نگاهی سریع به مهمترین تغییرات ایجاد شده در آخرین به روزرسانی اکسپریا Z2

35
۱۶,۳۸۹

xperia-z2-discover-what-premium-feels-like-video-overlay-1880x1058-3fca00ded1d3f6675e04228239d584fd
سونی موبایل، از صبح امروز در یک غافلگیری اساسی، به روزرسانی جدیدِ خود را برای اکسپریا Z2 منتشر کرد. به روزرسانی جدیدی که از آن صحبت میکنیم با شماره ساخت 23.5.A.1.291 به صورت گسترده برای نسخه D6503 اکسپریا Z2 عرضه شده است.

از آنجایی که شماره ساخت برنامه از عدد 0 به 1 ارتقا پیدا کرده، انتظارات از این آپدیت برای همراه داشتن تغییرات اساسی زیاد است. البته سونی در طرح بتا، تغییرات گسترده ای را در گذر زمان در سری Z2 و Z3 ایجاد کرده بود اما فقط کاربرانی که در این طرح حضور داشتند فرصت تجربه آن را داشتند.

سونی در نسخه های اخیر اندروید بتا که برای سری Z2 و Z3 عرضه کرده بود، معمولا تغییرات گسترده ای اعمال کرده بود که در آخرین آنها به گفته سونی 400 تغییر کوچک و بزرگ شامل رفع مشکلات و بهبودهای فنی و عملکردی ایجاد شده بود. پس این آپدیت نیز در مقایسه با نسخه قبل علاوه بر آنچه که در ظاهر مشاهده میکنیم مجموعه ای از تغییرات درونی را نیز با خود به همراه دارد که در عملکرد خود را نشان میدهد.

به هر حال در همین فرصت کوتاه که ما این آپدیت را دریافت کردیم نگاهی کوتاه به مهمترین تغییرات ایجاد شده در این آپدیت نسبت به نسخه قبل داشتیم که با هم در ادامه مرور میکنیم.

این آپدیت شماره ساخت دستگاه را از 23.5.A.0.575 به 23.5.A.1.291 ارتقا میدهد. علاوه بر ارتقای شماره ساخت، سونی کرنل و بیس باند دستگاه را نیز آپدیت کرده که قطعا در عملکرد کلی تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین سونی در این به روزرسانی از پچ امنیتی مربوط به 1 می استفاده کرده که هر چند جدیدترین پچ امنیتی موجود نیست اما نسبت به قبل این مورد نیز ارتقا داشته است.


و اما شاید مهمترین چیزی که کاربران اکسپریا Z2 را بی صبرانه در انتظار این آپدیت قرار داده بود، بازگشت قابلیت استامینا بود. سونی بالاخره در این آپدیت حالت استامینا و همچنین الترا استامینا را به اکسپریا Z2 بازگرداند تا این دستگاه نیز همانند سری Z5 و X و حتی M از این نعمت بهره مند شود. با این حال همانطور که قبلا هم در مورد استامینای سونی در مارشمالو صحبت کردیم این قابلیت مانند استامینا در لالی پاپ قابلیت شخصی سازی ندارد و بیشتر شبیه حالت Low battery است که در لالی پاپ نیز دیده بودیم. در عملکرد نیز با توجه به چیزی که در سری Z5 دیدیم، کاربران نباید انتظار استامینای لالی پاپ را از این استامینا داشته باشند!!!

و اما یک قابلیت مهم دیگر که در این نسخه برای اولین بار مشاهده میکنیم قابلیت Soft Charging است. این قابلیت که پیشتر در نسخه بتای اندروید مارشمالو اضافه شده بود باعث میشود که طول عمر باتری گوشی هایِ اکسپریا افزایش یابد و میزان شارژدهی گوشی هایِ اکسپریا نیز باز هم بهبود پیدا کند.

