نگاهی به تفاوت های اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ Premium؟ شما کدامیک را انتخاب میکنید؟

88
۲۴,۲۳۴


با ورود اکسپریا XZ1 به بازار ایران، حالا تعداد اسمارت فون های سونی در بازار ایران که قیمتی بیشتر از 2 میلیون تومان دارند به عدد 2 رسید. اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ Premium دو اسمارت فون گران قیمت از سونی هستند که با قیمت تقریباً مشابه با هم در بازار کشورمان موجود شدند.

اکسپریا XZ1 در اولین هفته ورود خود به بازار ایران، با قیمت حدود 2 میلیون و 450 هزار تومان به فروش میرسد. البته سونی موبایل یک کارت هدیه 200 هزار تومانی نیز به خریداران این دستگاه تقدیم میکند تا به این صورت قیمت تمام شده اکسپریا XZ1 در اولین هفته به حدود 2 میلیون و 250 هزار تومان برسد. این قیمت تقریباً با قیمت اکسپریا XZ Premium برابر است تا به این صورت، انتخاب بین این دو دستگاه تبدیل به یک سوال بزرگ برای علاقه مندان شود! این که کدامیک ارزش خرید بیشتری نسبت به دیگری دارد؟

شاید خیلی از افرادی که قصد خرید یکی از پرچمداران سونی را دارند، بین دو گزینه موجود یعنی اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ Premium مردد باشند. پس بد نیست که ضمن مقایسه اجمالی بین تفاوت های این دو دستگاه، به برتری های هرکدام نگاهی گذرا داشته باشیم. هر دو دستگاه تقریباً مشخصات مشابهی دارند، اما تفاوت های کوچکی بین این دو وجود دارد که شاید انتخاب یکی از آنها بیشتر به سلیقه مخاطبین بستگی داشته باشد.

 اکسپریا XZ Premium مشخصات اکسپریا XZ1
بدنه شیشه – فریم پلاستیک

ابعاد 7.9 × 77 × 156 میلی متر

بدنه براق

طراحی*  بدنه یکپارچه فلز

ابعاد 7.4 × 73.4 × 148 میلی متر

بدنه مات

5.5 اینچ با رزولوشن 4K صفحه نمایش  5.2 اینچ با رزولوشن FHD
 بدون قابلیت 3D Creator به صورت پیش فرض  دوربین**  قابلیت 3D Creator به صورت پیش فرض
3230 میلی آمپر بر ساعت باتری*** 2700 میلی آمپر بر ساعت
اندروید 7.1 به صورت پیش فرض نسخه نرم افزاری****  اندروید 8.0 به صورت پیش فرض
اسپیکر ضعیف تر نسبت به XZ1 سایر تفاوت ها  اسپیکر قوی تر نسبت به XZ Premium
مشکی، نقره ای، صورتی، آبی رنگ   مشکی، کروم، صورتی

* طراحی مهمترین تفاوت بین این دو دستگاه است. بدنه تمام فلزی در اکسپریا XZ1 مقاومت آن را در برابر بدنه شیشه ای اکسپریا XZ Premium بیشتر میکند. ضمن اینکه ابعاد کوچکتر آن باعث میشود اکسپریا XZ1 خوش دست تر از اکسپریا XZ Premium باشد. همچنین بدنه براق در اکسپریا XZ Premium باعث به جا ماندن اثر انگشت بر روی آن میشود. به نظر در بخش طراحی اکسپریا XZ1 گزینه بهتری برای مشتریان باشد، هر چند که تمام موارد به سلیقه و نیاز کاربران بستگی دارد.

** درست است که قابلیت 3D Creator در این بخش به عنوان برتری برای اکسپریا XZ1 ثبت شده اما این قابلیت با به روزرسانی اندروید 8.0 به اکسپریا XZ Premium اضافه خواهد شد. پس در عمل این گزینه نمیتواند تاثیر چندانی در انتخاب کاربران داشته باشد.

*** ظرفیت باتری بیشتر در اکسپریا XZ Premium نمیتواند حکم ماندگاری بیشتر برای باتری را داشته باشد. چرا که صفحه نمایش کوچکتر در اکسپریا XZ1 قطعا تاثیر زیادی در کاهش مصرف باتری دارد. پس در این بخش اعداد روی کاغذ را جدی نگیریم و به عملکرد واقعی آنها توجه کنیم. حداقل ما در این زمینه هر دو دستگاه را تقریباً هم سطح با هم در نظر میگیریم.

**** نسخه نرم افزاری پیش فرض به خاطر تاریخ معرفی این دو دستگاه با هم تفاوت دارد. اما اکسپریا XZ Premium نیز در لیست به روزرسانی اندروید 8.0 قرار داشته و به زودی این نسخه را تجربه میکند. پس در این زمینه نیز برتری اکسپریا XZ1 دوام چندانی نخواهد داشت و با به روزرسانی بعدی اکسپریا XZ Premium از بین میرود.


همانطور که مشاهده کردید، به نظر میرسد مهمترین تفاوت این دو دستگاه به بخش طراحی محدود میگردد. هر چند که در زمینه صفحه نمایش، اکسپریا XZ Premium همچنان یکه تازی میکند و در زمینه صدا نیز اکسپریا XZ1 از برادر بزرگتر خود بهتر عمل کرده است. با این مشخصات و با توجه به قیمت هر دو دستگاه که با در نظر گرفتن کارت هدیه اکسپریا XZ1، تقریبا با هم برابر هستند، شما کدامیک از این دو دستگاه را بر دیگری ترجیه میدهید؟ ضمن انتخاب گزینه مورد نظر در صورت امکان دلایل خود را برای انتخاب نیز بیان کنید.

