نگاهی کوتاه به عملکرد 5 ساله کازو هیرای در سمت مدیریت سونی

8
۶,۲۵۵


سونی در اوایل دهه جاری میلادی اوضاع و احوال چندان خوبی نداشت. بحران اقتصادی در چند بخش از زیرمجموعه های سونی و ضرردهی های متوالی در آنها سبب شد تا مدیران سونی برای رهایی از این بحران دست به تغییر در سیستم مدیریتی خود بزنند.

در آوریل سال 2012 کازو هیرای به سمت مدیریت سونی منصوب شد و در این مدت توانست سونی را از بحران خارج کند. در تازه ترین گزارشات منتشر شده ارزش سهام سونی نسبت به ابتدای مدیریت کازو هیرای حدود دو برابر شده که به خوبی عملکرد مثبت مدیر فعلی سونی را در سمت خود نمایان میکند.

حدود 5 سال از مدیریت کازو هیرای در سونی میگذرد که امروز مدیران سونی با تحلیلگران و سرمایه گذاران نشستی در رابطه با آینده ی این کمپانی خواهند داشت. در این جا نگاهی خواهیم انداخت به عملکرد پنج ساله ی مدیریت Kazuo Hirai که از ماه آوریل سال 2012 مدیریت این کمپانی را برعهده گرفته است و توانسته است ارزش سهام این کمپانی را به دو برابر افزایش دهد.


بزرگترین دستاورد Kazuo Hirai، بازگشت سودآوری سونی در صنایع تولید لوازم الکتریکی مصرفی می باشد. او سعی کرد تا با گسترش فعالیت سونی از صنعت تولید تلویزیون تا اسمارت فون، سودآوری این کمپانی را افزایش دهد وو فعالیت آن را در صنایعی با سودآوری پایین نیز کاهش دهد. او همچنین، فعالیت سونی در زمینه ی تحقیقات و توسعه را افزایش داد تا این کمپانی بتواند محصولات بهتری را تولید کند.


در همین حال، صنعت فروش لپ تاپ های وایو و دیگر تصمیمات موثر این کمپانی، تعداد کارکنان آن را تا یک سال پیش از 162 هزار نفر به 125 هزار نفر کاهش داده است.

در میان فاکتورهای رشد این کمپانی، پلی استیشن 4 جایگاه ویژه ای دارد. پس از شکست از نینتندو در صنعت کنسول های بازی، Hirai برای پشت سر گذاشتن رقیب های خود و آغاز فصلی تازه برای صنعت کنسول های بازی این کمپانی، از PS4 و سرویس های مربط با آن رونمایی کرد.


یکی دیگر از مواردی که باعث افت ارزش کمپانی سونی در سال 2014 شد، هک شدن برخی سرویس های این کمپانی بود که باعث افت یک میلیارد دلاری ارزش این کمپانی شد.


بنابر اعلام Macquarie، سونی باید باید پیشرفت بیشتر، تلاش خود را در زمینه های سرویس های بازی ها، فیلم و موزیک بیشتر کند. این نشست روز سه شنبه، دوم خرداد ساعت 9.30 به وقت محلی برگزار خواهد شد و با سخنرانی مدیر عامل سونی، آغاز خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

8 دیدگاه ها

  1. من چنتا مقاله راجع به R&D خوندم و به نتایج جالبی رسیدم. با خودم می گفتم اگه من مدیرعامل سونی می بودم باید این کارارو می کردم… الان می بینم که کازو هیرای واقعا همون چیزایی که تو مقاله ها خوندم و با خودم سنجیدم رو به نحو احسن انجام داده و تونسته SONY عزیز رو از مرگ حتمی نجات بده.

    واقعا مدریرتش ستودنیست.
    از این جور آدما باید یکی دوتا تو مملکت ما هم بیان یکم شرایط بهتر شه D:

    پاسخ

  2. سونی موبایل اگه تبلیغات موثر تو ایران بکنه بخدا میترکونه.
    من با هرکی صحبت می کنم هیچی از گوشی های سونی نمیدونه امروز برادر همکارم می خواست گوشی HTC me بخره و دوربین براش مهم بود وقتی x منو دید و چنتا عکسایی که گرفتم نشونش دادم رفت x خرید.
    الان x با بدنه فلزی و سنسور اثر انگشت و دوربین ۲۳ و صفحه بسیار با کیفیت و قیمت ۱۱۰۰ حتی از گوشی های چینی هم اقتصادی تره و فقط تبلیغ میخاد.

    پاسخ

  3. من از این آقا خیلی خوشم میاد وقتی میبینمش روحم شاد میشه
    اما اقای نجیب زاهد باید تبلیغاتشو تو ایران که مردم از برند با اصالت(sony) استقبال میکنن زیاد تر کنه و خدمات پس از فروش خوبی داخل ایران بزنه مثلا داخل شیراز سونی نمایندگی نداره تا چند ماه بیش داخل پاساژ صوتی تصویری بود اما رفتنشون جاشونم شاسدونگی های پر کردند آگه این کارارو خوب انجام بده قطعا سونی هم جایگاه خودشو پس میگیره
    به امید موفقیت سونی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here