نگاهی به قیمت گوشی های پرچمدار در بازار ایران: اکسپریا XZ2 یکی از ارزان ترین ها!

40
۱۲,۸۸۲


اگر حدود یک ماه قبل، با ورود اکسپریا XZ2 به بازار ایران، از قیمت 5 میلیونی آن شوکه شدید، دیگر جای تعجب نیست. چرا که پرچمدار جدید سونی نه تنها در سطح خود یک اسمارت فون گران نیست، بلکه به جرأت یکی از ارزان ترین گوشی های هوشمند در رده پرچمداران در بازار ایران به حساب می آید.

اگر به خاطر داشته باشید، حدود دو هفته قبل در مقاله ای مفصل، به تحلیل قیمت گوشی های جدید سونی به خصوص اکسپریا XZ2 پرداختیم. تا چند هفته قبل اکسپریا XZ2 در بین گوشی های هم رده خود قیمت بیشتری نسبت به سایرین داشت اما ما در آن مقاله تاکید کردیم که دلیل قیمت بیشتر اکسپریا XZ2 چه بوده و هشدار دادیم که به زودی قیمت دیگر گوشی های هوشمند نیز افزایش خواهد داشت.

دلیل قیمت بیشتر اکسپریا XZ2 نسبت به دیگر گوشی های هم رده این بود که بعد از افزایش قیمت ارز در اوایل سال جاری، وعده توزیع دلار 4200 تومانی به واردکنندگان داده شد که در آن مقطع بسیاری از واردکنندگان گوشی های خود را با دلار 4200 تومانی وارد کردند. اما بعد از چند هفته، گوشی های موبایل از سبد محصولات مجاز برای دریافت دلار 4200 تومانی خارج شد که نتیجه آن بالا رفتن قیمت گوشی های هوشمند شد. حذف سهمیه دریافت دلار 4200 تومانی برای برندهای مختلف به تدریج انجام شد که در نتیجه، بعضی از گوشی ها زودتر با دلار آزاد وارد شدند و برخی دیگر از گوشی ها تا چند هفته همچنان با دلار 4200 تومانی به کشور ورود پیدا میکردند. به همین خاطر گوشی هایی نظیر اکسپریا XZ2 و یا نوکیا 8 سیروکو با قیمت های نسبتاً بیشتر در مقایسه با بعضی از گوشی های رقیب در ایران عرضه شدند که حالا با حذف کامل دلار دولتی به گوشی های هوشمند، قیمت تمام گوشی های هوشمند به سطح واقعی خود رسید.

با حذف کامل دلار 4200 تومانی برای واردات گوشی های هوشمند، در هفته گذشته شاهد افزایش عجیب قیمت بعضی از گوشی های هوشمند در بازار ایران بودیم. نمونه آن افزایش قیمت گوشی های سامسونگ و اپل بود که هم اکنون گلکسی +S9 را به قیمت 6.5 میلیون تومان و آیفون X را تا مرز 10 میلیون تومان رسانده است. حالا اگر بخواهیم قیمت گوشی های پرچمدار در بازار را با هم مقایسه کنیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که اکسپریا XZ2 حتی با قیمت 5 میلیون تومانی خود، یکی از ارزان ترین گوشی های این رده در بازار ایران به حساب می آید.

اکسپریا XZ2 هم اکنون در حالی با قیمت حدود 5 میلیون تومان در ایران موجود است که گلکسی S9 نسخه 64 گیگابایتی قیمتی در حدود 5.5 تا 6.0 میلیون تومان دارد. حتی گوشی V30 ال جی که مربوط به سال گذشته است قیمتی نزدیک به 4.5 تا 5.0 میلیون تومان دارد و گوگل پیکسل XL 2 نیز با قیمت حدود 6.0 میلیون تومان در ایران موجود است. هر چند که با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشورمان، پرداخت 5 میلیون تومان برای یک گوشی هوشمند بسیار زیاد است، اما پرچمدار سونی با گذشت چند هفته به نظر نه تنها گرانتر از رقبای خود نبوده، بلکه قیمت مناسب تری هم نسبت به آنها دارد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

