پایان نمایشگاه IFA 2015: نگاهی به عملکرد امسال سونی و مقایسه با سال های قبل

52
۱۰,۷۳۴

Sony-IFA-2015-product-hands-on-press-event-9111
نمایشگاه IFA امسال هم به پایان رسید و شرکت های معتبر هر چه که در چنته داشتند را در این رویداد بزرگ به نمایش گذاشتند. سونی را باید یکی از شرکت های فعال در نمایشگاه امسال دانست که عملکرد بسیار مناسبی نیز از خود نشان داد. نمایشگاه امسال برای سونی و طرفدارانش تحت تاثیر معرفی خانواده اکسپریا Z5 بود که سونی را در این رویداد بیشتر در معرض دید قرار داد.

سونی هر ساله نمایشگاه IFA را بسیار جدی میگیرد و اگر نگاهی به عملکرد این شرکت در چند سال گذشته داشته باشیم به همین موضوع پی میبریم. سونی پس از جدایی از اریکسون چهار سال پیاپی این رویداد را برای معرفی پرچمداران گوشی های هوشمند خود انتخاب کرد. با پایان یافتن نمایشگاه امسال و نمایش تمامی محصولات سونی بد نیست نگاهی به عملکرد این شرکت و مقایسه با عملکرد سال های گذشته آن داشته باشیم.

سال 2012: تلاش برای خودشناسی
سونی در آخرین سال قبل از جدایی اریکسون در نمایشگاه IFA از یک پرچمدار دیگر با نام اکسپریا ARC S رونمایی کرده بود. یک سال بعد که سونی اولین حضور مستقل خود را در برلین تجربه میکرد با دست پر به این نمایشگاه آمد. اکسپریا T شاخص ترین اسمارت فون سونی در این رویداد بود که در کنار اکسپریا V و اکسپریا TX گلهای سرسبد سونی در نمایشگاه آن سال بودند. البته در کنار این سه اسمارت فون باید اکسپریا J را نیز به عنوان یک اسمارت فون میان رده اضافه کنیم.

سال 2013: آغازگر طوفان
شاید سال 2012 سونی هنوز در حال و هوای همراهی با اریکسون بود اما از ابتدای سال 2013 و با معرفی اکسپریا Z سونی وارد یک دنیای جدید شد. 9 ماه بعد از این اتفاق سونی حضوری قدرتمند در نمایشگاه IFA 2013 را با معرفی اکسپریا Z1 به عمل آورد. هرچند که سونی در سال 2013 تنها یک اسمارت فون را معرفی کرد اما همین اکسپریا Z1 به حدی خبرساز بود تا جای خالی هیچ محصول دیگری در لیست سونی احساس نشود.

سال 2014: قدرتنمایی و عرض اندام
دو نسل بالاتر از اکسپریا Z1 یک خانواده کامل بود که خود را برای حضور در برلین آماده کرد. سونی برای اولین بار در این رویداد سه محصول از یک خانواده را در سه کلاس مختلف معرفی کرد. اکسپریا Z3 به عنوان پرچمدار سونی در کنار خود یک مدل 4.6 اینچی کامپکت و نیز یک تبلت 8 اینچی را میدید. سال 2014 نیز سونی یکی از فعالترین شرکت های موبایل در این نمایشگاه بود و با معرفی سه محصول قدرتمند از خود خبرساز شد. البته سونی یک اسمارت فون دیگر با نام اکسپریا E3 که یک مدل ارزان قیمت بود را نیز با خود به برلین برد که در سیل خبرهای مربوط به سری Z3 این دستگاه کوچک به کلی مفقود شد.

سال 2015: جولانگاه تاخت و تاز مقتدرانه
اگر سال جدید میلادی برای طرفداران سونی آنچنان که باب میل هر کس است شروع نشد اما به خوبی در حال اتمام است. سال جدید با اخبار شوکه کننده احتمال واگذاری بخش موبایل سونی کام طرفداران را تلخ کرد اما رفته رفته خبرهای امیدوار کننده زیادی از سونی بدست رسید. نمایشگاه IFA تقریبا آخرین رویداد مهم فناوری در هر سال است که پس از آن شرکتها به یک استراحت چند ماهه میروند تا در سال جدید یک بار دیگر دست خود را برای رقبا رو کنند.
xperia_z5_z5c_1
امسال سونی مختصر و مفید خود را در نمایشگاه سالانه برلین نشان داد. امسال نه دیگر از اسمارت فون های میان رده خبری بود نه از لوازم جانبی متعدد و متنوع! یک خانواده کامل و بی عیب از سونی که هیچ جای انتقادی باقی نگذاشت. اکسپریا Z5 با دو برادر قوی به حدی در روزهای گذشته خبرسازی کردند که نمونه آن را در سال های قبل هیچگاه مشاهده نکرده بودیم. اکسپریا Z5 Compact با اندازه 4.6 اینچ، اکسپریا Z5 با اندازه 5.2 اینچ و در نهایت اکسپریا Z5 Premium با اندازه 5.5 اینچ و رزولوشن خیره کننده 4K برای صفحه نمایش برای هر سلیقه ای یک انتخاب مناسب بودند.