در خصوص قابلیت Soft Charge سونی میگوید این ویژگی قابلیت روشن و خاموش شدن دارد و وقتی روشن شود، باعث میشود تعداد سیکل هایِ شارژ گوشی بیشتر شود و باتری در هر بار شارژ کمتر مستهلک شود. اینطور که گفته میشود، این قابلیت از مسیر Settings -> About Phone -> Status -> Charging Optimization قابلیت تغییر حالت دارد. همچنین، گفته میشود که این ویژگی باعث پایین آمدن زمان شارژ شدن گوشی میشود، اما طول عمر باتری را افزایش میدهد.


قابلیت دیگری که میتوانیم در این نسخه به عنوان یک تغییر مهم به آن اشاره کنیم اضافه شدن امکان انتقال برنامه ها به صورت یکجا به حافظه خارجی است. در بخش انتقال اطلاعات به کارت حافظه پیش از این تنها امکان انتقال فایل های مدیا شامل تصاویر، ویدئوها و موزیک وجود داشت اما حالا انتقال برنامه ها نیز در این بخش صورت میگیرد. تصویر سمت راست مربوط به نسخه 291 و تصویر سمت چپ مربوط به نسخه 575 اکسپریا Z2 است.

در کنار تغییراتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، این به روزرسانی بسیاری از برنامه های اختصاصی اکسپریا را نیز به جدیدترین نسخه به روز کرده است. اما در مورد عملکرد دستگاه زود است که اظهار نظر کنیم، اما انتظار میرود این به روزرسانی با توجه به اینکه در ادامه روند اندروید بتای سونی است و کاربران نیز در آخرین نسخه های بتا بازخوردهای مثبتی از عملکرد کلی دستگاه ارائه کردند، این آپدیت نیز در عمل موفق ظاهر شود. اگر شما هم این آپدیت را دریافت کردید نظر خود را در خصوص آن با ما در میان بگذارید.
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

35 دیدگاه ها

  1. سلام اقا رضا
    داداش تو این اپدیت یه چیز هم اضافه شده همون مسئله امنیتی رو میگم
    بابا من هیچ برنامه ای رو نمیتونم استفاده کنم همش این مسئله امنیتی یه میاد راه حل چیه
    مثلا برنامه msgrd رو دانلود کردم میگه نمیدونم یه چیز های امنیتی درست باشه
    دمتون گرم بگید راه حل چیه
    یا علی

    پاسخ

  2. با سلام
    بعد از آپدیت جدید ۲۹۱ برای z2D6503 باتری بشدت داغون شده به محض رسیدن شارژ به ۴۰ درصد .خطای خالی و صفر شدن باتری اعلام و گوشی خاموش می شود و با روشن کردن مجدد گوشی میزان باتری صفر می شود.

    پاسخ

  3. آپدیت خوبی هست و پیشنهاد میشه نصبش.
    سرعت باز کزدن برنامه ها نسبت به ۵۷۵ بهتر شده.
    یه چیزی که اشاره نکردن این هست که قابلیت delete ایمیل های دریافتی از طریق همون نوتیفیکیشن اش اضافه شده (مثل اسکرینشات ها).

    پاسخ

  4. سلام این به روز رسانی برای Z2مدلD6502نمیاد؟؟؟لطفاجواب بدید من دریافت نکردم توی آپدیت سنترم..آخرین اندروید ۶۰٫۱مارشمالوهم نصب کردم

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۴:۰۰

    سلام
    برای این مدل هم میاد دوست عزیز…
    منم مثل شما همین مدل رو دارم!
    *این آپدیت “فعلاً” اصلا برای این مدل منتشر نشده که بخواد OTA بیاد.

    پاسخ

  5. هر کس نصب کرد چک کنه ببینه گزینه فعال و غیر فعال کردن نویز ساپرژن برگشته یا نه

    پاسخ

    Mohamad83 گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۲۱
    sasan64 گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۲۴

    حالا چی هست این ؟

    پاسخ

  6. قابلیت camera2 api که کلیه امکانات تنظیمات دستی مثل عکاسی raw و تنظیم سرعت شاتر رو در اختیار کاربر قرار میده هنوز سونی اضافه نکرده در حالی که گوشی های ال جی، سامسونگ، وان پلاس، نکسوس و….. از خیلی وقت قبل camera2 api رو پشتیبانی میکنن حتی جدیدا اپل این قابلیت ها رو به ios 10 اضافه کرده و با آیفون هم میشه عکس raw گرفت
    امیدوارم مدیران سایت این مشکل بزرگ رو به گوش سونی موبایل برسونن