40 دیدگاه ها

  1. سلام
    گوشی نخرید من شنبه از صبح بازار موبایل بودم، دیدم و شنیدم که بعضی فروشنده های موبایل مخصوصاً اونایی که سونی داشتن از خودشان قیمت تعیین می کردند و می خندیدند به مردم.
    حالا که این کارو کردند و مردم نخریدن و فروششان پایین آمد گیر کردند، امروز دست به تظاهرات زدند.

    پاسخ

  2. لطفا پوشش بدید که مسیج سونی آپدیت شده و قابلیت مسیج وب راه انداخته که آدرس رو در وب میزنید بارکد میاد دوربین گوشی فعال میشه و بارکد رو که بگیره روی صفحه وب میشه مسیج فرستاد البته اینترنت گوشی باید فعال باشه ی ویبره میده گوشی و بعد دقیقا صفحه مسیج گوشی رو روی وب میبینید.اینطوری راحت میشه پرینت گرفت و pdf کرد اگر به درد بخوره با مثلا متنی در وب کپی کنید یک ضرب پیست کنید و ارسال….

    پاسخ

  3. پسر دیگه نمیشه تو ایران زندگی کرد…
    موندم چطور میخوام زندگی و زن و بچه راه ببرم دو روز دیگه.
    ولش مهم نیست. حال داداشیای فلسطینیمون خوش باشه
    مرگ بر آمریکا

    پاسخ

    Mmostafa710 گفته:
    ۰۳ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۵:۲۹

    واقعا ملت باحالی داریم؛ میرن به یکی مثل خودشون رای میدن بعد کل مشکلات کشور میوفته گردن یکی دیگه، چه ربطی به کمک های ایران داره اخه؟؟ اصلا میدونی بودجه کمک های خارجی ایران از عربستان و اردن و ترکیه خیلی کمتره؟ میدونی آمریکا چارصد برابر ایران بودجه کمک خارجی داره؟ اصلا میدونی بودحه کمک های خارجی ایران چقدره؟ وقتب خبر نداری لطفا نظر نده تو ردیف بودجه ایی که دولت به مجلس میفرسته، از بخش بودجه نظامی ۱ میلیارد دلتر میره برا کمک اونم اگه نره نمیاد تو اقتصاد، صرف یه امور نظامی دیگه میشه فقط در کم بودن این بودحه بهت بگم ترامپ شخصا اعتراف کرده هفت هزار میلیارد دلار (بله دقیقا همین پوله منبع همه اینها رو بیا تل با لینک خبرگذاری های خارجی گنده دنیا بهت بدم mmostafa710) _عربستان پونصد میلیارد دلار سلاح و موشک های دوربرد خریده، با این حال مردم ما فکر میکنن همه مشکلات کشور برا کمک های نظامی خارجی هست، نه عزیزم اولا همه دنیا و خیلی بیشتر از ما پول خرج میکنن تو بحثای نظامی( ترامپ اخیرا فذمان تشکیل ارتش فضایی آمریکا داده تو شرایطی که آمریکا ۴۱ میلیون بی خانمان داره) اونوقت ملت ما بدون اینکه چیزی بفهمن فقط تکرار میکنن

    پاسخ

  4. مگه گوشی رو با درهم خرید و وارد نمیکنن چرا بالا رفتن دلار تاثیر میذاره ؟

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۱۳

    سلام. چه فرقی میکنه؟ ارز، ارزه دیگه.نرخ جهانی هر دلار میشه ۳٫۶۷ درهم – یعنی هر دلار معادل ۳٫۶۷ درهم میشه و هر درهم معادل ۰٫۲۷ دلار و این یک نرخ ثابته که توسط بانک جهانی تعریف میشه.

