هواوی P40 و P40 Pro: قدرتمند ترین کمرا فون های دنیا معرفی شدند

6
۴۸,۰۷۸

دوباره به همین بازه زمانی سال رسیدیم و هواوی و شریکش لایکا یک قدم دیگر به تجربه عکاسی باکیفیت فوق العاده در دنیای گوشی های هوشمند نزدیک شدند. شرکت سازنده این دو گوشی همچنین بهبود های زیادی روی سخت افزار محصولات خود انجام داده است تا پرچمداران خانواده P40 از نظر دوربین سلفی و شارژر بی سیم نیز پیشتاز باشند.

هواوی P40 Pro

گوشی هواوی P40 Pro از خانواده پیشین خود یعنی P30 و Mate 30 الهام گرفته است، اما در بسیاری از ویژگی ها از آنها پیشی گرفته و فراتر هم می رود. هواوی امسال علاوه بر استفاده از قوی ترین دوربین در بین گوشی های هوشمند، بهبود هایی را هم بر روی صفحه نمایش گوشی های خود اعمال کرده است.

هواوی P40 و P40 Pro: قدرتمند ترین پرچمداران دنیا معرفی شدند

هواوی نام صفحه نمایش این گوشی را Overflow Display گذاشته که از چهار طرف به صورت خمیده به سمت پایین آن را طراحی کرده است. تغییر دیگر در صفحه نمایش این گوشی کنار گذاشتن حفره بزرگ مدل های قبلی و جا به جا کردن آن به گوشه سمت چپ صفحه نمایش است. در این بخش از حفره صفحه نمایش یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو به صورت 4K و 60 فریم قرار دارد که بلاخره به قابلیت فوکوس خودکار هم مجهز شده است.

هواوی P40 و P40 Pro: قدرتمند ترین پرچمداران دنیا معرفی شدند

پنل 6.58 اینچی این گوشی از نوع OLED بوده و دارای نرخ بازسازی صفحه نمایش به صورت 90 هرتز می باشد. کیفیت این صفحه نمایش 1200 در 2640 پیکسل است. حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش این گوشی نسبت به نسل قبلی 30 درصد بزرگتر شده و اکنون ساده تر و سریع تر اقدام به بازگشایی قفل صفحه نمایش می کند. یک حسگر اینفرارد در کنار دوربین سلفی قرار داده شده است تا کاربر در تمام شرایط نوری بتواند قفل صفحه نمایش را به وسیله چهره خود بازگشایی کند.

بهترین ویژگی گوشی هواوی P40 Pro دوربین آن است. دوربین اصلی دارای یک سنسور با اندازه 1/1.28 اینچ است که حتی بزرگتر از سنسور 1/1.33 اینچی گوشی گلکسی S20 آلترا است. رزولوشن این سنسور 50 مگاپیکسل و به فیلتر رنگی RYYB مجهز شده است. هواوی برای این دوربین از سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز 8 گانه استفاده کرده است که به این معنیست که در فوکوس خودکار از صد درصد پیکسل ها استفاده می شود. تثبیت کننده اپتیکال تصویر (OIS) و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 از دیگر ویژگی های سنسور اصلی این گوشی می باشد.

هواوی P40 و P40 Pro: قدرتمند ترین پرچمداران دنیا معرفی شدند

هواوی مجددا اقدام به استفاده از دوربین با لنز پریسکوپی برای ویژگی بزرگنمایی در این گوشی استفاده کرده است که پیش از این در گوشی هواوی P30 نیز استفاده شده بود. فاصله کانونی لنز این دوربین 125 میلی متری بوده و رزولوشن آن 12 مگاپیکسل است. این لنز نیز از فیلتر رنگی RYYB و OIS استفاده می کند. هواوی از برچسب بزرگنمایی 5 برابری برای این لنز استفاده کرده است که اندکی گیج کننده می باشد، چرا که لنز این دوربین از نوع میلی متری می باشد.

لنز زاویه گسترده دوربین این گوشی نیز از نوع Cine Lens با رزولوشن 40 مگاپیکسل و اندازه 18 میلی متری با گشودگی f/1.8 می باشد. همچنین در بدنه پشتی این دستگاه از یک سنسور سه بعدی زمان پرواز (ToF) و سنسور تشخیص دمای رنگ استفاده شده است.

