نگاهی به تاریخچه سونی و محصولات این شرکت از رادیو تا اسمارت فون های اکسپریا

38
۲۰,۱۶۰

sony-logo-make-believe_1362429490

سونی، (به ژاپنی: ソニー株式会社) شرکتی که امروزه آن را با تلفن های هوشمند و تلویزیون های هوشمند میشناسیم. اما اصطلاحا بزرگ تر های این جمع، محصولات دیگری از سونی را به خاطر دارند، مانند فلاپی دیسک ها که دیگر به خاطره ها پیوست. شرکتی ژاپنی که تقریبا یک سال پس از جنگ جهانی دوم، سال 1946، شکل گرفت و تاسیس شد. همان جنگ جهانی که به دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن حمله ی اتمی شد. شاید شما نیز اطلاعاتی را درباره شرکت سونی، نحوه تاسیس، اتفاقات پیش آمده، محصولات و جدایی آن از اریکسون را بدانید، اما امروز قصد دارم تا اطلاعات جامعی را درباره این شرکت در اختیار شما عزیزان قرار دهم. اگر مایل هستید، با ما همراه باشید. و با سونی و محصولات آن، از آغاز تا به امروز، با ما همراه باشید.

سونی، شرکتی چند ملیتی و چند کاره که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو قرار دارد. بنیانگذاران این شرکت بزرگ، دو مهندس ژاپنی به نام های ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا در تاریخ 7 می سال 1946 میلادی، شرکتی را بنا نهادند که اکنون بیش از 145 هزار کارمند دارد. این دو مهندس ژاپنی، اولین بار با یکدیگر در سال 1944 به عنوان اعضای گروه فوق سری “کمیته تحقیقات جنگ” با یکدیگر ملاقات کردند. و نتیجه ی ملاقات آن ها در کمیته ی مربوطه در بحبوحه ی جنگ، تاسیس سونی را به همراه داشت. آن ها با افراد با نفوذی مذاکراتی را داشته اند و توانستند سرمایه های لازم را برای تاسیس یک شرکت به دست آورند. و تلاش آن ها در سال 1946 به نتیجه نشست. این دو مهندس همیشه به دنبال محصولات جدید بودند و می خواستند محصولات ابداعی و نوینی را به بازار عرضه کنند و همیشه نیز در پی تولید تکنولوژی مورد نیاز خود بودند و نمی خواستند به هیچ نحوی وابسته به تکنولوژی دیگران باشند. و این ایده نیز یکی از اصول اولیه این شرکت شد که مدیران باید از آن پیروی می کردند و تا به امروز نیز به نحوی موفق بوده است. شرکتی که همیشه با بلند پروازی هایش دنیا را شگفت زده کرده است.

اولین محصول سونی، یک پلوپز برقی بوده که هیچ گاه به بازار عرضه نشد. اما پس از آن، یک بالش الکتریکی گرم کننده ابداع کردند که موفقیتی اندک را برای سونی به ارمغان آورد. اما در سال 1953 موریتا با سفر به نیویورک برای دریافت مجوز ساخت ترانزیستور، در پی ابداع یکی از مهم ترین اختراعات بشر بود. چهار سال بعد یعنی 1957، اولین رادیو های ترانزیستوری جیبی را به دنیا عرضه کردند که موفقیتی عظیم را برای آن ها در پی داشت. در پی این موفقیت، آن ها به دنبال نامی مناسب و راحت بودند تا به راحتی قابل تلفظ باشد. سرانجام آن ها کلمه ی Sony را به وجود آوردند. کلمه ای که ترکیبی از دو لغت مختلف بود و به معنای گروهی از جوانان است که انرژی و علاقه ی بسیاری برای ارائه تولیدات و ایده های جدید دارند. سونی که از خدمات بانکی شرکتی به نام میتسویی بهره می برد، پیشنهاد نام هایی چونSony Electronics Industries و یا Sony Teletech را به خود دیده بود، اما موریتا نمی خواست سونی را با صنعت خاصی پیوند دهد. و سرانجام نیز ایبوکا و سرمایه گذاران به توافق رسیدند که نام Sony را برای این شرکت برگزینند.

