چالش شش نفره: مقایسه کیفیت صفحه نمایش اکسپریا XZs و پنج رقیب در زیر نور آفتاب

37
۱۴,۰۶۷


سونی در نیم سال اول 2017، دو گوشی هوشمند از رده پرچمداران را در نمایشگاه MWC بارسلون معرفی کرد. شرایط خاص اکسپریا XZ Premium سبب شد تا اکسپریا XZs در زیر سایه پریمیوم جدید سونی قرار بگیرد و کمتر به آن توجه شود. عدم ورود اکسپریا XZs به بسیاری از بازارها از جمله ایران نیز در کم توجهی به آن بی تاثیر نبوده است.

حرف S در نام اکسپریا XZs هر آنچه را که لازم باشد در مورد این دستگاه بازگو میکند. اکسپریا XZs در واقع نسخه ای ارتقا یافته از اکسپریا XZ به عنوان پرچمدار سال گذشته سونی است که به جز موارد معدود، تفاوت چندانی با آن ندارد.

در بحث یک گوشی هوشمند پرچمدار، یکی از مواردی که اهمیت فراوانی دارد، عملکرد کم نقص صفحه نمایش آن است. عمده استفاده ما از گوشی های هوشمند، در محیط خارج از خانه است، به همین خاطر عملکرد صفحه نمایش در روشنایی روز و در زیر نور آفتاب فاکتور بسیار مهمی است.

وبسایت فون آرنا در یک مقایسه جالب، صفحه نمایش اکسپریا XZs از سونی را با 5 گوشی هوشمند هم رده مقایسه کرده است. در این مقایسه علاوه بر اکسپریا XZs، گلکسی S8 پلاس، آیفون 7 پلاس، ال جی G6، گوگل پیکسل و OnePlus 5 صفحه نمایش خود را در زیر نور آفتاب محک میزنند.

در این مقایسه، اکسپریا XZs به نمایندگی از سونی شرکت دارد، در حالی که اکسپریا XZ Premium در حال حاضر شاخص ترین اسمارت فون سونی در بازار است. روشنایی صفحه نمایش اکسپریا XZs بر طبق محاسبه وبسایت فون آرنا 511 نیت است که بسیار کم نور تر از اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZ است. با این حال جزئیات در زیر نور آفتاب، در اکسپریا XZs به خوبی قابل مشاهده هستند که این را میتوانید در مقایسه زیر مشاهده کنید. این مقایسه شش گوشی هوشمند مذکور را در 3 صحنه متفاوت به چالش میکشد.



همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، اکسپریا XZs از نظر روشنایی، صفحه نمایش کم نورتری نسبت به اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZ دارد. جالبتر بود اگر در این مقایسه، اکسپریا XZ Premium به نمایندگی از سونی شرکت داشت، ولی با این حال نیز مقایسه ای جذاب حاصل شد که نظرات شما در مورد نتیجه آن برای ما اهمیت دارد. منتظر دیدگاه های شما در خصوص این مقایسه هستیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

37 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان بخدا من طرفدار دو اتیشه سونی هستم ولی به نظر من s8 از همه تصویرش روشنتر بود بعد سونی واپل بودن، من نمیدونم دوستان چجوری میگن سونی از همه بهتر بود؟

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۳۴

    داداش شما یا متعصبانه میگی یا دقت نکردی یا صفحه گوشیت مشکل داره.
    اس۸ به نظرم از آخر سوم یعنی جی۶ هم ازش بهتر بود.
    منم تا قبل این فک می کردم اس۸ بهترین صفحه دنیاست ولی نظرم ۱۸۰درجه عوض شد

    پاسخ

    Mostafaa710 گفته:
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۲۵

    منم نظرم آینه اول اپل بعد سونی بعد الجی بعد سامی راستی گوگل اصلا خووب نبود همش سیاه بود
    اپل جنس بد نمیزنه ولی گرووون میده لامصب

