پنج گوشی هوشمند از سونی که هیچگاه به مرحله معرفی و عرضه نرسیدند!

35
۱۷,۰۴۳

Sony-make-believe0logo-blue-lights
کمتر گوشی هوشمندی از سونی را سراغ داریم که قبل از معرفی رسمی هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون درز نکرده باشد. افشای اطلاعات گوشی های هوشمند، قبل از معرفی یک امر عادی است که این روزها برای تمامی گوشی های هوشمند رخ میدهد. برای گوشی های رده بالا و پرچمدار به علت توجهات بیشتر، این افشاگری ها گسترده تر و برای مدل های ارزان قیمت و میان قیمت به صورت محدودتر صورت میگیرد.

با این وجود هیچگاه افشای اطلاعات یک گوشی هوشمند به معنای معرفی قطعی آن در آینده نیست. در واقع سونی و دیگر شرکت ها پیش از معرفی یک گوشی هوشمند محصولات زیادی را مورد آزمایش قرار میدهند که در این بین بعضی از آنها هیچگاه به مرحله معرفی و عرضه نخواهند رسید. از بین گوشی هایی که مراحل آزمایش را با موفقیت سپری نمیکنند، برخی به صورت کامل سر به مهر مانده و هیچ اطلاعاتی از آنها منتشر نمیشود اما برخی دیگر با درز اطلاعات توسط منابع ناشناس رو به رو میشوند.

در طول یک سال گذشته سونی گوشی های هوشمند زیادی را معرفی کرد که از تمامی آنها در قبل از معرفی اطلاعاتی به بیرون درز کرده بود. با این حال برخی مدل های دیگر از سونی بودند که در سال گذشته اطلاعاتی از آنها افشا شد که در نهایت به مرحله عرضه نرسیدند. در اینجا پنج اسمارت فون از سونی را که در سال گذشته نام آنها توسط منابع مختلف اعلام شده بود اما به صورت رسمی معرفی نشدند را مرور میکنیم.

1- اکسپریا Z3X
قبل از معرفی رسمی اکسپریا Z3 در شهریور سال گذشته اطلاعاتی از یک گوشی هوشمند بالارده با نام اکسپریا Z3x به بیرون درز کرد. این دستگاه قرار بود در نیمه دوم سال گذشته و به عنوان یک مدل از خانواده Z3 معرفی گردد. برخی این دستگاه را فبلتی جدید از خانواده Z میدانستند که در اندازه 6.2 اینچ و با مشخصاتی مشابه اکسپریا Z3 از راه خواهد رسید. اما این اتفاق هرگز رخ نداد و پس از 9 ماه عضو جدید خانواده Z3 با نام اکسپریا Z3 Plus معرفی و به بازار فرستاده شد.

2- اکسپریا Z Ultra Wi-fi
اکسپریا Z Ultra اولین فبلت از خانواده سونی است که در اندازه 6.4 اینچ و در سال 2013 معرفی و عرضه شد. اکسپریا Z Ultra اولین دستگاهی بود که با پردازنده اسنپدراگون 800 معرفی شد و از این نظر پیشگام تمام گوشی ها و تبلت های اندرویدی است. با این حال شاید اندازه غیر متعارف آن یکی از دلایل عدم استقبال از این دستگاه باشد. فبلت 6.4 اینچی به عقیده بسیاری بیشتر از اینکه نزدیک به یک گوشی باشد، به خانواده تبلت ها شبیه است. در میان همین هجمه انتقادات بود که در چند مقطع خبرهایی از سونی به دست رسید که این شرکت تصمیم دارد تا نسخه ای جدید از این فبلت را با نام اکسپریا Z Ultra Wi-fi عرضه کند. این دستگاه قرار بود با مشخصاتی کاملا مشابه با اکسپریا Z Ultra و بدون پشتیبانی از درگاه سیم کارت عرضه گردد. سونی تصمیم داشت همان کاری را که در تبلت های 10 اینچی خود انجام داده بود در اکسپریا Z Ultra پیاده سازی کند و حتی تاییدیه عرضه آن را نیز در ایالات متحده بدست آورده بود. اما این تصمیم عملی نشد و اکسپریا Z Ultra به جز در یک مقطع کوتاه و آن هم تنها در کشور ژاپن در هیچ کشوری به عرضه نرسید.

