هواوی با تکنولوژی دوربین مایع فوکوس خودکار سونی را به چالش می کشد

6
۴۵,۰۴۵

بر کسی پوشیده نیست که سونی، این غول تکنولوژی ژاپنی همیشه در صنعت گوشی های هوشمند کارت های جدید و آس برای رو کردن در اختیار داشته و اکثر آنها در زمینه دوربین گوشی ها و یا بخش صدا و تصویر بوده اند. امسال هم مانند همیشه و به واسطه گوشی اکسپریا وان مارک 2، شاهد این بودیم که برای اولین بار دنیا در گوشی های هوشمند از عکاسی پیاپی به صورت 20 فریم بر ثانیه و فوکوس خودکار بر روی چشم انسان و حیوان استفاده شد که این را می توان مدیون بخش آلفا دوربین های سونی بود. اما رقبا هیچوقت فرصت ها را از دست نداده و تلاش خودشان را می کنند تا به هر طریقی هست بر حریف غلبه کنند.

شرکت چینی هواوی با اینکه شرایط سختی را به واسطه تحریم های آمریکا پشت سر می گذارد اما همچنان به تولید محصولت جدیدش ادامه می دهد و قرار است تا دو ماه دیگر از گوشی میت 40 رونمایی کند. در این دوره دو ماهه اطلاعات و حدس و گمان های زیادی درباره این گوشی به گوش می رسد از جمله اینکه این گوشی احتمالا آخرین پرچمدار گوشی های هواوی خواهد بود که این انتخاب نتیجه محرومیت های ایالات متحده آمریکا است. بر اساس آخرین اخبار رسیده هواوی در این گوشی از لنزی مجهز به تکنولوژی مایع یا همان liquid lens استفاده خواهد کرد.

هواوی با تکنولوژی دوربین مایع فوکوس خودکار سونی را به چالش می کشد

اخیرا یکی از افشاگران با نام کاربری RODENT950 در شبکه اجتماعی توییتر یک مطلب در اینباره ارسال کرده است و به مشخصات این گوشی اشاره کرده. جالب است بدانید که تکنولوژی لنز مایع هنوز قادر به استفاده به صورت تولید انبوه نیست اما یک پتنت چندین ماه پیش توسط شرکت هواوی ثبت شده بود که در آن به استفاده از این تکنولوژی برای دستیابی به فوکوس خودکار فوق سریع و همچنین ثبات بیشتر در عکاسی اشاره شده بود و این تمام چیزی است که ما از این تکنولوژی می دانیم.

هواوی سعی کرده است تمام توان خودش را بر روی دوربین بزارد و با تمامی قوا به سمت رقبا حرکت کند. این گوشی دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خواهد بود که مجهز به لنزی با تکنولوژی مایع است و یک لنز بسیار عظیم 80 مگاپیکسلی زاویه گسترده در کنار 20 مگاپیکسل لنز پریسکوپی تله فوتو قرار است با استفاده از فوکوس لیزی بهترین تجربه عکاسی را در اختیار خریداران قرار دهد. در این میان یک تصویر در شبکه اجتماعی چینی Weibo پست شده است که در آن شاهد چینش دوربین های این گوشی هستیم.

هواوی با تکنولوژی دوربین مایع فوکوس خودکار سونی را به چالش می کشد

همانطور که تصویر فوق می بینید لنز های دوربین در یک چینش مربعی اما به شکل دایره ای وار قرار داده شده اند و کاربر تنها چینش دایره ای آن را مشاهده خواهد کرد.

اما لنز مایع چیست؟

لنز های مایع برای دستیابی به قابلیت های فوکوس خودکار برتر، از یک فرآیند آبکاری استفاده می کنند. لنز خود یک سلول بسته شده با آب و روغن در داخلش است. روند آبکاری، قطره روغن را به سرعت و با دقت به لنز مؤثر تبدیل می کند. البته باید توجه داشته باشید که فن آوری لنزهای مایع شامل قطعات مکانیکی متحرک نمی شوند. مانند لنز های نوری سنتی که از شیشه ساخته شده است، لنزهای مایع نیز عناصر نوری منفرد هستند اما از یک ماده مایع نوری تشکیل شده اند که می توانند شکل آن را تغییر دهند. و همچنین فاصله کانونی یک لنز شیشه ای به ماده ای که از آن ساخته شده و شعاع انحنای آن بستگی دارد.