با این نام گذاری، شرکت آن ها به تجارت با ایالات متحده تمایل زیادی پیدا کرد و معتقد بودند که مهم ترین بازار برای عرضه ی ابداعات و محصولات جدید، بازار ایالات متحده خواهد بود و هرکس بتواند به آن نفوذ کند، می تواند محصولات خود را به طور جهانی عرضه کند. در همین اواخر دهه 1950 میلادی بود که دیگر شرکت های ژاپنی مثل تویوتا نیز به همین نتیجه رسیدند و وارد این بازار شدند، ولی سیاسی های شرکت سونی باعث شد تا از تمامی رقبای خود پیشی بگیرد و در این بازار پیروز باشد.

از جمله اختراعات مهم آن سال های شرکت سونی، می توان به اولین تلویزیون تمام ترانزیستوری، اولین دستگاه ضبط ویدئو، اولین واکمن و دستگاه های استریوی قابل حمل اشاره کرد. البته در برخی موارد نیز با شکست هایی مواجه شدند، اما ایبوکا و موریتا مغرور تر از آن بودند که حتی سیستم ویدئویی منحصر به فرد و ابداعی خود، یعنی بتامکس را به طور عمومی عرضه کنند. و همین باعث شد تا سیستم VHS شرکت پاناسونیک، یعنی رقیب اصلی آن روز های سونی، قدرت اول جهان معرفی شود. البته سونی دیگر اشتباه بتامکس را تکرار نکرد. همین عبرت از گذشته باعث شد تا سونی با همکاری فیلیپس، لوح فشرده یا همان CD را وارد بازار کنند که موفقیتی بسیار چشمگیر برای سونی بود. موفقیتی که شاید آن روز ها کمی عجیب به نظر می رسید، اما این روز ها به یک چیز کاملا عادی و معمولی تبدیل شده است. از دیگر محصولات جاودانه ی سونی می توان به فلاپی دیسک ها اشاره کرد. فلاپی دیسک هایی که شاید در مقایسه با حجم دیسک های امروزی، اصلا به حساب نیایند؛ چرا که چهار پنج مگابایت در دنیای امروزی، اصلا ارزشی ندارد. و هم چنین می توان به پلی استیشن ها نیز اشاره کرد. که اولین دستگاه بازی پلی استیشن در تاریخ 4 دسامبر 1994 روانه بازار شد. و اکنون نیز سری چهارم این دستگاه بازی، یعنی پلی استیشن 4، نیز روانه بازار شده است. هم چنین سونی در سال 1971 اولین ویدئو کاست دنیا را نیز ساخت و منتشر کرده بود. و در سال 2004 نیز PSP یا کنسول بازی های ویدئویی قابل حمل را نیز ابداع کرده بود.

اگر از این محصولات کمی فاصله بگیریم، و بخواهیم گشت و گذاری در دیگر محصولات سونی انجام دهیم، می بینیم که سونی در زمینه های تولید دوربین های عکاسی، تلویزیون ها، صنعت موسیقی و تولید گوشی های همراه است. هم چنین می توان به تولید تلویزیون های OLED در سال 2007 نیز اشاره کرد، تلویزیونی 11 اینچی که علاوه بر کارت شبکه اینترنت، شمال خروجی های HDMI و USB بوده است. در سال 2008 نیز تلویزیون های OLED 27 اینچی Full HD را روانه بازار کرد. حال که با اندک تاریخچه ی شرکت سونی آشنا شده اید، اکنون وارد تعامل این شرکت با شرکت سوئدی اریکسون و تولید گوشی های همراه و هوشمند می شویم. پس با ما همراه باشید.