3- اکسپریا G
اکسپریا G یکی جالب ترین اسمارت فون های سونی است که در نهایت از دل آن دو گوشی هوشمند بیرون اومدند. در اوایل سال گذشته مشخصاتی از یک اسمارت فون 4.8 اینچی (1280*720) با کد D5103 به بیرون درز کرد. منابع آگاه نام این دستگاه را اکسپریا G اعلام کرده بودند که از این گوشی در چندین مقطع تصاویری نیز منتشر شده بود. در همان روزها یک گوشی هوشمند 4.8 اینچی (960*540) با نام اکسپریا M2 و چند هفته بعد اسمارت فونی با کد D5103 به نام اکسپریا T3 معرفی شد. و اینگونه بود که اکسپریا G برای همیشه از یادها رفت.
Xperia-G1-640x410
4- فبلت ارزان قیمت 6.1 اینچی
تابستان سال گذشته و در حالی که سونی تا آن لحظه دو فبلت اکسپریا Z Ultra و اکسپریا T2 Ultra را روانه بازار کرده بود یک مدل جدید از سونی با کد D2212 در بنچمارک ها ظاهر شد. اطلاعات این دستگاه در بنچمارک، نشانگر یک فبلت 6.1 اینچی با مشخصات پایین بود. اما دیری نپایید که D2212 با نام اکسپریا E3 و در اندازه 4.5 اینچی معرفی شد و پس از آن دیگر خبری از فبلت 6.1 اینچی ارزان قیمت سونی نبود. به نظر میرسد که سونی از عرضه یک فبلت ارزان قیمت منصرف شد و تصمیم گرفت تا همان مشخصات را تبدیل به یک اسمارت فون 4.5 اینچی کند.

5- اکسپریا E1 II
اواخر سال گذشته و در زمانی که تصاویری از اکسپریا E4 در رسانه ها منتشر شد، درز اطلاعات یک مدل ارزان قیمت دیگر از سونی تعجب آور بود. این دستگاه با نام اکسپریا E1 II شناخته شد که به نوعی نسخه ارتقا یافته اکسپریا E1 بود. یک مدل ارزان قیمت با مشخصات مشابه اکسپریا E4 که مراحل توسعه آن بعد از مدت کوتاهی به طور کامل متوقف شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

35 دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید من اکسپریا زد دارم صفحه لمسیش عالیه ولی بعد از چند دقیقه کار کردن شروع میکنه به قاطی کردن وقتی که قفلش میکنم دوباره بازش میکنم خوب میشود از وقتی که اندروید پنچش کردم این جوری شده خواهشا پاسخ بدید راه حلش چیه.

    پاسخ

    Behnam گفته:
    ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۵۵

    اکسپریا زد وان

    پاسخ

  2. زمانی که بالا ترین چیپ 801 بود بعد چنتا گوشی مث G3 با 805 اومدن یادمه شایعه همین Z3x درز کرده بود و همه ذوق زده شده بودن که وااااای سونی میخواد گوشی بده با 810 که هیچ کمپانی به پاش نمیرسه و کولاک میکنه و از این حرفا…

    ولی همتون دیدین که 810 اومد و گند زد به گوشی هایی که از اون استفاده کردن…
    جالبه بازم تا یه خبرو میشنوید درباره گوشی بعدی که مثلا میخواد با 820 بیاد بازم ذوق میکنید!