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۶

    متاسفانه من هم به مسئولین سایت چند دفعه گفتم ولی اهمیتی ندادن! مگه به محصولات سونی و اکسپریا ها علاقه ندارید؟! اگر از سونی بخواید یک قابلیت اضافه بکنه چیز بدیه؟! اینکه باعث پیشرفت سونی بشید بده؟! نمیدونم دلیل مسئولین عزیز سایت چیه!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۵:۰۳

    اپل هیچی تو دوربینش نداره واقعیت ها را تحریف نکن ضمنا آن قابلیت های که شما دو سه نفر میگید یک ریال هم در آن گوشی های ارزش و اثر نداره چون دوربین آن گوشی ها به درد نمی خوره
    چشاتون رو باز کنید و ببینید رده های برترین دوربین های دنیا متعلق به سونی هست آنوقت شما دست از سر سونی بر نمیدارید که چند تا قابلیت چرت چرا تو دوربینش استفاده نکرده است
    اونایی که استفاده کرده اند در برابر کیفیت دوربین گوشی های سونی چه غلطی کردند!!!!
    همین شماها بودید آن زمان که سونی تنظیمات حرفه ای دستی دوربین داشت و داره هی میگفتید که دوربین باید فقط و فقط اتوماتیک باشه تنظیم دستی کی حوصله داره انجام بده ولی الان برند به درد نخور شما اومده چند تا قابلیت به درد نخور گذاشته رو دوربین گوشی های خودشان شما جرات پیدا کردید و اومدید برای سونی که بهترین دوربین های دنیا را داره دارید نسخه میپیچید که چکار بکنه
    جمع کنید این چرت و پرت ها را

    پاسخ

  7. با سلام
    امیدوارم که با این آپدیت مشکل OTG کلا برطرف بشه و گوشی براحتی فلش رو باز کنه و عملیات انتقال فایل به فلش مموری و برعکس براحتی امکانپذیر بشه، دوستانی که آپدیت کردند آیا مشکل این قابلیت برطرف شده؟

    پاسخ

    Saeid.Gh گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۵۰

    منم قبلا این مشکلو داشتم ! ولی ۵.۱.۱ نداشت ! کلا ۶.۰.۱ خیلی ایراد داشت تو زد ۲ . امیدوارم این آپدیت تمام مشکلات قبلی رو برطرف کرده باشه.

    پاسخ

  8. حجم آپدیت رو کسی خبر نداره؟

    پاسخ

    Nima.Z2 گفته:
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۳۵

    حجم این آپدیت ۶۵۲ مگابایته..البته من رام آمریکا رو دارم…واسه بقیه رام ها شاید کم و زیاد بشه…

    پاسخ

  9. لطفا این قسمت رو اصلاح کنید اقای معراجی:
    تصویر سمت راست مربوط به نسخه ۲۹۱ و تصویر سمت راست مربوط به نسخه ۵۷۵ اکسپریا Z2 است.

    پاسخ

    babak.mita گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۰

    مشکلی نداره کاملا درسته

    پاسخ

  10. آبدیت گردم باید ری استارت گنم گوشی رو باو این همه برنامه نصب گردم بازی سنگین رو گوشیم خداگنه یه دستی رو فایل منیجر سونی بکشه وسط فایل ها تبلیغات

    پاسخ

  11. خیلی خوبه ولی گوشی من نمیدونم براچی آپدیتاش نصب نمیشه

    پاسخ

    HyDrA گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۵۳

    حتما روته
    با فلش تولز فلش کنید

    پاسخ

    babak.mita گفته:
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۵

    دوست عزیز شما از قسمت فروم سایت روش فلش کردن با نرم افزار فلش تولز رو مطالعه کنید آپدیت OTA زمان میبره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here