پنج دلیل برای اینکه اکسپریا Z2 را موفق ترین اسمارتفون سری Z بدانیم!

85
۱۷,۰۸۵

6_Xperia_Z2_Explosion11
سونی با پایه گذاری خانواده X، به عمر سه ساله گروه پر افتخار Z پایان داد. سیاست های سونی نشان میدهد که این شرکت دوره های سه ساله ای را برای هر گروه از اسمارت فون های خود در نظر میگیرد که از سال 2013 تا ابتدای سال 2016، وظیفه خطیر پرچمداری از گوشی های هوشمند اکسپریا را به عهده خانواده Z گذاشته بود. با آغاز سال 2016 سونی بر اساس یک برنامه سه ساله و تا سال 2018 روند تولید گوشی های هوشمند خود را تحت عنوان خانواده X ادامه خواهد داد.

سونی در طول سه سال گذشته، جدا از اسمارت فون های منطقه ای و تحت اپراتورهای خاص، 13 گوشی هوشمند از خانواده Z را معرفی و به بازار روانه کرد. شکی نیست که آخرین نسل اسمارت فون های سری Z یعنی سری Z5 برترین و قدرتمندترین های سونی در این خانواده بودند اما اگر بخواهیم تمام جوانب را در نظر بگیریم شاید عنوان موفق ترین اسمارت فون سونی برازنده یک نامِ دیگر باشد.

اینکه کدام یک از گوشی های سری Z موفق تر از بقیه بوده است سوالی است که پاسخ به آن نیازمند دلایل محکمی است. از بین این سیزده گوشی هوشمند کدامیک شایسته عنوان موفق ترین اسمارت فون خانواده Z است؟ انتخاب ما اکسپریا Z2 است. به دلایلی که با هم در ادامه خواهیم خواهند…


1- فروش بالا
سونی هیچگاه آمار دقیقی از فروش گوشی های هوشمند خود اعلام نمیکند و به همین دلیل هیچ آمار رسمی از فروش گوشی های سری Z وجود ندارد. اما شواهد نشان میدهد اکسپریا Z2 یکی از پرفروش ترین اسمارت فون های چند سال اخیر سونی و شاید پرفروش ترین آنها باشد. ما سال گذشته در جلسه ای که با مدیر سابق سونی موبایل خاورمیانه، آقای اودنباخ داشتیم نیز جویای وضعیت فروش گوشی های سونی شدیم که وی با اینکه آمار دقیقی از فروش اعلام نکرد اما اکسپریا Z2 را پرفروش ترین اسمارت فون سونی در این منطقه خواند. سهم بسیار بالای این دستگاه از بین کاربران سایت تخصصی اکسپریا نیز خود نوعی مشت نمونه خروار است که نشان میدهد این دستگاه چه اندازه مورد استقبال مشتریان واقع شده است.


2- پشتیبانی عالی
خانواده Z نه تنها در بین طرفداران و علاقه مندان به سونی، بلکه در بین سایرین نیز به پشتیبانی نرم افزاری خوب شهرت دارند. پشتیبانی نزدیک به سه ساله اکسپریا Z اتفاقی فراموش نشدنی است اما اکسپریا Z2 نیز دست کمی از اکسپریا Z ندارد.

سونی اکسپریا Z2 را در سال 2014 با جدیدترین نسخه موجود یعنی اندروید 4.4.2 عرضه کرد و تا به امروز چندین و چند نسخه نرم افزاری را به کاربران این دستگاه هدیه داده است. یک به روزرسانی کوچک از 4.4.2 به 4.4.4 در همان سال اول و پس از آن به روزرسانی های اندروید 5.0، 5.1 و 6.0 سه آپدیت بزرگ دیگری بودند که اکسپریا Z2 در مدت زمان حیات خود تجربه کرده است. با گذشت نزدیک به دو سال و نیم از عمر اکسپریا Z2 این دستگاه هنوز در مسیر دریافت آپدیت های نرم افزاری قرار دارد تا از این بابت اکسپریا Z2 را یکی از بهترین اسمارت فون های سونی از حیث دریافت بسته های نرم افزاری قلمداد کنیم.


3- ماندگاری بالا
منظور از ماندگاری چیست؟ بیایید با یک مثال ساده مفهوم ماندگاری را شرح دهیم. در گذشته عمر گوشی های موبایل به نسبت امروز بیشتر بود. اگر شما روزی یک عدد K750 سونی اریکسون یا N95 نوکیای سابق داشتید، تا مدت ها تلفن همراه شما قدرت برتر بازار بود. اما امروزه سرعت رشد تکنولوژی به حدی است که معمولا گوشی های هوشمند بعد از مدت زمان کوتاهی دیگر آن ابهت و پرستیژ روز اول خود را ندارند.

