پردازنده اسنپدراگون 660 کوالکام با عملکردی فراتر از انتظار در بنچمارک زورآزمایی کرد.

9
۷,۰۴۷


پردازنده های سری 600 کوالکام در رده ای بالاتر از میان رده ها قرار میگیرند. نمونه آن را سال گذشته در اکسپریا X با پردازنده اسنپدراگون 650 دیده بودیم که چگونه در برابر پرچمداران زورآزمایی کرد. کوالکام به تازگی پردازنده اسنپدراگون 660 را معرفی کرد که فعلا جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده از سری 600 به حساب می آید.

اسنپدراگون 660 مجهز به 8 هسته پردازشی شخصی سازی شده Kyro 260 میباشد، که بر روی فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز بسته شده اند. بر اساس گفته های کوآلکام، این چیپست اولین چیپست سری 600 این کمپانی میباشد که از هسته های شخصی سازی شده بسیار قدرتمند Kyro بهره میبرد، که تا پیش از این تنها در چیپست های سری 800 کوآلکام شاهد آنها بوده ایم.

دو هفته پس از معرفی رسمی اسنپدراگون 660، این پردازنده برای اولین در بنچمارک ها ظاهر شده تا عملکرد آن مورد ارزیابی قرار بگیرد. در بنچمارک GeekBench نسخه 4.1 اسنپدراگن 660 در تست تک هسته ای به عدد 1588 و در تست چند هسته ای به عدد 5455 دست پیدا کرد. در خصوص این عدد همین بس که بدانیم اکسپریا X در تست تک هسته ای به حدود 1350 و در تست چند هسته ای به حدود 3200 رسیده بود. پردازنده اسنپدراگون 820 در اکسپریا XZ نیز در تست تک هسته ای عدد 1700 و در تست چند هسته ای امتیازی در حدود 3800 را ثبت میکند.

عملکرد اسنپدراگون 660 بسیار فراتر از خانواده پردازنده های سری 600 به نظر میرسد. عملکردی که در تست چند هسته ای اندکی از اسنپدراگون 835 ضعیفتر است. بعید نیست سونی در نیمه دوم سال جاری از این پردازنده در یکی از گوشی های هوشمند خود استفاده کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

9 دیدگاه ها

  1. امیدوارم سری جدید x با این پردازنده معرفی بشه که البته احتمال معرفیش کم هست ولی کامپکت جدید سونی با اسنپ۶۶۰ قطعاً در ایفا معرفی میشه که امیدوارم مثل آیفون۷ باریک باشه نه یه گوشی قطور پلاستیکی زشت.

    پاسخ

  2. تست چند هسته ای xz 5400 هست
    ۳۸۰۰ دیگه چیه ؟ دقت کنید بابا

    پاسخ

    ARLOX گفته:
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۲۲

    تک هسته ایش هم ۲۱۰۰ هست شما نوشتید۱۷۰۰
    منبع: بررسی gsmarena

    پاسخ

    ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۶

    اون نسخه ۳٫۰ برنامه Geekbench هست.
    این اعداد برای نسخه ۴٫۱ هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here