوشیتون آسیب میزنید و هم سیمکارتتون میسوزه .

    پاسخ

  16. آقا من این گوشیو امشب (یعنی جمعه شب) از تکولایف سفارش دادم به همراه گارد ژله ایی ! با تخفیفش در اومد ۱۹۰۰ ! فقط حیف شد این کد تخفیف اکسپریان رو دیشب زدم عمل کرد ولی امشب هرچی زدم کار نکرد ! مگه کد تخفیف فقط برای ۵شنبه بود ؟! ۲۰ تومن اگر کم میشد حداقل گاردش برام ۱۱ در میومد :)) الان ۳۱ تومن شد 😐
    تنها سوالی که دارم اینه که شارژر سریع uch12w بنظرتون وقتی که وارد بازار بشه قیمتش حدودا چند هست ؟! و اینکه بنظر شما چقد طول میکشه تا وارد بازار ایران بشه ؟ چون اینطور که میگین ۲:۴۰ خیلی تایم زیادیه برای شارژ کاملش !

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۵۴

    اين شارژر ما در به در دنبالش ميگردم اصلا نيست انگار خود سوني به توليد انبوه نرسونده فقط معرفي كرده
    من با شارژر فست htc 10 دقيقا xz تو ۷۰ دقيقه فول شارژ ميكنم

    پاسخ

  17. سلام
    میخواستم بدونم وقتی با گوشی ویدیو با فرمت x265 اجرا میکنیم تیک تیک میخوره و گگیر میکنه mx player هم نصب کردم با hw decoder که این فرمتو پخش میکنی بازم تیک تیم میخوره حتما باید بزاری رو sw decoder تا درست شه میخواستم بدونم چرا اینجوریه ؟ طبیعیه ؟ اخه تو z2 که دارم مشکلی نداره ولی این نمیتونه پخش کنه پلیر هم زیاد امتحان کردم لطفا کمک کنید مرسی

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۲

    اگه کدک نخریختی کدک رو نصب کن

    پاسخ

    mbg3639 گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۵

    اقا اگه میشه یکی تست کنه این موضوعو برام گوشیم xz هست فقط همین یک روز فرصت تست دارم اگه کسی میدونه کمک کنه خواهشا چند جا سوال کردم گفتن اگه فرمت x265 رو گوشی اسلوموشن پخش شه مشکل از سخت افزاره گوشیه یکی تست کنه لطفا کسایی که این گوشیو دارن ممنون میشم

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۲

    ام ایکس نمیتونه اجرا کنه برو ۴k پلیر را از گوگل پلی دانلود کن مثل آب خوردن همه فرمت ها را ساپورت میکنه

    پاسخ

  18. سلام
    اول از همه از مسئولین این سایت تشکر می کنم.
    من ۲ ۳ روزی میشه xz رو گرفتم. انصافا گوشیه خوبیه حداقل برای من. از همه چیزش تا امروز راضیم.
    یه سوال داشتم اینکه بهترین حالت شارژ برای اینکه باتری عمر بهتری داشته باشه چیه؟ بعضی میگن تا ۱۰ درصد که رسید بعضی هم میگن تا حدود ۴۰ یا ۵۰ رسید شارژ بشه. هر گروه هم دلایل خودشون رو درست یا غلط دارن. حالا میخواستم بپرسم برای این گوشی با فناوری شارژ، نوع باتری و… بهترین حالت چیه؟
    ممنونم

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۳۷

    میگن زیر ۲۵ درصد نباید بشه بالای هشتادم به سخت افزار گوشی فشار میاد تو این حدودا باشه خوبه

    پاسخ

    حمید. گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۳۸

    من شنیدم بهترین حالت، از ۱۵ درصد بزنی به شارژ تا ۹۵

    پاسخ

  19. این گوشی کی زیر ۱ میلیون میاد؟
    و رابط کاربریش چه تفاوتی با xperia Z داره؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۲

    بین ۲ تا ۳ سال دیگه انشاءالله …
    زمین تا آسمون فرق داره !

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۳

    مینی ترول!!!!

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۲۵

    زیر یک میلیون خخخخخ

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۴۹

    نخند شايد بنده خدا نداره گناه داره

    پاسخ

    mohsen-rashidi گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۶

    آفرین آقا سجاد.
    خدا ان‌شاءالله وضع مالی همه رو خوب کنه.

  20. سلام
    خسته نباشید
    من دو هفته پیش گوشیو خریدم همه چی عالی ولی تنها چیزی که تو ذوق میزد شارژر معمولیه تو جعبست و واقعا باورش سخته که سونی شارژر فست شارژ تو جعبه نذاشته. الان سوالم اینه همه دنیا لوازم جعبه همینه یا اینی که تو ایران عرضه میشه با این شارژره ؟

    پاسخ

    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۲۵

    فعلا بله
    در همه جا همین شارژر هست

    پاسخ

  21. سلام بر اقاي معراجي
    از زمان معرفي سري X تا الا سوني هيچ شارژر باكيفيتي در داخل اين سري قرار نداده
    تو بازار به هيچ عنوان شارژر فست اصلي (۳٫۰ و ۲٫۰) سوني در بازار نيست و سوني هم درون جعبه همراه گوشي قرار نميده !!
    من به جاي سوال از شما درخواستي دارم لطفا با سوني موبايل در ميون بزاريد واقعا لوازم سري z5 صد شرف داره به لوازم سري X 🙁
    خداي از لوازم بي كيفيت تو جعبه اكسپريا خسته شديم من كه فقط پول گوشي نميدم يعني حقمون نيست بهترين لوازم تو جعبه پرچمدارش قرار بده
    خداي لوازم تو كارتن گوشي هاي اشغال سامسونگ ، LG بهتر از لوازم تو جعبه XZ هست
    اقاي معراجي اگه هستي اگه در دل مارو حس ميكني اين خبر به سوني مخابره كنيد
    با تشكر

    پاسخ

  22. سلام مهندس معراجی ، فیلمبرداری ۴k رو تست کردین این گوشی هیچ داغ نکرد … اما با توجه به اینکه فیلمبرداری ۱۰۸۰ @ ۶۰ فریم فشار و استرس بیشتری روی پردازنده گوشی وارد میکنه این گوشی چند دقیقه فیلم ۱۰۸۰@ ۶۰ فریم میتونه بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۲