    پاسخ

  2. کلا آیفون و سونی بهترین بودن تو عکس اول مثله هم بودن توی عکس دوم عکس آیفون کمی رنگش چشنوازتره ولی جزئیات سونی بیشتره در عکس سوم هم سونی بهتره چون وضوح تصویر بیشتره اگه دقت کنید در کل سونی عالی بود

    پاسخ

  3. اینا میدونن xzp در همه حال همه رو درو میکنه و دیگه شورشو دراورده رفتن xzs رو آوردن که بازم حرف برای گفتن داشت … خودمونیم سونی همه ما طرفداراشو رو سفید کرد تو این مدت .. الان با افتخار میگم موبایل فقط سونی .. قبلا باید خودم رو برای سه ۴ تا بحث و خنده مردم و مسوولین آماده می کردم.

    پاسخ

  4. یعنی چی آخه S8+ با XZs؟ این دیگه چجوریشه؟باز صفحه نمایشش خوب بود به نسبت رقبا صفحه ی XZs ۵۴۶ نیتس میزان نوردهیشه که عالیه ولی جا دادن Google Pixel XL وXperia XZs در این مسابقه انصاف نبود.

    پاسخ

  5. چه کرد xzs.
    به نظر من از همه بهتر بود چون با وجود کمی کم نور تر بودن از آیفون دقت رنگش بهتر بود مثلا به موهای حاچ خانم تو تصویر اول دقت کنید، شبیه ترین xzs هست.
    اما در مورد اس۸ واقعاً برای دیسپلی میت متاسفم که این رو بهترین می دونند شما به تغییر عجیب رنگها و اوراکسپوژر بودن تصاویر نگاه کنید و اوج هنر رنگ قرمز لاک ناخن در تصویر دوم هست.

    پاسخ

  6. اگه زد ۳ من اونجا بود پوز همشونو میزد.خدایی زد ۳ خیلی خیلی پرنوره.خیلی شاخه که ۲ سال دستمه.
    فقققققققط سووووونی
    موفق باشید

    پاسخ

    ژاا گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۴۶

    زد۳ نورش خیییلی زیاده ولی کنتراست خلاص 😐
    پنل سری x و XZ کبیر هم نورش زیاده هم باکیفیت تره و هم کنتراست فوق‌العاده ای داره 🙂

    پاسخ

    majidkakavand گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۷

    درسته رنگاش خیلی سرده اما با برنامه color control هم رنگاشو کاری کردم که گرمتر نشون بده هم کنتراستشو خیلی خوب کردم.الان واقعا عاااالی شده
    ولی پنل های سونی از سری x ببعد عالی شدن

    پاسخ

  7. به ترتیب ایفون وسونی وسامی
    سونی در صفحه نمایش حرف زیادی برا گفتن داره

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۱

    آیفون؟؟؟؟

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۱۱

    این بار از الجی تعریف نکردی داداش

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۹

    الجی دقت رنگ خوبی داره ولی نور صفحش پایینه.چشم بصیرت هم نمیخواد مشخصه کی بهتره

    پاسخ

    ژاا گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۵۰

    به ترتیب سونی و سونی وسونی و…

    پاسخ

  8. آیفون بهترین عملکرد رو داشت

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۲

    دوم سونی سوم سامی

    پاسخ

    taher2 گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۱

    آیفون؟؟؟؟
    WTF

    پاسخ

    ژاا گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۵۲

    نسبت به زد۳ خودش گفته حتمی 😛

    پاسخ

    Peiman z3 گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۳۹

    بعله آیفون. چشاتو خوب باز کنی میبینی. البته اگه تعصب بزاره

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۳

    این چ وضع کامنت گذاشتنِ پیمان؟ کلا با همه چیزو همه کس مشکل داری؟ نمیدونم تهش چیه منظورت! فقط میای باسونی لجبازی کنی ب هر قیمتی! کار ب الان و این عکسها هم ندارم! ۱روز مدعی اس هشتی ۱ روز آیفون! بازببینیم دفعه بعد ب چی و کی گیردادی و داری بااین لحن حرف میزنی!؟ چشاتو باز کن یعنی طرف کوره! اسمت رو هم ۱چی غیرازسونی بزاری بهتره ک تکلیفت حداقل باخودت روشن باشه !سونی قابلِ احترامِ. حداقل دهه ۵۰و شصتی ها اسم سونی واسشون دنیایی خاطرست و باهاش بزرگ شدن! کاری ک تو میکنی انتقاد یا روشنفکری نیست، لجبازیِ فقط! اونم مثلا با سونی!!! سونی خوب نبود اینجا نبودی. لطفا کوتاه بیا۱کم و همش منفی نباش

