چالش 10 ساله: نگاهی به تفاوت پرچمداران چند برند از 2009 تا 2019

17
۱۱,۱۷۲


این روزها اگر در شبکه های اجتماعی گذر کنید، حتما چالش جدید 10 ساله را مشاهده میکنید. چالشی که به تازگی راه افتاده و در آن، تغییراتی که در 10 سال اخیر ایجاد شده با هم مقایسه میشوند. امروز در هر شاخه ای این چالش دیده میشود. چالشی که میتواند با نگاهی به تفاوت گوشی های هوشمند در دوره 10 ساله اخیر جذاب تر هم شود.

در این مبحث، چند برند معتبر نظیر اپل، سامسونگ، ال جی، نوکیا، موتورولا، HTC و سونی که کمپانی های نامدار آن زمان بودند، حاضر هستند. پرچمداران ده سال قبل این شرکت ها در یک طرف و پرچمداران جدید آنها که هم اکنون در بازار وجود دارند در طرف دیگر این چالش را تشکیل دادند.

از سونی در این چالش، اکسپریا X2 که یک اسمارت فون ویندوزی از سونی بود به عنوان نماینده سال 2009 سونی اریکسون و اکسپریا XZ3 به عنوان آخرین پرچمدار موجود از سونی در بازار تا این لحظه به عنوان نماینده سال 2019 حضور دارد. به نظر شما تغییرات در طی این 10 سال تا چه اندازه بوده است؟ آیا پیشرفت در صنعت تلفن های هوشمند با شاخه های دیگر تکنولوژی برابر بوده است؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

17 دیدگاه ها

  1. یه چیزی که از عکسها فهمیدم اینه که ظاهرا اچ تی سی و موتورولا زودتر از بقیه سیستم عامل اندروید رو روی گوشی هاشون گذاشته بودن.

    پاسخ

  2. سلام دوستان با توجه به علاقه و تعصبی که به سونی دارم و خونم پر از لوازم سونی هست.از جمله TV oled kd65a1 و از ps1 تا ps4 pro و چند دوربین حرفه ای از سونی (qx100 و rx100 v) و…..
    سخته که بگم سونی همچون اریکسون و نوکیا در صنعت گوشی شکست خورد..؟
    یعنی من بعد از این همه صبر و تحمل اخر رفتم یک سامسونگ نوت ۹ خریدم.
    اولین گوشی که از سونی توجه من رو جلب کرد و عاشق اونم سونی زد الترا بود که هنوز دارمش. هنوز ندیدم گوشی به این زیبایی اونم با ۶ میلیمتر قطرو نمایشگر ۶.۴. اینچی و باطری که دوامش در حد نوت ۹ هست. باور کنید تصویر نمایشگر این گوشی حتی با نوت ۹ قابل قیاس نیست.خیلی از زمان خودش جلو بود. بعد از اون زد ۲ خریدم که باز هم عالی بود تا وقتی زد ۳ خریدم. هنوز وقتی میبینمش حالم رو بد میکنه تو یک هفته نشده بود چسب دور السیدیش باز شد.و…. صبر کردم برای پرچم دار بعدی. Z5 ریلیس شد خریدمش همه چی خوب بود تا وقتی با گوشی استخر رفتم و حسابی حالم گرفته شد گوشی اب بهش نفوذ کرد. شاید بگین درپوش های گوشی رو خوب نبسته بودی ولی نه اینگونه نبود گوشی که تازه خریده بودم داغون شد خلاصه سرتون رو درد نیارم رفتم z5 پریمیوم خریدم.خیلی بد نبود البته خوب هم نبود چون رنگ گوشه هاش از بین رفت و فریم گوشی هم زود با کوچکترین ضربه فرو میرفت و یا غر میشد.صبر کردم برای xz پریمیوم.در حدود ۲.۵ پول دادم دو به شک بودم که سامسونگ اس ۸ بگیرم حسابی با خودم کلنجار رفتم خودم رو متقاعد کردم که xz دیگه عالی هست.به جرات میگم که تو سرعت و کیفیت تصویر اولین هست تو دنیا ولی چشمتون روز بد نبینه که بدنه فوق‌العاده ضعیف و زپرتیی داره.و بعد از دو سه بار تست اب توش اب رفت(فقط در حد شستن).شاید دوستان بگن تو همه گوشیا اب میره. جواب من بهشون خیر هست بعد از xz رفتم دیگه سامسونگ رو تجربه کنم.رفتم برای خرید اس ۹ پلاس. که چشمم هواوی میت ۱۰ پورشه دیزاین رو گرفت. خریدم اولا بگم که خیلی زیباست و دوما با خودم بردم دریا ۳ ساعت تو اب بودیم حتی یک قطره اب هم بهش نفوذ نکرد. الان از اینکه دارم با گوشی سامسونگ نت ۹ واقعیت های گوشی های سونی رو تایپ میکنم برام خیلی سخت هست ولی باید قبول کنیم سونی تو موبایل فعلا مرده یا تو کما هست.باید صبر کنیم ببینیم چی میشه. از این سامسونگ نت ۹ هم خیلی راضیم شاید همه فاکتور ها رو نداشته باشه ول انصافا با مقیاس به گذشته الان عالی عمل کرده یادم نمیره سامسونگ اس ۴ تازه اومده بود ۲ میلیون براش پول دادم که واقعا اشتباه بود کیفیت ساختش از دمپایی پایین تر بود ولی همون دمپایی الان پیشرفت کرده گوشیی میزنه به قیمت بالای چند میلیون و کسی هم از خریدنش پشیمون نمیشه.حتی منی که عاشق سونیم.
    دیگه خسته شدم دوست داشتم کمی هم درمورد نوکیا و بهترین گوشیش(n900) در زمان خودش بگم که حسش نیست.