بین اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ Premium شما کدامیک را انتخاب میکنید؟

نتایج

Loading ... Loading ...
[تعداد: 2    میانگین: 1.5/5]

88 دیدگاه ها

  1. میدونستم یه جای کار میلنگه!

    dxo یه گاف بزرگ داده توی مقایسه یه عکس از XZP با آیفون ۸ پلاس.
    کامنتم توی قسمت مربوط به نمره ی dxo به XZP در همین سایت هست میتونید بخونیدش.سوتیه وحشتناکی داده!!!رسوایی از این بالاتر تا حالا ندیده بودم تو زندگیم!

    پاسخ

  2. به راه خودم با زد۵ ادامه خواهم داد و برای اولین برا یه گوشی را برای دوسال نگه داشتم! با این کارهای سونی بهترین کار همینه

    پاسخ

    majd گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۳۴

    چون نمیشه ویرایش کردم امتیاز ۹۴ دوربین آیفون جلب توجه کرد و رفتم تو سایت مربوطه عکسهاشو دانلود کردم من به مراتب تو همون شرایط نوری با زد ۵ عکسهایی منظره و پرتره بهتری گرفتم و ملاک این امتیاز دهی برام روشن نشد که بالاخره مقایسه علمیه یا شارژ مالی !
    مگه میشه زد ۵ من بهتر باشه و XZP که از این بهتر امتیاز ۸۳ و بعد آیفون ۸ بشه ۹۴؟ !
    سونی تبلیغاتتو بیشتر و تو از هم از این پولهای UNDER TABLE استفاده کن

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۲

    دوست عزیز
    XZp اولین گوشی سونی هست که با پروتکل جدید Dxo آزمایش شد …
    واقعا چرا نمیفهمی ؟؟؟
    😐

    پاسخ

    majd گفته:
    ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۰۴

    فکر کنم نمیفهمهی فعل درستی نباشه که استفاده کردی این یک!
    دو اینکه روش بررسی رو برو تو نخش تفاوت امتیاز تو بوکه و اینها بوده این رو من مشکل دارم باهاش.
    سه اولین گوشی و یا دوم باشه چه ربطی داره یعنی اینقدر تفاوت هست تو عکسها؟ در حالیکه در واقعیت اینطوری نیست.

    ARMTIN گفته:
    ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۳۰

    دوست عزیز
    بنده گفتم چرا نمیفهمی !
    شما از حرف بنده برای خودتون کلمه «نفهم » برداشت کردید …
    بزار یه چیز برات کاملا روشن کنم …
    امتیاز گوشیت فاقد اعتبار هست مطمئنا اگه با پروتکل جدید تست بشه امتیازی پایین تر از XZp خواهد گرفت
    ….
    حالا مشکل شما با برند ایفون هست یا Dxo ؟؟
    اگه ۱ درصد هم dxo از اپل پولی گرفته باشه تو این تبلیغات کثیف هم سونی با dxo هست
    چه در زمان Z5 چه در زمان حال که دوربین ها حرفه ایش در صدر قرار گرفته حتما به Dxo پول داده …
    دوست عزیز سونی در امریکا به دلیل تبلیغات گمراه کننده ضد ابی سری Z اثبات و محکوم شد
    اگه کسی بخواهد انگشت اتهامات به سمت dxo بگیر دقیقا سونی در کنار dxo خواهید دید….
    حتما شما ادم باهوشی هستی و متوجه حرفم شدی موفق باشی

    majd گفته:
    ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۱۹

    یک من دوست شما نیستم
    امومدی درستش کنی بیشتر گند زدی! من و تو که همدیگرو نمیشناسیم بهتره دست کم تو اینجا و از پشت کامپیوتر کمی مودب باشی حضوری اینطوری هستی عیبی نداره ولی اینجا باید رعایت کنی
    سه اینکه باید کامنتها رو با دقت بخونی هیچ مشگلی با برند ندارم مشکل رو نوشتم دوباره بخون چرا بوکه و زوم رو اینقدر پایین داده که در واقعیت اینطور نیست همین و بس. بیشتر کش نده میترسم بازم ادبیات حضوری رو اینجا منعکس کنی!

    rad007 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۱

    مطمئن باش شارژ مالی.. کمی از حیثیت کاری این DXO مانده بود که اونم فروخت به آیفون و اپل
    سامسونگ هم از لحاظ دوربین بهتر از اپل هست سایت های کلاهبرداری مثل DXOو ارناها و غیره چنان از دوربین آیفون ها به دروغ تعریف می کنند و اونو بزرگنمایی می کنند که خریدار بدبخت بعد از خرید آیفون با اون قیمت کذایی تا پایان عمر این گوشی هی دنبال اون کیفیتی می گرده که چند تا سایت خوفروش دم از آن میزدند و بعد از خرید تازه می‌فهمند که چه کلاه گشادی به سرشان رفته
    با ایکس زد پرمیوپرمیوم کاری ندارم که کیفیت دوربین بی نظیری داره با زد۵ پرمیوم عکس هایی گرفتم، که پرچمدار سه سال بعد اپل هم نمیتونه به این کیفیت برسه واقعا خودفروشی بعضی از سایت های به اصطلاح تکنولوژی علنی شده، است،

    پاسخ

    triluminos گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۰۸

    پس حتما اون دروبین سونی که اوله 😐 . اونم از سونی پول گرفته… خوب برید مقایسه هاشو ببینید دیگه. تعصب بی مورد باعث میشه برندمون هیچ وقت پیشرفت نکنه. غیر ممکنه یه چیزی تو همینه زمینه ها خوب باشه. بهتره انتقادات رو بگیم تا سونی هم بهبود ببخشه. آیفون داخل دوربین این دفعه سنگ تموم گذاشت . البته داخل روز سونی فوق العادست و کسی نمی تونه منکر این بشه هیچ وقت

