پاسخ به یک سوال: آیا اکسپریا XZ3 در ایران عرضه خواهد شد؟

18
۹,۷۴۴


اکسپریا XZ3 به عنوان آخرین پرچمدار سونی این روزها در حال ورود به کشورهای مختلف است. اما جای خالی آن در ایران به شدت احساس میشود. سال های گذشته، در این روزها شاهد ورود پرچمداران جدید سونی به ایران با طرح ها و هدایای مختلف بودیم. اما امروز نه خبری از سونی موبایل در ایران است نه گوشی های جدید آن! این خلأ فقط برای ایران نیست. چرا که سونی موبایل دیگر در کل منطقه خاورمیانه جایی ندارد.

در طی یک ماه گذشته که از معرفی رسمی اکسپریا XZ3 میگذرد، این سوال توسط کاربران به کرّات مطرح شد که آیا اکسپریا XZ3 در ایران عرضه خواهد شد؟ یا به عبارت دیگر با توجه به خروج سونی موبایل از بازار خاورمیانه و ایران، آیا باز هم شاهد ورود گوشی های سونی به کشور خواهیم بود یا اینکه باید برای همیشه از آنها خداحافظی کنیم؟

آن چیزی که مشخص است، عدم حضور سونی موبایل در خاورمیانه و کشورهای عضو این منطقه از جمله ایران است. دفتر سونی موبایل در دبی فعالیت خود را متوقف کرده که به تبع آن، دفتر سونی موبایل در ایران نیز تعطیل شده است. اما ورود گوشی ها به ایران حتی بدون فعالیت رسمی سونی موبایل در این منطقه نیز غیر ممکن نیست!

به عبارت دیگر واردکنندگان همچنان در تلاش برای پر کردن ویترین فروشگاه ها از محصولات سونی هستند اما تفاوت هایی با سال های گذشته خواهد داشت. اول اینکه تامین جنس دیگر به سهولت سال های گذشته نخواهد بود. پس ممکن است گوشی های جدید مثل اکسپریا XZ3 با تاخیر و محدودیت بیشتری به کشور وارد شوند. دوم اینکه عدم حضور رسمی سونی موبایل در ایران به منزله حذف هدایا و پروموشن هایی است که در سال های گذشته شاهد آن بودیم. این موضوع میتواند انگیزه فروشندگان را هم برای فروش گوشی های سونی کاهش دهد.

به طور کلی گوشی های جدید سونی، از جمله اکسپریا XZ3، نه به صورت 100% اما به احتمال بسیار زیاد در آینده ای که زمان آن دقیقاً مشخص نیست وارد ایران خواهند شد. ضمن اینکه ورود گوشی به صورت تکی و سفارشی (مسافری) که هم اکنون متوقف شده، در آینده ممکن است جریان یابد و از این نظر مشکلی بابت رجیستری یا فعال سازی در شبکه های کشور وجود ندارد. به هر حال اگر علاقه مند به خرید اکسپریا XZ3 هستید، میتوانید در انتظار ورود آن به ایران باشید. اما با توجه به شرایط فعلی سونی موبایل و شرایط اقتصادی کشور، نباید انتظار داشته باشید که همه چیز طبق اصول و قواعد و به صورت منظم پیش رود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

18 دیدگاه ها

  1. روزی روزگاری ویترین موبایل فروشا پر بود از گوشیای سونی اریکسون بعدش سونی هوااوی هم تک و توک اونم کسی نمیخرید ولی با سیاست های مزخرف سونی کلا جمع شده و الان به خاورمیانه هم گوشی نمیده

    پاسخ

  2. منکه دیدم اینجا دستم به گوشی نمیرسه گفتم از انگلیس برام XZ3 رو بیارن
    گوشی Z5 که دیگه جوابگو نیست بعد ۳سال کار

    پاسخ

  3. واقعا چرا ؟؟؟؟ الان که کاملا داره با بازار حرکت میکنه دیگه گوشی نمیده کل دنیا ؟ این چع وضعیشه. حالا ما که سونی میخوایم چی باید بریم بگیریم ؟

    پاسخ

  4. دوستان منظور ایشون از اینکه ورود گوشی به صورت مسافرتی متوقف شده چی هست؟ ینی الان نمیشه بریم از کشور دیکه ای و یکدونه گوشی صرفا برای خودمون بگیریم؟؟
    لطفا اگر کسی در جریانه توضیح بده
    ممنونم

    پاسخ

  5. کسایی ک پولدارن اگه علاقه مند به xz3هستن توسایت آمازون ۱۶۳۰۰۰۰۰باگارانتیش۱۷۳۰۰۰۰۰هست رنگ مشکیش یک عددear dou هم هدیه داره ک نصف پول گوشی پولشه زندگی مال پولداراس ما باهمین زد۵راضی هستیم…