    پاسخ

    hergestellt in Japan گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۱:۲۳

    ببین خودت حرفای خودتو باور میکنی؟

    پاسخ

    artkiani گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۴۵

    چه مدرکی میخواهید براتون ارسال کنم باور کنید.کجاش اشتباه هست بگید.

    پاسخ

  3. سلام خدمت خانواده عزیزم تو اکسپرین

    انقدر این پست جالب بود که بعد از دو سال دوباره cm گذاشتم

    من X2 داشتم، غیر از زیبایی نکاتی داشت خیلی جلوتر از سایرین بود
    اول اینکه جوی استیک وسطش لمسی بود و در واقع مثل موس پد لپتاپ بود و اون زمان بسیار کاربردی لذت بخش بود
    دوربین اون گوشی تو نور روز عکسهایی گرفته با کیفیت عالی که هنوز هم وقتی با دوربین گوشی های پرادعا امروز مقایسه می کنم اشکم در میاد
    این گوشی و حتی مدل سال قبلش که اولین اکسپریا بود یه تم آکواریوم خیلی طبیعی و متحرک داشتن که دنیا رو تکون داد و یادمه کل دانشگاه تو کفش بودن، مثلا رو ماهی ها لمس میکردی فرار میکردن یا دستتو یه قسمت صفحه میزاشتی ماهی ها میومدن دستتو بخورن یا یه ماهی مخصوص میس کال داشت و کلی آپشن

    حیف که سونی آنقدر کمتر از بقیه پیشرفت کرد

    پاسخ

  4. بین گوشی های ۱۰ سال پیش سونی X2 و موتورولا از همه زیبا تر بودن
    چقد تفاوت توی سلیقه ها و طراحی ها زیاد بوده
    الان شاید بشه یه نکته ی ریز که به چشم زیاد نمیاد از گوشی ها پیدا کنی که تفاوت ها رو رقم بزنه
    اون موقع کسی به سی پی یو و سیستم عامل و باتری و اندازه اصلا توجهی نداشت
    چقد که از این گوشی ها ما لذت میبردیم . یه هفته پیش یه فیلم که با گوشی K800 گرفته بودم و پیدا کردم اینقد براش ذوق کردم که انگار چی شده . اما الان طرف فیلم میگیره رو یه انگشت راه میره همزمان مسیله دیفرانسیل حل میکنه و میبینی میگی بد نبود

    پاسخ

  5. والا سونی ده سال پیش از همه جلو بود الانم عالیه فقط بازاریابی خراب کرد، فقط موندم اون آیفون ۳GS که هیچ پخی نبود چرا مورد استقبال واقع شد

    پاسخ

    artkiani گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ساعت: ۰۳:۱۱

    شما یا یادت نیست خبر نداری ۱۰ سال پیش نوکیا n900 با سیستم عامل مایمو (لینوکس) با ۳۲ گیگ حافظه داخلی. دوربین زایس ۵ مگاپیکسلی با فیلم برداری HD 720 و….که میتونی تو جی اس ام ارنا بخونی رقیب نداشت.تازه با سرویس گوگل و اسکیپ ویدو کال هم داشت. من و داداشم هر دو مون n900 داشتیم. بسته gprs ایرانسل میگرفتیم وبه هم ویدئو کال میکردیم. ملت چار شاخ بریده بودن.کسی تا حالا ندیده بود.

    پاسخ

    hergestellt in Japan گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۷:۲۶

    عزیز،اون اسکایپ هست.

    پاسخ

    artkiani گفته:
    ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۴۳

    ببخشید. درست میگید اسکایپ.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here