کوالکام پردازنده اسنپدارگون 865 پلاس را معرفی کرد: 10 درصد کارایی بیشتر

0
۲۴,۸۰۱

شرکت آمریکایی کوالکام درست مشابه سال گذشته از جدیدترین چیپست پرچمدار خود برای گوشی های موبایل در میانه سال 2020 با دنباله نام “پلاس” رونمایی کرد. پردازنده “اسنپدراگون 865 پلاس 5G” در سه بخش بهبود یافته است و به زودی میزبان گوشی های گیمینگ ایسوس راگ فون 3 و لنوو لژیون خواهد بود.

به گفته خود شرکت کوالکام پردازنده 7 نانومتری جدیدش “با افزایش قدرت همراه بوده تا موج جدیدی از گوشی های هوشمند را میزبانی کند.” هسته های اصلی Kyro 585 این پردازنده به سرعت 3.1 گیگاهرتز کلاک شده اند که در مدل عادی اسنپدارگون 865 قدرتی 2.84 گیگاهرتزی داشتند و اکنون این قدرت 10 درصد افزایش داشته است، این در حالیست که چیپست گرافیکی آدرنو 650 اکنون رندرینگ گرافیکی را با سرعت و کیفیت بیشتری ارائه خواهد داد.

این پردازنده جدید همچنین با چیپ FastConnect 6900 مخصوص به وای-فای که پیشتر توسط کوالکام معرفی شده بود سازگار بوده و قادر است سرعتی 3.6 گیگابیت بر ثانیه ای را برای کاربر فراهم سازد. با این حال، این پردازنده همچنان با مودم اسنپدراگون X55 برای اتصال به شبکه های 5G همراه شده است.

از آنجایی که شرکت کوالکام حساب ویژه ای روی بخش گیمینگ این پردازنده کرده است، آنها از این سیستم روی چیپ به عنوان “Snapdragon Elite Gaming” یاد می کنند و می گویند که این به معنی “قدرت پردازش گرافیکی در حد رایانه های رومیزی” است و قادر است تا محتوای گیمینگ را به صورت 144 فریم بر ثانیه و سیستم رنگ HDR 10 بیتی ارائه کند. همچنین درایور این پردازنده گرافیکی را نیز می توان از طریق فروشگاه گوگل پلی استور آپدیت کرد تا بروز رسانی های جدیدی بر روی آن اعمال شود.

“شرکت ایسوس مفتخر است که بار دیگر بهترین و محتمل ترین تجربه گیمینگ را با استفاده از گوشی ASUS ROG Phone 3 به کاربران اهدا می کند که این به معنی استفاده از پردازنده اسنپدارگون 865 پلاس بر روی پلتفرم موبایل است.”

این ها صحبت های برایان چنگ، مدیر واحد فروش گوشی های شرکت تایوانی ایسوس است.

“مشخصات کامل گوشی ایسوس راگ فون 3 در هفته های آتی اعلام خواهد شد، اما به دلیل استفاده از جدیدترین چیپست پرچمدار روی موبایل، ما به شما قول می دهیم که تجربه ای ناب را در اختیار شما قرار دهیم.”

اما گوشی گیمینگ لنوو لژیون، دومین گوشی مجهز به این پردازنده خواهد بود.

“سه سال پس از عرضه لپ تاپ های Lenovo LegionTM PC به بازار رایانه های قابل حمل، اکنون مفتخریم که زیر برند گیمینگ عزیزمان را به قدرت بالای پردازنده موبایل مجهز کرده ایم و همراه با پشتیبانی از شبکه 5G، این تکنولوژی را در قابل یک گوشی موبایل گیمینگ برای طرفداران عرضه خواهیم کرد. لنوو سابقه طولانی در همکاری و مهندسی با شرکت کوالکام داشته و بزودی مشخصات گوشی جدید مان را در اختیار شما قرار خواهیم داد.”

شرکت کوالکام همچنین در یک بروز رسانی اطلاع داده است که اکنون “بیش از 140 گوشی هوشمند به گفته سازندگان” از پردازنده اسنپدارگون 865 استفاده می کنند.

تغییرات پردازنده اسنپدارگون +865 پلاس:

افزایش کارایی: تغییر کلاک هسته های اصلی به فرکانس 3.1 گیگاهرتز مساوی با 10 درصد کارایی بیشتر و مصرف انرژی کمتر.

وای-فای 6E: پردازنده جدید FastConnect 6900 به معنی استفاده از فرکانس های 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز.

بلوتوث 5.2، آنتن بلوتوث دوقلو، تفکیک گر صدای aptX suite و ویژگی صدای LE.

استریم 2 بانده (2*2 + 2*2): امکان شبیه سازی و ترکیب دو باند فرکانسی با یکدیگر برای افزایش سرعت اتصال به اینترنت از طریق شبکه تلفن همراه.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here