پیش‌بینی رشد 2.5 برابری فروش اولیه اکسپریا XZ Premium نسبت به اکسپریا XZ در ایران.

30
۷,۶۳۵

اکسپریا XZ Premium سونی چند ماهی است که در دنیا عرضه شده است و در کشورمان ایران نیز، این گوشی هوشمند حدود 1 ماهی است که در دسترس علاقه مندان به محصولات سونی قرار دارد. این گوشی هوشمند در اقصی نقاط دنیا، مخصوصاً کشور ایران علاقه مندان بسیار زیادی دارد.

با عرضه این گوشی هوشمند در کشورهایِ خارجی، آمار و ارقام بسیار جالبی رقم خورد، اما در ایران وضعیت به چه صورت است؟ در کشور ایران میزان فروش را به صورت غیر رسمی معمولاً فروشگاههایِ اینترنتی معتبر عرضه کننده محصولات سونی همچون سایت تکنولایف ارائه میدهند.

پیش از این نیز تکنولایف آمار و ارقام جالبی از گوشی هایِ محبوب سونی ارائه داده بود، که این آمار را به صورت اختصاصی از سایت تخصصی اکسپریا خواندید. حال درباره قدرتمندترین گوشی هوشمند حال حاضر سونی که مدتی است در بازار ایران عرضه شده است نیز این اتفاق رُخ داده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، میزان فروش گوشی اکسپریا XZ Premium در تکنولایف و در یک ماه اول عرضه نسبت به فروش اکسپریا XZ در مدت مشابه، 260 درصد رشد داشته است؛ یعنی رُشدی بیش از 2.5 برابر. همین افزایش فروش در تکنولایف، نشان از افزایش تقاضا برایِ این گوشی در ابتدایِ عرضه دارد و اگر شما نیز علاقه به خرید این گوشی داشته باشید، احتمالاً در سه هفته اول عرضه با کمیاب شدن این گوشی در بازار و ناموجودی مداوم آن مواجه شده‌ اید.

واردکنندگان گوشی‌ هایِ سونی این افزایش عجیب تقاضا را پیش‌ بینی نکرده بودند و البته نمیتوان به آنها خُرده گرفت، چرا که این افزایش تقاضا تا به این حد، غیرقابل پیش‌ بینی بوده است. به مرور تعداد بیشتری گوشی در بازار عرضه شد و طی هفته‌ ای که گذشت، با واردات انبوه آن، روند عرضه و تقاضا به یکدیگر نزدیک شدند و همین موضوع باعث کاهش قیمت حدوداً 200 هزار تومانی این گوشی شد؛ کاهش قیمتی که بسیار بعید است این گوشی در مدت زمان کوتاهی تجربه کند.

وبسایت تکنولایف از فروش گوشی هوشمند اکسپریا XZ Premium بسیار شگفت زده شده است. در واقع بیشتر تأمین کنندگان محصولات سونی این اشتیاق مردم برایِ خرید گوشی هوشمند سونی را وصف ناشدنی توصیف کرده اند. همچنین، تکنولایف درصدی از فروش 2 رنگ اصلی گوشی اکسپریا XZ Premium نیز ارائه داده است، که به شرح زیر میباشد.

درصد فروش رنگ هایِ اصلی اکسپریا XZ Premium در تکنولایف در مدت یک ماه:

رنگ کروم : 49 درصد

رنگ مشکی : 51 درصد

با توجه به نزدیک شدن به زمان اتمام کارت هدیه 200 هزار تومانی، تکنولایف تعهد تحویل کارت هدیه 200 هزار تومانی برای سفارشاتی که تا ساعت 17:00 روز پنجشنبه مورخ 29 تیرماه ثبت شوند را خواهد داشت و پس از آن مبلغ کارت هدیه به 100 هزار تومان کاهش پیدا میکند. همچنین، فروشگاه تکنولایف پیشنهاد ویژه ای برایِ کاربران خود در نظر گرفته است.