    بررسی رو واقعا خوندید؟ اونجا گفتیم ۶۰ فریم هم تست شده

    پاسخ

  23. آقای معراجی،خسته نباشید.
    ۱٫میخواستم بدونم قضیه دو پنله بودن Z2 واقعیته؟اگه واقعیته چه فرقی باهم دارن و چطور قابل تشخیصن؟
    آیا XZ هم همین طوریه؟یعنی اون رفیقمون که میگه رنگ پلاتنیومیش سفیدو بهتر نشون میده و مشکی معدنیش مشکی رو بهتر،راسته؟
    ۲٫ آیا XZ از هارد اکسترنال پشتیبانی میکنه؟
    ۳٫ آیا باتری XZ در حد Z3 هست یا قوی تره؟
    ممنون از پاسخ گوییتون

    پاسخ

  24. سلام دوستان جون هر کی دوس دارین یه کمکی کنین بخشی به اسم Screen overlay کجا هس؟من میخوام مثلا برم داخل رادیو میگه باید اجازه بدی از تلفن استفاده کنه اما باید اول screen overlay رو خاموش کنی بعدم نوشته بری داخل Apps ولی هر چی میگردم چنین چیزی نیس توی پست قبل هم پرسیدم کسی جواب نداد خواهش میکنم راهنمایی کنین

    پاسخ

    masoudseven گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۹

    برو توی ستینگ
    بعد apps رو بزن
    لیست برنامه ها میاد
    بالای صفه یه علامت چرخ دنده هست
    اونو بزن
    اسکرین اورلی اونجا هست
    برنامه زاپیا و es رو off کن
    معمولا به خاطر این دوتا برنامس که هی پیغام میده
    اگه رفع نشد همه برنامه هایی که نصب کردی و اونجا on هستن رو اف کن

    پاسخ

    masoudseven گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۰

    Setting
    Apps
    علامت چرخ دنده
    Draw over the apps
    این گزینشه

    پاسخ

    EhsanKF گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۰

    آقا مسعود دمت گرم واسه Es بود کردمش No درست شد از بقیه هم ممنونم

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۹

    Screen overlay?? معمولا باید در تنظیمات گوشی قسمت developer options باشه … اگه این گزینه رو نداشتی برو about phone و ۷-۸ بار روی بیلد نامبر ضربه بزن تا اون گزینه developer options فعال بشه !!

    پاسخ

  25. درود
    کیفیت ضبط صدا در چه حدی هست؟
    من با نوت ۳ ضبط میکردم خیلی خوب ضبط میکرد
    اما با اس ۷ ضبط کردم کیفیتش در حد نوت ۳ هم نبود حتی 😐
    xz چجوریه ؟ بیت ریتش چقدره؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۱

    بیت ریت به اون برنامه ای بستگی داره که شما باهاش ضبط میکنین.

    پاسخ

    ashkan.t گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۰

    درسته به اون ربط داره
    ولی من مثلا بزارم روی ۱۰۰۰ کیلو هرتز
    روی اون که ضبط نمیکنه
    ینی شاید اسمش ۱۰۰۰ باشه ولی کیفیتش مثلا ۳۲۰ هست . هرچیزی بالاخره یه ماکسیمم کیفیتی رو ساپورت میکنه اینطور نیست که من هرچی بزارم اونم ببره بالا کیفیتو …
    اگر اشتباه گفتم بفرمایید…

    پاسخ

  26. از نظر زیبایی و خوش دست بودن جذابیت ظاهری، به نظرتون Z5p بهتره یا XZ؟
    و اینکه xz واقعا ارزش ۵۰۰ هزار قیمت بیشتر نسبت به Zp5 رو داره؟ که آدمو بیخیال رنگ کروم پرمیوم کنه!

    (اینکه xz شارژر فست تو جعبه نداره یکم مرددم کرده، و اینکه قاب پشتی پرمیوم خیلی خوشگلتر از xzه.)

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۰

    زیبایی یک مبحث سلیقه ای است. اگر براتون زیبایی مهم هست با این گوشی توی نمایندگی های شهر خودتون کار کنین ببینین میپسندید یا نه

    پاسخ

  27. سلام آقای معراجی ی سوال خیلی مهم ذهنمو درگیر کرده بود تو چند سایت معتبر ک مشخصات گوشی ایکس زد رو خونده بودم اشاره کرده بود ب ویژگی شارژ سریع نسخه ۳
    (تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام یا همان Quick Charge 3.0)…. این ویژگی تو گوشی الجی جی ۵ هم استفاده شده ک میتونه تو ۳۵ دقیقه ۸۳% گوشی رو شارژ کنه خواستم بدونم چطور در این زمینه اشاره نکردین …؟ گفتن که تو جعبه ی گوشی شارژر معمولی استفاده شده ک با ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه شارژ میشه، خواستم بپرسم شارژر سریع رو از کجا تهیه کنیم و آیا این ویژگی جواب میده یا ن؟ ممنون

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۵

    توی بررسی دقیقا اشاره کردیم به این موضوع
    شارژر UCH12W از فناوری شارژر سریع ۳ بهره مند هست که با این گوشی هم سازگاری داره اما هنوز وارد بازار نشده

    پاسخ

    بادوباران گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۰

    سلام اقای معراجی خسته نباشید ایا این گوشی دو یا چند نوع پنل داره و اگه داره کدومش بهتر هست
    با تشکر

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۷

    دوست عزیز این گوشی و سایر گوشی های سری ایکس دو یا چند پنل نداره و ایکس زد یک نوع پنل اونم بی نظیر و بی رقیب داره

  28. سلام چه جوری میشه سرعت عکس رو تو z5تغییر بدیم با نرم افزار چه طور
    دوربین z5رو چه جور تو شب و روز تنظیم کنیم که عکس ها مصنوعی نشن
    خاهشا راهنمایی كنيد امشب میخواهم برم عکس بگیرم تو شب دوستم سامی بمب s7داره میخواهم روشو کم کنم مرسی دوستان

