هر آنچه درباره سامسونگ گلکسی نوت 10 می دانیم

1
۲۴,۶۹۳

تنها 2 روز تا معرفی رسمی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 در مراسم Galaxy Unpacked فاصله داریم و تصمیم گرفته ایم تا در این 2 روز جمع بندی کلی داشته باشیم از آخرین اخبار، شایعات و اطلاعاتی که از این گوشی هوشمند لیک شده است.

شایعات می گویند که بر خلاف سال های گذشته، امسال شاهد حضور دو مدل از گوشی های گلکسی نوت 10 در دو اندازه مختلف خواهیم بود که به احتمال زیاد مدل بزرگتر گلکسی نوت 10 پرو یا گلکسی نوت 10 پلاس نامگذاری خواهد شد.

طراحی و صفحه نمایش

به نظر می رسد که شرکت سامسونگ در طراحی آخرین پرچمدار خودش دست به انجام تغییراتی زده و در اولین آنها بلاخره پس از چندین سال مقاومت در برابر حذف جک 3.5 میلی متری هدفون که دیگر تبدیل به Trend بازار شده بود، تصمیم گرفته است تا این پورت را از گوشی خودش حذف کند و این را می شد از تصاویری که اتحادیه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) از این گوشی منتشر کرده بود متوجه شد. همچنن در تصویری که از SamMobile لو رفته بود، شاهد یک دانگل تبدیل USB-C به پورت 3.5 میلی متری بودیم که این اطلاعات را تایید می کرد.

همچنین می توان انتظار داشت که حاشیه ها در این گوشی کمتر شده و حفره مخصوص دوربین سلفی در نمایشگری که سامسونگ آن را Infinity-O می نامد بر خلاف گوشی های گلکسی اس 10 در وسط و بالای صفحه نمایش قرار گرفته باشد. در تصویر زیر که از وب سایت WinFuture منتشر شده است به وضوح می توانید این تغییرات طراحی را مشاهده کنید.

افشاگر معروف Ice Universe با تصویر محافظ صفحه نمایشی که در توییتر به اشتراک گذاشت به ما نشان داد که در این گوشی حاشیه ها تا حد امکان کمتر شده اند. این محافظ صفحه نمایش همچنین به ما نشان داد که شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا از تکنولوژی جدید خودش به نام Sound-on-display (SOD) در این گوشی استفاده کند تا تمام صفحه نمایش را به اسپیکر تبدیل کرده و گوشی گلکسی نوت 10 را از شر اسپیکر های دست و پا گیر در پایین یا بالای صفحه نمایش خلاص کند.

شایعات همچنین می گویند که در این گوشی ممکن است برای دکمه های روشن و خاموش، تنظیم شدت صدا و دستیار صوتی بیکسبی از دکمه های بافتی، خازنی و حساس به فشار مانند گوشی اچ تی سی U12 پلاس استفاده شده باشد.

تاریخ عرضه، قیمت و نام ها

شرکت سامسونگ همانند سال های گذشته تصمیم به پیش فروش گوشی های گلکسی نوت گرفته و این بار مشتریان می توانند تا قبل از تاریخ 7 آگوست این کار را انجام دهند و تمامی سفارشات تا 23 آگوست به آنها تحویل داده خواهد شد. همچنین طرحی در نظر گرفته شده است تا خریداران با تحویل گوشی قدیمی خود و پرداخت 600 دلار دیگر بتوانند یک گوشی گلکسی نوت 10 دریافت کنند.

از قرار معلوم دو گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 در مراسم Galaxy Unpacked معرفی خواهند شد و این را می توان از تصویری که سامسونگ در توییتر خودش به اشتراک گذاشته متوجه شد که به قلم S Pen و دوربین سلفی این گوشی اشاره دارد.

اما نام های در نظر گرفته شده برای این دو مدل گوشی چه خواهند بود؟ مشخص است که مدل عادی این گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 نامگذاری خواهد شد اما بسیاری از افشاگران مانند ایوان بلس، استیو مک فلای و آیس یونیورس روی نام Note 10 Plus هم نظر هستند.