با این حال اکسپریا Z2 یکی از اسمارت فون هایی است که تا مدت ها جایگاه خود در بازار را حفظ کرده است. اکسپریا Z2 تنها 6 ماه دیرتر از اکسپریا Z1 معرفی شد، پس از حیث زمان اکسپریا Z1 شش ماه گذشته در شرایطی قرار داشت که امروز اکسپریا Z2 قرار دارد. از حیث زمان بله اما از حیث جایگاه به هیچ وجه اینطور نیست و جایگاهی که شش ماه قبل اکسپریا Z1 داشت با جایگاهی که امروز اکسپریا Z2 دارد قابل مقایسه نیست و بعید به نظر میرسد شش ماه بعد اکسپریا Z3 هم در جایگاهی که امروز اکسپریا Z2 قرار دارد باشد.


4- سخت افزار بسیار عالی، ایرادات بسیار کم
اکسپریا Z2 در زمان معرفی خود، تقریبا تمامی فاکتورهای برتر را با خود به همراه داشت. به روزترین سخت افزار ممکن در این دستگاه، از اکسپریا Z2 یک اسمارت فون بی نظیر ساخت. سونی مجموعه ای از اولین ها را در اکسپریا Z2 به کار برد. اولین اسمارت فون سونی با رم 3 گیگابایت، امکان فیلم برداری 4K و همچنین 120 فریم بر ثانیه، اولین پرچمدار با صفحه نمایش 5.2 اینچی و پنل IPS و … که مجموعه ای از برتری های این دستگاه نسبت به نسل های قبل خود را نشان میدهد. بسیاری از همین فاکتورها، با گذشت بیش از دو سال هنوز هم جزو برترین های بازار محسوب میشود. شاید یکی از دلایلی که اکسپریا Z2 ماندگاری بسیار بالایی داشته همین سخت افزار باشد که صاحبان آن را از ارتقای گوشی خود به جدیدترین مدل های بازار بی نیاز میکند.

نیاز به توضیح نیست که بگوییم، هیچ گوشی هوشمندی بی ایراد نیست. عیب و نقص جزو جدایی ناپذیر گوشی های هوشمند است اما در این بین برخی گوشی ها ایرادات و مشکلات کمتری را سر راه کاربران خود میگذارند. اگر کاربران اکسپریا Z یا اکسپریا Z1 از صفحه نمایش و زاویه دید این دستگاه انتقاد داشتند، اگر به داغ شدن اکسپریا Z3 Plus خرده میگیرند و یا دیگر اعضای سری Z را به دلایلی مورد انتقاد قرار میدهند، اکسپریا Z2 یکی از دستگاه هایی است که کمترین انتقاد به آن وارد شده بود. سونی در این دستگاه تا حد امکان ایرادات نسل های قبلی خود را رفع کرد تا اکسپریا Z2 یکی از کاملترین اسمارت فون های سونی و همچنین یکی از بی نقص ترین ها باشد.


5- قیمت مناسب
کار اکسپریا Z2 در بازار، همانند تمامی پرچمداران سونی با قیمت بسیار بالایی آغاز شد اما به خاطر تاخیری که در عرضه به بازار داشت و فاصله کوتاهی که از عرضه این دستگاه با اکسپریا Z3 ایجاد شد خیلی سریع این دستگاه با یک افت قیمت نسبی به قیمتی ایده آل رسید. در بازار خودمان این دستگاه خیلی زود به قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان رسید و بعد از مدت کوتاهی با رسیدن به قیمت یک میلیون و دویست هزار تومان تبدیل به یکی از خوش قیمت ترین اسمارت فون های بازار شد.

وقتی صحبت از یک اسمارت فون موفق میکنیم،موفقیت تنها نباید از دید فروشنده باشد بلکه از دید مشتری نیز باید به آن نگاه کرد. یکی از مهمترین جنبه های موفقیت قیمت مناسب است که اکسپریا Z2 این فاکتور را به همراه داشت. در واقع اکسپریا Z2 در تمام طول حیات خود در بازار جزو خوش قیمت ترین اسمارت فون های بازار بود که از این دستگاه یک گوشی هوشمند موفق ساخت.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

85 دیدگاه ها

  1. من دوتا ازین گوشی دارم یکیش چینی هست ۱۷۰۰ گرفتم و دیگری اصل ژاپن اونم ۱۵۰۰ بعد دوسال ک قیمتش پایین اومد گرفتم ب هر کی هر کسی گفتم گرفته بیشتر از پولی ک داده راضی بوده.
    محشرررررررر این Z2 سونی
    اصلن سونی خودش ارادت خاصی ب مدل Z2 داره و قراره آندروید نوقا رو هم بده ❤