    پاسخ

  6. دوستان عزیز اینکه سونی از خلیج فارس خارج شده به خاطر اینه که میخواد به مدت دو سه سال مشتری هاشو تشنه سونی بکنه با روند رو به رشتی که تو این چند ماه سونی گرفته و گوشی هاشو داره به روز میکنه استقبال از سونی در خاور میانه بالا میره و فروش دیگر گوشی ها محدود،و فروشندگان و وارد کنندگان بیشتر مشتاق خرید از سونی.گوشی های سونی ۱۰۰%وارد ایران و دیگر کشور ها میشه اما نه توسط سونی این یه کار هوشمندانه برای کم کردن هزینه های سونی موبایله

    پاسخ

  7. خلاصه ی مقاله: اگه چیز خوب میخواین، تو ایران پیدا نمیشه.
    بذارین برین از این مملکت آشغال و مزه ی زندگانی رو بچشید نه زنده مانی!

    پاسخ

  8. کاشکی کسی بفهمه چی تو مغز پوک سونی موبایل هست؟ حالا که رسید به XZ3 خدمات خاورمیانه رو کم کرد آخه احمق اینارو مردم میخواستن، بعدش مگر نمایندگی تلویزیون و دوربین و پلی استیشن تو همه کشورها نداری چهارتا گوشی خبر مرگت هم کنار اینا بذار پشت ویترین این اداها چیه؟ آخه این چه مدل شرکیه مشتری باید به زور التماس کنه تورو خدا گوشی بده!!! جلل الخالق این دیگه چه فیلمی هست؟؟؟ مدیر خنگ سونی موبایل وقتی نه تبلیغ می‌کنی نه گوشی میدی به بازار انتظار داری فروش بالا بره؟؟؟ مشتری بدبخت گوشی سونی می‌خواد ولی نیست

    پاسخ

  9. پرچمدار که هیچ، دلخوش کرده بودیم به خرید میانرده های جدید که اونم دیگه امکان پذیر نیست.
    مطمینم هر کسی هم بصورت شخصی وارد کنه چون رقیبی نداره و گوشی سونی کم میشه تو بازار با قیمت بالا و سود خوب میفروشه.
    .
    .
    جناب معراجی بیاین دنبال کار رو بگیرین و با روابطی که دارین و جور کردن منابع مالی و سرمایه گذار، گوشیها رو خودتون موجود کنید، کی از شما مطمین تر…
    ماهم با خیال راحت از شما خرید میکنیم، باور کنید اکثر بچه های این سایت از جمله خود من، واسشون واقعاً سخته که بخوان غیر از سونی گوشی دیگه ای رو دست بگیرن.

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۰:۱۴

    احسنت خود اکسپریان بیاره ما غیر سونی چیزی استفاده نمی‌کنیم

    پاسخ

    MOHSEN.MEHR گفته:
    ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۲۷

    فکر میکنم بزرگترین مشکلی که سر راه اکسپریان واسه عرضه گوشی های سونی هست، بحث منابع مالی باشه، که من مطمینم با روابطی که دوستان دارن میتونن سرمایه گذارش رو جذب کنن.
    بنظر من اگه یکی بیاد و به تبلیغات اهمیت بده اصلاً کاری به سونی نداره، میتونه تبلیغات داخلی کنه و مردم رو با سونی آشنا کنه، از طرفی فروشندها رو ساپورت کنه، اونوقته که سونی روهم تو ویترین اکثر مغازه ها میبینیم.

    پاسخ

  10. حمایت بیش از حد فروشندگان از اپل و سامسونگ،عدم تبلیغات،عدم وجود نمایندگی رسمی در ایران،باعث شد تا به اینجا برسه که تصمیم بگیره از خاورمیانه بره.در حالی که با یکم سیاست میتونست بهترین بازار و توی ایران داشته باشه.حیف و صد حیف.

    پاسخ

  11. سلام
    من چندبار مطرح کردم این سوال رو کسی جواب نداد،ممنون که به صورت جداگانه توضیح دادین.
    از وقتی که سایت سونی موبایل با زبان فارسی تبلیغات XZ3 رو نذاشت رو سایت،تقریبا مطمئن شدم که نمیاد ایران،ولی فک میکردم مثل XZ1 کامپکت و … باشه سرنوشتش ولی الان که گفتید…یادم افتاد که دیگه هیچ کدوم از گوشی های اکسپریا به بازار خودمون نمیاد!!!!

    پاسخ

  12. سونی کاراش برعکسه، میره سرمایه گذاری میکنه تو بازار آمریکا و چین که گوشیاش خواهان نداره، بعد تو خاورمیانه که فروش نسبتا خوبی داشت بیخیالش میشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here