    پاسخ

  29. با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون.
    آیا شرکت سونی شارژر پشتیبانی کننده از فناوری quick charge 3.0 برای این گوشی در ایران عرضه کرده و یا در آینده میکنه؟ و آیا استفاده از شارژر شارژ سریع پرچمداران سامسونگ به همراه کابل شارژ خود xz توصیه میشه؟
    یه جا خونده بودم این محصول از otg پشتیبانی نمیکنه،آیا صحت داره؟
    در نهایت به نظر شما آیا این گوشی به نسبت به پرچمداران دیگر برند ها و سایر محصولات سونی ارزش خرید دارد؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۳

    شارژر UCH12W با این گوشی سازگار هست که احتمالا در آینده وارد ایران میشه. اما توصیه نمیکنیم از شارژر های گوشی های دیگه استفاده کنین. OTG هم داره

    پاسخ

  30. چندتا سوال داشتم واسه اينكه وقت شما رو بيشتر نگيرم همه رو با هم مطرح ميكنم

    -بيشترين فريمي كه اين گوشي ضبط ميكنه چنده ؟
    ۶۰-۱۲۰-۲۴۰؟

    -ميزان شار‍ژ با شارژر خود گوشي(هموني كه تو كارتونه موقع خريد ) چند ساعته ؟

    قرار نيست در آينده اين گوشي به تبايغات صدا و سيما راه پيدا كنه؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۲

    ۱۲۰ فریم
    ۰ تا ۱۰۰ حدود ۲ ساعت و ۴۰
    ولی توی یک ساعت اول خیلی سریع شارژ میشه.
    تبلیغات تلویزیونی هم خیر

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۰۷

    یا خدا .دو ساعتو چهل دقیقه!!!!!
    انصافا خییییلی زیاده‌ ینی وحشتناکه

    پاسخ

  31. با تشکر از سایت خوبتون
    ۱ – باتریش نسبت به X و Z5 چطوره؟
    ۲ – جنس بدنه اش بنظرتون خش پذیری بالایی داره یا پایین؟ توی تجربه خودتون خش بر داشت؟
    ۳ – X خوش دست تره یا XZ؟
    ۴ – از لحاظ صفحه نمایش نسبت به X و Z5 چطوره؟
    ۵ – نویز دوربینش از X کمتر هست یا بیشتر؟ من توی ابزار های مقایسه دوربین سایت Gsmarena که مقایسه کردمشون X نویز خیلی کمتری داشت

    تشکر

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۱

    هر ۵ موردی که پرسیدید رو توی بررسی گفتیم

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۳

    ممنونم :-/

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۶

    آقای معراجی شما سوال اول بطور کامل در بررسی گفته نشده! در مورد مقایسه باتری X و XZ در بررسی چیزی نیست!
    سوال دوم در مورد خش پذیری گفتین ولی الان من پرسیدم در تست های شما هیچ خشی برنداشته که جواب ندادید
    سوال سوم رو که چیزی در موردش نگفتید اصلا!
    سوال چهارم هم نگفتید XZ نسبت به X. چطوره و فقط با Z5 مقایسه شده
    در آخر سوال پنجم هم خودم نوشتم که شما گفتید نویز از X کمتره اما در Gsmarena و تست دوربینش نویز خیلی بیشتر از X شده حالا میخوام بدونم واقعا نویز کمتر شده از X؟

    همونطور که میبینید هیچکدوم از سوالام رو کاملا جواب ندادید!

    پاسخ

    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۳۹

    در مورد باتری توی بررسی گفتیم که بهتر از اون دو تا هست.
    توی بررسی در مورد خش پذیری گفتیم فلز استفاده شده در این دستگاه ضد خش هست. اما اینکه در طولانی مدت خش برمیداره یا نه هنوز مشخص نیست. وقتی دست ما بود خط و خش برنداشته بود.
    سوال سوم این دو گوشی در دو اندازه مختلف هستند. قطعا گوشی های کوچکتر راحتتر توی دست میشینن. این گوشی دقیقا مثل Z5 هست. اگر با اون راحت بودید با این هم راحت هستید
    صفحه نمایش هم که کامل توضیح دادیم توی بررسی
    سوال پنجم هم ما با آخرین فریمور نرم افزاری که اومده تست کردیم. دقیقا در این لحظه که من دارم برای شما تایپ میکنم آخرین فریمور نرم افزاری XZ و X رو بزارین کنار هم دوربین XZ بهتره

    shs77 گفته:
    ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۴

    ممنون

  32. سلام/در مورد XZ سوال خاصی ندارم چون بررسیتون عالی بود و دیگه سوالی برام باقی نموند.
    اما در مورد پریمیوم اگه اشکال نداره یه سوال بپرسم.این مشکل جک هدفون ک میگن شناسایی میکنه تو نسخه های اولی ک مثلا با لالی پاپ بودنم وجود داشته یا فقط تو مارشملو یا با مرور زمان از کار میفته؟

    پاسخ

  33. البته لازم به ذکره که اصلی ترین شرط یک نقد و بررسی تخصصی، بی طرف بودن نقاد و محل نقد و بررسی هست، نقد و بررسی تخصصی برای سونی در این مکان و توسط شما از نظر فنی اعتباری نداره، فرمایشات شما صرفا در جهت معرفی و تبلیغ و اطلاع رسانی اعتبار داره

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۹

    شما اینطور فکر کنید …
    نقد به اصطلاح تبلیغاتی مارو میتونید در مقابل نقد سایت هایِ به « اصطلاح » بی طرف قرار بدید ؛
    اگر نقد و بررسی ما کمتر ایراد گرفته باشیم از پرچمدار جدید حق با شماست !
    میخواید اظهار نظر فاضلانه بکنید ، اول برید یه دور زحمت بکشید این مقاله ۱۲ صفحه ای که ۱ ماه براش زحمت کشیده شده رو بخونید حدأقل ، بعد اظهار فضل کنید .

    پاسخ

    radin84 گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۳

    اخه به همچین حرف مزخرفی جواب بایدبدن؟یافقط مث جوک بخندن وبگذرن؟

    پاسخ

  34. آقای معراجی سلام ممنون از بررسی خوبتون، یه سوال داشتم، شما به عنوان ی مصرف کننده محصولات سونی از خرید این گوشی سربلند هستی یا منی ک هر جا میرم فقط سونی رو معرفی میکنم میتونم با داشتن و معرفی این گوشی سرمو بالا بگیرم؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۰

    مطمئن باشید XZ بهترین گوشی سونی تا امروز هست.
    و اگر هم نگیم از پرچمداران بقیه برندها برتر هست مطمئن باشین کمتر هم نیست.