    پاسخ

  2. منم Z2 دارم دوستان قسم میخورم محشره محششرررررررر دوسالی ک اینو داشتم باور کنید انقد ازش کار کشیدم حتی فقط برای یک بار هنگ ندیدم ازش همش بردم استخر زیر آب یا رودخونه، از لحاظ سخت افزار هنوز بروزترین هس نرم افزاری ک هنوزم پشتیبانی میشه.
    من ب یقین میگم کاملترین و بی نقص ترین گوشی در زمان خودش بود و هنوزم هس
    باور کنید انقد ازش راضی ام ک حتی ی بارم فکرشم نخواستم بکنم ک عوضش کنم.
    واقعا ک سلطان بی چون و چرای سری z هستش

    پاسخ

  3. مقاله خوب و کاملی بود. منی که Z2 دارم میفهمم چی میگید!
    یادش بخیر پارسال گرفتمش ۱۲۰۰. یه تومن داشتم برا اینکه z1 نگیرم ۲۰۰ قرض کردم!که واقعا ارزششو داشت! یه حس خیلی خوبی داشت همه چیش، تو دست گرفتنش حس سطح بالا بودن میداد. تقریبا همه رفیقام از استیل و ظاهر جذابش خوششون اومده بود و چنتاشون گوشی بعدیشون رو سونی گرفتن
    ولی حیف که سونی راه رو به جلوش رو بعد از z2 ادامه نداد. گوشیاشو اگه با وسواس بیشتری و بعد یک سال میداد بیرون، خیلی بهتر میشد

    پاسخ

  4. اون موقع که Z1 گرفتم ۱۳۰۰۰۰۰(البته من قیمت عمده گرفتم – قیمت تک فروشی همون موقع ۱۵۰۰۰۰۰ بود تو شیراز) میتونستم Z2 بگیرم منتها نمیدونستم اینقدر به لحاظ نرم افزاری و اندکی سخت افزاری با هم فرقشون هست موقعی گفتم اخی کاش Z2 گرفته بودم که حدودا ۲۰ روز از خرید Z1 گذشته بود و کلیپ رسمی معرفی Z2 رو دیدم و افسوس میخوردم
    البته با Z1 هیچ مشکلی ندارم و تا حالا کم نیورده تو اجرای برنامه های سنگین و…
    شاید دو ضعف بزرگ Z1 صفحه نمایش tft و نداشتن اسپیکر استریو هست

    پاسخ

  5. واقعا Z2 سلطانه.لامصب اسمشم قشنگه.عدد ۲ با حرف Z تقریبا شبیه همن.فقط ۲ بالاش گرد شده ZZZ222

    پاسخ

    mohamad skystar گفته:
    ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۲۶

    من اگر صدتا گوشی عوض کنم
    Z2 رو نگه خواهم داشت
    همه جوره عالیه
    محشر
    معرکه
    ماندگار در ذهن تمام دنیا

    پاسخ

  6. من نزدیک به ۳ساله این گوشیو دارم واقعا ازش راضیم اصلا مشکلات ازار دهنده ای نداشته تو این مدت تازه من گوشیو بدون جلد و کاور استفاده میکنم ده ها بار از دستم افتاده رو سرامیک،موزاییک و…آخم نگفته واقعا یه گوشیه حماله گوشیهای جدید کار خاصی نمیکنن که من با زد تو نتونم انجام بدم به همین خاطر تو فکر عوض کردنش اصلا نیستم

    پاسخ

    MH19 گفته:
    ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۶:۵۸

    کلا دو سال نیست چطور سه سال داری خالی بند
    ۲۰۱۴ همین نمایشگاه ifa که قرار یک ماه دیگه برگزار میشه معرفی کرد که هر جور حساب کنی الان دقیقا میشه ۲ سال خالیبند

    پاسخ

  7. سلام به همگی.
    دوستان با این وضعیت بازار و….z5p رنگ سیلور هست تو بازار؟
    و اینکه از کدوم کشورها هست تو بازار…
    منظورم تایوان کره چین و….اینطور چیزا.
    ممنون میشم جواب بدید.
    I love SONY

    پاسخ

    Polat گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۱

    یادم رفت بگم…
    تک سیم یا دو سیم کدوم بهتره بنا به کارکرد.
    کدومش موجود هست.
    سپاس