  3. من زدم پریمیوم
    چون از ظاهرش واقعا خوشم میاد
    بدنه براق و آینه ای واقعا خیره کننده اس
    البته xz1 هم خیلی عالیه چون باریک تر و خوش دست تر و خوش صدا تره

    پاسخ

  4. نمیدونم چرا بعضی از دوستان از تست جدید dxo ناراحت هستند
    بنظرم کار درست dxo انجام داده این تقصیر هیچ کس نیست
    مشکل از خود سونی هست و …
    در مورد XZ1 زود قضاوت کنیم بهتر صبر تا dxo برسیش کنه

    پاسخ

  5. اقا میدونید چیه آدم خودش عقل و شعور داره ااون چیزی ک خودش تشخیص میده ملاکه نه اینکه بقیه بهش بگن چی خوبه چی بده، من ب شخصه نمیگم دوربین سونی بهترینه ولی جز بهترین هاست و در کل الان حتی دوربین اپل یا هوواوی یا ال جی و سونی توی بعضی جزئیات ریز باهم اختلاف های جزئی دارن ک اونم بر میگرده به سلیقه ی کسانی ک توی این شرکت ها نرم افزار دوربین رو تعبیه کردن مثلا بعضی شرکتا به عکس های روشن علاقه دارن بعضی ها به عکس های با کنتراست بالا و شارپنس زیاد، و ی چیز دیگه من اصلا امتیاز این سایت ها واسم ملاک نیست من ک خودم گوشی سونی دارم میدونم ک دوربین گوشیم خوبه یا بد دیگه نمیرم بببینم فلان سایت چه امتیازی داده و چی گفتن، خودم عقلم میرسه خداروشکر اینم بگم که این سایت ها هدف اصلیشون درامد زایی هست و هر شرکتی بیشتر جیبشونو پر کنه بیشتر ازش تعریف میکنن، مثلا گوشی بعضی شرکتا مثل اچ تی شی و اپل و گوگل رو قبل از اینکه بیان توی بازار مقایسه میکنن میبینی گوشی سونی رو بعد از ۳ یا چهار ماه!!!! خب یجای کار میلنگه دیگه!!!اینا همزمان موقع عرضه گوشی این امتیازارو میدن ک فروش بره بالا، اینم بگم در اخر ک هر گوشی توی بعضی چیزا بهتره نسبت به بقیه و توی بعضی چیزا یکم ضعیف تر سونی مثلا توی سرعت وبگردی و اینترنت و سرعت اجرای برنامه اول هست و……..

    پاسخ

    SXXZ گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۰۲

    ایول داداش حال کردم با کلامت.
    سونی اگه بهترین بهترینم نباشه ولی جزء بهترین ها بوده و هست
    حرفمون به نوعی یکیه
    “کسی که کیفیت سونی و گوشی هاش رو دیده باشه دیگه نیازی به عدد و رقم و گفته دیگران برای اثبات یا تاییدش نداره”
    احسنت بر شما دوست عزیز

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۹

    آفرین با این نظر بسیار عالی خودت

    پاسخ

    SXXZ گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۲۰

    چاکرم داداش راد

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۱۶

    سلام. ۱رفیق دارم۱۶سالونیم باهمیم همش. خدایی شاید۱۰بار رفت زن بگیره ولی چون دوستم خوشکلتر بود اطرافیان منصرفش میکردن! هیچوقت هم ادعانداشته و قیافه نمیگیره و میگه چشاتون اینطوری میبینه. ۱۰بار مسافرت رفتیم و خداتاعکس داره. جدیدا رفتیم بابلسر و باxz عکس گرفتیم.یعنی بعداز۲ماه هی میگه من چقدر خوش عکسم، من باید مدل میشدم و خلاصه همش داره عکسهاشو برای بزرگ کردن و قاب گرفتن ادیت میکنه! خدایی تابحال عکس با این کیفیت نگرفته و ندیده بودیم.بی انصافیِ اگه دوربین سونی توی۳تای اول نباشه! خلاصه تازه قبول کرده ک بچه خوشکلِه!

    پاسخ

  6. ملت اسکول کرده این سونی جفدش یکیه دیگه چه فرقی داره این دوگوشی؟ اندازه هم همش ۳ اینچ فرقشه.حیف نیست پول بی زبون بدی به گوشی که با گوشیای قبلی هیچی فرقی نداره مطمعنا گزینه های بهتری تو این قیمت هست که هم دوربین بهتری دارن هم طراحی بروزتر وقابلیت های بهتر

    پاسخ

    SXXZ گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۱۵

    اگه دوربین بهتر،طراحی بهتر،اسپیکر بهتر و و حتی صفحه نمایش بهتر(تو بحث کنتراست و عمق مشکی)
    برات ملاک تفاوت و برتر بودن نیست پس مطمئنا بری یه گوشی از همون “گوشی های بهتر تو این قیمت” بخری.
    لطفا تو و بهمن جان ازین سایت رفع زحمت کنین و برین تو جایی مثل زومیت نظر بدین که شاید چندتا ناآگاه مثل خودتون تحویلتون بگیرن.

