نگاهی به نقاط ضعف اکسپریا Z

13
۲۱,۶۳۹

1
بدون شک یکی از اسمارت فون های پر سر و صدای سال ۲۰۱۳ تا به این لحظه اسمارت فون اکسپریا Z شرکت سونی است، اسمارت فونی که پرچمدار جدید این شرکت می باشد و توجهات بسیاری را به سمت خود جلب نموده است. وبسایت Gsmarena طبق معمول بررسی دقیقی برروی این اسمارت فون انجام داده است که در ادامه بخش هایی از این بررسی را ملاحظه می فرمایید. باید دید آیا این اسمارت فون می تواند رقیبی سرسخت برای سری گلکسی سامسونگ و آیفون اپل باشد. البته در ادامه فقط نکات بحث برانگیز و نقطه ضعف های این اسمارت فون آنهم بطور خلاصه عنوان می شود و این نکته را هم فراموش نکنید که اکسپریا Z نکات مثبت بسیاری دارد.

نقاط ضعف اصلی
صفحه نمایش با کنتراست پایین و زاویه دید کمتر از حد اسمارت فون های همسطح
باتری غیر قابل تعویض
دوربین ۱۳ مگاپیکسلی که به سختی حتی بهتر از دوربین های ۸ مگاپیکسلی رقیب می باشد
بلندگوهای ضعیف
کیفیت ساخت و طراحی
Gsmarena عقیده دارد با دیدن این دستگاه فورا می توان تشخیص داد که این محصول ساخت شرکت سونی است. قاب شیشه ای پشت و جلو دستگاه فوق العاده است و جلوه خاصی به این دستگاه می دهد. این دستگاه شیک به نظر می رسد ولی همین استفاده از شیشه می تواند نکته منفی هم داشته باشد و آن به جا ماندن اثر انگشت برروی بدنه می باشد که می تواند در مواقعی کاربران را اذیت کرده و از درخشندگی آن کم کند.
کیفیت ساخت دستگاه در مجموع خوب است و در هنگام در دست گرفتن احساس خوبی را به کاربر منتقل می کند. سونی ادعا دارد که بدنه آن بادوام است و به نظر می رسد که حرف سونی درست باشد.
صفحه نمایش
جی اس ام ارنا میگوید صفحه نمایش فول اچ دی و ۵ اینچی اکسپریا Z بهترین صفحه نمایشی است که تاکنون ژاپنی ها ساخته اند. البته این بدان معنی نیست که صفحه نمایش آن عالیست. زاویه دید آن فوق العاده نیست، اما در مقایسه با Xperia T قدمی به جلو به حساب می آید، ولی قدمی کوچک. در این بخش سونی قطعا کار بسیار زیادی برای رسیدن به مرز ایده آل دارد تا بتواند بطور جدی با رقبای سرشناس خود به رقابت بپردازد.
120
موضوع نگران کننده تر از زاویه دید در بخش صفحه نمایش، این موضوع است که این صفحه نمایش با توجه به اینکه برای یک پرچمدار است دارای کنتراست ضعیفی است و رنگها را واقعی نشان نمی دهد. نکته جالب دیگر این است که در تست های انجام شده، صفحه نمایش آن نه تنها توان نزدیک شدن به رقیبان را ندارد بلکه حتی از نمونه قبلی خود (پرچمدار قبلی) نیز عملکرد ضعیف تری دارد.
24-610x260
صدا
در بخش تست لود اسپیکر نیز این اسمارت فون نتایج خوبی ندارد و از لحاظ بلندی صدا آنطور که Gsmarena می گوید، نتایج ناامید کننده است، البته فقط در بخش لود اسپیکر (یعنی اسپیکر خوبی ندارد).
32
دوربین
در بخش دوربین Gsmarena اعلام می کند که دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این اسمارت فون در مجموع فاصله زیادی با رقبای ۸ مگاپیکسلی که سال گذشته عرضه شده اند ندارد. این وبسایت می گوید در بخش فیلمبرداری هم قطعا فیلم های ثبت شده توسط این اسمارت فون لقب بهترین را نمی گیرند و ما قبلا فیلم های ثبت شده بهتری از سایر اسمارت فون ها دیده ایم.
همانطور که اعلام شد این اسمارت فون نقاط قوت بسیاری دارد که با مراجعه به لینک منبع می توانید با آنها بیشتر آشنا شوید و همانطور که اعلام شد در این مطلب تنها به نقاط ضعف (بحث برانگیز) این اسمارت فون پرداخته شد.
این موضوع را هم در نظر داشته باشید که دستگاههای الکترونیکی معمولا مشکلات خاص خود را دارند، پس هیچوقت یک دستگاه را نمی توان بهترین دانست.