    پاسخ

  5. دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردات قطعات کامپیوتر، موبایل، لپ تاپ و تبلت تعلق گرفت

    پاسخ

    technolife.ir گفته:
    ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۴:۱۸

    متاسفانه اینم یک خبر ناقصه. ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به گوشی های حداکثر ۳۰۰ دلاری تخصیص داده میشه. که قاعدتا اکثر گوشی ها بیشتر از ۳۰۰ دلار هستند. متن کاملش در لینک https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/04/01/1755435 موجوده. گوشی ۳۰۰ دلاری تا در گروه دوم قرار میگیرن و گوشی های گرانتر از ۳۰۰ دلار، در گروه سوم.
    نمی دونم چرا انقدر اصرار دارید که مشکل از فروشنده‌هاست. فروشنده‌ها دوست دارن که فروششون بیشتر باشه نه اینکه گوشی بشه هم قیمت پراید و کسی نتونه بخره.

    لطفا هم اخبار رو دقیق پیگیری کنید که باعث سوتفاهم نشه و هم به این فکر کنید که یک فروشنده دوست داره که فروش محصولاتش بیشتر بشه و مردم بتونن بخرن.

    پاسخ

  6. آقا چه خبره ینی کلا سونی تو ایران نمونده ؟ من کل بازار موبایلو گشتم و حتی به چند تا فامیل موبایل فروش زنگ زدم اما همه میگن چم شده یه یچیز دیگه هرکی به حرفی میزنه
    قضیه چیه ینی من الان نمیتونم یه xz p گیر بیارم؟

    پاسخ

    Milad leopard گفته:
    ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۸:۴۴

    خوب چرا از تکنو لایف نمیخری؟الان موجودی هم داره.برو با خیال راحت بخر

    پاسخ

  7. دوستان عزیز طبق خبرهای رسیده دولت دلار ۴۲۰۰ رو به واردات موبایل داد و اگر بزارن باید با افت ۴۰ درصدی قیمتها مواجه بشیم .بیاید نخریم هیچی نخریم .

    پاسخ

  8. هرکس قصد خرید XZ2 داره هر چه سریع تر اقدام کنه ، چون موجودی از قبل بوده ….
    بهتون قول میدم XZ2 قیمت ۶ میلیون هم رد میکنه ، قیمت حواله درهم بالا رفته ….
    بنظرم با این شرایط XZ پرمیوم به مرز ۴٫۵ میلیون میرسه 😐

    پاسخ

    Mmostafa710 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۳:۲۷

    همه مثل شما فکر کردن مه مملکت به این روز افتاده از استراتژی “بخریم تا گرانتر نشده” دست بردارید و تنها راه حل “نخریم تا ارزان بشه” دوستان فکر نکنید این وضعیت حبابه و چند ماهه دیگ قیمت گوشی ارزون میشه، نه! فکر کتید کلا تا آخر عمرتون همینه وضعیت

    پاسخ

    کل حسین گفته:
    ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۱:۴۲

    بابا ول گن ترا به جدت تو دیگه آتیش نریز

    پاسخ

  9. فقط نخریدن دوای همشونه. دزدی دیگه عادت اینا شده. دلیل نمیشه چون اونا گرونن xz2 خوبه. اون موقع که اونا ارزون بودن xz2 یه تومن گرون تر بود. الان تکنولایف میبینه از غافله عقب افتاده میکنه ۷ تومن. مملکت که نیست جنگله. قشنگ به قهقراست کشور. لعنت به تک تک باعث و بانیش

    پاسخ

  10. همین دوستانی که میگن اخبار کذب و اس ۹ چهار تومن همونایی هستن که دنیا رو آب ببره اسنارو خواب میبره انگار تو غار زندگی میکنن و دسترسی به هیچی ندارن همونایی که باعث بدبختی و خواب خوش خرگوشی ملتن. اصرارم میکنن که نه اینجا بهشته شما دارین تبلیغ جهنم میکنی برادر من برو قیمت بگیر تو غار که زندگی نمیکنی الان یک سرچ کن ببین قیمتا سر بفلک کشیده اس ۹ شده ۶ ونیم ال جی وی ۳۰ پلاس ۵ ونیم همین شماهایید که هرچی بسرتون میاد تو خوابید فکر میکنید مملکت گل و بلبله.. دیگه یکم تحقیق کن بعد بیا ارائه فضل کن

    پاسخ

  11. دقیقا همونطور شد که پیشبینی میشد
    متاسفانه قیمت ها خیلی مسخره شده باید پول یک گوشی برند مثل لامبورگینی رو بدیم اپل بخریم دیگه!