    پاسخ

  35. خسته نباشید
    اقای معراجی به نظرتون امکانات جدید نرم افزاری xz برای گوشی های دیگر خانواده x میاد؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۸

    مشخص نیست
    یک سری مثل تنظیمات دوربین بعیده بیاد ولی شاید موارد خیلی پیش پا افتاده در آپدیت های بعدی به گوشی های دیگه اضافه بشه

    پاسخ

  36. ایا با اینکه فریم گوشی پلاستیکی شده حس یک پرچمدار را به آدم منتقل میکنه?
    واقعا نمیشد از فریم الومینیوم استفاده میکرد سونی?

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۷

    اصلا شما وقتی با این گوشی کار میکنین احساس نمیکنین فریم پلاستیکی هست.

    پاسخ

  37. سلام آقای معراجی،خسته نباشید.
    سوالمو شاید پرسیده باشن دوستان
    ۱. اینکه لرزشگیر پنج محوره تو عکاسی تاثیر داره یا نه؟
    ۲. من با گوشی کار کردم از لحاظ بلند بودن صدای اسپیکر بعد از خاموش کردن قابلیت DSEE HX صدا بلندتر شد میخواستم بدونم شما توی تستهایی که انجام دادید برای مقایسه صدا این گزینه خاموش بوده یا روشن؟
    واینکه احتمالش هست با آپدیت صدای اسپیکر ها بیشتر بشه در آینده یا نه؟
    ممنونم ازتون

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۷

    مورد یک توی بررسی گفته شد
    مورد دوم بله توی تست های ما DSEE خاموش بود.
    و البته بعیده قدرت صدا با آپدیت ها بیشتر بشه

    پاسخ

  38. سلام خدمت مدیران سایت
    یه سوال داشتم؟
    ميخواستم بدونم دوربین کدوم گوشی توی شب بهتر میگیره؟ xz یا s7 یا pixel xl?
    بعد نتیجه دوربین xz. تو dxomark اعلام شده یا نه؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۶

    در آینده سعی میکنیم مقایسه انجام بدیم ولی هنوز نمره این دستگاه توی وبسایت مذکور اعلام نشده

    پاسخ

  39. آقا ۲تا سوال دارم من یکی اینکه بطور تخصصی پاسخ بدید که چرا رم اکسپریا xz از ۳ به ۴ارتقا پیدا نکرد با توجه به اینکه تمام ویدیوهایی که تو سایت گذاشتید با گوشیهای دیگر دیدم دوم اینکه چرا صفحه نمایش full HD استفاده کرده درصورتی که قبلا تو z5p 4k بود

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۵

    هر دو مورد رو در بررسی تخصصی اکسپریا XZ ریشه یابی کردیم.

    پاسخ

  40. سلام ، من تو بازار موبایل باهاش کار کردم واقعا خیلی باحال تر از اونیه که تو عکس هاش به نظر میاد طراحیش خیلی خوبه اصلا موقع تو دست گرفتنش احساس تیزی تو گوشه هاش (به خاطر صاف بودن پایینش) بهتون دست نمیده حتی میتونم بگم ارگونومیش از Z5 هم بهتره صفحه نمایشش هم که مثل همیشه عالی ولی با توجه به سه رنگ مختلفش سه نوع پنل داره حتی من تفاوت بین پنل مشکی معدنی و پلاتینیوم رو به چشم دیدم اما هیچ کدوم از اون یکی با کیفیت تر نیست مثلا رنگ پلاتینیوم با توجه به اینکه اکثرا زمینه های روشن روش در حال نمایشه رنگ سفید رو بهتر نمایش میده و رنگ مشکی معدنی به همین دلیل مثل صفحات امولد مشکی عمیق تری داره
    آقای معراجی اگه میشه بین صفحه نمایش سه رنگ مختلفش یه مقایسه انجام بدید

    پاسخ

  41. درود و وقت بخیر
    بابت پست همچین پستی ممنونم 🙂 واقعا نیاز بود 🙂

    میخواستم بدونم استامینا تو XZ چقدر تغییر کرده و آیا از استامینا روی سری X و Z برتر هست؟
    کلا اصلا ویژگی نرم افزاری خیلی “خاصی” اضافه شده؟ مثلا پشتیبانی بیشتر تم ها از جزئیات یا هرچیز مهم دیگه…

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۴

    در مورد استامینا در بررسی توضیح دادیم که چه تغییری کرده
    تم ها هم نه . تفاوتی نداره با سری X

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۳۴

    پس با این احتساب ویژگی نرم افزاری خیلی خاص و بارزی در XZ اضافه نشده؟درسته؟
    و اینکه احتمال داره اگه چیزی اضافه شده به سایر گوشی های سری X راه پیدا کنه؟

    پاسخ

  42. سلام ممنونم از زحماتتون
    ی سوال داشتم در مورد زبان منوی گوشی آیا میشه منوی گوشی رو به فارسی عوض کرد یا نه?تو بیرون منظورم تعمیرگاه ها نمیشه منو فارسی زد?
    تشکر از سایت بسیار خوبتون

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۲

    تمام گوشی هایی که در ایران عرضه میشن منوی فارسی به صورت پیش فرض دارن

    پاسخ

  43. سلام امروز ۲۸ اوکتبر هست سونی گفته بود تو این ماه اپدیت اندروید نوقا واسه xperia xz میاد دو روز مونده تا پایان ماه ولی هنوزدخبری از اپدیت نیست اگه تو این دو روز نیاد سونی چه پاسخی خواهد واسه اطلاعات دروغ؟؟؟لطفا جوابمو بدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۳

    سونی این تاریخ رو اعلام رسمی نکرده بود!!!
    اون خبری که گذاشتیم رو بخونید
    گفتیم توی یکی از اسلاید ها سونی آخر اکتبر رو زمانبندی این آپدیت در نظر داشت که عکس اون اسلاید به بیرون درز کرده بود. سونی به صورت قطعی اعلام نکرده بود

    پاسخ

  44. سلام. من سوال ندارم، ولی تا جایی که تونستم بررسی تون رو بخونم به یه چیزی اشاره نشده البته میگم تا جایی که تونستم بخونم، بطور کامل بخش ارتباطات XZرو خوندم نبود. این گوشی میتونه همزمان دو سیم کارت روی حالت WCDMAهمون ۳Gپشتیبانی کنه یا یک سیم کارت LTEو سیم کارت دوم WCDMAباشه در صورتی که توی Xperia X نمیشد. اینو هرچی نگاه کردم ندیدم توی بررسی. حالا شاید بود، اگه اشتباه کردم شرمنده. شایدم چون مهم نیست نگفتید. میگم بازم شرمنده.