قابلیت ضبط ویدیویی این گوشی از فرمت 4K به صورت 60 فریم پشتیبانی کرده و به قابلیت Super Steady Telephoto Video مجهز شده است که به معنی بهبود در لزرشگیر اپتیکال دوربین های این گوشی است. دوربین زاویه گسترده این گوشی قادر است ویدیو هایی با ویژگی HDR و ISO 51200 در شرایط نوری ضعیف ضبط کند. این گوشی قادر است تا ویدیو های صحنه آهسته تایم لپس را با کیفیت 4K و ویدیو های فوق سریع تا 7680 فریم بر ثانیه را نیز ضبط نماید.

هواوی برای این گوشی از یک باتری با ظرفیت 4200 میلی آمپر استفاده کرده است که به همراه شارژر فوق سریع 27 واتی به صورت وایرلس توانایی شارژ این گوشی را همانند مدل Mate 30 Pro بهبود می بخشد. این گوشی همچنین به قابلیت شارژ از طریق پورت USB-C با قدرت 40 وات نیز مجهز شده است.

این گوشی دارای گواهی IP68 بوده که به معنی محافظت کامل در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و غبار است و در نهایت در چهار رنگ: مشکی، سفید، نقره ای و طلایی در دسترس خواهد بود.

این گوشی از تاریخ 7 آپریل با قیمت 1000 یورو و در یک باندل مجهز به حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر است که امکان استفاده از کارت حافظه microSD نیز برای این گوشی فراهم است، اما نیازمند حافظه های جانبی جدید شرکت هواوی یعنی NanoMemory 2 خواهید بود. با اینکه این کارت ها در اسلات سیم کارت قرار می گیرند، اما همچنان می توانید از دو سیم کارت به صورت eSIM در گوشی استفاده کنید.

هواوی P40

شرکت هواوی بر روی اندازه و شکل ظاهری مدل Pro این گوشی تغییراتی ایجاد کرده است که ممکن است همه از این تغییرات خوششان نیاید، به همین علت مدل معمولی P40 را نیز در این میان معرفی کرده است.

به لطف صفحه نمایش 6.1 اینچی این گوشی، ظاهر آن اندکی کامپکت مانند به نظر می رسد. پنل OLED این گوشی صاف است اما همچنان برجستگی های خودش را دارد. رزولوشن این صفحه نمایش +1080 بوده و در شفافیت به مدل Pro نزدیک است. با این حال، این صفحه نمایش تنها نرخ باز سازی عادی یعنی همان 60 هرتز را پشتیبانی می کند.

دوربین اصلی در بدنه پشتی این دستگاه همان مدل 50 مگاپیکسلی به کار رفته در مدل Pro با نام Ultra Vision است که اندازه بسیار بزرگ 1/1.28 اینچی دارد. سنسور دوربین سلفی این گوشی همان 32 مگاپیکسلی است اما دیگر به سیستم فوکوس خودکار مجهز نیست ولی می تواند ویدیو های 4K به صورت 60 فریم را ضبط نماید. هیچ سنسور اینفراردی در دوربین سلفی این گوشی وجود ندارد اما می توان قفل صفحه نمایش را با اثر انگشت روی صفحه باز کرد.

دوربین مورد استفاده برای بزرگنمایی این گوشی از نوع 80 میلی متری بوده و دارای رزولوشن 8 مگاپیکسلی و مجهز به OIS است. برای دوربین زاویه گسترده از یک لنز 16 مگاپیکسلی 17 میلی متری استفاده شده است. این دو لنز با لنز های به کار رفته در گوشی های P30 و Mate 30 برابری می کنند.

همانند مدل Pro، گوشی هواوی P40 نیز از چیپست اختصاصی کرین 990 آن هم مجهز به مودم 5G بهره می گیرد. علاوه بر این، در ساخت این چیپست از فناوری +7nm با لیتوگرافی EUV استفاده شده است. در این میان، مدل Pro به سیستم خنک کننده حرفه ای 4 لایه (فیلم گرافن + محفظه بخار) مجهز شده است که در مدل معمولی از این ویژگی خبری نیست.

مدل عادی این گوشی تنها دارای گواهی IP53 است و تنها در برابر پاشش قطرات آب و گرد و خاک مقاوم است.

باتری این گوشی حجمی برابر با 3800 میلی آمپر داشته و از شارژر بی سیم بی بهره است و تنها توسط فناوری شارژ سریع 22.5 واتی هواوی امکان شارژ آن وجود دارد.