خرید اکسپریا XZ Premium در جشنواره تکنولایف

بازدیدکنندگان محترمی که از ساعت 00:01 روز پنجشنبه مورخ 22 تیرماه لغایت ساعت 23:59 روز پنجشنبه مورخ 29 تیرماه از تکنولایف خریدی انجام دهند و وجه آن را به صورت آنلاین پرداخت نمایند، در قرعه‌کشی 500,000 تومان وجه نقد شرکت داده میشوند. این قرعه‌کشی روز دوشنبه مورخ 2 مرداد ماه ساعت 18:00 انجام میشود و نتیجۀ آن اعلام خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

30 دیدگاه ها

  1. خب فروش بالای تکنولایف خیلی مشخصه. بخاطرِ اینه که نگین خاورمیانه تو دو هفته اول اصن این گوشی رو موجود نکرده بود و بعدشم کلا رنگ مشکی‌شو نداشت و فقط کروم داشت. تبلیغات و پست‌های پشت سر هم تکنولایف و ایجاد انگیزه برای خرید عالی بود و نگین خاورمیانه کلا سکوت بود. همه رفتن از تکنولایف خریدن. وگرنه xz پریمیوم هرچقدرم سخت افزار قوی داشته باشه و از بقیه پرچمدارا سر باشه، گوشی نیس که خیلی پرفروش باشه. حداقل با این بازه قیمت و گارانتی که هر روز دست یه شرکته

    پاسخ

  2. xz premium واقعا زیباست خیلی شیک و چشم نوازه به نظرم کامل ترین گوشیه شاید s8 plus امکاناتش مثل پریمیوم باشه ولی پرمیوم خیلی خوشگل تره و رابط کاربری اندروید ۷ سونی ام که حرف نداره

    پاسخ

  3. دیروز بازار موبایل چهارسو بودم. رفته بودم واسه گوشیم قاب ژله ای بگیرم که بی رنگش گیرم نیومد.
    آخر سر داشتم برمیگشتم گفتم یه سری به نمایندگی و فروشگاه سامسونگ توی طبقه همکف بزنم. اولش یکیشون(بچه های راهنمای فروشگاه) گوشیم رو دید که اصلا کف کرده بود بنده خدا گفت عجب گوشی خشگلیه(رنگ کرومش رو دارم که واقعا دیوانه کنندست). خلاصه سرتون رو درد نیارم کار رسید به دوربین که یارو میگفت که اصلا سامسونگ رو مقایسه نکن با سونی!!! یه عکس گرفتم طفلک از خجالت اب شد!!!! یواش یواش یه شیش هفت نفرشون جمع شدن دور من!
    بعدش کار رسید به صفحه نمایش که واسه یکیشون که خیلی مثلا ادعا میکرد صفحه نمایش های سامسونگ رقیب نداره، صفحه نمایش xzp در کنار s8 مقایسه کردم که بهش ثابت شد کلا سفید یعنی چی!!! خداشاهده گوشیش انگاره یرقان داشت و به زردی میزد کامل!!!خخخ
    هیچی دیگه بعدش بهونه کرد که داداش چقدر گوشیت ضخامتش زیاده این چیه اخه؟ گفتم عزیزم این گوشی تازه یک دهم میل از گوشی s8 نازک تره. قبول نداری منو برو جی اسم آرنا ببین مشخصاتشون رو.
    اما همه اینا به کنار!!! کار رسید به اسلوموشن! لا اله الا الله!!!! بنده خدا یه اسپینر داشت شروع کرد به چرخوندن گفت که بیا ازین همزمان با دو گوشی اسلوموشن بگیریم. یعنی فقط بگم طفلکیا فکشون چسبیده بود به زمین. یکیشون که اصلا داشت دیوونه میشد!
    اره دیگه آخر سر هم که داشتم خداحافظی میکردم یکیشون گفت داداش دمت گرم خیلی باهات حال کردم مبارکت باشه گوشیت عالیه! بازم پیش ما بیا!!!
    اره خلاصه این ماجرای دیروز ما بود در بازار چارسو تهران(روبرو علاءالدینه)
    خواهشا یه عده از فن های سامسونگ حرف الکی اینجا نزنن. برن از همینجایی که گفتم بپرسن که فلانی اونروز با xzp کروم اومد پیشتون چی شد نتیجش.
    قطعا من منتظر هستم که روت این گوشی بیاد تا نور فلش و اسپیکراش رو تقویت کنم (واقعا روت خیلی واجبه مخصوصا واسه بکاپ گیری و چند تا برنامه دیگه و کلا مدیریت و تسلط بیشتر بر گوشی)