    پاسخ

    Pouya-XPERIA گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۸

    بابت تلاشتون هم ممنون آقای معراجی که اینقدر با قدرت تلاش میکنید. به امید موفقیت بیشتر براتون.

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۴

    فقط هر دو روی LTE به صورت همزمان نمیشه.
    بقیه حالات میشه
    یعنی یکی LTE یکی WCDMA
    و پایینتر

    پاسخ

    Pouya-XPERIA گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۳۷

    بله درسته. چون خودم دو هفته پیش گرفتمش خیلی جالب بود برام، ولی هیچ جا ندیدم در موردش بگن.
    بازم ممنون بابت تلاشتون. فقط یه سوال دیگه طبق تاریخ احتمالی که سونی داده بود قرار بود تا اواخر همین اکتبر اگه اشتباه نکنم اندروید هفت واسه XZو X performance بیاد الان که شده ۲۹ اکتبر ممکنه بشه برای نوامبر؟

    پاسخ

    Pouya-XPERIA گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۲

    یا تا فردا میاد؟

  45. سوال

    بی ربطِ ولی سوالِ خیلیاست

    چرا ســــــــــونــــی یه گوشی معمولی با باتری قوی نمیزنه

    الان در حال حاضر lenovo گوشی های p1 , p2 رو زده که خیلی خوبَن

    P2 که عـــــــــــــالـــــــــیه

    ایسوس هم یه مدل تولید کرده

    ژیاومی،
    خلاصش خیلی از برند ها

    موندم سونی چرا همچین کاری نمیکنه

    درسته سیاستش تغییر کرده گوشی ارزون تولید نمیکنه ولی این ارزون نمیشه و میان قیمت میشه

    من عاشقِ سونی هستم، وگرنه تا الان میخریدمش لِنووو پی ۲ رو ( lenovo p2) ،

    پاسخ

  46. به نظرتون اگه چند ماه دیگه گوشی رو بخرم، از نظر کیفیت ساخت و کلا همه چی، با نمونه های اولیه فرقی نمیکنه؟ آخه وقتی z2 خریدم حدود یه سال از عرضه ش میگذشت،بعد فهمیدم این گوشی با ۲تا پنل وجود داره و اینی که من دارم کیفیت صفحه ش پایینتره.

    و اینکه این نسخه که پیش شماس ساخت چینه یا تایلند؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۷

    نه فرقی نداره
    Z2 از همون ابتدا دو پنل بود که بر اساس نوع مدل ها فرق میکرد.
    این گوشی هم چین هست

    پاسخ

  47. هادی جان خبر داری کی لوازم جانبی مثل گلس و شارژر کی وارد میشه؟ راستی من از کیبورد قبلی بیشتر خوشم میومد نمیشه نصب کرد چرا کیبورد تخصصی اکسپریارو؟؟؟
    چرا وقتی گزینه پیشنهاد کلمات رو در تایپ ور میدا م بازم کلمه پیشنهاد میده؟ نمیشه کاریش کرد؟؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۳

    گلسش رو فکر کنم همین الان نگین خاورمیانه آورده باشه
    یک بررسی کنید.
    کیبورد هم در ایران از طریق گوگل پلی در دسترس نیست اما از لینک زیر میتونین آخرین نسخه رو دانلود کنین
    http://play.xperian.ir/xperia-keyboard/

    پاسخ

    Pouya-XPERIA گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۴۲

    سلام. من کیبورد اکسپریا رو همون چند روز اول تونستم نصب کنم اما چون به عنوان برنامه ی سیستمی از طرف کارخانه نیست وقتی تم رو عوض میکنی، تم هایی که قابلیت عوض کردن رنگ کیبوردو داشتن، اینجا رنگ کیبوردو عوض نمی کنن و مجبوری از همون چند طرح خود کیبورد اکسپریا استفاده کنی. اون کیبورد اکسپریا منم بیشتر خوشم میاد. و در ضمن دوست عزیز اون کیبورد SwiftKey اگه اصلاح کلمات خاموش کنید اصلاح نمیکنه فقط اون بالا کلمات پیش فرض داره، یه کلمه ی دیگه رو اونجا مینویسه که فکر میکنید اصلاح کرده ولی اگه کلید Space رو بزنید همون کلمه ای که نوشتید هست.

    پاسخ

  48. سلام آقای معراجی خسته نباشین، ببخشید میخواستم بدونم این کارت هدیه ها تا کی هست؟ بعدا که این کارت هدیه ها برداشته بشه به نظرتون میشه که تا بهمن ۱۶۰۰ بشه اخه چند وقت پیش سونی ایکس کارت هدیه ۱۷۰ تومنی داشت که اگر از قیمت اصلی کم میکردی میشد حدود ۱۳۵۰ ولی چند وقته کارت هدیه ش برداشته شده قیمتش افت چندانی نداشته و تا برسه به قیمتی که با با کارت هدیه برات در میومد فاصله داره امکان داره زد ایکس هم همین طور بشه؟ یعنی کارت هدیه ش برداشته بشه و قیمتش خیلی کم افت داشته باشه؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۱

    کارت هدیه ۳۵۰ تومانی تا امشب هست (البته اگر تمدید نشه)
    بعد از این هم کارت هدیه هست اما مبلغش کم میشه
    قیمت هم احتمالا تا بهمن به ۱۶۰۰ برسه

    پاسخ

  49. سلام، خسته نباشید
    من چنتا ویدیو دیدم که مدیریت رم گوشی جالب نبود، مثل xp، واقعا اینطوریه؟ نسبت به z5p چطور؟
    من عکاسی خیلی برام مهم هست، همونطور که میدونید خرید دوربین و آموزش کار با اون خیلی وقت میبره و من واقعا وقتش رو ندارم!
    درحال حاضر گوشیم z5p هست، از دوربینش هم راضی ام
    رک و راست بگید دوربین xz چقدر پیشرفت داشته نسبت به z5p، اونطور که من در برسی خوندم فقط نویز پیشرفت کرده، اونم خیلی راحت میشه با پایین اوردن ایزو توی گوشی های دیگه حل کرد.
    شنیدم سنسور هاش هم خیلی مالی نیستن و بیشتر دکوری کار میکنن!