اریکسون، شرکتی سوئدی که قدمتی بسیار بیشتر از سونی دارد. شرکتی که در سال 1876 توسط شخصی به نام لارس مگنوس اریسکون پایه گذاری شد. فعالیت اولیه این شرکت در زمینه تعمیرات تجهیزات تلگراف بوده است. که بعد ها و با ورود تلفن های همراه و خروج تلگراف ها، فعالیت خود را به سمت تلفن های همراه و تجهیزات ارتباطی سوق داد.

در سال 2001، دو شرکت سونی ژاپن و شرکت ارتباطی اریکسون سوئد، شرکتی را برای تولید تلفن های همراه ایجاد کردند و نام آن را نیز Sony Ericsson گذاشتند. که دفتر مرکزی آن در شهر لندن قرار داشت. در سال 2002، این دو شرکت دست به کار مشترکی زیر چتر نام سونی اریکسون زدند و اولین گوشی سری W یا Walkman به بازار عرضه کردند. این سری گوشی ها، اولین گوشی هایی بودند که تمرکز اصلی آن ها بر روی موسیقی بوده است. و این کار نیز باعث ایجاد فضایی تازه در بازار موسیقی شده بود. یک سال بعد یعنی سال 2006، اولین گوشی های سایبرشات، گوشی هایی که دارای قابلیت های پیشرفته عکاسی بودند، را معرفی کردند. و در سال 2008 نیز اولین سری تلفن های همراه را با نام تجاری اکسپریا (Xperia) روانه بازار کردند. و پایان کار این دو شرکت نیز در سال 2011 بود. سالی که سونی با خرید رسمی تمام سهام شرکت اریکسون، مدیریت کامل شرکت را به دست گرفت و از سال 2012، محصولات خود را تحت نام Sony وارد بازار کرده است.

محصولات و اختراعات سونی : 

تلویزیون رنگی تری نیترون ۱۹۶۸

واکمن شخصی استریو ۱۹۷۹

دستگاه کوچک پخش دیسک ۱۹۸۲

دوربین بتاکم (BetaCam) برای پخش های تلویزیونی ۱۹۸۲

فلاپی دیسک ۱۹۸۳

دوربین هندی کم ۱۹۸۵

مینی دیسک ۱۹۹۲

پلی استیشن ۱۹۹۴

DVD 1997

مموری استیک ۱۹۹۸

AIBO 1999

پلی استیشن ۲ ۲۰۰۰ و …

Sony-Timeline

شاید خیلی از شما ها قبل از آن که گوشی های همراه هوشمند کنونی خود را داشته باشید، زمانی از تلفن های همراه معمولی استفاده می کردید و برای آن نیز خیلی ارزش قائل بودید. و حتی شاید دیدن نام آن ها، نوعی نوستالژی باشد. اکنون قصد داریم تا تمامی تلفن های همراه تولید شده توسط شرکت سونی اریکسون و سونی را برای شما به نمایش بگذاریم. ابتدا نگاهی به سری های مختلف تولید شده توسط شرکت سونی اریکسون می پردازیم.

گوشی های ساخته شده توسط شرکت سونی اریکسون:

سری D: گوشی های همراه متوسط، اختصاصی برای اپراتور T-Mobile. مدل ((D-750. (Deutsche Telekom)

سری F: گوشی های همراه متوسط. مدل ها (F100,F305,F500). (Fun)

سری J: گوشی های در حد پایین، دوربین ندارند. مدل ها J100-J300(Junior)

سری K: گوشی های همراه از حد پایین تا بالا، دوربین هایی با طراحی Dual Front ارائه می کنند. مدل های خاصی تحت نام CyberShot نام گذاری شده اند (Kamera سوئدی). مدل ها (K200-K850)

سری M: سری متوسط گوشی های هوشمند با سیستم عامل سیمبیان. مدل .(M600)(Messaging)

سری P: گوشی های هوشمند در سطح بالا با سیستم عامل سیمبیان. مدل ها (P800-P990,P1). (PDA)