بدون شک و بی غرض در زمینه تلفنهای همراه سونی بهترین عملکرد را در نمایشگاه امسال از خود به نمایش گذاشت. از یک طرف معرفی سه اسمارت فون قدرتمند با ویژگی های خاص و برتر از رقبا و از طرف دیگر عدم حضور جدی برخی شرکتها همچون سامسونگ، ال جی، اچ تی سی و … در این رویداد باعث شد تا تمامی نگاه ها در روزهای گذشته تنها به گوشی های سری Z5 جلب شود.

سخت است که سونی را به خاطر چنین عملکردی در نمایشگاه IFA 2015 ستایش نکنیم. سونی موبایل که تا چند ماه قبل زمزمه پایان عمرش به گوش میرسید یک بار دیگر با فریادی بلند به جهان فهماند که این شرکت با اصالت هرگز نخواهد مرد. از دید ما امسال سونی موفق ترین سال خود در نمایشگاه های سالانه IFA را پشت سر گذاشت! نظر شما چیست؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

52 دیدگاه ها

  1. سلام . سونی بهترین کیفیت بدنه رو می زنه – بهترین اپدیت ها رو میده – خیلی از شرکتها از سونی تقلید می کنن برای ساخت گوشی شون – بهترین کیفیت باطری رو داره – دوربینش هم که خیلی خوبه – مقاوم در برابر اب زدن البته با دقت و کیفیت سونی کار هر شرکتی نیست – به مشتریاش دروغ نمی گه – با تبلیغات اغراق امیز کسی رو فریب نمی ده – قیمت هاش نصبت به کیفیت گوشی مناصبه , البته برای کسی که واقعا در مورد گوشی یه چیزی بارش هست نه مثل بعضیا که فرق بین RAM , Rom رو هنوز نمی دونن .
    ** Sony Make Believe **

    پاسخ

  2. اقایون شرکت سونی پول نداره تبلیغ کنه اگه پول داشته باشه تمام مردم از گوشی سونی میخرن z z1 z2 z3 z5 شاهن

    پاسخ

    ..ashkan گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۳۷

    تشکر که به خودتون کلی لایک زدین اما….
    شمل بر چه اساسی این این حرف رو میگید که سونی پول تبلیغ نداره؟
    بر اساس امار جدید سونی بیشترین هزینه تبلیغاتی رو در ژاپن پرداخت میکنه نسبت به بقیه شرکت های ژاپتی،سونی تبلیغ داره هزینه هم میکنه هزینشم داره اما بر اساس اولویتش رو محصولاتتش تبلیغ میکنه.
    بحث یه شرکت کوچیک نیست سونی باید هم رو قسمت سرگرمیش،هم دوربین و تولید سنسور،هم بخش سوتی تصویری،و حتی سونی پیچکرز تبلیغ کنه و بخش موبایل هم نسبت به اولویتش تبلیغاتش انجام میشه و هزینه میشه واسش.

    پاسخ

    ..ashkan گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۳۸

    صوتی*

    پاسخ

  3. اقا ببخشید چند وقت پیش یکی از دوستان توی همین سایت گفته بود که صفحه نمایش های سامسونگ ساخت شرکت سونی هستش میخاستم بدونم که واقعیت داره؟ لطفا هر کس در جریان هست جواب منو بده ممنون از همتون

    پاسخ

    mahdi1292 گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۱۷

    نخیر واقعیت نداره.
    سونی اصلا صفحه نمایش تولید نمیکنه.

    معمولا برای گوشی های خودش از شرکت شارپ یا ژاپن دیسپلی و… صفحه نمایش میخره

    پاسخ

    Abbas Askari گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۲۹

    بیشترین سهامدار ژاپن دیسپلی سونی هست و 80% تکنولوژیش از سونیه.
    بعد تو میگی سونی صفحه نمایش تولید نمیکنه!