    در رابطه با حرف اون دوستمون هم کاملا درست گفت که بخش نظرات شده جای سوال پرسیدن و کامنتای متعصبانه و بچگانه که یکی میاد میگه سونی و دیگر هیچ یکی دیگه میگه سامسونگ فلانه سامسونگ بهمانه!
    یادش بخیر یه زمانی اینقد کامنت ها به جا و مفید بودن فقط یه مهدی بود که تقریبا زیر هر پست میومد میگفت Z پرچمداره(البته همون اقا مهدی هم خیلی کامنت های به جایی میذاشت بیشتر موقع ها فقط بعضی وقتا نمک میپروند)
    یاد اکسپرین دو سال پیش بخیر…

    پاسخ

  3. سلام دوستان چون دیدم درباره زد اولترا صحبت شده تو این پست،گفتم از تجربه خودم بی هیچ تعصبی براتون بگم
    من الان حدود دوماه هست که سامسونگ A7گرفتم جدی دارم میگم بچه ها نصبت به زد اولترا که داشتم خیلی نا امید کننده وضعیف هست با این که پردازنده 8هسته ای داره
    باورتون نمیشه گوشی با سختی بازی های اچ دی و دیتا دارو بالا میاره و لود میکنه مثال کال اف دیوتی ولی توزد اولترا مصل هلو اجرا میکرد گوشی توبازی داغ میکه که جرعت نمیکنی ریستر از 3ربع یا یک ساعت بازی کنی. وقتی یه برنامه سنگین در حال اجراهست اگه گوشی رو قفل کنی وصفحه خاموش بشه صد درصد هنگ میکنه که باید حد اقل 20 سانیه صبر کنی تا از هنگ در بیاد برعکس من تو گوشی سونیم هروقت گوشی لک پیدا میکرد با یه خاموش روشن کردن صفحه مشکل رو حل میکردم خلاصه اصلان از پردازنده رازی نیستم البطه من. اشکال هاشو که رو نروه دارم میگم. زداولترای قبلیم اندروید 4.4.4 و این هم 4.4.4. هست جفتشون با 2گیگ رم و روت شده

    پاسخ

  4. نظر سنجی…

    1 کسانی که تو انجمن سوالی داشتن و به پاسخ رسیدن =لایک

    2 کسانی که سوالی داشتن اینجا گذاشتن و به پاسخ رسیدند= دیسلایک

    میخوام ببینم تعداد کدوم بیشتره
    لطفا همکاری کنید…

    پاسخ

    reza گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۴۴

    عجب آدم داغونی هستی که بازم هنوز حالیت نیس..

    پاسخ

    o m i d گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۱۶

    سلام الان حرف تو مناسب اینجا هست
    بعد من بهت توهین کردم؟

    پاسخ

    علی گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۴۴

    من تو جفتش به جواب رسیدم ولی خدایی این کامنتا نمک سایته
    مثلا سونی اسپیکر هوشمند زده بود اولین کامنت این بود که سامسونگ افتابست

    پاسخ

  5. فقط چندتاسوال دارم.هیچکدومتون میدونید انجمن چیه؟میدونید اینجا یه انجمن داره برای جواب به سوالات شما؟میدونین کامنت هاتون هیچ ربطی به پست نداره؟خجالتم خوب چیزیه حتی مدیران سایت هم چندبار تذکر دادن اما ظاهرا یس تو گوش…خوندنه

    پاسخ

    مهدی حسینی گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۱۴

    ممنون از شما دوست عزیز که تذکر دادید
    متاسفانه ما یه مدت نظرات حاوی سوال رو تایید نمیکردیم اما دیدیم هیچ فایده ای نداره
    امیدواریم روزی برسه هر کاربر به قوانین محیطی که در اون حضور داره احترام بزاره. نظراتی که در راستای مطلب باشه باعث دلگرمی مدیران هست اما نظرات غیر مرتبط …

    پاسخ

    Mahdi yz گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۲

    این مشکل رو راحت می شه حل کرد، اگر بتونین یک app برای سایتتون درست کنین و قسمت انجمن از اونجا درسترسی داشته باشه خیلی بهتره چون همون طور که می دونین ما ایرانیا خیلی دنبال راه های آسان تریم و برا بعضیا فکنم سخت باشه که برا وارد شدن؛ مشخصات رو وارد کنن چون هر کس سایت های مختلفی می ره و برای هر بار وارد شدن تو این سایت باید مشخصات وارد کنه، حرف شما واقعا صحیحه اما حیف… از زحماتتون تشکر می کنم و به شما خسته نباشی می گم ؛ به امید پیشرفت های بیشتر برای سایت خوبتون.