بد نیست بدانید که سونی در ساخت گوشی اکسپریا وان مارک 2 و بویژه بخش دوربین های آن از تکنولوژی های خارق العاده ای استفاده کرده است که پیش از این تنها در دوربین های بدون آینه سری آلفا این شرکت موجود بوده است. اگرچه هیچگاه گوشی های موبایل قابل رقابت با دوربین های فول فریم بدون آینه نیستند اما به واسطه سال ها تحقیق سونی و مهندسان بخش آلفا، اکنون گوشی سونی قدرتمند ترین فوکوس خودکار را در میان سایر گوشی های رقبا در اختیار دارد و باید دید که هواوی می تواند با این تکنولوژی سونی را پشت سر بگذارد یا خیر. لازم به ذکر است که سنسور های اصلی گوشی هواوی نیز توسط سونی تامین می شوند و سونی به صورت اختصاصی برای این شرکت اقدام به تولید لنز می کند.

گوشی جدید هواوی قرار است با تراشه کرین 9000 یا 1000 روانه بازار شود که آخرین ساخته شرکت TSMC برای این کمپانی چینی است. تا به اینجا می دانیم که این گوشی با رم های 8 و 12 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد و حافظه ای 512 گیگابایتی خواهد داشت. صفحه نمایش این گوشی اندازه ای 6.67 اینچی داشته و به نرخ تازه سازی 90 هرتزی صفحه نمایش مجهز است و هواوی برای تامین انرژی این محصول از یک باتری 4300 میلی آمپری در آن استفاده کرده است. هواوی در تاریخ 5 سپتامبر (15 شهریور) اقدام به رونمایی از پردازنده جدیدش می کند و احتمالا در همان زمان هم تاریخ رونمایی از گوشی جدید خودش را اعلام خواهد کرد.

این گوشی با قیمت 860 دلار در دسترس خواهد بود که البته به خاطر شرایط پیش آمده فعلی بین چین و آمریکا و صحبت های رئیس شرکت هواوی آقای یو چنگدانگ (Yu Chengdong)، نباید به این زودی شاهد عرضه این گوشی در بازار جهانی باشیم، چرا که امکان به اتمام رسیدن چیپست ها برای فروش در چین خواهد بود.

نظر شما در اینباره چیست؟ آیا هواوی موفق به ساخت سیستم فوکوس خودکار انقلابی خواهد شد یا همچنان پشت شرکت سونی قرار خواهد گرفت؟

[تعداد: 6    میانگین: 2/5]

6 دیدگاه ها

  1. هیچ‌وقت همچین اتفاقی نمیوفته چه برندهایی که بعد از سونی اومدن ورفتن اما پدر تکنولوژی همچنان استوار و محکم سر جاش ایستاده در مورد تکنولوژی هم همینه اینها همه خودشونو به درو دیوار میزنن ولی هرگز به گرد پای سونی نمیرسند

    پاسخ

  2. جل الخالق، آشغال ساز چینی سونی رو به چالش میکشه.

    خداروش——————————————————————————-کر.

    آشغال سازهای چینی نمیخان از رو برن.
    .
    ظاهراً باید کبریت بدن پای هوواوی که بفهمن داستان از چه قراره؟

    پاسخ

  3. سونی با کشاندن همکاری خود با زایس به بخش موبایل خود بهترین دوربینها را برای گوشیهایش میسازد. کاری که نوکیا کرد و هنوز هم انجام میدهد و همیشه بلحاظ دوربین سرامد گوشیها بود. ولی امیدواریم جذابیتهای دیگری را هم مورد لحاظ قرار دهد از جمله قیمت.

    پاسخ

  4. هواوی و شیاعومی معنی شان یعنی توخالی و دروغ … هواوی و شیاعومی یعنی دزدان تکنولوژی دیگران با ۱۰ تا از گوشی های جدید شیاعومی و هواوی کار کردم هیچ کدام در حد گوشیهای چهار سال قبل سونی هم نبودند ولی ببین با دروغ و تبلیغ چقدر گوشی قالب می کنند به خریداران مبتدی

    پاسخ

  5. حبابی همون بهتر که پشت سر سونی حرکت کنه
    وگرنه سونی خیلی راحت و بر خلاف گذشته میتونه حبابی تحریم کنه
    با اینکه همین حالا وجود حبابی برای خرید سنسور از سونی برای شرکت سونی دیگه اهمیتی نداره
    به دلیل اینکه بازار موبایل سونی در اینده بهتر میشه
    و به دلیل اینکه حبابی تحریم و محکوم به فنا است
    غولهای بهتر از حبابی نتوستن در زمینه صنعت دوربین سونی را به عقب برونن انوقت یک بنجل ساز چینی به خاطر نواوری تکمیل نشده و به بلوغ نرسیده بخواد صنعت دوربین و لنز سازی سونی به چالش بکشه!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here