pcwar

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

13 دیدگاه ها

  1. ببینین داداشا اینا همه بازار گرم کردن گوشی های سامسونگ و اچ تی سی و از این برند های چاخانه.اولا دوربین واقا در حد ۱۳ مگاپیکسل هست.ثانیا زاویه دید هیچ مشکلی نداره گیرم داشته باشه طرف مریضه از کنار نگاه کنه?بهدشم مگه با گوشی کیف مخصوص یا ضد ضربه نمی خره طرف که اینجا بخاد زیادی حرف برنه که اثر انگشت بر میداره.سامسونگ از بی کیفیت ترین پلاستیک بدنه گوشی همراه واسه گوشیاش استفاده میکنه سونی به این زیبایی از شیشه حرارت دیده استفاده کرده.همه اینها حرف مفته جمع کنین بابا.

    پاسخ

  2. سلام دوستان من یه مشکلی دارم ک بعد ازین ک گوشیمو از اندروید 4.1.2 به اندروید 4.2 توسط اپدیت سنتر گوشی اپدیت کردم چنتا نقطه ی سیاه بر روی دوربینه گوشی افتاد(xperia z( اولا 5 تا بود الان ک به اندروید 4.3 اپ کردم شده 2 تا به نظرتون این مشکل نرم افزاریه یا سخت افزاری؟

    پاسخ

  3. سلام.والا راستشو بخواین من الان ایفون 5 دارم قبل از این من s3داشتم باور کنید اپل خیلی محدودیت داره.کسانی ک با اندروید کار کردن ب هیچ وج نمیتونن با اپل کار کنن.اپل فقط کلاس داره همین

    پاسخ

  4. شما که همش بدیارو گفتین(بایکم پیاز داغ) انجوریام شما میگید نیست مگه اس3 و نوت2 اس4 هم اثر انگشت جا نمیمونه شما طرفدار سامسونگین من خودم نوت دارم اما اکسپریا z عایه توپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ.

    پاسخ

    hadi گفته:
    ۰۵ فروردین ۱۳۹۲ - ساعت: ۲۳:۰۵

    نه ما طرفدار سامسونگ نیستیم. طرفدار سونی هستیم و تا الان هم خیلی از نقاط قوت اکسپریا Z رو گفتیم. اما هر گوشی ای نقاط ضعفی هم داره و ما سعی میکنیم بدون جانبداری ضعف رو بیان کنیم. ولی باز هم ما قبول داریم اکسپریا زد گوشی فوق العاده ایه

    پاسخ

  5. من فقط ۴ نکته رو میگم
    =
    باید منتظر نسخه نهایی بود.
    ——————————–
    جی اس ام هم مثل فون ارنا از سامسونگ اپل ال جی نوکیا اچ تی سی و … پول گرفته
    ——————————–
    کسی از بغل به صفحه نمایش نگاه نمی کنه
    ——————————-
    دوربین آیفون و گلکسی هم سونی می زنه پس چطور این از اونا برتر نیست! مگه میشه البته بازم میگم باید متظر نسخه نهایی بود

    پاسخ

  6. دروغه دوربین فیلم برداری hdr داره خودم هم ویدیو ای از کیفیت فیلم برداری دیدم که به راحتی note 2 رو شکست داد
    در مورد ایکسپریا t بگم خودم باهاش کار کردم و به هیچ عنوان به هیج عنوان زاویه دیدش مشکل نداشت چه برسه به ایکسپریاz

    پاسخ

    Amin گفته:
    ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ساعت: ۱۳:۵۷

    اين سايته كلا با سوني مشكل داره 😀 اره دروغي بيش نيست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here