سری S: گوشی های همراه سطح بالا تا متوسط به صورت چرخنده یا لغزنده. مدل ها (S302-S700/S710). (Swivel,Slider)

سری T: گوشی های همراه از سطح پایین تا سطح بالا و یک قالب دهی از اریکسون. مدل ها (T68-T715)(Tela)

سری V: گوشی های همراه متوسط به بالا، اختصاصی برای اپراتور Vodafone. مدل ها (V600-V800). (Vodafone)

سری W: گوشی های همراه سطح پایین تا بالا. نام گذاری شده تحت نام Walkman. مدل ها (W200-W995-W100,W20,W150,WT13,WT19 Live). (Walkman)

سری Z: گوشی های همراه سطح پایین تا بالای خانوادگی. مدل ها (Z200-Z800,Z1010). (Ze Bobber سوئدی)

سری R: گوشی های همراه سطح پایین با قابلیت منحصرا رادیو FM و AM. مدل ها (R300,R306). در تابستان 2008 ارائه شدند. (Radio)

سری C: گوشی های همراه متوسط به بالا، با دوربین های دیجیتال نسبتا حرفه ای، که در تابستان 2008 ارائه شدند. مدل (C510-C905). (CyberShot)

سری G: گوشی های متوسط به بالا، مخصوص وب گردی. با قابلیت پشتیبانی از نسل سوم سیم کارت. ارائه شده در سال 2008. مدل ها (G502-G900)(Generation Web)

سری X: گوشی های هوشمند متوسط به بالا و پرچمدار. اولین مدل از این سری در سال 2008 روانه بازار شد. مدل ها (X1-S,U,mini)(Xperia)

گوشی های ساخته شده توسط شرکت سونی:

سری X: این سری تلفن های همراه، در ادامه ی توالی گوشی های اکسپریا می باشد، ولی با این تفاوت که اریکسون از این مجموعه جدا شده و گوشی های جدید، تحت نام سونی روانه بازار می شوند. مدل ها (S-C3)(Xperia)

تبلت های شرکت سونی:

شرکت سونی تاکنون سه تبلت را به بازار عرضه کرده است، که این سه مدل عبارتند از: Xperia S- Z- Z2.

البته شرکت های سونی اریکسون و سونی، گوشی هایی را برای مناطق خاص (مانند ژاپن، آلمان، سوئد، آسیا و آمریکا) عرضه کرده است که از به دلیل زیادی مدل ها و عدم کاربرد آن ها در کشور ما، از بردن نام آن ها صرف نظر کرده ایم. البته مدلی مانند Xperia C که به صورت منطقه ای عرضه شده است، به بازار کشور ما نیز راه یافته بود.

تاریخ تولد و وفات بنیان گذاران شرکت سونی

آکیو موریتا در تاریخ ۳ اکتبر ۱۹۹۹ در سن ۷۸ سالگی بر اثر بیماری سینه‌ پهلو جان سپرد

ماسارو ایبوکا در تاریخ 19 دسامبر سال 1997 در شهر توکیو ژاپن جان سپرد

Masaro&Iboka

 منابع:

Wikipedia.org

GsmArena.com

PhoneArena.com

Forum.Mobile4Persian.ir

Tarikhche.blogfa.com

UnderSkyOfSweden.blogsky.com

Chemarky.com

عیبش را به ما بگویید، حُسنش را به دیگران

***پایان***

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

38 دیدگاه ها

  1. گوشی سونی z5 تولید سال 2000 که تو ایران هم وارد شد و خیلی هم طرفدار داشت.
    اولین تلویزیون کنترل دار هم سونی بود که سال 67 خودمون وارد ایران شد و معروف بود به 3 سیستم که از تکنولوژی بِلَک تری نیترون استفاده میکرد.