    اما درکل، بنظرتون پیشرفت دوربین بحدی هست که بخوابم این گوشی رو صرفا برای دوربین تهیه کنم؟
    امیدوارم طوری جواب ندید که ادم بعد خرید پشیمون بشه…

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۲

    مدیریت رم؟ اصلا اینطوری نیست.
    به اندازه کافی ویدئو در این مورد گذاشتیم که ثابت میکنه مصرف رم خیلی خوبه
    در مورد دوربین هم قطعا از Z5 خیلی بهتر و از X هم بهتر است. در روزهای آینده مقایسه کاملی بین این گوشی ها خواهیم گذاشت

    پاسخ

    He.z گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۱۵

    در تنظیمات دستی دوربین گوشی رو چطور ارزیابی میکنید؟
    من توی سایتی (فکر میکنم phonearena) خوندم با اعمال تنظیمات لازم میتونه تاحدودی درحد دوربین های کامپکت یا حتی dslr های قدیمی تر هم عمل کنه
    تنظیمات دستی میتونه ایرادهایی که وارد بر دوربین گوشی هست رو حل کنه؟
    درکل شما دوربین xz رو با اعمال تنظیماتش چطور یا چقدر بهتر ارزیابی میکنید؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۲۹

    نقد و بررسی این گوشی رو بخونید.
    همه چیز رو در مورد تنظیمات دستی گفتیم

  50. رادیو داره یا نه تو سایت جی اس ام آرنا زده رادیو ندارد تو سایت دیگه نوشته دارد بلاخره دارد یا ندارد! ضمناً چند نیت هست نور صفحه نمایشش دقیقاً؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۱

    هر دو سوال در بررسی گفته شده

    پاسخ

  51. به لحاظ خروجی هدفون نسبت به زد تری پلاس و زد فایو و پریمیوم چطور هستش ؟
    البته ایکس هم یادم رفت بپرسم
    با توجه به این که تا جایی که من شنیدم همشون ۲۴ بیت و ۱۹۲ کیلوهرتز هستن

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۰

    با همشون تقریبا در یک سطح است.
    البته ایکس یه مقدار از پریمیوم و ایکس زد ضعیفتر است.

    پاسخ

  52. با سلام. سوال اول اینکه من نهایت بتونم ۱ بتونم شارژ گوشیو نگه دارم. در صورتیه که وقتی دیتا وصله شارژ زیاد کم میکنه. من گوشی قبلیم زد ۳ کامپکت بود واقعا از باتریش راضی بودم. ایا این طبیعیه؟
    سوال دوم چرا عکسا حتی درروز هم نویز داره در زوم؟ من با زد ۳ کامپکت عکس که میگرفتم حتی موهای دست رو نشوو میداد اما با این اصلا معلوم نیست انگار خیلی روتوش شدست عکسا کلا وضوح نداره. مشکل از کجاست.

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۱

    سری کامپکت به خاطر صفحه نمایش کوچکتر ذاتاً مصرف باتری بهتری دارن. البته مصرف باتری توی اندروید مارشمالو کلا جالب نیست و میشه امیدوار بود توی اندروید ۷ بهتر بشه

    پاسخ

    mohammad891 گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۴

    میشه امیدوار بود با آپدیت مشکل روتوش فوق العاده عکسا خوب بشه یا ذاته این دوربینه؟
    راستی این برچسب ان اف سی رو بکنم بدون اون هم کار میکنه؟ چون حالت زشتی داره الان رو شیشه جلو

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۱

    بله قطعا
    فعلا نسخه های اولیه نرم افزاری هست
    با آپدیت های بعدی قطعا بهبود پیدا میکنه
    برچسب هم فقط برای نشان دادن محل NFC است. باید بکنی

  53. آقای معراجی کیفیت عکس برداری تو حالت دستی چطوره؟
    عملکرد فوکوس چطوره؟گوشه عکس تار میشه؟

    بعد سلوموشن تو xz چند فریمه؟

    امکانش هست سرعت شاتر از یک ثانیه بیشتر بشه؟تا ۳۰ ثانیه؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۰

    سه سوال اول توی بررسی گفته شده
    سوال آخر شدن میشه. اما بعیده این اتفاق بیوفته.

    پاسخ

  54. کسی می دونه رایو چرا xz نداره ؟
    ایا راحی هست کسی برنامه داره نیاز به وت نداشته باشه و اینترنت نیاز نداشته باشه

    پاسخ

    X.....A گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۱۸

    سلام دوست عزیز
    طی تحقیقاتی که کردم، تمام دستگاه هایی که snap 820 دارن رادیو ندارن.

    پاسخ

  55. سلام.اقای معراجی، میشه بگین مشکی ایکسپریا xz در چه حده، اخه مشکی ایکسپریا زد ۵ منو خیلی اذیت ميکنه، مخصوصا وقتی که شبا میخوام فیلم ببینم، حتی در پایین ترین حد نور، تقریبا یه صفحه ي خاکستری میبینم. کلا مشکی ندارم، واقعا تو ایکسپریا xz مشکی در حدو اندازه های آمولد شده؟ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۴

    توی بررسی با Z5 مشاهده شده
    میتونید ببینید.