    پاسخ

  4. آقا لطفاً یکی راهنمایی کنه
    من گوشيم Xperia Z هست و آپديت اندروید 5.1 ota برام اومد دانلودش که میکنم گوشيم خاموش ميشه و روشن ميشه و ميزنه could not install تاحالا 8بار دان کردم ريست فکتوری هم کردم شارژ گوشيم هم 100 درصد بود حافظه هم4گیگ خالی بود ولی هرکار میکنم نصب نميشه لطفاً یکی بگه چیکار کنم یعنی هیچ راهی نیست که بتونم ota آپديت کنم؟؟؟
    توروخدا کمکم کنید بدجور ناراحتم برا این موضوع ممنون

    پاسخ

    Saeed گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۱۰

    سلام بوت لودر گوشیت انلاک واسه اونه با کامپیوتر فلش بزن

    پاسخ

  5. اپل هم گوشی جدیدشو معرفی کرد ولی پریمیوم کاری کرده که من دیگه گوشیی رو نمیبینم رقیبش

    پاسخ

    هوم گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۵۵

    بنظرم نواوریش خوب بوده در مورد تاچ سه بعدی.اما بقیه چیزا کاملا عادی هستن.کاری نکرده.البته دوربینش حتما عالیه.
    در مقابل پرمیوم فعلا حتی رقیب نداره….

    پاسخ

  6. میدونم ربطی به پست نداره ولی
    همین چند دقیقه پیش یکی از اینایی که عشق ایپل بود
    با کلی ذوق اومد گفت اپل. فیلمبرداری 4k زده
    منم بهش گفتم. سونی توزد تو. 4k داشت
    الانم داره صفحه نمایش 4 k میزنه
    بنده خدا خیلی تحقیز شد

    پاسخ

  7. واقعا اپل امشب تمام رقبا رو نابود کرد.
    3D touch
    Iive photo
    سفید شدن صفحه به هنگام عکس سلفی کاربردی مثل فلش داره که دیگه واقعا آخرت ایده ست.
    دوربین 4k

    پاسخ

    SAMAN_K2 گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۲۵

    این سفید شدن صفحه رو g3 داره

    پاسخ

    nsr گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۵۵

    نمیخام تعصبی بگم ولی سونی هم قابلیت sound photos رو تو دوربینش داره، تازه میشه رفت تو بخش مسیج یا ستینگ که رنگش سفیده بعدش small app دوربین جلو رو اورد که عکسبرداری با دوربین جلو رو با صفحه سفید داری! دوربین 4k هم ازz2 بوده رو گوشیای سونی!

    پاسخ

    ..ashkan گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۰۲

    خوب بدو برو سایت تخصصی اپل تعریف کنید براهمدیگه اینجا سایت تخصصی اکسپریا هست و اپل هم نتونست گوشی بهتری از premium رو عرضه کنه.

    پاسخ

    amirreza گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۸:۴۶

    بعضیا کلا ار نعمت شعور بی بهرن واقعا . اخه عزیز دل, اخه اپل فن ,اینجا سایت تخصصی سونی اکسپریا هست و کسانی هم که هستند تماما عاشق سونی و محصولاتش هستند و اینجا تمام خبر ها راجع به سونی هست , حالا این وسط اپل چه ربطی به ماجرا داره من نمیونم.

    پاسخ

  8. سونی فقط امسال خوب بود همش گوشیای شرور میداد البته z2 و z3 c خوب بود

    پاسخ

    mahdimorvin گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۳۴

    سلام ببخشید من درس نفهمیدم جی گفتی من 1 ساله Z1Cدارم ولی تا حالا اروری ندیدم

    پاسخ

  9. امسال عملکرد سونی بسیار رضایت بخش بود در همه زمینه ها پیشرفت قابل قبولی داشت و محصولات خوبی رو به نمایش گذاشت بخصوص تو بخش موبایل سری Z5 که واقعا عالی بودن الان میشه راحت عنوان کرد بهترین استمارتفون و کمرافون رو سونی دراختیار داره.ممنون سونی
    تشکر بابت این مقاله خیلی خوب و بجا
    منتظر Z5 Premium Gold

    پاسخ

    shahin گفته:
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۵۵

    پرمیوم کروم

    پاسخ

  10. آقا آیفون 6s p معرفی شد مهشره لامصب
    الان میشه گفت z5 p رقیب پیدا کرد..

    پاسخ

    Amir1993 گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۳۴

    تنها مزیت اپل نسبت به سونی سیستم عاملشه و گرنه صفحه نمایش و سنسور دوربین سونی از اپل قوی تره (هرچند سنسور دوربین اپلو سونی میزنه!)

    پاسخ

  11. M5 کی میاد بازار؟z5 و خانوادش کی میان بازار؟ من تا محرم میخام گوشی بخرم!اگه بیان قیمتاش ون چنده؟؟؟لطفا یکسی جواب سوالامو دقیق بده

    پاسخ

  12. هرچند تبلیغات همه جانبه برندهای دیگه در ظاهر موفق دیده میشد ولی گام درست و محکم سونی و آینده نگریش بر تبلیغات دروغ غلبه کرد. حتی فن های سونی هم چندان امیدوارانه به ماجرا نگاه نمیکردن. با سونی صفا کردن (بدون قصد هیچ توهینی به برندای دیگه میگم) کار هرکی نیست، یه جورایی لیاقتم میخواد.