    پاسخ

  2. کیا یادشونه سری K سونی اریکسون چه شارژ بدی داشت
    من خودم K510i داشتم، صداش عالی بود

    پاسخ

    Armin گفته:
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۴۱

    من k810 و k850 داشتم خیلی وب بودن در مورد شارژ و باتری هم مشکلی نداشتن ولی شارژرشون خوب نبود بعضی وقتا قطع میشد!

    پاسخ

  3. دمش گرم ولی با این سیاست اپدیت و تولید گوشی Z3 (که پیشرفت خاصی نسبت به پرچمدار فعلی نداره حتی قیافشم زشت تر شده) میترسم باز رو بیاره به ساخت پلوپز!
    😐

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۳۸

    نه عزیزم سونی همیشه نوآوری و بروز بودن مد نظرشه مثلاً z2 رو هم میگفتن مثل زدوانه اما کلی نو آوری ریز و درشت هم داره
    از لحاظ طراحی شایعات رو ول کن، الان آدم z2 میگیره دستش لذت میبره و این حتی تو میانرده هاشم صادقه پس به سونی اعتماد کن. مطمئنم z3 عقبگرد نیست

    پاسخ

  4. البته سونی هم گوشی زده بود قبل همکاریش با اریکسون
    که z5 هم جزوش بود که هنوز دارمش
    خیلی شاخه
    یه گوشی مهم دیگه ای که جا انداخته شده P700 سونی اریکسون بود که اسطوره ای بود برا خود و زمانی که مردم با 3650 زندگی میکردن من p700 دستمون بود که صحفه تاچ داشت و یکی دو سال بعد نوکیا گوشی تاچ زد که 7710 بود
    بله سونی خیلی زودتر از نوکیا از این چیزا استفاده کرده
    تازه اولین گوشی که دوربین بیشتر از vga داشت s700 بود که 1,3مگا بود و فکوس اتوماتیک داشت و طراحی خاصی داشت
    که نوکیا بدش اینکارو کرد
    و …. کلی چیز دیگه

    پاسخ

  5. یادش بخیر منم موبایل قبلیم g900 بود یادش بخیر انقدر صفحش بد بود!!!!!! که الان تی دارم به نظرم بهترین صفحه!!!!!!!! رو داره.
    ولی انصافا دوربینش خوب بود یعنی به 5 مگاش میارزید.ولی هنگشم زیاد بود………………..

    پاسخ

    mostafa گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۰۰

    اره خدایی دوربینش خیلی عالی بود
    گوشی های سونی اریکسون خیلی دوربینشون خوب بود به نسبت سونی الان و ارتقا سخت افزار و دوربین
    سری سایبرشات که عکساش فوق العاده بودن بخصوص c905 ولی همش فلتش خراب بود

    پاسخ

  6. من خودم گوشی اول w595 بود!
    بابام هم یه k300 داشت
    خودم الانz1 دارم
    لپ تاپ قبلیم هم vaio f13
    سینمای خانگیمون بجز تلویزیون که پاناسونیکه بقیه اش سونیه
    دوربین هم یه wx30 دارم

    دیگه فعلا چیزی یادم نیست!

    پاسخ

    mehdi-ataturk گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۵۱

    یادش بخیر، اولین گوشیم k510 بود…
    عجب حالی میکردم باهاش، کارت sd هم نمیخورد،مجبور میشدم اهنگ هارو فشرده کنم تا سه چهارتا بیشتر اهنگ داشته باشم… هی..