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۵۷

    با تشکر از جواب های جناب معراجی
    دوست عزیز عمق رنگ مشکی اکسپریا ایکس زد که سوال شما بود را من جواب میدهم با اجازه از جناب معراجی عزیز
    عمق رنگ مشکی اکسپریا ایکس زد خیلی خیلی بهتر از اکسپریا زد۵ هست.. پرمیوم از زد۵ عمق رنگ مشکیش خیلی بهتر بود ولی شما مطمئن باشید ایکس زد از پرمیوم و سایر گوشی های بازار هم عمق رنگ مشکیش بهتره و دقیقا مثل یک صفحه نمایش امولد عمق رنگ مشکی داره البته نمایش سایر رنگ ها در صفحه نمایش ایکس زد بهتر از صفحه نمایش های امولد و OLED ها هست و عمق رنگ مشکی هم مثل آنها

    پاسخ

  56. سلام
    خواستم به لحاظ عمق رنگ مشكي اين گوشيو با ايكس مقايسه كنيد(و البته ساير رنگا)
    بعد يه چيز ديگه
    من زماني كه گوشي ايكس رو با زد ٥ مقايسه كردم ديدم كه رنگ سفيدش كمي گرم تر شده و يه مقدار ته مايه قرنز توشه و قرمزش هم نسبت به زد ٥ نارنجي تر شده
    در حالي كه مشكيش در حد oled ها شده كه اين شك رو بوجود اورده:
    اگه گوشيو تست كرديد و تو زمينه رنگا به نتيجه من رسيديد،ايا امكانش هست كه اين گوشي صفحش oled باشه و نه lcd? لطفا به مشخصات رسمي شركتا توجه نكنيد و خودتون تست كنيد و نتيجشو اعلام كنيد چون هيچ جايي رو پيدا نكردم كه به اين شك من پاسخ درستي. داده باشه
    دوستاني كه ميخوان روم بپرن خودتونو نگه داريد به فكر بقيه احترام بذاريد اين شك منه و بايد جواب داده شه

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۰۵

    ((يه مقدار ته مايه قرمز توشه…))خراب نوشته بودم

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۵

    در مورد رنگ ها در روزهای آینده مقایسه های مختلفی با مدل های مشابه مثل X و Z5 و Z5 P و … انجام میدیم.

    پاسخ

    Mordred-OX گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۲

    ممنونم
    اگه شد اين تئوري منو هم بررسي كنيد

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۰۱

    با تشکر از جواب های جناب معراجی
    دوست عزیز عمق رنگ مشکی اکسپریا ایکس زد که سوال شما بود را من جواب میدهم با اجازه از جناب معراجی عزیز
    عمق رنگ مشکی اکسپریا ایکس زد خیلی خیلی بهتر از اکسپریا زد۵ هست.. پرمیوم از زد۵ عمق رنگ مشکیش خیلی بهتر بود ولی شما مطمئن باشید ایکس زد از پرمیوم و سایر گوشی های بازار هم عمق رنگ مشکیش بهتره و دقیقا مثل یک صفحه نمایش امولد عمق رنگ مشکی داره البته نمایش سایر رنگ ها در صفحه نمایش ایکس زد بهتر از صفحه نمایش های امولد و OLED ها هست و عمق رنگ مشکی هم مثل آنها
    دوست عزیز یک صفحه نمایش با استفاده از تکنولوژی به روز شده تریلیمینوس از لحاظ نمایش رنگ ها به خصوص عمق رنگ مشکی مثل یک پنل OLED هست و شما بهتره به جای فکر به صفحه نمایش OLED بدانید که تکنولوژی به روز شده تریلیمینوس از هر لحاظ به خصوص نمایش رنگ مشکی تعجب کارشناسان بزرگ را برانگیخته و همه فکر می‌کنند سونی از OLED استفاده کرده
    بهتره شما این نوع پنل ها را اینجور توصیف کنید: ( پنل های OLED ساخت سونی)))

    پاسخ

  57. سلام آقا معراجی دوستان یه سوال من زد فایو رو میخوام عوض کنم ایکس زد بگیرم میشه بگید چقد باید صبر کنم این گوشی بیاد رو ۱۶۰۰ وضعیت مالی زیاد جالب نیست میخوام بدونم چه مدت باید صبر چون زد فایوم مشکلی داره

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۶

    حدودا تا بهمن میشه انتظار داشت به این قیمتی که گفتین برسه
    با توجه به طرح هایی که الان هست و کارت هدیه ۳۵۰ هزار تومانی. الان اگر خریداری کنید تقریبا برای شما ۱۹۰۰ حساب میشه که به نظرم خیلی مناسبه

    پاسخ

  58. با سلام سال من اینه که با استامینا نور حدودا ۲۰۰ نیت چند ساعت اسکرین میده

    و سوال بعدیم اینه که رو سرعت شاتر ۱/۸ ثانیه لرزش دستو میگیره یا نه

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۰۹

    باتری به عوامل مختلفی بستگی داره
    نمیشه دقیق گفت
    اما عکس برداری در حالت دستی و با سرعت ۱٫۸ نه.. تار نمیشه. البته لرزش های معقول دست. نه اینکه بالا و پایین کنین گوشی رو انتظار داشته باشین عکس تار نشه

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۷

    اخه من زی فایو دارم با اکسپوژر تایم ۱/۸ تار میشه میخواستم بدونم XZ اینطور نیست چون سرعت شاتر ۱/۸ تو محیط با نور مصنوعی عالیه از حالت اوتو که با اکسپوژر تایم ۱/۳۲ میگیره خیلی خیلی بهتره

    پاسخ

  59. سلام و خسته نباشید ممنون از چنین حرکت خوب و پسندیده ای.
    من یک مورد رو میخواستم بپرسم چون شک و تردید داشتم میخوام به نوعی مشورت هم باشه که شاید فکرم درست باشه یا شاید هم اشتباه.مشاهده کردم در پاساژچهارسو که xz بود و من باهاش کار کردم موردی که دیدم انتقال اطلاعات بین دوگوشی در حالت چسباندن ان اف سی به صورت بلوتوث بود که شما عزیزان هم فرمودید حالا سوالم اینه این قضیه میتونه نرم افزاری باشه و با یک آپدیت خود سونی حلش کنه؟البته از طرفی واجب هم نیست خب میتونیم از طریق نرم افزار شیر ایت این کار رو انجام بدیم اما شکی که بردم شاید نرم افزاری باشه شما نوشتید برعکس z5 این کار رو با بلوتوث انجام میده حالا اگر در xperia x و xa با وای فای این کار انتقال رو انجام میده؟یا کلا در سری x ان اف سی نزدیک بشن به هم با بلوتوث انتقال انجام میشه؟