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۳

    ملاک او و دوستانش برای بهتر بودن پر رنگ شدن آیکون های نارنجی رنگ و مسخره نسبت به نسل قبلی و همچنین آمار و ارقام کاملا دروغ سایت های خودفروش در مورد گوشی هست نه صفحه نمایش فوق العاده xz1 که صفحه آیفون و سامسونگ جلوش خاموش هستند

    پاسخ

  7. واقعاً نمیدونم چرا اینقدر دیر بررسی شد
    سونی xzp ۶ ماه پیش معرفی شد دیرتر از گلکسی s8
    بهترین گوشی نیمه اول سال ۲۰۱۷ شد به خاطر صفحه نمایش و دوربین
    بعد سایت dexo دوربین سونی رو بررسی نکرد
    الان بررسی میکنه و امتیاز ۸۳ میده
    واقعاااا مسخرس و نامردی :/

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۵

    قیمت خود فروشی این سایت های بررسی گوشی چند دلار است، که سونی هیچوقت حاضر به این رشوه و باج دادن، ها نیست

    پاسخ

    Kagura گفته:
    ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۳

    داداچا برید DXO ببینید امتیاز ایفون ۸ پلاس تو بخش عکس ۹۶ است با اینکه بالاترین امتیازی که داره تو پارت اولشه که اونم ۸۶ است چطوری میشه که میانگین ۸۶ و ۸ تا عدد دیگه که اوناهم از ۸۰ کمترن بشه ۹۶؟ و یه چیزه دیگه بعضیا که میگن DXO خود فروشی نمی کنه پس اون لنز مخصوص برا اپل که DXO One اسمش پس اون چیه یعنی اگه DXO ایفون رو اول و دوم نمی کرد به خودش ضرر می رسوند و اون لنز و بعضی لوازم دیگه که فقط برا ایفون هستند فروش نمی کرد قطعا باید درک کنید در جواب اونایی که می گن پس سونی هم پول داده که تو بخش لنز و … لول شده باید بگو که DXO اصلا واسه بخشهایی غیر از موبایل چیزی واسه فروش نداره و فرقی نمی کنه که کدوم شرکت اول بشن حالا سونی هم اول شده همه فهمیدین یا بیشتر بازش کنم و اسنادشم براتون آپ کنم؟

    پاسخ

    Kagura گفته:
    ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۲۴

    تو بخش لنز و … اول شده باید

    Kagura گفته:
    ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۴

    رفیقا من از اون طرفدار های متعصب و جان فدای سونی نیستم ولی منطقی ام سونی یه جاهایی واقعا حرف اول رو در صنعت گوشی زده و یه جاهایی هم خراب کرده که اونم به ما ربطی نداره حالا ما هرچقدر از سونی بد بگیم مگه سونی نابود میشه یا اینکه وقتی ما از سونی بد گفتیم گوشی بد میزنه.یا اگه بگیم سونی بهترین گوشیه و سرور و سالار همه گوشیا است میشه خدای گوشیا نه داداشا سونی اصلا به حرف من و شما اهمیت نمیده ولی اگه می خواین واقعا قدرت سونی رو ببینید باید با سایت سونی موبایل زاپن در اتباط باید سونی تو ژاپن گوشیهایی زده که دو زمان خودش بلکم یکی دو سال جلو تر حرف اول رو می زد و اونا رو به هیچ منطقه ای جز ژاپن عرضه نکرده اگه می خواست اونارو به تمام دنیا عرضه کنه هم انتظارات ازش بالا می رفت هم توازن بازار می شکست و تمام شرکت های گوشی سازی از سونی شکایت می کردند مگه غیر از اینه که بیشتر فناوری های روز دنیارو سونی خلق کرده مثل اولین صفحه نمایش ۴K . صدای Hi-Res.حل مشکل گرمای SD810 که هیچ شرکتی حلش نکرد و … حالا اگه سونی بهترین گوشی دنیا رو هم تولید کنه همه مردم دنیا که توان خریدشو ندارند و ثانیا سونه فقط بخش تولید گوشی که نداره، بخش تولید لنز و تلویزیون و… داره که اونها هم باید سود بدن با فروختن لنر به بقیه شرکتهایه که می تونه سود کنه

  8. بهنرین دوربین موبایل تست شد آیفون ۸ پلاس با امتیاز ۹۴!! چه میکنه اپل. خاک تو سر سونی با این دوربین و نرم افزار دوربینش

    پاسخ

    Bahmanamraei3 گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۰۱

    احتمالا s8 و s8 پلاس و نوت ۸ بالاتر از اینا باشه

    پاسخ

    سینا خلیلی گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۰۷

    من در جواب شما باید بگم که اتفاقا دوربین iPhone x رو هم سونی داده

    پاسخ

    Bahmanamraei3 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۵۶

    بله دوست عزیز میدونم مال سونیه کل ملت هیچ دنیا میدونن مال سونیه دیگه این جواب مسخره رو ندین آدم خندش میگیره. اینو چند بار از دوستان داره میگه نرم افزار دوربین سونی چرته دیگه هه ی بگین دوربین مال سونیه!! اصل عملکرد و نرم افزار دوربینه هیچ پزی نداره بگین دوربین تمام گوشیا مال سونیه درحالی که خودش پایینتر از همس

    پاسخ

    SXXZ گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۰۶

    دوست عزیز اگه واقعا با سونی مشکلی داره میتونی بری یکی از همون گوشی های جدید رو که مخوای بخری
    انقد هم ازین کامنت هات تایپ نکن حداقل اینجا نه،برو تو زومیت شاید چندتا دوس پیدا کردی

