هواوی پتنت عینک هوشمند مجهز به دوربین سلفی چرخشی-جهشی را ثبت کرد

0
۲۳,۰۶۴

گوگل اولین شرکتی بود که در سال 2012 دست به ساخت عینک هوشمند با نام Google Glass زد و مانور زیادی هم روی فناوری ها و کارایی این عینک داد اما این محصول شکست خورده برای کاربران عادی هیچ سودی نداشت و تنها در برخی شرکت ها و کارخانه جات استفاده شد. اما این تمام ماجرا نبود، چرا که سال ها شایعه شده بود اپل در حال توسعه عینک هوشمند خودش است و این چند ماه اخیر شایعات رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته اند و همه جا خبر از این محصول و معرفی اش در آینده ای نزدیک پخش شده است. شایعات به قدری جدی شد که شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت یک شرکت کانادایی به نام نورث را خریداری کرد و حالا رقابت بین این دو شرکت به اوج خودش رسیده است.

اما همانطور که خودتان هم خوب می دانید، وقتی دو شرکت آمریکایی دست به کاری میزنند، بعید است که یک شرکت چینی از این حرکت استقبال نکند و عقب بیاستد، پس چه کاری بهتر از اینکه بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در دنیا یعنی شرکت چینی هواوی وارد این بازار شود. اخیر یک پتنت توسط این شرکت ثبت شده است که حاوی ویژگی هایی مشترک با تلفن های همراه امروزی است.

هواوی پتنت عینک هوشمند مجهز به دوربین سلفی چرخشی-جهشی را ثبت کرد

پتنت موجود مربوط به یک عینک مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده AR است که اخیرا دفتر مالکیت معنوی چین (China National Intellectual Property Office) به ثبت رسیده است و طراحی های اولیه این دستگاه در فضای مجازی پخش شده اند. از این طراحی می توان فهمید که یک دوربین با مکانیزم موتور دار و بیرون جهنده سلفی مشابه آنچه در گوشی های هوشمند وجود دارد که نمونه اش را در محصولات هواوی هم می بینیم در این دیوایس به کار رفته است که البته این همه ماجرا نیست.

از آنجایی که دوربین بیرون جهنده در بسیاری از گوشی ها تنها حکم دوربین سلفی را دارد، نمونه ای که در Huawei AR glasses به کار رفته است می تواند بچرخد و تصاویری از سمت چپ و پشت عینک را نیز ثبت نماید.

هواوی پتنت عینک هوشمند مجهز به دوربین سلفی چرخشی-جهشی را ثبت کرد

اسناد مربوط به این پتنت همچنین قضیه اشاره می کنند که شرکت چینی هواوی یک اپلیکیشن مخصوص برای این عینک طراحی کرده است که می تواند به عنوان یک کنترل برای آن در نظر گرفته شود. شما می توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید تا دوربین عینک را فعال کنید و همچنین جهت عکاسی را نیز مشخص کنید. اگر هم به هیچ عنوان نیازی به دوربین ندارید، می توانید از طریق این برنامه دوربین را به صورت کامل غیر فعال کنید و خواهید دید که دوربین به دورن فریم عینک رفته و مخفی می شود.

هنوز هیچ خبری مبنی بر اینکه کمپانی هواوی قرار است در چه تاریخی از این محصول رونمایی کند یا آن را به بازار عرضه کند نیست. حتی مشخص نشده و تضمینی نیست که این محصول سر از بازار و نمونه تجاری در بیاورد. ممکن است این کمپانی تصمیم بگیرد تا عینک واقعیت افزوده خودش را به شکلی کاملا متفاوت از این پتنت ها بسازد، بنابراین تنها باید صبر کرد و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. در حال حاضر می توان گفت که همیشه پای یک رقیب چینی برای آمریکایی ها در میان است!

[تعداد: 1    میانگین: 1/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here