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۶

    مبارکت باشه داداش منم xzp کروم دارم یه چنتا سوال دارم ممنون میشم جواب بدی. یک اینکه دوتا اپدیت و انجام دادی؟ اگه اره بعدش ریست کردی؟ من اپدیت کردم ولی ریست نکردم چون دوستان گفتن نیاز نیست زیر ۵۰۰ مگ.. یه سری لگ های ریز هست مثلا تو نوار نوتیفیکیشن و قسمت تماس ها و وب گردی بعضاً. یا سوئیچ بین منو های بازی آسفالت هشت و بعضا مولتی تسک واسه شمام اینطوریه؟ یکی دیگه که یه مقدار گرم میشه به نظرم یعنی دمای باتری از برنامه cpu z میشه ۳۸، ۳۹ و دمای cpu هم ۵۰ یا بیشتر و کمتر تو استفاده عادی اینستا و تلگرام و وبگردی اینا. و آخرین موضوع نمایش رنگ سفید و سیاه هست که گفتی سفید سامسونگ به زرد میزنه به نظرت واسه سونی یه مقدار گرم و شیری رنگ نمیزنه؟ و. رنگ مشکی و تو منو مخفی اکسپریا چه جوری نشون میده گوشیت؟ تو تاریکی مخصوصا؟

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۲

    همچین موضوعی واسه من هم پیش اومده یه بار :))
    سر مقایسه دوربین سلفی و صفحه نمایش اکسپریا ایکس با s7
    حتی چند نفر مشتری هم اومده بود و برتری ایکس رو تایید میکردن

    پاسخ

  4. والا مردم دارند خریدشون رو میکنند، سونی هم سودشو میبره….
    فقط عقلای مجنون این سایت سونی رو یا تهدید به قطع رابطه میکنند یا میگن سود نمی کنه …

    پاسخ

  5. میدونم اینجا جاش نیست ولی تو انجمن کسی جوابم نداد.
    سلام به همه بروبچ اکسپریایی دوستان من دوتا مشکل با گوشی xz دارم اولی اینکه وقتی حافظه رم بالاتر از دو گیگ میشه گوشی داغ میکنه و لگ میزنه و گوشی کلا کند میشه!!! مورد دوم اینه که یه پیکسل صفحه نمایش گوشی به رنگ سفید دراومده و از چند تعمیرکار پرسیدم گفتن که یه پیکسل گوشی سوخته و باید تاچ اسکرین عوض بشه راه حلی هست بشه پیکسل گوشی درست بشه؟ گارانتی گوشی هم دلتوس و گفتن ۴پیکسل سوخته به بالا شامل گارانتی میشه

    پاسخ

    ARMTIN گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۸:۳۶

    سلام دوست عزیز
    شرکت دلتوس وظیفه اش هست تاچ و LCD گوشیتون تعویض کنه
    حتما پیگیر گوشیت باش …
    بنده کلی گوشی سونی (مشتری خودمون ) برای تهرون ارسال کرده ام همگی هم خدمات گرفتند

    پاسخ

  6. اصل بازار جهانیه این گوشی هم طبق معمول سونی نمیتونه نجات بده.بهترین گوشی سونی همون زد۲ بود و هنوزم رو دستش فروش نکرده این یعنی عقب ماندگی.

    پاسخ

    ashkan_1000 گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۵۳

    مطمئن باش. میترکونه

    پاسخ

  7. یادمه میگفتن بعیده تا پاییز کاهش قیمت داشته باشه
    و همینطور اینکه نباید انتظار داشت با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی کارت هدیه نقدی به همین مقدار کاهش قیمت داشته باشه
    و همینطور اینکه حباب قیمت نداره و قیمتش کمتر از بازارهای جهانیه
    و الآن هم میگن:
    ” کاهش قیمتی که بسیار بعید است این گوشی در مدت زمان کوتاهی تجربه کند.”
    یک هفته پیش میخواستم بخرمش ۲و۶۶۰ بود دقیقاً الآن بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان ارزونتر شده واقعاً اگه خریده بودم قشنگ یک سکته ناقص زده بودم