    Ali ti گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۴۱

    بهمن؟اندازه این۳ماهی ک اینجا ب سونی بدوبیراه گفتی واست تایپ کردم ولی نخواستم اولین نفری باشی ک توی سایت باهاش بد صحبت و خدایی نکرده توهین کنم!قبلا هم بهت گفتم:وقتی از گوشیت راضی نیستی ردش کن یا بده برات بفروشن و خودتو اینقدر اذیت نکن.من۳۷سالمه و ب نوعی با سونی بزرگ شدم و هنوز هم از قدیم لوازم سونی توی اتاقم هست.اینکه تو سونی رو نمیشناسی و ۴تا برند جدید چندسال اومدن توی بازار و احتمالا دست اطرافیان دیدی،دلیل نمیشه بخوای هرکامنتی ک میزاری تند و دور از ادب باشه.خیلی ها همیشه ب سونی در همه حال انتقادمیکنن ولی اینکه تو اینطوری حرف میزنی درست نیست!وقتی توی هیچ زمینه ای اطلاعات و تجربه برای انتقاد نداری نهایتأ میتونی مثل من خواننده مطالب باشی نه اینکه هرچی خبرمیاد ک شرایط برات مهیا باشه بیای ۴حرف بار سونی کنی و بری تا موقعیت بعدی!بهمن جان شرافتأ و صادقانه بگو:کسی بهت سونی داده یا خودت بی دلیل و چشم بسته خریدیxz رو؟ضمنا خودم هم ب xz انتقاددارم و میدونم نقطه ضعف هاشو.
    موفق باشی

    پاسخ

    Bahmanamraei3 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۲

    حق نداری دوست عزیز توهین کنی! نمیتونی تحمل انتقاد نداری وای نیسا اینجا.
    خندم میاد واقعا بعضی از دوستان رو که اینطوری از یه برند طرفداری میکنن درحالی که سونی و سایر برندا ایرانی جماعت رو آدم حساب نمیکنه!! واقعا که. کیفیت سونی قابل قبوله و همه قبول دارن ولی بپذیریم تو موبایل خیر. چون برا گول زدن کاربرای قسم خوردش و فروش بیشتر خودش حداقل امکانات رو نسبت به گوشیای هم ردش قرار میده. گوشیمو هم خودم خریدم خواستم یه برند متفاوت رو تجربه کنم نسبت به برند قبلیم که متأسفانه تجربه بدی بود. ضمنا زورم هم میاد گوشی رو که فقط ۵ ماهه خریدمش دوتومن حتی با کلی لوازم جانبی الان کسی اولا واسه خریدش نزدیکش نمیکنه چون اسمش فقط اسمش سونیه( موبایلاش رو میگم) و ثانیا اگه بخوان ببرنش به زور ۸۰۰ تومن ببرنش. چرا اینقد ضرر واقعا تو گوشیای سونی. چرا گوشی s7 سامسونگ با وجود اینکه همزمان با این گوشی وارد شد هنوز کاهش قیمت محسوسی نداره؟! منطقی فک کنین به این حرفم. این از توهین و عدم احترام سونی به کابرای دلسوخته ایرانی(و سایر کاربرا) جماعتشه!!
    حرف واسه گفتن زیاده کاربرای متعصبش هم این حرفامو قبول دارن ولی به روی خودشون نمیارن. سونی موبایل یا باید به کاربراش احترام بزاره یا حقشه حداقل واسه کمتر ضرر زدن به طرفداراش از صحنه رقابت حذف شه.

    پاسخ

    amirreza-z5 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۲

    داداش چرا حرف بی ربط میزنی؟
    گوشیت رو بده به من ۱٫۳۰۰ برات میفروشم
    من خودم z5 رو تابستون پارسال ۱٫۳۰۰ خریدم و ۶ماه بعدش ۱٫۱۰۰ فروختم
    شما گوشیت رو یک هفته پشت سر هم توی دیوار آگهی کن، مطمئن باش به قیمت خوبی فروش میره.
    شما اگه آبان پارسال Xz رو میخریدی، ۱۸۵۰ برات تموم میشد
    الان هم قیمتش ۱۶۵۰ هست.
    به نظرت ۲۰۰ تومن افت قیمت در یکسال خیلی زیاده؟؟
    کسی هم مجبورتون نکرده سونی بخرید.

    Mortazavi گفته:
    ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۸

    داداش چرا چرند میگی
    خسته نشدی از این چرت و پرت گفتنات
    اگه گوشیت درحد باشه ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ پولشه حالا شما بلد نیستی بفروشی چنتا دلال خواستن سرکیست کنن.
    در ثانی الان Xz1 بهترین اسپیکر رو داره جزو بهترین صفحه نمایش و دوربین های ۲۰۱۷ هست طراحی شیک و باریک داره از نظر سرعت حافظه داخلی و رم و درگاه ارتباطی و بلوتوث و وای فای… بالا ترین و بروز ترین امکانات بازار رو داره و در کل کامل ترین گوشی دنیاست چون بقیه یا مثل U11 صفحه نمایششون در حد رقبا نیست یا مثل نوت۸ قطر زیاد و اندازه دراز دارند یا مثل اس۸ اسپیکر شون مونو هست و…
    ولی خداییش Xz1 کامل کامل هست فقط یکم حاشیه بالا و پایینش زیاد.

    Ali ti گفته:
    ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۵۰

    اره سونی هم مثل بقیه عیب و ایراد داره.ب من میگی طاقت انتقاد ندارم نیام اینجا.خب شما ک اینقدر روشن فکر چراخودتو از دست گوشیت خلاص نمیکنی حتی با ضرر!دست۲ میفروشی دسته ۲ هم میخری نهایتش.قبلا هم توی فضای مجازی گفتم:بد صحبت کردن بزرگی نمیاره،فقط انگشت نما میشه ادم!ضمن اینکه خیلی ها بادلیل و محترمانه اعتراض میکنن و دلیل هم دارن.صبح تا شب بزن توی سرگوشیت و هرچی دلت میخاد بهش بگو ولی توی سایت تخصصی سونی زشت و کودکانه بنظرمیاد ک بدونِ دلیل فنی فقط بگیم سونی داغونه و…!بازم میگم:انتقاد توی همچین سایتی باید با مدرک و فنی بیان بشه وگرنه خودمم گفتم ب xz کلی انتقاد دارم ولی وقتی علم و سررشته توی بحث در اون مورد رو ندارم نمیام بخاطر آزادی بیان هرچی دلم خواست بگم!از روز اول ک اومدی کامنت ها و انتقادها و توهین هاتو خوندم.فقط میای میگی خودم گوشیمxz و ۲تا حرف بار سونی میکنی میری تا دفعه بعد!لطفا ب خودت و بقیه دوستان احترام بذار و در طرز گفتارت تجدیدنظر کن.اینطوری دوستانه و منطقی تر نظراتت خونده میشه