    پاسخ

    حمید. گفته:
    ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۳۰

    اکثرا که چین هست، ولی یه تعدادی هم تایلندی اومده ایران
    به نظر من از یکی از سایتای همین نگین یا تکنو، یا بامیلو بخر. بامیلو شرایطش خوبه تا یک ماه هم ضمانت تعویض میدن
    دیجیکالا هر سه رنگشو داشت، با قیمت خوب البته الان ناموجود شده
    تو ایران که فقط ۲سیم هست. فرقیم تو عملکرد و دریافت آپدیت نداره با تک سیم

    پاسخ

    david_kqz گفته:
    ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۳۵

    نگیر پشیمون میشی.من خودم z5 p دارم ولی میگم نگیر.برو x بگیر

    پاسخ

    Nima66 گفته:
    ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۶

    چرا پشیمون میشه ؟

    پاسخ

  8. انگار همین دیروز بود زد ۲ اومده بود رفیقم گرفته بود میکوبید تو سرمون و هی پزشو میداد اون وقت سونی تو اوج بود دفعه بعدی ک دیدم سونی تو اوج تقریبا، زمانی بود که تازه زد ۵ اومده بود الان دیگه سونی اون سونی قبل معرفی سری x نیست! الان باید سیاست هاشو تغییر بده مخصوصا طراحی گوشیاشو که حداقل برای من تکراری شده! من تنها دلیلی ک داشتم برای نخریدن زد ۵ پریمیوم طراحیش بود! امیدوارم پرچمدار جدید تازه ظاهر شده همه رو راضی کنه از هر لحاظ

    پاسخ

  9. از بین دلیلاتون فقط موارد ۱ و ۵ رو قبول اونم به خاطر این بود که سونی خوب موقعی معرفیش کرد و تبلیغات سر به فلک کشیده بود.
    موارد ۲ و ۳ و ۴ دوهزار نمیارزه!

    پاسخ

    MjsssS گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۶

    فکر کنم این مطلب رو خیلی دیر گزاشتید
    حداقل ۱ سال!!
    با گزینه ۴ هم مخالفم چون اسنپ های بالاتری وجود داشت که میشد استفاده کرد!

    پاسخ

    ruhan گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۰

    سلام به همه عزیزان، دو سال کار با کینگ سیروس( z2) برای من واقعا نشون داد که سونی وقتی بخواد میتونه بترکونه و حتی بدون تبلیغ هم میتونه بازار و قبضه کنه، دوستان گرام اسنپهای رده بالاتر درسته در مجموع میتونه بهتر باشه ولی در کل وقتی نگاه میکنی میبینی که واقعا z2 چیز خیلی زیادی از z5 وx هم کم نداره، نمیگم اونا بهتر نیستن چرا واقعا سرترن ولی منی که دو سال دارم باهاش کار میکنم هنوز چیز خارق‌العاده ای ندیدم که راضی بشم و بخوام عوضش کنم، واقعا دستمریزاد به سونی با این محصولات خوبش
    Just Sony

    پاسخ

  10. Z2 رو یکسال و پنج ماهه دارم واقعا ازش راضیم سنگین ترین استفاده ها رو ازش کردم یه اخ نگفت.یه خسته نباشید هم بکنیم به هادی جان و دوستان بخاطر زحماتشون.مررسی

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۱

    واقعا زد۲ همین حالا هم از بهترین گوشی های دنیا هست
    گوشی هایی که همزمان با زد۲ کار خودشان را در سامسونگ و الجی و غیره به عنوان پرچمدار شروع کردند الان دیگه یا در گوشه تعمیرگاه های موبایل خاک میخورند یا به طور کلی از کار افتادند
    پنل A زد۲ یکی از برترین پنل های کل اسمارتفون ها بوده و هست ولی متاسفانه از طرف سایت های به اصطلاح تخصصی مثل دیسپلی میت به دلایل نامعلومی بهترین صفحه نمایش شناخته نشد و آنها به صفحه نمایش واقعا بد و پرایراد گالکسی اس۵ سامسونگ که به هیچ وجه در حد صفحه نمایش زد۲ نبود بها دادند که این تاکتیک تا ابد با سامسونگ و سایت های وابسته به آن در سرتاسر!!!!! جهان بوده و است متاسفانه!!!