    ولی انصافا k800 دوربین فوق العاده دااااشت..الان دوربینش خوبه

    پاسخ

    farshid گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۰۹

    K800 <3
    Vali hey sharzheresh kharab mishod andaze ye pole goshi sharzher kharidam

    پاسخ

  7. آقا 3g ایرانسل سرعت 760کیلوبایت در ثانیه 😐
    از ۲مگابیت شاتل خونمون بیشتره 😐

    پاسخ

    mehdi-ataturk گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۴۸

    تو ارومیه هم امتحان کردم من، اینجا با یک مگ دانلود میشه
    البته،زیاد شاد نباشید چون طولی نمیکشه تا سرعتش بیاد پایین،خیلی میاد پایین بعد از چند هفته…

    اینجا ایرانه…

    پاسخ

    saman گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۸:۰۶

    الان 3G واسه کل کشور فعاله یا هنوز بعضی جاها؟؟؟؟؟

    پاسخ

  8. داش مهدی همون طور که قبلا بهم گفتی رام 4.4.2 c6602 امریکا رو روی c6603 نصب کردم کامل شد دستتم درد نکنه
    ولی یه لگه کوچیکی داره وقتی اون کرکره رو از بالا میکشم پایین لحظه لحظه میاد موقعی که هم داخلش دارم میگردم گیر گیر ریزی داره
    چی کنم؟؟؟؟

    پاسخ

    mehdi-ataturk گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۴۶

    این مشکل رو منم دارم،بطور کلی 4.4 Z, رو میشه گفت خیلی اشغاله،تو منو لگ میزنه،تو پرده اعلانات لگ داره،تو تماس ورودی ها بعضی وقتا مشکل داره جواب دادنی عمل نمیکنه،گوشی دااااغ میکنه،شارژ که اصلا نگه نمیداره…
    خلاصه،من هرکاری رو میدونستم و دوستان تو سایت گفته بودند انجام دادم،دوباره فلش زدم،ولی بازم هیچ فرقی نکرده
    رام امریکا رو هم زدم،ولی بازم همونه فرقی رو احساس نکردم
    منکه میخوام دانگرید کنم به 4.3،
    4.3 واقعا عالی بود نسبت به 4.4

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۳۴

    لگ های تنظیمات و بعضی جاهاش با روشی که دوستان توی همین سایت نوشتن و با تغییر تنظیمات دولوپر ستینگ حل ميشه (الان حضور ذهن ندارم وگرنه نه میگفتم روش رو)
    برنامه گوگل پلی سرویس رو حتماً بروز کنید.. گوشی رو بعد از آپديت ریست فکتوری کنید، بعضی تم ها هم باعث لگ میشن بعد از تعویض تم گوشی رو روشن و خاموش کنید و یا تم پیشفرض بزارید،، بعضی برنامه ها مثل بازار رو بعد از استفاده از ستینگ متوقف کنید تا رم رو درگیر نکنند،،منظورم برنامه هایی هست که در پس زمینه فعال هستند.
    منم اولش لگ زیاد داشتم با این دستکاری ها عالی شده و دارم لذت میبرم.

    پاسخ

    Mahdi گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۰۱

    من که دانگرید کردم به 4.3 رام 101. این رام واقعا عالیه.هیچ مشکلی هم نداره.نه لگ میزنه. نه باتری خالی میکنه. کلا خیلی عالیه.
    توصیه منم به همه یه زد دار ها اینه که تا وقتی که ورژن4.4.4 برای زد نیومده از رام 101 استفاده کنن.

  9. تو پست قبلی تصاویر z3 compact با تصاویر قبلی فرق داشت مثلا جنس بدنه که از رنگش مشخص بود 2 درپوش پورت شارژ قبلا کوچک بود فقط در حد همون پورت الان دو برابر شده 3 دو طرفش گرد بود الان گوشه داره

    پاسخ

  10. عجب sp با اصالتی تو دستمااااااااا

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۰۷

    کاری به سخت افزار داخلی و قدرت ندارم فقط کدوم شرکت تو این قیمت از قاب آلومینیومی زیبا استفاده میکنه و برای خاص بودن و خلاصه تکراری نبودن ميتونه نوار اکریلیکی به لونه زیبایی با رقص نور بزاره یا لمس شناور برای گوشی با این قیمت.