  9. کاملا برتری داره XZ1
    ۱ – بدنه محکم تر و یکپارچه زیبا فلزی Xz1
    ۲- عمق رنگ مشکی و رنگ بهتر
    ۳- اسپیکر های بسیار قوی تر

    تنها مزیت Xzp صفحه ۴k هست که تو ایران اصلا کاربرد نداره

    پاسخ

    سینا خلیلی گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۰

    درسته صفحه ۴k در ایران رایج نیست ولی
    هر چقدر کیفیت صفه نمایش بیشتر باشه چشم انسان کمتر آسیب می بینه

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۱۵

    هیچ وق تا یه چیزی رو مقایسش نکردین از نزدیک حرفی زنید

    پاسخ

  10. من با اینکه پریمیوم دارم اما انتخابم xz1 هست و فقط به یک دلیل اونم بدنه کاملا فلزی. مخصوصاً فریم کنار. توی پریمیوم فریم دو طرف به شدت خش پذیر هستن. من تا یک هفته پیش از گارد ژله ای استفاده میکردم ی روز گارد و برداشتم و در کمال تعجب دیدم قسمت بالای فریم (قسمت نزدیک به صفحه) دو طرف کلی خط و خش ریز برداشته و تو نور معلومه. کلی باهاش ور رفتم الکل و خمیر دندان و پولیش حتی اما نرفت.. به خاطر فریم فلزی xz1 بهتره

    پاسخ

  11. هیچکدوم
    (میدونم الان همتون میاید جواب میدید ولی مهم نیست.)

    پاسخ

    Nano system گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۵۸

    منم هیچکدوم. از وقتی فهمیدم دوربین Xz بهتر از Xz premium هست، Xz رو ترجیح میدم.

    پاسخ

    حمید. گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۵

    چه چیزایی میشنوه آدم!
    نمره xz طبق بررسی های قبلی dxo بود، و پرمیوم با شرایط جدید بررسی شده.
    هرچند نمیدونم چرا انقد کم گرفته؛ من قبل اینکه پرمیوم بگیرم خیلی تحقیق کردم، تو بررسیای دوربین بین پرچمدارا واقعا تو یه سطح بودن و یکم تو شب-تازه اونم تو عکاسی با دست- ضعیفتر از بقیه بود. تو همین مسابقه اخیر دیجیکالا، که ۶تا گوشی رو مقایسه کرده بود واقعا عکسای پرمیوم جزو بهترین ها بود، و تو شب هم بدترین گوشی نبود
    تازه فیلمبرداری ۹۶۰ و عکاسی پیشبینی کننده به کنار

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۴

    حالت خوبه داداش؟ دوربین تو تست جدید dxomark بدون شک امتیازش پایین تره
    اگه طبق روال گذشته تست میکرد این دوربین رو یقینا بالاترین نمره رو تو پرچمدارای سونی میداشت که تا حالا معرفی شدن!
    نوع تستا که انجام میدن عوض شده

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۶

    دوربین xz تو تستای جدید بدون شک امتیازش بایین تر از پریمیوم هست*

    3mz گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۵۷

    جواب منم همینه هیچکدوم! چون از هم رده های خودش پایین تره چه فایده این رو امروز بخرم که سونی ۶ ماه بعد بیاد یه گوشی باز عین همین و فاقد نوآوری بده که دوباره اونو بگیرم؟! مگه عقلم کمه؟ من به شخصه منتظر mate 10 هستم.

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۹

    چه جک نگو لطفاً! شاید طراحی ظاهری نزدیک بهم باشن اما هر نسل که معرفی میشه تفاوتا مشهوده
    شیش ماه پیش یه گوشی تو کلاس متفاوتی از پرچمدرا عرضه شد
    ادامه دهنده راه z5 premium بودش
    اینم کلاس پرچمداره که باید با xz مقایسه شه که اصلا جای بحثی باقی نمیمونه!
    شما همین الانشم هواوی دستت هستش
    الکی نقش بازی نکن :-))

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۵۷

    تمام سایت ها از دوربین xz پرمیوم تعریف میکردن.اینقدر بررسی نکرد ک امتیازش مشخص نشه و بعد اومد ملاک امتیاز دهی جدیدرو، روی گوشیهای ۲دوربینِ گذاشت.اگه از روی عمد نبود اینکارشون،باید اول با روش قبلی ب تک دوربین ها امتیاز میداد تا قدرت و امتیاز واقعی دوربین مشخص بشه.علتش هم بنظرم
    یکی اینِکه نباید برندی مثل
    اچ تی سی اول باشه
    ۲چون سامسونگ۲دوربینه زده گوشیش رو…!
    صدسال دیگه هم گوشیهای دیگه برتری داشته باشن باز معیارشون رو سمت و سو میدن ب برندی ک براشون مهم و درآمدزاست.

    rockymavia گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۱۸

    دوست ندارم اینو بگم ولی موافقم باهات

    پاسخ

  12. بابا صب کنید نتایج دوربین Xz1 بیاد بعد.