    پاسخ

  13. من که راضی نبودم از گوشیاش….الان من باید تا زمستون صبر کنم بلکم یه گوشی بده که راضیم کنه….اگه شایعات درست باشه و یه الترا بالای 6 اینچ بده که بازم هیچی…اگه همراش یه زی 5 پلاس بده از این نطر که احتمالا عالی میشه خوبه ولی مشکل اینه که بازم همون سیاست 6 ماه رو ادامه میده
    یه کار خیلی عالی کرد این بود که 4کی رو همیشه فعال نمیزاره…..خیلی کارش قشنگ بود…..

    پاسخ

    shahin گفته:
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۵۲

    نه نمیشه گفت سونی همون سیاست 6 ماهه رو داره چون اگرم z5 ultra شش ماه بعد رونمایی بشه یه جورایی مابین فبلت و تبلته که هر کسی سراغش نمیره

    پاسخ

  14. سلام…
    یک سوال دارم لطفا راهنماییم کنید :

    هارد اکسرنال به گوشی وصل میشه ( z1 دارم )

    لطفا هر کی امتحان کرده بگه
    خیلی ممنون..

    پاسخ

    M....j....s گفته:
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۰۸

    وصل میشه اما فرمت ntfsاندروید پشتیبانی نمیکنه

    پاسخ

    مهران گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۲:۲۹

    ES Explorer پشتیبانی میکنه از NTFS

    پاسخ

  15. متاسفانه به شدت سونی تخریب میشه
    امروز هم در وبسایتی دیدم که همه رو ب تو آپدیت بالا برده بودن و سونی رو گفته بودن ضعیف ترین مال آپدیته خبر ندارن که سونی بعد از نکسوس اولینه …
    واقعا خجالت آوره و توی این دنیا هم حقیقت سمتیه که همیشه تخریب میشه …
    باید تحقیق کرد و نتیجه گرفت نه قضاوت کورکورانه …
    ببخشید بابت پست بی ربط <3
    منتظر اندروید 5.1 یا 6 برای زد 3 پلاس 😐 :))

    پاسخ

    amir گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۳:۱۶

    طبق معمول گند زد سونی.

    پاسخ

    nsr گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۹:۵۹

    طبق معمول روی شما گند زد!!! فهمیدی که؟!!

    پاسخ

    صادق گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۰:۲۱

    لااااااااااااهاهاهاهااااهااییییک.. گند زد به ماس مونگ! گند زد به “کالسکه” هاش..

  16. من از هیرایی و تمام مجموعه شرکت سونی تشکر میکنم که ماه آینده منو به آرزوم میرسونن یه اسمارت فون با صفحه نمایش 4K ………..واقعا خوشحالم هر روز لحظه شماری میکنم برای رسیدن بهش …..

    پاسخ

    پیتر جکسون گفته:
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۱۳

    منت خدای عز و جل که این IFA 2015 تمام شده و کی FIFA 2016 شروع میشه؟

    پاسخ

    محسن ص گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۵:۲۱

    هیچ سالی مثه 2014 واسه من تکرار نمیشه
    Z3
    smartwatch3
    smart band
    tablet Z3
    …..
    عاااااااااالی بود

    پاسخ

    شایان گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۵۵

    یعنی گوشی من سونی رو به جهانیان بهتر شناسوند!سال 2012!هییییی جوانی کجایی که یادش بخیر!ای T و TX و V کبیر!یادتان بخیر!!!

    Parham z2 گفته:
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۳:۲۴

    مثل همیشه عالییییی

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۳۳

    دوستان من ب5اپدیت کردم ی بار ریست کردم حالا ب5.1اپ کنم بازم نیازه ب ریست؟؟؟؟؟ممنون

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۰۷

    دوست خوب من دو ماه دیگه حیف حیف خیلی دیره
    بچه ها بنظرتون تا اخر تابستون z3+ بگیرم بعد تو ابان z5p نظرتون رو بگید
    دمت همه بریبچ فن سونی گرم

    پاسخ

    FSM گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۰۴

    پول اضافه داری یکی هم برای ما بگیر

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۲:۳۵

    برام پول مهم نیس فقط یکی جواب بده نا سلامتی اینجا همه فن سونی ان یه سوال پرسیدم جواب خواستم همین حالا بگیرم یا نه z3+ رو

    پاسخ

    AmirrezA گفته:
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۴۳

    اکه میتونی صبر کنی و با گوشی ک داری بسازی خب معلومه صبر کنی Z5 بخری بهتره …بننظرم اصن سمت Z3+ نرو چون بزرگترین اشتباه سونی و با اومدن Z5 قیمتش خیلی میاد پایین

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here