پیش نمایش شرکت گوگل از گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با تمرکز روی پردازنده Tensor

0
۱۸,۸۲۲

شرکت گوگل امروز پیش نمایش اولیه ای از گوشی های پرچمدار آینده خود با نام های Pixel 6 و Pixel 6 Pro را ارائه کرد. مهمترین ویژگی این گوشی ها پردازنده سفارشی جدید به همراه سیستم دوربین و طراحی جدید است.

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از پردازنده جدید Tensor گوگل استفاده می کنند. این تراشه به صورت سفارشی طراحی شده است ، به این معنی که حتی اگر امکان آن باشد که توسط کمپانی های شخص ثالث نیز تولید شود ، طراحی تراشه توسط Google انجام خواهد شد. این قضیه از نظر مفهومی شبیه پردازنده های سری A است که اپل است که در گوشی های آیفون این شرکت استفاده می شود.

پردازنده Tensor در سری Pixel 6 هیچ مشخصه تاییدی در این مرحله ندارد. ما همچنین نمی دانیم چه کسی آنها را برای گوگل تولید می کند ، اگرچه شایعات قبلی به کمپانی سامسونگ اشاره می کرد. گوگل ادعا می کند که پیکسل 6 را سریع ترین ، هوشمندترین و امن ترین گوشی پیکسل خواهد کرد.

یکی از ویژگی های بارز این تراشه ، هوش مصنوعی و قابلیت یادگیری ماشینی آن است که به نظر می رسد از آنچه گوگل قبلا در گوشی های خود داشته است ، فراتر خواهد رفت. در واقع ، به گفته گوگل ، این دلیل اصلی سرمایه گذاری این شرکت در طراحی تراشه مخصوص به خود بوده است ، به طوری که می توان گفت دستیابی به ویژگی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی گوگل به نحوی ساخته شده است که با تراشه های خارجی (کوالکام و مدیاتک) امکان پذیر نبوده است.

برخی از این ویژگی های هوشمند در سیستم دوربین جدید در این دو گوشی استفاده می شود. هر دو گوشی دارای دوربین اصلی واید و سنسور فوق عریض یکسانی هستند اما پیکسل 6 پرو دارای لنز تله فوتو با بزرگنمایی حداکثری 4 برابری نیز خواهد بود. در حال حاضر هیچ مشخصه ای برای این موارد در دسترس نیست.

همچنین به نظر می رسد گوگل روش ضبط ویدئویی خود را با این نسل از گوشی های پیکسل ارتقا داده است. گزارشات اولیه عملی نشان می دهد که پیکسل 6 فیلم هایی مشابه یا حتی بهتر از گوشی iPhone 12 Pro Max ضبط می کند.

هر دو گوشی دارای صفحه نمایش به روز شده هستند. پیکسل 6 دارای صفحه تخت و با امکان نمایش محتوای 90 هرتزی است در حالی که پیکسل 6 پرو دارای صفحه نمایش خمیده و نرخ تازه سازی 120 هرتزی است. هر دو محصول همچنین دارای یک دوربین سلفی به صورت حفره نمایشگر و در بالای صفحه نمایش خواهند بود.

طراحی امسال این محصولات نیز کاملا متمایز است. پیکسل 6 دارای یک قاب فلزی مات با شیشه در پشت است. پیکسل 6 پرو دارای قاب فلزی براق و شیشه در پشت است. هر دو گوشی دارای یک نوار دوربین کمی بیرون زده از بدنه هستند که یادآور گوشی Nexus 6P در ذهن کاربر خواهد بود. هر دو گوشی نیز در سه رنگ عرضه می شوند که در برخی از آنها ظاهر بدنه دو رنگ وجود دارد.

پیش نمایش شرکت گوگل از گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با تمرکز روی پردازنده Tensor

علاوه بر این هر دو گوشی هنگام عرضه سیستم عامل اندروید 12 را از پیش نصب شده در اختیار خواهند داشت.

این موارد تقریبا تنها چیزی هایی است که ما تا به حال در مورد این گوشی ها می دانیم. ما همچنین هیچ اطلاعی در مورد قیمت گذاری محصولات جدید گوگل نداریم اما انتظار داریم قیمت آنها به اندازه سایر گوشی های پرچمدار بازار باشد.

این غول جستجوی اینترنتی در دسترس بودن این دو گوشی را در هشت کشور استرالیا ، کانادا ، فرانسه ، آلمان ، ژاپن ، تایوان ، انگلستان و ایالات متحده تایید کرده است.

با این حال ، گوگل تاریخ دقیق عرضه در این کشورها را به ما نمی گوید مگر اینکه بطور مبهم بگوید که Pixel 6 برای خرید در این بازارها در ماه سپتامبر یا زمانی در بازه سه ماهه چهارم سال 2021 عرضه خواهد شد. همچنین این امکان وجود دارد که کشور هایی که قرار است این تلفن های همراه در آنها عرضه شوند پس از معرفی رسمی گوگل افزایش پیدا کنند.

نظر شما درباره این محصول متفاوت گوگل چیست؟ آیا باز هم شاهد آن هستیم که تکنولوژی های نرم افزاری برتر گوگل در بحث دوربین و عملکرد سخت افزاری ، معجزه می کنند؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here