پاسخ به یک شبهه: به چه دلیل نیاز به کابل HDMI مخصوص برایِ کنسول PS4 Pro دارید؟

8
۱۳,۹۲۳

playstation-meeting-2016-screen-5

اگر صاحب یک کنسول PS4 باشید، با کابل HDMI معمولی میتوانید از نهایت کیفیت این کنسول که 1080p میباشد بهره ببرید و بازی ها را با بالاترین نرخ فریم تجربه کنید، اما درباره PS4 Pro این موضوع کمی متفاوت است. سونی اذعان میکند که همچنان برایِ دریافت کیفیت 1080p بر رویِ کنسول هایِ PS4 Pro و PS4 Slim میتوانید از یک کابل HDMI معمولی استفاده کنید، اما برایِ تجربه کیفیت 4K واقعی کنسول PS4 Pro نیاز به کابل مخصوصی دارید.

سونی در جعبه کنسول PS4 Pro یک کابل استاندارد HDMI نسل جدید قرار داده است و کاربرانی که از کنسول خود در مجاورت تلویزیون بهره میبرند نیازی نیست نگران متراژ این کابل باشند، اما اگر از آن دسته افراد هستید که کنسول خود را دورتر از تلویزیون قرار میدهید، باید به فکر تهیه کابل هایِ مخصوص HDMI نسل دو باشید، چون به گفته سونی کابل هایِ HDMI استاندارد ( که 1.4 میباشند ) نمیتوانند تمام قدرت خروجی کنسول PS4 Pro را به تلویزیون هایِ 4K انتقال دهند. سونی میگوید:

کابل هایِ استاندارد HDMI که به عنوان کابل هایِ HDMI 1.4 نیز شناخته میشوند میتوانند سیگنال هایِ 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه به تلویزیون هایِ 4K انتقال دهند؛ اما کابل هایِ نسل جدید HDMI که به عنوان کابل هایِ HDMI 2.1 شناخته میشوند، توانایی انتقال تصویر 4K با نرخ 60 فریم را دارند.

پس اگر صاحب یک تلویزیون 4K هستید و قصد خرید کنسول PS4 Pro را دارید، توصیه میکنیم در صورت بیشتر شدن فاصله کنسول تا تلویزیون، از کابل هایِ ارزان قیمت موجود در بازار بهره نگیرید و سراغ کابل هایِ با کیفیت نسل دو باشید، چون در غیر اینصورت نمیتوانید از تمام قدرت خروجی کنسول ارتقا یافتۀ PS4 Pro سونی بهره ببرید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

8 دیدگاه ها

  1. فعلا برا ما نمیصرفه بگیریم برم خدمت و بیام میگیرمش صفا میده،
    فقط یک سوال از آقای سینا پایدار،حاجی میشه Ps4 Pro رو ب Z5p وصل کرد مثلا قابلیت Remote Play داشته باشه بعدش کیفیت ۴K رو تو موبایل بازی کرد ؟! بعد کلا ب نظر شما این حرف ما شدنی هست که Z5p رو ب عنوان TV 4K برا کنسول کرد ؟! اگه جواب بدی ی دنیا ممنونت میشم 🙂

    پاسخ

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۲

    سلام اَمیر جان …
    کیفیت صفحه نمایش اکسپریا Z5P کُلاً تو دو جا ۴K هست : برنامه آلبوم و برنامه ویدئو .
    به غیر از این ۲ جا ، هر جایی از گوشی باشی کیفیت ۱۰۸۰ هست و به همین دلیل هم باتری به خوبی مدیریت میشه .
    اما درباره وصل کردن Z5P به PS4 Pro از طریق Remote Play …
    میتونید این کار رو انجام بدید و جالب اینه که بدونید الان در حال حاضر تصاویر از کنسول PS4 نهایتاً با کیفیت ۷۲۰p بر رویِ گوشی هایِ همگام استریم میشه ؛ اما اگر PS4 Pro بگیرید قدرت استریم به ۱۰۸۰p ارتقا پیدا میکنه که کیفیت رو بسیار بالاتر میبره .

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۸

    اوه اوه سطح علمتون تو حلقم خخخ اصلا نمیدونستم Ps4 در حال حاضر کیفیت ۷۲۰p میده برا استریم فکر میکردم ۱۰۸۰p هست 😐 ولی بازم خوبه Ps4 Pro ای کاش ۴K میداد برا Z5p حال میکردیم،آقا سینا دمت گرم الحق و النصاف نویسنده ای 🙂

    پاسخ

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۰

    سلامت باشید …
    استریم کردن با رزلوشن ۴K کار ساده ای نیست و به همین دلیل سونی هم حرکتی پیرامون این قضیه انجام نداده ؛ ولی شاید در آینده با بروزرسانی هایِ نرم افزاری به کنسول PS4 Pro اضافه بشه و شاید هم سونی این ویژگی رو برایِ کنسول نسل بعد خودش رزرو کرده باشه .

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۰۸

    سینا جان تاریخ اومدن ps4 pro رو به کشورمون میدونی؟

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۵۳

    فعلاً خیر مهران جان …
    ولی چون به صورت غیر رسمی وارد میشه ؛
    بعد از عرضه جهانی در ایران هم سریع موجود میشه .
    الان تهران شنیدم PS4 Slim هست .

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۲

    مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here