    پاسخ

    حمید. گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۲

    بعد جالب بود مشکیش گرونتر بود! زمان z5p هم کرومش گرونتر بود، چون این رنگا پر طرفدارترن. وگرنه گرونتر که وارد نمیشن، یا موقع ترخیص تعرفه بیشتر بخاطر رنگ نمیخوره روشون!
    همون روزی آخر کارت ۳۰۰ تومنی که تکنو میداد ۲ و ۶۷۰، تازه با کلی سر و صدا که بدوید آخرین موجودی امروزه، از بازار موبایل مشکیشو گرفتم ۲ و ۶۱۰.(همون روز نمایندگی رسمی میداد ۲ و ۸۰۰! ینی تقریبا کارت هدیه رو ورمیداش برا خودش!) فک نمیکردم بخاطر اولین سری جایزه ش انقد حباب داشته باشه. ینی مایی که زودتر خریدیم و طبق این سیاست باید گوشی برامون کمتر افتاده باشه، ولی نسبت به کسایی که الان کارت ۲۰۰ تومنی میگیرن گوشی رو گرونتر خریدیم..
    تجربه شد دیگه از این اعتمادا به سونی موبایل ایران نکنم.

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۵۵

    یعنی اس۸ کلا حباب نداشت از اول و قیمتش ثابت مونده ولی۲۰۰تومن ارزونتر شدن پریموم باخودش سکته ب همراه میاره! ؟قاعدتا کسی ک پرچمدار میگیره بایدچشمشو روی۱غران۲زار ببنده! امیدوارم همین روزها گوشیت۱۹۹۹۹۹ت ارزون شه!راستی شما مشکل نرم افزاری نداشتی توی این چند روز ک گوشی رو گرفتی؟

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۴۷

    نه دوست عزیز هیچ مشکل نرم افزاری و سخت افزاری ندارم خدا رو شکر و دارم لذتشو می برم
    در ضمن من تا حالا اولین بارمه گوشی سامسونگ داشتم و قبلش همیشه سونی و نوکیا و بابت کیفیت ساخت و کارایی همیشه سونی رو تحسین میکنم و طرفدارش هستم ولی با در نظر گرفتن برخی موارد اساسی از جمله ضعف عمیق پشتیبانی سخت افزاری و فروش گوشی‌های سونی در ایران و اینکه واقعاً s8 گوشی شایسته ایه و میتونه تجربه ی جالب و جدیدی باشه و ارزش فروش بیشتری نسبت به سونی در دراز مدت داره، تصمیم گرفتم گوشی بعدیم s8 باشه!
    امیدوارم همینطور که در این دو هفته ناامیدم نکرده در ادامه هم همینطور باشه.
    در ضمن بعضی چیزا عادته مثل همین سونی که تصور می کردم بدون اون نمیشه زندگی کرد یا سامسونگ که از دیدن طراحی و رابط کاربریش حالم به هم می خورد!

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۱۵

    مبارک باشه.ارزش خرید رو قبول دارم چون توی استانی ک نمایندگی نباشه فروش سخته! انشالله دراینده هم مشکلی پیش نیاد برات.

  8. فروش جهانیش اصلا خوب نیست بیخود امیدوار نشید انچان هم وصف نشدنی نیست.

    پاسخ

    ashkan_1000 گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۵۲

    آمارو از کجات در اوردی؟
    این امار اس هشته که از اس ۷ سرعت فروشش کمتره. تو گجت نیوز برو ببین.

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۲۴

    اولا که اون امار تکذیب شد
    دوما حتی اگه درست هم باشه،شما داری چی رو با چی مقایسه میکنید؟مبدونید فروش اس۷ برا سامسونگ چقدر بوده؟فکر میکنی خیلی سادست سامسونگ بیاد بخواد رکورد اونو بزنه،اون امار و ارقام میلیونی که به زبون میارید تو واقعیت به همین سادگی بدست نمیاد

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۲۴

    اس۸ پانزده درصد بیشتر از اس۷ میفروشه مطمعنم رکورد اس۷ میشکنه

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۵

    جک نگو رفیق
    با این سایت های به ظاهر فناوری که شبانه روز دارن سونی رو بی دلیل میکوبن و یه مشت دروغ میدن به خورد ملت، شک نکن که تو ایران بدترین فروش رو داره و فروش جهانیش از این هم بیشتر رشد میکنه