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۰۴

    بله نرم افزاری هست. ولی نمیگم حتما ممکنه تغییر کنه
    اکسپریا X هم همینطوری بود و با آپدیت ها هم تغییر نکرد اما XA که یک مدل ارزانتر هست با وای فای انتقال رو انجام میده

    پاسخ

    pariu گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۰۹

    بسیار ممنون فقط موردی که من در بازار مشاهده کردم رو اینجا هم درج کنید خوبه. مشاهده کردن فیلم برداری ۴k وقتی استایشات روشنه گوشی تقریبا ۸ دقیقه فیلم میگیره حتی z5p اما این تست با خاموش شدن استایشات به ۵۰ و در xz به ۱ ساعتو ۵۰ میرسه این بخشش رو درج نکرده بودید و افرادی که بازار میامدن با خیال راحت میان میگیرن یهو خودشون میگیرن میبینن ای بابا اینم که ۸ دقیقست و اینا و ممکنه یهو جا بخورن یک بخش در بخش صفحه اول سایت قرار بدید یا جای دیگر هم اگر میشه نشر داد اطلاع رسانی بشه بد نیست.

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۴

    استایشات؟ منظورتون Steadyshot یا همون لرزشگیره؟
    اگه منظورتون همینه ما با Steadyshot فیلم گرفتیم که یک ساعت و ۵۰ رسید

    pariu گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۳۳

    بله د موندش اما من خودم با z5p و xz در چهارسو با لرزشگیر روشن در ۴k فیلم گرفتم ۸ دقیقه بیشتر نگرفتا!ضمنا الان z3+ دارم وقتی روشن میکنم ۸ دقیقه میگیره و میاد بیرون اما خاموش میکنم حدودا ۳۱ دقیقه فیلم میگیره.اینو تست کردم حتی با z2 من خودم ۲۵ دقیقه فیلم گرفتم.

    pariu گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۴۰

    ضمنا در ۴k اگر دقت کنید نه این گوشی بلکه تمام گوشی ها سونی و برند های دیگر لرزشگیر فقط تصویر رو کمی میاره جلو اما در ۴k لرزشگیر خیلیییییییییییییی نانمحسوس هستش فقط در ۴k چون به شدت پردازش رو نیاز داره یک مسله طبیعیه و وقتی خاموش میکنی لرزشگیر رو اونقدر توو چشم نیست و زمان زیادی هم فیلم میگیره.عرض کردم من خودم با زد ۳ + هم همین تست رو کردم با xz هم همینطور.حالا شما چه طوری با لرزشگیر روشن ۱:۵۰ فیلم گرفتیید؟چون در z5p هم من شخصا با دوستم تست کردم وقتی روشنه ۸ دقیقه و ۳۳ ثانیه فیلم گرفتم.البته این مورد ایراد نیست فقط ی شفاف سازی دقیق و بررسی بشه بد نیست

  60. سلام
    میخواستم بپرسم بدنه ی xz در مقایسه با z5 چقد استحکامش بیشتره؟
    بعنوان مثال گوشه های z5 پلاستیکی هستن و با زمین خوردن رنگش میپره …حتی ضربه محکمتر باشه پلاستیکا جدا هم میشن (یکیش کنده شد که با چسب چسبوندمش) ایا xz هم فریمش اسیب پذیره و باید براش حتما محافظ و قاب خرید؟
    همچنین لنز z5 پلاستیکی بود و مثل اب خوردن روش خط میفته …این مشکل توی xz هم هست ؟
    هیچوقت درک نکردم سونی چرا لنزشو پلاستیکی گذاشت توی z5 !!! توی پایین رده ها هم از شیشه استفاده میکرد قبلا!

    پاسخ

    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۰۵

    استحکام بدنه نیازمند تست های مجزا است که در طولانی مدت بهتر مشخص میشه. ما الان گوشی رو نکوبوندیم به در و دیوار که ببینیم رنگش میره یا نه
    اما لنز شیشه ای است. توی بررسی هم اشاره کردیم.

    پاسخ

    jamal9 گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۴

    ممنون
    انتظار هم ندارم که گوشی رو بکوبونید به درو دیوار ،اما همونطور که توی بررسی اشاره کردین و گفتین گوشی لیز هست(نسبت به z5) و ممکنه از دست لیز بخوره برام سوال بود که استحکامش چجوریه ،چون توی z5 پلاستیکای گوشه ها خیلی اسیب پذیر بودن و با افتادن از دست هم اسیب میدیدن!
    اگه امکانش هست یه دراپ تست هم از xz بذارین در اینده ،چون “معمولا” برای پرچمدارا کسی از قاب و بامپر استفاده نمیکنه ،این تست بنظرم کمک میکنه که بهتر تصمیم بگیریم !
    حالا در تست های اینده دراپ تست هم هست یا اینکه اجازه ی همچین کاری با گوشی ندارین ؟:))

    پاسخ

    Mostafa.taylor گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۲

    من خودم Z5 دارم از تست با انواع چاقو تا ریختن جوهر پشت گوشی رو انجام دادم هیچیش نمیشه.لنز Z5 شیشه ضد خشه و با بدنه پشتی یکپارچه شده..اون Z5 پریمومه که از پلاستیکه.

    پاسخ

    jamal9 گفته:
    ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۳۹

    برادره عزیزه من، شما از کجا درمیاری این حرفارو؟ من خودم تو استفاده ی معمولی لنزش پر از خش شد، همین الانم روی لنز ضدخش میزنم که از این بدتر نشه!
    نمیدونم شما شاید نسخه ی فضایی یا سفارشی ! z5 رو استفاده میکنی که گوشیت با تمام گوشی های z5 تولید شده فرق داره و لنزش شیشه ایه و اصلا خش برنمیداره!!!!

    پاسخ

  61. کار کردم باهاش واقعا فوق العاده بود. دوربینش انصافا خیلی فرق کرده جنس بدنه عالی شده دست بگیرید کاملا مشخصه اما از ظاهر پشت گوشی اصلا خوشم نیومد بقیه موارد عالیه ولی ای کاش چندتا امکانات حداقل ظاهری و دهن پرکن میذاشت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here