    پاسخ

  11. بسیار عالی بود
    لذت بردیم
    غلط امایی بود ولی چیزی از ارزش های این مقاله کم نمیکنه

    پاسخ

    Yavar Toghrol گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۳۵

    بنده خدا ،زدی به جدول ، خودت املایی رو امایی نوشتی عزیزم

    پاسخ

  12. بنظر من سونی فوق‌العاده است
    سامی ها متوجه عظمت سونی شدن یا نه؟

    پاسخ

    mehdi گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۰۰

    سامی ها برن همون سامی بخرن در حدی نیستن که بتونن سونی دست بگیرن

    پاسخ

    ashkan گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۲۷

    کسایی که سامسونگ میگیرن رو ما باید به راه راست هدایتشون کنیم این وظیفه ماست!

    پاسخ

  13. Wow

    پاسخ

    ali.n گفته:
    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۰۲

    فقط Wow?!?!?
    Omg
    Wowwwwweee
    Bravooooo
    احسنتم
    آورین
    سونی همیشه نوآوری و کیفیت رو اهمیت داده و شرکتی قابل احترامه، واقعاً تجربه کاربری لذت بخشی رو ارائه ميده. در زمینه های صوتی و تصویری و محتوایی از قبیل فیلم و بازی و همچنین بخش دوربین و کنسول و… فوق العاده هست… دوربین ها و تلویزیون ها و لپتاپ های سابق سونی کیفیتی مثال زدنی دارند و البته به خاطر این کیفیت کمی گرون که خب می ارزند، لپتاپ هاش که محشرند و جالبه اپل پیشنهاد داده بود که با سیستم عامل انحصاری مک ها عرضه بشند اما سونی قبول نکرد.
    بخش دوربینش عالیه و با سنسور های عالی ساخت سونی و همکاری با کارل زایس برای لنزها محوریت خاصی در بخش عکاسی داره،
    تلویزیون هاش معمولاً گرونند اما بی نظیر حتی توی تلویزیون های ارزان شاهد کیفیت تصویر و طراحی پرهزینه برای سونی هستیم که متاسفانه شرکتهای کره ای مثل الجی و سامی با تلویزیون های کم کیفیت و مثلاً هوشمند و تبلیغات فراوان در این بخش پر سود تر شدند اما برند ژاپنی برای رقابت محصولات بهتر ساخت و راه رقبا رو تقلید نکرد.
    در بخش صفحه نمایش ها همکاری بسیاری با شارپ و ژاپن دیسیپلی و سامسونگ داشت و تکنولوژی های جدید و محوری بسیاری رو توسعه داد.تکنولوژی هایی مثل توسعه ips ها وتوسعه super ips با همکاری سامسونگ و یا oled ها و تکنولوژی های منحصر مثل ترایلومینوس و x-reality و….
    بخش کنسول که نیاز به گفتن نداره و همه میدونیم چه کنسول محشری ساخته و با سود فقط 18 دلار میفروشه و چه عناوین انحصاری تحت این کنسول ساخته شده که با یکبار بازی شیفته اونها میشیم.
    بخش سونی پیکچرز که تو متن بهش اشاره نشد عناوین بسیار موفقی ساخته که امسال بخش اعظمی از،سود سونی رو باعث شده بود.
    بخش صوتی هم با تکنولوژی های انحصاری که تو لپتاپ های رده بالا و تلویزیون ها و اسمارت فون هاش و تجهیزات صوتی بکار برده صداهای خاص و منحصر و مرجعی ارائه ميده سری دستگاههای صوتیش مثل،شاک ها و اسپیکر ها و… هم که زبانزد هستند.
    در اسمارت فون ها هم با معرفی z2 حرفی برای گفتن نزاشته این گوشی خوش ساخت و با کیفیت که صدای استریو عالی صفحه نمایش عالی، باتری عالی، دوربین عالی و خلاصه کم نقص ترینه..
    ممنونم از همه نویسندگان Xperianبابت مطالب خوب و سایت مفیدترین.

    پاسخ

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۱۸

    و باز هم wow

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here