    پاسخ

  11. امروز ششم مرداد نود پنجه من ۱۲ مرداد ۹۴ گوشیم رو خریدم z2 تا حالا اصلا هنگ نکرده سرعتش بالاس و عالیه حرف نداره و اصلا هم از خریدش پشیمان نیستم الآن کلی مدل بالاترش اومده پول خریدشونو هم دارم ولی نه خدایی
    Z2 IS THE KING OF Z FAMILY

    پاسخ

  12. من دو سال پیش که دختر خاله ام میخواست گوشی بگیره اکسپریا وی داشتم با علاقه شدیدی گرفته بودمش که از من خواست که ی گوشی خوب بگیره که سال های سال براش کار کنه منم بدون هیچ شکی با توجه به مقداذ هطینه ای که میخواست بکنه زد ۲ زو پیشنهاد دادم و از پایتخت براش گرفتیم این گوشی واقعا فوق العاده است و خیلی ازش راضی بود حالا منم با خرید زد ۵ به سری زد پیوستم که بهترین رو داشته باشم سونی بهترینه

    پاسخ

  13. کسی سونی اریکسون ساتیو یادش هست امروز دیدم خیلی باحاله یادمه تازه خریده بودم بعد خیلی هم باهاش ور میرفتم باهاش رفتیم شمال می خواستم با دوربین قولش البته در اون زمان عکس بگیرم که افتاد تو رود خونه جاری هیییی

    پاسخ

  14. یک ماهه میخام گوشیمو بفروشم اما نتونستم
    چند نفری هم که خاستن اصلا نمیدونن z2 چیه و قیمت های مفتی گفتن
    همه انتخابشون سامسونگه
    همکارم میخاد سامسونگ g5 بخره ، بهش گفتم گوشی منم فروشیه ، اما میگه نه ، g5 از سونی بهتره ….دیگه میخام سرمو بکوبم به دیوار
    سونی z2 منو هیشکی نمیخاد …دپرس شدم
    دلیل فروشمم خرید z5
    تو دیوار هم گذاشتم ، یه سامسونگی اس تری نئو داشت میگف بیا عوض کنیم….خدایااااا
    مردم چقد نادان شدن …
    خیلی ناراحتم از اینکه سونی چهارتا تبلیغ نکرده
    مردم اصلا هیچی نمیدونن و فک میکنن سامسونگ خداس …

    پاسخ

    Sony forever گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۰

    به همکارت بگو جی نیست جِی اسمشه j
    بوگو اول اسمشو یاد بگیر بعد جرات کن رقیب سونیش کنی

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۶

    کسی که گوشی به درد نخور و پلاستیکی مواد کهنه G5 و G7 سامسونگ را بخره کاریش نمیشه کرد چونکه کشش مغذ اون در همان حد است و دیگه امیدی هم به بهبودیش!!! نیست

    پاسخ

    alirezarz62 گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۴

    G5 واسه سامسونگه؟

    پاسخ

    Sony forever گفته:
    ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۴۳

    واسه ال جی

    پاسخ

    Nima66 گفته:
    ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۵

    ببخشید منظور همون J هست
    J5 یا J7

  15. بچه ها اینقدر جوگیر نشین زد ۲ زمان خودش خوب بود اما الان که اسنپدراگون ۸۲۰ اومده هیچ حرفی در قیاس با پرچمدارهای امروزی نداره در واقع برنده واقعی بین زد ۵ پرمیوم و زد ۲ با اختلاف بسیار فاحش زد ۵ پرمیوم هستش

    پاسخ

  16. دیروز تو یکی از پستای اکسپریان بنچ مارکای Z رو دیدم واقعا عالی بوده همه رو ترکونده بود
    اما جدیدا نه، از سخت افزار بروز ک استفاده نمیکنه هیچ،دیرم عرضه میکنه
    اما Z2
    در یک کلام عالی…

    پاسخ

  17. سلام
    منم ۱ سال و ۷ ماهی میشه z2 رنگ مشکی دارم تا حالا نه هنگ کرده نه مشکل داشته و از همه نظر عالی بوده واقعا سونی براش کم نذاشته الانم رام existenz مارشمالو نصب کردم بی نهایت روون و زیبا شده و مصرف باتریشم عالیه
    ممنون

    پاسخ

  18. من زی ۲ مو که خریدم فقط اوایل یکم مشکل داشت و الان همه چیش برطرف شده دیگه مشکلی نداره و از این خوشحالم که با بعضی از گوشی هایه ۲۰۱۶ که مقایسه میشه امکان داره بهتر نباشه ولی کم نمیاره