این گوشی نیز از هفتم آپریل برای پیش خرید در دسترس خواهد بود و تنها 800 یورو قیمت دارد. حافظه داخلی آن 128 گیگابایت و حافظه رم این گوشی هم 8 گیگابایتی می باشد. همچنان می توانید از طریق مموری کارت های NanoMemory 2 فضای ذخیره سازی این گوشی را افزایش دهید.

مدیر عامل هواوی همچنین اعلام کرده است که با وجود همه گیری ویروس COVID-19، هیچگونه مشکلی در تولید این خانواده وجود ندارد.

نرم افزار

این گوشی با سیستم عامل اندروید 10 همراه خواهد بود و به جای سرویس های گوگل از HMS یا همان Huawei Mobile Services و برنامه AppGallery استفاده می کند که بنابر گفته هواوی اکنون 400 میلیون کاربر فعال داشته و 1.3 میلیون توسعه دهنده برنامه های خود را در آنجا منتشر می کنند. بنابرین می توان گفت که هواوی در این حیث کاملا از سرویس های گوگل بی نیاز شده است.

برنامه MeeTime اپلیکیشن تماس صوتی و تصویری اختصاصی هواوی است که قابلیت تبدیل به پلتفرمی برای استریم زنده و به اشتراک گذاری صفحه نمایش نیز به کار می رود.

Celia همچنین نام دستیار صوتی اختصاصی هواوی است که از سه زبان زنده دنیا یعنی انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می کند. این دستیار می تواند از فرمان های ساده مانند تنظیم یادآور، تماس و … تا دستور های قدرت گرفته از هوش مصنوعی پشتیبانی کند.

[تعداد: 3    میانگین: 3.7/5]

6 دیدگاه ها

  1. وقتی سونی در دهه ۲۰۰۰ میلادی بهترین کمرا فونهارو تولید میکرد هواوی حتی حضور حارجی هم نداشت! متاسفانه با وجود اینکه سونی بزرگترین و برترین تولید کننده سنسورهای دوربین گوشیهاست، مدیران این برند محبوب با بیکفایتی و سومدیریت دوربینهای این گوشی هارو در کنار طراحی و امکانات به روز به یکی دیگه از نقطه ضعف های سونی موبایل تبدیل کردن و الان با برندی طرف هستیم که به خاطر بی توجهی به خواست مشتریان و مصرف کننده نهایی از یه برند پیشرفته و محبوب به یه برند در حال نابودی در بازاز موبایل تبدیل شدن
    کاش این موارد به خاطر عدم توانایی سونی رخ داده بود، درد اینجاست که سومدیریت، عدم توجه به خواست مشتری و توجه نکردن به ترندهای روز و صد البته قیمتهای بالا در برابر ارزش، سونی رو به این فلاکت انداخته

    پاسخ

  2. میان رده های هواوی که البته قیمتشان میان رده نیست و خیلی هم خنده دار گرانه با قیمت های پنج الی شش میلیونی اگه صفحه نمایش آنها را ببینید حالتان به هم میخوره.. خدا شاهده صفحه نمایش آنها در حد اکسپریا ایکس سونی هم نیست حالا خجالت کشیدم بگم در حد اکسپریا زد۲ هم نیستند

    پاسخ

  3. از شما بعید بود از جمله قدرتمندترین پرچمدار دنیا معرفی شد استفاده کنید
    خدایی اگه قراره ۱۰۰۰ یورو به موبایل بدم خیلی باید مبتدی باشم که هواوی بخرم!!!!

    پاسخ

  4. از ظاهر جلوی گوشی خوشم نیومد به نظرم حاشیه داشته باشه فقط این سوراخ سلفی پهن و زشت و زننده نداشت بهتر بود
    پردازنده کایرین بدرد نخور هم به پای قدرت اسنپدراگون ۸۶۵نمیرسه خصوصا گرافیک ۸۶۵یک چیز دیگه است
    نمایشگر با رزولوشن فول اچ دی پلاس هم جالب نیست
    باتریش هم که ۴۲۰۰هست
    خدمات گوگل و فروشگاه گوگل پلی هم نداره
    این کجاش قدرتمند جهان هست این گوشی هر چقدر هم خوب باشه بدون گوگل مفتش هم گرونه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here