انتظار داریم که این گوشی در حدود 1000 دلار قیمت گذاری شود و باقی شایعات نیز مخالفتی را با این قیمت گذاری نداشته اند. بنا بر گزارشی که از وب سایت روسی Hi-tech منتشر شده است قیمت این گوشی برای نسخه پایه از 1100 دلار تا 1200 دلار شروع می شود اما مشخص نشده است که این قیمت گذاری برای کدام مدل از این گوشی می باشد و ما حدس می زنیم که نسخه عادی و کوچک تر نوت 10 به مراتب ارزان تر از مدل پیشرفته ش باشد.

مشخصات سخت افزاری

گلکسی نوت 10 قرار است تا از نظر سخت افزاری به شدت قدرتمند بوده و مناسب پخش محتوای تصویری طراحی شود. در آخرین افشاگری های ایوان بلس و استیو مک فلای به این نکته اشاره شده است که در این گوشی از آخرین چیپست پرچمدار شرکت کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس استفاده شده است.

غیر از پردازنده، انتظار می رود که این گوشی به حافظه رم 8 گیگابایتی در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود. همچنین در بحث باتری در مدل عادی این گوشی از باتری با ظرفیت 3600 میلی آمپر و در مدل پلاس یا پرو از باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر استفاده خواهد شد. هر دو گوشی با یک شارژر 45 واتی و با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع عرضه خواهند شد که قادر هستند تا گوشی دوستانتان را به صورت بی سیم و با قدرت 15 وات شارژ نمایند.

قلم S Pen

در بحث ظاهری به نظر نمی رسد که تغییری در این قلم صورت گرفته باشد اما در بحث قابلیت ها، ویژگی جدیدی به نام Air Gestures یا ژست های هوایی به آن اضافه شده است که کاربر می تواند به واسطه این قابلیت بدون لمس صفحه نمایش هم از این قلم استفاده کند. همچنین بر اساس یکی از پنتت های ثبت شده توسط شرکت سامسونگ به نظر می رسد که درون این قلم از یک دوربین با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال استفاده شده است!

دوربین

از گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 به بعد تمامی گوشی های پرچمدار سامسونگ به قابلیت دریچه دیافراگم متغیر مجهز شده اند اما افشاگر معروف Ice Universe می گوید که در این گوشی سامسونگ پا را فراتر گذاشته و این گوشی از سه دیافراگم متغیر در دوربین هایش استفاده خواهد کرد.

این کار برای عکاسی در شرایط نوری مناسب و نامناسب در نظر گرفته شده است و دریچه دیافراگم بین عدد F2.4 و F1.5 و F1.8 متغییر خواهد بود. هر دو مدل از این گوشی به سه لنز با مشخصات 12 مگاپیکسلی زاویه گسترده، لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی چند برابری مجهز شده اند. هر چند انتظار می رود که در نسخه پلاس یا پرو از سنسور تشخیص عمق نیز استفاده شده باشد.

آیا باید شاهد عرضه مدل 5G باشیم؟

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سورس کد های کرنل چیپست اگزینوس، سامسونگ به کدی با عنوان “davinci5g” — “Da Vinci” اشاره کرده است که ممکن است مربوط به مدل 5G از گوشی گلکسی نوت 10 باشد. همچنین یک فایل کشف شده از وب سایت Sammobile به مدل عددی “SM-N975F” اشاره دارد که عجیب و غریب است! چرا که گوشی های سری نوت باید در مدل عددی به 0 ختم شوند نه 5، شاید این عدد 5 به مدل مجهز شده به قابلیت 5G اشاره داشته باشد.

به هر حال باید تا روز چهارشنبه صبر کرد و دید که سامسونگ در این مراسم چه قابلیت هایی از این گوشی را رونمایی خواهد کرد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here