    پاسخ

  19. یعنی همین الان XPERIA Z2 با XPERIA Z5 سر شاخ بشه،سلطان اکسپریا زد تو میتونه، در ضمینه صفحه نمایش و سرعت، زد فایو شکست بده به راحتی 😐
    پرچم سونی و گوشی تاریخ ساز XPERIA Z2 بالاست
    اولین گوشی با صفحه نمایش لایو کالر ال ای دی
    صفحه نمایش با دقیق ترین رنگ ها
    اولین گوشی سونی با اسپیکر استریو
    بهترین جای قرارگیری چراغ نوتیفیکیشن در XPERIA Z2
    اولین گوشی سونی با قابلیت حذف نویز
    اولین گوشی سونی با صدای HD
    و کلی امکانات دیگه
    سونی بعضی وقتها یه چیزی میزنه که خودش بعدا بخوادم نمیتونه بزنه،نمونه بارزش سلطان XPERIA Z2
    خود کازو هیرای هم هنوز تو کف Z2 هست 😐
    ممنون از سایت اکسپریان بابت این انتخاب زیبا
    ممنون از هادی معراجی

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۰

    همینطور هم شد و اگه دوستان به خودشون زحمت یک سرچ ساده رو بدند و دنبال بررسی Z5 باشند (در تو سایت اکسپریان رو میگم) در قسمت صفحه نمایش کاملا مشخصه که Z2 رنگ سیاه رو خیلی بهتر از سری Z5 نشون میده!

    “اکسپریا Z5 در نمایش رنگ ها بسیار عالی است. تصاویر زیر از مقایسه دو گوشی اکسپریا Z2 (سمت راست) و اکسپریا Z5 (سمت چپ) به عمل آمده است. نمایش رنگ سفید در اکسپریا Z5 بر طبق تصاویر زیر عالی است اما اکسپریا Z2 عملکرد بهتری را در نمایش رنگ مشکی دارد”

    پاسخ

    Ashkan z3 گفته:
    ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۰۲

    یعنی همین الان XPERIA Z2 با XPERIA Z5 سر شاخ بشه،سلطان اکسپریا زد تو میتونه، در ضمینه صفحه نمایش و سرعت، زد فایو شکست بده به راحتی
    خخخخخخ #تعصب

    پاسخ

  20. من زد۲ رو خیلی دوست دارم و اگر یه زد۲ تر و تمیز بدون خط و خش پیدا کنم تا ۹۵۰ هزار تومنم حاظرم بدم

    پاسخ

    Sony forever گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۲

    پ بیکاری خیلی
    خب بده زد ۳ ک شاخ سری زده
    اصن طراحی اصلی با این شروع شد
    اگه شاخ نبودیم همه تستا رو ما نبود
    چون زورمون میرسه بقیه نه

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۴

    داداش، بعضی‌ها مخشون تاب برداشته

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۰۳

    با منی؟
    خوب یکی علاقه داره من اگه الان بخوام همه ی خانواده رو میخرم

  21. واقعا این گوشی حرف نداره . من نزدیک یکسالو نیم میشه دارمش از همه نظر ازش راضی ام .
    از طراحی زیباش گرفته تا دوربین و سخت افزار قدرتمند و اسپیکرهای باکیفیت و ……
    هرچی از این گوشی بگم کم گفتم . یکی از بی نقص ترین پرچمدارای چند سال اخیر سونی
    پرچمدارای قبلی و بعدی هم خوب بودن اما Z2 چیز دیگه س .
    Just Xperia Z2 In Z Series
    I Love You Sony
    ای کاش آپدیت نوقا هم برای این ابر گوشی بیاد .

    پاسخ

  22. واقعا این گوشی حرف نداره . من نزدیک یکسالو نیم میشه دارمش از همه نظر ازش راضی ام .
    از طراحی زیباش گرفته تا دوربین و سخت افزار قدرتمند و اسپیکرهای باکیفیت و ……
    هرچی از این گوشی بگم کم گفتم . یکی از بی نقص ترین پرچمداران سونی در چندسال گذشته .
    پرچمدارای قبلی و بعدی هم خوب بودن اما Z2 چیز دیگه س .
    Just Xperia Z2 In Z Series
    I Love You Sony
    امیدوارم آپدیت استامینا و بعدش آپدیت نوقا بیاد چون حیف این گوشی به این خوبیه که دیگه آپدیت نشه .