    پ.ن: بررسی XZ2 بزودی در اکسپریان

    پاسخ

  12. دوستان سامسونگ با اگزینوس به ایران میاد نه کوالکام و سنسور دوربین سامی هنگ و ایفون که هیچ ندارن با توجه به سایز سنسور مسخره و ایزوی خنده دار. نسبت به. Xz2 . چه برسه به پرچمدار اصلی سونی یعنی. Xz2 premium و چون سنسور کمکی سیاه و سفید ندارن کلا حرفی برای گفتن ندارن میمونه هواوی در فیلمبرداری نور کم با توجه به قفل بودن روی ایزوی ۳۲۰۰ و استفاده نکردن در حالت فیلمبرداری از هردو سنسور از سونی که از ایزوی. ۱۲۸۰۰و ترکیب دو دوربین. هواوی از سونی کم میاره اما در عکاسی عده ای میگن باتوجه به ایزوی بالاتر و،سنسور بزرگ تر‌.، هواوی نور بیشتر جذب میکنه نسبت به سونی باید علمی جواب بدم سنسور رنگی هواوی درسته سایزش بزرگ تر هست نسبت به سونی اما با توجه به مگاپیکسل بالای اون ۴۰ و سایز سنسور تقسیم بر مگاپیکسل بکنیم اندازه پیکسل ها خیلی کوچک هست و در کل از سونی کوچک تر در نتیجه سونی حالا در این جا بهتره اما این کل ماجرا نیست سنسور سیاه و سفید سونی۱/۲/۳هست اونم با مگاپیکسل ۱۲ در عین حال سنسور سیاه و سفید مال هواوی سایز سنسورش تقریباً نصف سونی و مگاپیکسل ۲۰ یعنی سونی چهار برابر نور و جزئیات بیشتری نسبت به هواوی P20pr0. جذب می کند اما ایزوی دو برابری هواوی که در حالت ۱۰۲۴۰۰ با اون همه نویز و از بین رفتن جزئیات. مقدار جذب نور نصف سونی هست یعنی سونی ۲x هواوی نور جذب می کند

    پاسخ

  13. همچین میگیم ۵تومن انگار داریم در مورد پول خرد صحبت میکنیم. مردم بدبخت کردن. قبلا دوماه حقوق کارگر میشد یه گوشی بخری الان با ۵ماه حقوق یه کارگر باید گوشی بخری. این درحالیه که یه کارگر در خرج از کشور با ۵ماه حقوقش مدرن ترین ماشینهارو میتونه بخره. تازه نفت و گاز و معدن و هیچی ندارن. تا کی باید بدبختی تحمل کنیم؟ تا کی باید سفره مون کوچکتر بشه؟