    Mohammadsoley گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۵۲

    معلومه که طرف کوره شما یه دلیل بیار سونی بهتر از ایفونه تو این مقایسه رنگبندی که همه دنیا میدونن ایفون دقت رنگ بهتری داره روشنایی هم که بیشتره دیگه چی میمونه!!!

    Ali ti گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۰۵

    محمد من بحثم سر کدوم گوشی بهتره نبود ک شماهم توهین میکنید!

    nima.d6502 گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۱۳

    IPhone؟
    حالت خوبه؟ 🙂

    پاسخ

  9. درسته طبق گفته فون آرنا صفحه XZs از XZ و XZ پریمیوم کم نور تره و XZ پرنور ترین هست
    در gsmarena کمترین روشنایی صفحه برای XZ هست و XZs روشنایی نزدیک ۱۰۰ نیت بیشتر داشته و زیر نور خورشید بهترین XZs بوده با اختلاف کم بعدش XZ و XZ پریمیوم با اختلاف خیلی زیاد سوم بوده

    مطمئنا XZ پریمیوم اگر در این مقایسه بود نتیجه بدتر میشد چون بازتاب شیشه محافظ صفحه XZ پریمیوم بیشتره و فقط مقداری نسبت به Z5 پریمیوم بهتر شده

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۴۵

    یعنی xzp با وجود نور بیشتر زیر نور خیلی بدتر؟؟
    مگه پنل های بکار رفته در هردو یکی نیست؟
    یعنی چی صفحه محافظ، آیا منظورتون گوریلاگلس۵ هست؟
    دوستان کسی در این زمینه اطلاعاتی داره

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۲۲

    دوست عزیز نور صفحه XZPتوی نتایج فون آرنا بیشتر بوده ولی در Gsmarena فرقی با XZs نداشته پس خیلی نباید مطمئن بود که نورش بیشتر باشه
    در ضمن اگر دقت کنید شیشه جلوی XZP براقیت خیلی بیشتری نسبت به XZ یا XZs داره و همین مورد باعث میشه توی نور آفتاب مثل اون دو گوشی عالی نباشه

    پاسخ

  10. سلام.. دوستانی که پریمیوم دارن یه چنتا سوال داشتم. اولیش اینکه دمای گوشیتون چه جوریه؟ من یک مقدار احساس گرما میکنم مثلا اینستا و تلگرام و وبگردی اینا دمایی که باتری داره ۳۷،۳۸ عه دمای cpu هم ده درجه بیشتر. چون اسنپ ۸۳۵ شنیده بودم گرم نمیشه و اینا. دو اینکه بعد اپدیت هاتون ریست کردین؟ یه سری لگ های ریز هست که حس میکنم واسه اندروید هفت باشه مثل نوار نوتیفیکیشن و قسمت تماس ها و وب گردی بعضاً. و اخریش اینکه گلس کامل پشت و رو جایی میدونین داشته باشه؟ سایت معتبر ترجیحا چون تهران نیستم

    پاسخ

  11. فقط اس۸ ازش روشن تر بود اگه ایکس زد پریمیوم از همه روشن تر میشد
    ولی ۵۱۱نیت حس میکنم خیلی کمه!!!!

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۱۹

    اس ۸ پلاس!

    پاسخ

    ژاا گفته:
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۴۰

    روشنتر و بی کیفیت تر از همه جالاسکی ۸
    وبهترین xzs

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here