    پاسخ

  23. ۲ ساله زی ۲ دارم واقعا عالیه من بیشترین استفاده رو از گوشیم دارم اما کم نیاورده تاحالا جدیدترین گیم ها، اپلیکیشن ها… دم سونی گرم ایشالله آندروید ۷ هم بده یه ساله دیگ هم داشته باشیم این شاهکار رو… به امید x2

    پاسخ

  24. من صد در صد متاسفم من بهترین گوشی سونی رو زد ۵ پرمیوم تا به امروز میدونم صفحه نمایش این گوشی در فیلم و عکس خیره کننده و عالیه دوربینش ام رضایت بخشه و بدون شک زیباترین گوشی بازار هم هست به خصوص در رنگ طلایی تنهايي نقطه ضعف زد ۵ پرمیوم اسپیکر متوسط اون است که اونم به خاطر قابلیت ضد اب بودنشه

    پاسخ

    Omidhassan گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۵۵

    اونجا نوشتم مخالفم اشتباه تایپیه

    پاسخ

    Sony=thebest#business گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۱۸

    کی گفته بلندگو هاش متوسطه
    برو تست دیجبکالا رو از دیجیکالا تی وی ببین در مورد بلندگوها میگه اگرچه که کیفیت بلندگوهای boom sound اچ تی سی را ندارد اما چند پله بالاتر ار اپل و سامسونگ میباشد
    شما که اینجوری میگی یکی که سونی نداشته بخونه شاکی میشه

    پاسخ

  25. زد ۲ خخخ فقط زد ۵ در برابر زد ۵ پشه ای بیش نیس

    پاسخ

    MOHAMMAD 7346 گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۷

    همون زد ۵ هم پیش ایکس پرفورمنس پشه ای بیش نیست

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۰۶

    خب من اینو قبول دارم بدون هیچ اعتراضی 🙂 ولی اینا که زد ۲ دارن میان زد ۲ رو با زد ۵ مقایسه میکنن . هر وقت تونستن با زد ۲ بیش از ۳۰ دقیقه فیلم ۴k بگیرن بیان ادعا کنن …
    http://uupload.ir/files/rp6_screenshot_20160705-171309.png

    شاید با بستن کیسه ی یخ پشت گوشی بتونن بیش از ۳۰ دقیقه فیلم ۴k بگیرن !!

    پاسخ

    Mostafa_XperiaZ2 گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۸

    پیش z5 پشه ای بیش نیست؟!!!
    خیلی حسودی
    امثال شما اصن از سونی طرفداری نکن بهتره

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۱

    بله پشه ای بیش نیس زیباترین و کاملترین گوشیهای سونی سری زد ۵هستند … فعلا شما حسودی میکنید و بهتره متعصبایی مث شما فن سونی نباشن چون ابروی این شرکتو میبرید!!!!

    پاسخ

  26. زد۲ رو پایین کشیدن قیمت نجات داد.وگرنه شکست میخورد
    ولی پشتیبانی رو قبول ندارم.ندارم.اصلا هیچکدوم گوشی های سونی اپدیت خوبی نگرفتن.من که یه بیلد درست نمیبینم برم روش.یکی بیلد ۳۱۴ اندروید ۴٫۴٫۲ خوبه یکی ۵٫۰٫۲٫این اپدیت مارشمالو هم دوتا فریمور داد و هیچ خبری ازش نیست.نیست.بعد کیفیت اپدیتی که داده چطور؟ باید بگم قربون ۱۱۰۰٫زد۲یی که یه بار ازش هنگ و کم بودن سرعت ندیدم همچین مدیریت رمش ریخته بهم دوتا دونه نرم افزار هم ریلود میکنه.ولی m4 داره دوستم میکه اصلا ریلود نمیکنه.

    خلاصه همه چیز بالا بردن نسخه اندروید نیست کیفیت هم لازمه که سونی تو این مورد بد عمل میکنه.

    پاسخ

    PanaSONYc گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۵

    کاملا موافقم

    پاسخ

  27. از نظر نمایشگر هم، Z2 دقت رنگ و دمای رنگ خیلی خوبی داشت و از این نظر از Z3 و Z4 بهتره بود.

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۰

    چرا اغراق میکنی عزیز من
    دیگه همه میدونن زد۳ و زد۳ پلاس از نظر کیفیت و غلظت و روشنایی بهتر از زد۲ هستن 😐

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۵

    روشنایی درست ولی غلظت رنگ رو با ایشون موافقم!

    پاسخ

    Mehran Mirzayi گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۰

    بله ولی درکل بهتر از زد۲ بودن 🙂

    PanaSONYc گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۵

    جوک به شدت خنده‌دار

    پاسخ

    @mdar7529 گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۴

    فقط زد وانه خودم

    پاسخ

  28. دو ساله که z2 دارم و به قدری ازش راضی که فکر خرید گوشی تا حداقل سه سال دیگه رو از سرم بیرون کردم.
    کامل‌ترین و زیباترین اسمارت فونیه که تا حالا دیدم.
    به نظرم رنگ مشکیش حتی از z3 هم زیباتره. اسپیکر ها در z2 زیباتر پیاده‌سازی شدن به طوری که شکافشون تقریبا غیر قابل دیده.