    پاسخ

    Roozbeh-XPERIA گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۰:۰۹

    جالبه تو همین مملکت ما خیلیا با همین قیمتا دارن میخرن فقط کافیه بری تو نظرات دیجی کالا ببینی مردم چه به به چه چهی میکنن ازخرید آیفون ۱۰ ده میلیونی و الان دغدغشون قیمتش نیست امکاناتشه اینا همونایی هستن که بابت پولشون زحمتی نمیکشن اینا همونایین که زندگی یک کارمند ساده و کارگرو حتی یک ثانیه درک نمیکنن نمیدونن کارگری که با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس تو یک کارخونه شده مهندس کارگر با حقوق ماهی ۲ تومن بااضافه کار کنار کوره های ۶۰۰ درجه چه زحمتی میکشه بزور خرج زندگیشو درمیاره چطوری میتونه دیگه یک گوشی(دقت کنید درمورد ماشین اخرین مدل صحبت نمیکنم) هم نمیتونه دیگه تو خواب ببینه. که بیاد حقوق ۴ ماه کارشو بده یک گوشی پولی که نه تنها بازحمت بلکه با هزینه گذشتن عمرش داره بدست میاره بگذرد کلی جوون تحصبلکرده بیکار که دیگه…. خدای من خیلیا تو این مملکت ۱۰ تومن براشون پول خورده خیلی از همین مشتریهای دیجی

    پاسخ

  14. یعنی قشنگ چرتو پرت نوشتینا
    خوبه کلا اعتمادی به حرفاتون ندارم از یه جایی
    به زور نمیشه پرچمدار چرت سونی رو خرید که
    اخه کی گفته s9 ۶ تومهه؟
    بعد این گوشی های با نمایندگی رو با گوگل پیکسل مقایسه میکنین؟
    بعد میگردین تو یوتیوب هر چی فیلم به نفع سونی هستو پیدا میکنین و نشر میدین
    اینطوری من که هیچوقت بهتون اعتماد نمیکنم
    یکم اعتمادی هم که داشتین با این مقاله چرت از دست دادین

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۴۰

    دوست عزیز پشت کوه که نیستید برید قیمت بگیرید اس ۹ پلاس ۶۷۰۰ شده

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۵۴

    کاری با هیچی ندارم ولی شماهم یه فیلم پیدا کن که توش xz2شکست خورده باشه

    پاسخ

    masoudxperiaz2 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۷:۰۴

    از بازار خبر نداری چرت و پرت نگو

    پاسخ

    دانیالxz گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۷:۱۱

    حتما اون ویدئو های که هنوز xz2 premium تو محل رونمایش بازدید کننده ها تو دست نگرفته بودن یارو تو یوتیوب تو خانه ش تو اتاق چراغ خاموش کرده بود و سامی هنگ نشان داد که نور بیشتر جذب میکند شما قبول دارید

    پاسخ

    hamedxx گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۷:۱۲

    تو داری چرت میگی، اصن ما میگیم s9 یه تومن باشه بنظر من همون ۱تومنم ارزش نداره! تو هم برو زیر اس ۹کامنت بذار اینجا نمیخاد از این حرفا بزنی

    پاسخ

  15. یا خدا خودت به ما رحم کن
    S9 تا چند هفته پیش با رم پد شارژر ۲۰ گیگ اینترنت چهار تومن اما الان تو دیجی کالا زده شش تومن
    قیمت آیفون ده دیگه نگوووووووو ده میلیون
    دمت گرم روحانی رای که بهت دادم حلال

    پاسخ

    masoudxperiaz2 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۷:۰۷

    روحانی لعنتی اونقد عملیات روانی رو مردم انجام داد که مردم نفهمیدن چرا بهش رای دادن

    پاسخ

  16. با این اخبار کذب کسی سمت این گوشی نمیره، بی ارزشترین گوشی پرچمدار. S9 چهارتومنه

    پاسخ

    mohammadmartin گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۳۶

    حرفای خنده دار میزنی من خودم دیروز نمایندگی سامسونگ موبایل رفتم تو احمد آباد مشهد
    اس ۹ پلاس ۶۴ گیگ بود شیش سیصد اس۹پلاس ۱۲۸ گیگ بود شیش میلیون هفصد برو یک آمار دقیق بگیر بعدش بیا اینجا بلغور کن یک چیزی رو ارزان ترین پرچمداران بازار ایران ایکس زد دو و وان پلاس شیش هست

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۴۱

    اخبار کذب نیست شما خواب تشریف داری،

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۷:۴۴

    بهترین پرچمدار موجود هست حالت خوش نیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here