    یا آندروید ۸ گوشی xzp بیاد بعد

    چون تو بروز رسانی های دوربین من یادم پیشرفت بود

    مثلا آندروید ۴.۴.۴ دوربینش پایین تر از ۵.۰.۲ بود

    پاسخ

  13. سلام
    دوستان Z5 پریمیوم من سوکت ۳٫۵ میلیمتریش مشکل پیدا کرده و صداش قطع و وصل میشه،به نظر شما نرم افزاریه یا سخت افزاری؟ (چون با برنامه ی SoundAbout مشکلش رفع میشه)

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۲۸

    سخت افزاریه دوست عزیز و مربوط به سری اول Z5 پریمیوم هست
    بنظرمن که اصلا سمت تعمیرش نرید و با همون sound about سر کنید

    پاسخ

    rockymavia گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۱۸

    مشکل سخت افزاری هستش، اکثر Z5P ها این مشکلو دارن
    تو انجمن میتونید جستجو کنید

    پاسخ

  14. سلام،
    من بدنه مات،،ابعاد کوچیک و فلزی بودن برام مهمه که هر ۳ ویژگی رو فقط XZ1 داره،
    انتخابمم XZ1 هستش…
    فقط باید اعتراف کنم که….XZ پریمیوم استحکام بیشتری داره…نمیدونم چرا کارشناس محترم XZ1 رو بادوام تر و مستحکم تر عنوان کردن!!!

    پاسخ

  15. مهمترین تفاوت این دو گوشی در جنس بدنه و صفحه نمایش هست
    مورد اول که مشخصه ولی در مورد صفحه نمایش نمیشه بطور مطلق گفت کدوم بهتره
    اگر رزولوشن بالاتر و VR براتون مهمه صد درصد XZ پریمیوم بیشتر راضی تون میکنه اما XZ1 روشنایی و عمق مشکی بهتری داره که در نتیجه کنتراست بالاتره
    همچنین شیشه اش بازتاب نور کمتری داره و زیر نور خورشید خییلی بهتر هست

    در کل سلیقه ایه و هر دو گوشی های عالی هستن

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۴

    داداش جفتشونم باهم جلوت مقایسه کردی؟

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۳۴

    نه عزیز بر طبق نتایج بررسی gsmarena میگم
    و البته بازتاب بیش از حد شیشه XZ پریمیوم رو از نزدیک ببینید متوجه میشید و بخاطر این هست که صفحه این گوشی جذاب تر بنظر بیاد اما در XZ1 این مورد مثل XZ شده و زیر نور خورشید عالی عمل میکنه و صفحه گوشی پر نور تر بنظر میاد

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۲

    طبق این ساینا عمق مشکی جی ۶ هک بهتر از ایکس بود در عمل گرد ایکسم نشد باید از نزدیک بررسی شن

    shs77 گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۳۱

    دوست عزیز در سایتی مثل gsmarena میزان نشت نور در رنگ مشکی رو نشون میده که هرچقدر کمتر باشه مشکی عمیق تره
    اما یک مورد دیگه اینه که شاید یک گوشی نشت نورش در نمایش مشکی خیلی ناچیز باشه ولی پنلش در حالت خاموش کمی خاکستری رنگ باشه! در اون صورت بنظر میاد عمق مشکی جالبی نداره که البته درست هم هست چون ما دوست داریم مشکی صفحه کاملا تیره باشه حالا فرقی نداره پنل خاکستری باشه یا نور نشت بکنه!

    همین amoled های سامسونگ هم با اینکه نشت نور ندارن اما مشکیشون عمیق بنظر نمیاد! چون پنل یک هاله خاکستری داره

    سونی هم در X و XZ علاوه بر نشت نور کمتر پنل شون هم کاملا مشکی شده و حتی در روز از amoled ها خیلی بهتر بنظر میان!
    اما در جایی که نور کمه amoled خیلی بهتره
    متاسفانه XZ پریمیوم مثل XZ پنلش مشکی خالص نیست و بخاطر همین عمق مشکیش ضعیفتر بنظر میاد

    Ali ti گفته:
    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۲

    سلام.خدایی من ک xzپرمیوم اقای مدیرو دیدم خیلی حال کردم!اینه توی خونمون اینطوری شفاف نبودمثل پشت گوشی!ضمن اینکه واقعا۱ دست و گوشه ها خیلی تمیز ب هم رسیده بودن.توی خوشکل بودن واقعا بااختلاف سر بود از xz!فقط بخاطر گوشی بعدی ک امیدوارم کم حاشیه باشه دارم تحمل میکنم ک xzپرمیومو نگرفتم تاحالا.البته بین xz1 و پرمیوم ک پرس و جو کردم شاید۲سه درصد xz1 برتری داشت نسبت ب پرمیوم،اونم بخاطر ظاهر و طراحیِ جدیدترو خوش دست بودن ب نسبت ابعاد.ضمنا بدونِ گاردوگلس،هیچ خطوخشی روی گوشی ندیدم هرچی دقت کردم!

    پاسخ

  16. در واقعیت هر دو فوق‌العاده هستند!
    تنها برتری هاشون نسبت به هم سلیقه ای هست بنظرم …
    ان شاءالله هرکس هر کدوم رو خریداری میکنه مبارکش باشه 🙂
    فقط خواهش میکنم دوستان عزیز اینجا وعده سر خرمن من جمله افزایش حجم صدا با آپدیت ۸٫۰ ندن …
    اگر قرار بود با نرم افزار، سخت افزار رو منتقل کرد تا الان دیگه گوشی جدید نداشتیم یدونه پرچمدار میدادن هر سال هم آپدیت نرم افزاری میدادن بهش!
    نمیدونم والا … شاید هم سونی تو آپدیت ۸٫۰ صفحه نمایش ۴K رو به XZ1 منتقل کنه :/