    پاسخ

  29. ایراد کم ، یاد z2 م افتادم که گول تبلیغات سونی و خوردم و یک میلیون ۲۸۰ هزاز تومان پول دادم براش الان بردش مشکل داره، در پوش هام کیپ، کیپ بود، زیر شیر اب اونم با فشار داغون شهر آبادان از قسمت جا بندی بهش آب نفوذ کرد و کلا بلا استفاده شد، نگید مشکل داشته در پوشا چون گوشیو سه ماه خریده بودم و همش هم با شارژ مغناطیسی شارژ کردم حتی یبارم باز نکردم درپوشو برای اتصال به وسایلم از شریت یا شر کردن صفحه استفاده کردم، اشکال از ساخت و بی احتیاطی سونی بوده همینم الان تو s7 اکتیو سامی الان هست

    پاسخ

    Sony=thebest#business گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۲

    چرا دروغ میگی سامسونگ دوست داری چرا سونی رو خراب میکنی
    همچین میگه تبلیغات سونی اگه سونی تبلیغات داشت وضعش بهتر بود

    پاسخ

    ALI.MC5 گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۵

    اخه چه ربطی به جا بند داره مگه میشه از اونجا اب نفوذ کنه چرت نگو

    پاسخ

    محــــxperiaــــد سعـــید گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۱

    گوشی موجوده من همین الان m4 aqua دوسیم داره، چرا هرکی بد میگه ما ایرانیا می گیم دروغه، البته ماها از بس سر هم کلاه کذاشتیم عادت شده از مدیراش تا مردم عادی، هرکی برخلافمون بگه می گیم دروغه، بله سونی قسمت پشت جا بند رو آبدنی نکرده، شک داری گوشیت رو از پایین و جایی که بند نصب میشه بگیر زیر لوله ببین می سوزه یا نه مدیرانم شک دارن خداروشکر گوشی فراوانه تست کنن

    پاسخ

  30. همین زد۲ باعث شد سونی دیگه ارتقا خوبی نداشته باشه انقدر خوب بود که هنوزم گوشی قدرتمندی و فرق انچنانی با زد۵ نداره

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۱۴

    واقعا عجب استدلالی کردی اصلا!
    یعنی Z2، نمیزاره سری z5 و بقیه مدل ها رم ۴ گیگ داشته باشند!
    😐

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۷

    چه ربطی داشت به رحلت امام؟ فقط مگه رم گوشیه؟

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۲

    پیشرفت نداشتند پس سری زد ۵ کشک بودن لابد 🙂 فرق زد ۵ با زد۲ از زمین تا اسمونه 🙂

  31. بلندگو های استریو،بهترین دوام در آب(شش ماه در ته دریا دووم اورد. تو همین سایت هست سرچ کنید میاد)،محل قرار گیری LED ناتیفیکیشن و… اینا رو نگفتید.
    همچنین سونی واقعا براش تبلیغات کرد!از موزیک ویدیو های آرش تا جام جهانی …
    واقعا هم هنوزم که هنوزه زیباست….بقول همه: Z2 ساااالااااررررهههه!!!!!!

    پاسخ

  32. کلا سری زد تعطیل.بود ولی z3 کمتر تعطیل بود.
    ولی از کیفیت صفحه نمایش x خوشم اومد ولی کماکان سونی چنگی به دل نمیزنه

    پاسخ

    Hoseynssss گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۵۷

    چنگی به دل نمیزد شما تو این سایت کامنت نمیذاشتی :))
    بی شوخی z5p از پرچمداری الان هیچی کم نداره، هرجا بگی میام باهات واسه مقایسه

    پاسخ

    Am.ir گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۸

    سونی چنگی به دل نمیزنه؟اصا تا حالا با یکی از گوشیای سری زد یا کلا از گوشیای سونی استفاده کردی؟

    پاسخ

    Sony=thebest#business گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۳

    تو برو سامسونگ بخر دلت خط خطی شه

    پاسخ

  33. هروقت حرف از پشتیبانی میاد یاد زد۱ بدبخت میوفتم 🙁 ظلمی که در حق هیچ یک از گوشیهای سونی نشد!(میتونیم sp رو هم بهش اضافه کنیم)

    پاسخ

    saro_kurd2 گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۰۷

    داداش z1 آپدیت های خوبی گرفت اما sp بیچاره،بلافاصله یتیم شد

    پاسخ

    agent 47 گفته:
    ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۶:۱۲

    بدبخت تر از همه C بود….. 😐

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here