    پاسخ

  9. خبر خیلی خوبی بود، ممنون
    البته من فکر نمیکنم غیر قابل پیش بینی بود
    چون این گوشی واقعا شایسته این فروش و حتی بیشتر هست
    اکسپریا xz با اینکه گوشی خیلی خوبی بود اما روی کاغذ در حد رقبا نبود
    اما xzp تو خیلی از زمینه ها حتی از رقباش جلوتر هست، هم روی کاغذ(که برای فروش واقعا مهمه) و هم در عمل.
    البته نواقصی هم داره که اگه نداشت به مراتب فروش بیشتری رو تجربه میکرد و مهم ترین اون صفحه نمایش کم حاشیه هست که امیدوارم توی گوشی بعدی شاهدش باشیم
    در ضمن فکر میکنم فروش جهانی xzp رشد بیشتری رو نسبت به ایران داشته باشه

    به امید موفقیت سونی…

    پاسخ

  10. چطور میشه که سایتی مثل زومیت گوشی اکسپریا xz پریمیوم از طرف سونی دریافت میکنه ولی سایت اکسپریا که نماینده سونی در ایران هست گوشی برای تست دریافت نمیکنه؟

    پاسخ

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۰۳

    دوست عزیز …
    قبلاً هم در پاسخ دوستان عرض کردیم که ما جامع ترین و کامل ترین بررسی این گوشی رو انجام میدیم …
    پس باید کمی زمان بدید تا بتونیم با تمام وجود زیر و بم این گوشی رو مورد بررسی دقیق قرار بدیم .
    گوشی در اختیار ما قرار داده شده و در حال بررسی دقیق اون هستیم ، ولی انتظار اینو نداشته باشید که هول هولکی بیایم ماست مالی کنیم و یه بررسی غیر واقعی تحویل شما بدیم !
    صبر داشته باشید ، به زودی تخصصی ترین بررسی این گوشی رو مطالعه خواهید کرد .

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۵:۲۶

    سینا عزیز بررسی هرچقدرم کامل باشه وقتی در زمان خودش نباشه خیلی کم ارزش میشه و چون فردا مهلت ۲۰۰ تومانی تموم میشه دوستانی که می خواستند بعد نقد شما تصمیم بگیرند ضرر زیادی می کنند،کاش طرفداران خوب و با تعصبتون براتون ارزش بیشتری داشتند.
    حداقل امیدوارم مثل همیشه یه بررسی بی نظیر ازتون ببینم.

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۳۵

    بررسی xz premium واقعا باید کامل باشه نه مثل زومیت دری وری و هرچی دوست داره بگه، واقعا اقایون کلی دارن زحمت میکشن واقعا نامردیه یکی هی بیاد بگه چی شد و کلی انتقاد واقعا بد دیگه، واقعا یک خسته نباشید به تمامی دست اندر کاران مخصوصاً اقای سینا پایدار که خیلی ارادت دارم بهشون، دمتون گرم…

    پاسخ

  11. ببخشید ربطی به پست نداره ولی
    اونایی که به ۷٫۱ اپ کردن و از باتری ناراضی هستن،

    راه حل رو پیدا کردم برید نرم افزار BATTERY CARE رو از apkmirror.com دانلود کنید بعد نصب کنید. بعد برید داخل قسمت Assist توی تنظیمات اونجا یه بخش اضافه شده به همون نام برید توش و روشنش کنید و یه بار شارژ گوشی رو خالی کنید و بزارید تا ۱۰۰ پر شه درست میشه… (( هر چند این برنامه ربطی نداره به درست کردن باتری اما به طور عجیبی برای من مشکل رفع شده و الان مثل زمان اندروید ۶))

    پ.ن: این برنامه همون قابلیتی بود که سونی موقع معرفی سری X میگفت باتری رو تا ۹۰ پر میکنه بعد قبل از اینکه بکشید بیرون تا ۱۰۰ میره و برای شب تا صبح گزاشتن توی شارژ مشکلی ایجاد نمیکرد خوشبختانه از ۷٫۱ با نصب این برنامه روی سری Z هم کار میکنه من Z5 دارم و کار کرده…

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here