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۳

    دوست عزیز رزولوشن صفحه نمایش نرم افزاری نیست که با آپدیت به گوشی اضافه بشه ولی همین xz1از محتوای ۴k hdr پشتیبانی میکنه ولی در xzp جزئیات بیشتری دیده میشه تصویر ۴k لطیف تری دیده میشه من شخصاً xzp با xz معمولی رو با هم مقایسه کردم و قسمت صدا باید بگم صدای اسپیکر xzp قوی هست ولی متاسفانه یه مقداریش درون گوشی حبس شده بدلیل ضد آب بودن و میشه با آپدیت صدا رو تقویت کرد ولی به احتمال زیاد به اسپیکر لطمه وارد میکه و بعیده این کارو بکنه و جالبه بدونید من xa1 ultra رو با هر دو مقایسه کردم که صدای xa1 ultra خیلی بلندتر بود

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۵

    ببخشید اول متوجه منظور شما نشدم

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۶

    خواهش میکنم، تشکر بابت توجه شما 🙂

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۴

    سر خرمن نیس فایو پرمیوم تو هفت بلند شد صداش

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۵

    سونی سابقه بالابردن کیفیت وب بلندی صدا با آپدیت قبلا داشته و گوشیهایی که اینکارو کرده باهاشون یکی arcبود، یکی z2بود، z3و z5و xبودن. قابل ملاحظه ترینشونم arcبود که بعد از آپدیت صداش بیش از ۶۰% بهتر شد

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۲

    اپدیت سونی تا جایی که ما چند ساله سونی دست میگیریم فقط صدای اسپیکر کم میکنه حتی بعد اپدیت ناهماهنگی اسپیکرا موج میزنه مخصوصا زد۴ و زد۵

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۱۹

    من با شما موافقم

    پاسخ

  17. لامصب دوربینش که برای من ملاک خرید گوشی هست ده نمره از آیفون ۸ پایینتر شده .آب یخی ریخته شده روم برای گوشی بعدی سر دو راهی بدی قرار گرفتم نمی‌دونم سونی اون همه تکنولوژی دوربین رو گذاشته پس برای چه موقع .بابا جان یه گوشی بزن با یه دوربین خفن تا همه رو پودر کنه دیگه .با سونی اریکسون ها بزرگ شدم و اصلادوست ندارم سراغ برندهای دیگه برم .همه محصولات سونی رو دوست دارم از تلویزیونهای سیاه و سفیدش وبعدش رنگی تا پلی استیشن و واکمن های نواری قدیم و جدید و تلویزیون های سه بعدی و دوربین‌های حرفه‌ای که واقعا از زمان الان جلوتر هست . یه گوشی با دوربین با کیفیت براش که کاری نداره.نمیدونم چرا استفاده نمیکنه . داداشم بزن همه رو جون به لب کردی دیگه .بزن قال قضیه رو بکن .

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۲

    سایت Dxomark با روش های جدید امتیاز ۸۳ رو داده و با امتیاز گوشی های قبلی فرق میکنه باید صبر کنیم که به بقیه چه امتیازی میده و احتمالا امتیاز های قبلی رو حذف کنه وگرنه با z3 plus هم رده میشه که کیفیت این کجا و اون کجا

    پاسخ

  18. به نظرم xz1بهتر باشه ، من قبلا میگفتم xzpبهتره به خاطر باتری بزرگتر اما وقتی نتایج تست باتری اومد مشخص شد که xz1بهتره ، پس به نظرم xz1هم جدید تره هم بدنش فلزیه هم اندرویدش۸هستش ، اما در عوض صفحه نمایش xzpبهتره

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۳۷

    باتری اره چون تراکم پیکسلی کمتر و صفحه کوچکتر داره و البته این بدان معنا نیست که باطری پرمیوم بده نه اونم خیلی خوبه

    پاسخ

    bopalmo گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۴۹

    از نظر باتری xzp حرف نداره
    من خودم xzp دارم
    رااااحت یک روز رو دووم میاره با استفاده‌ی عادی و روشن بودن دیتای گوشی یا وای فایش
    اگه میگین xz1 باتریش بهتر از xzp هست پس دیگه xz1 چی میتونه باشه!

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۵

    صبر کنید xzp به اندروید ۸ آپدیت بشه شاید عمل کرد باطری بهتر شد

  19. اکثر چیزایی که گفته شد مثل نبود ۳d برای پرمیوم تو هشت میاد و احتمال با ارتقا به هشت دوربین و بلندی صدا مثل xz1 بشه در کل سلیقس یکی صفحه بزرگ دوس داره یکی کوچکتر ازون ولی در کل dxo همرو من جمله خود منو ناراحت کرد

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۳۷

    دوست عزیز با ارتقای نسخه نرم افزاری صدای اسپیکر گوشی افزایش پیدا نمیکنه . احتمالش ۱درصد هس که اونم مثلا سونی از قبلا عدد صدا (که از۱تا۹هستش ) رو خودش کم گذاشته باشه و الان افزایشش بده ، احتمالش خیلی کمه

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۰۰

    دوست عزیز با اپدیت به ۷ صدای فایو پرمیوم زیادتر شد

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۱۰

    دقیقا واقعا نتیجه DXO آدم رو نسبت به خرید این گوشی ها دلسرد میکنه
    آیفون ۸ و ۸ پلاس هم بالاترین امتیاز ها رو در DXO بدست آوردن

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۴

    نمیدونم چجور میشه که اپل ایفونارو معرفی کرد یهو پروتکل عوض شد یهو اپل از اخر اومد اول دوربین پرمیوم چندماه طول کشید بررسیش کنه ولی ایفون زود بررسی شد
    نمیخام بگم dxo نامعتبره چون خود من بهش باور داشتم ولی واقعا تعجب اوره

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۳۹

    واقعا در مقایسه و بررسی دوربین های حرفه‌ای واقعا عالی و بیطرف عمل کرده ولی از تغییرات جدید در بخش دوربین موبایل واقعا تعجب کردم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here