    پاسخ

    o m i d گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۵۴

    سلام…
    چون مردم بیشتر به اینجا سرمیزن ولی کمتر کسیه که بره تو انجمن و اینجا زودتر به جوابشون میرسن..

    پاسخ

    alireza07 گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۵۷

    نه اینکه الآن کامنت خودت کاملا به پست ربط داره!!!!!!
    اصلا خودت بگو ببینم خجالت نمیکشی کامنت بی ربط میدی؟؟؟؟؟
    والا

    پاسخ

    ehsan_total گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۵۹

    والا بخدا، سه تا کامنت اول هیچ ربطی به پست نداره، جالبه انگار چشم بسته اومدن سوال پرسیدن و رفتن!!!
    بی فرهنگی تو دنیای مجازی هم مشهود هست از ایرانی ها!!!

    پاسخ

    Dexter گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۲۵

    دوست عزیز انجمن های اینجا خیلی فعاله وقتی سوالی بپرسی یک.ساعت نشده جوابتو میگیری من خودم بارها برای گوشیم مشکلات عادی یا پیچیده پیش اومده توی انجمن پرسیدم خیلی سریع جواب دادن لین کار این افراد هیچ توجیهی نداره.به خودشون یه زحمت نمیدن از بالای سایت دکمه انجمن رو بزنن و انتظار همه چیز دارن و آخرش از سایت گله میکنن

    پاسخ

    pooriamania گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۱۹

    دوست عزیز،من تو انجمن سوال طرح کردم ولی کسی ج نداد
    اینجا بهتره
    مشکلش چیه؟

    پاسخ

  6. سلام یه سوال من روی گوشیم پترن گذاشتم ولی نمیتونم دوباره به حالت swip بر گردونمش اندروید 5.0.2

    پاسخ

    امیررضا گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۵

    در تنظیمات security و بعد clear credentials رو بزنید، swipeفعال میشه

    پاسخ

    Hesam گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۵۸

    دمت گرم و مرامتو عشق است

    پاسخ

    Alireza گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۵۷

    Setting/security /clear credentials بزن درست میشه.

    پاسخ

    Hesam گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۸:۵۸

    قربانت

    پاسخ

  7. سلام…
    راهی هست که تو اندروید 4.4.4 گوشی به مموری دسترسی داشته باشد.
    بدون فلش زدن و روت…

    پاسخ

    BEHNAM گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۳۸

    اگه میخواستن اینجوری باشه کرم نداشتن ببندن جلوی این حرکتو که : ))))

    پاسخ

    عرفان گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۶:۰۳

    ادب خوب چیزیه داداشم

    پاسخ

  8. اپدیت Movie Creator اومد

    پاسخ

    کیان گفته:
    ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۰۵

    دوستان من رو اکسپریا زد خودم با اندروید پنج وقتی يو اس بی بهش وصل میکنم و میکنم،تمام برنامه هام که روی مموری هستن ایکونشون میپره و تا ریستارت نکنم نمياد،مشکل از چيه بنظرتون؟

    پاسخ

    مهران گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۰:۵۳

    بایدتو گوشیت USB connectivity رو از حالت MSC به MTP تغییر بدی
    یا علی

    پاسخ

    pedram گفته:
    ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ساعت: ۰۱:۰۰

    منم z2 دارم همیجوریه یه باگه که توی اندروید 5 هست هنوزم برطرف نشده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here