چرا باید به سونی برای طراحی خاص اکسپریا XZ2 حق داد؟

86
۱۷,۶۵۵


سونی بالاخره بعد از سال ها کار بر روی زبان طراحی امنی بالانس که از اکسپریا Z آن را راه انداخته بود، در اکسپریا XZ2 تصمیم به بازنشسته کردن آن و روی کار آوردن یک زبان طراحی جدید گرفت. نتیجه آن چیزی شد که امروز ما با نام اکسپریا XZ2 میشناسیم. این طراحی در ابتدا موافقان و مخالفان زیادی را به خود دیده که با توجه به دگرگون کردن زبان طراحی قبلی، این اختلاف نظر طبیعی بود.

بد نیست با نگاهی کلی به طراحی اکسپریا XZ2 ببینیم که این دستگاه از نظر طراحی چه تغییراتی با اکسپریا XZ1 دارد؟ در نمای جلوی دستگاه حاشیه های بالا و پایین به حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده که همین مورد نیز درخواست اکثر علاقه مندان به سونی و یا منتقدان این برند ژاپنی بود. صفحه نمایش از استاندارد 16:9 به استاندارد 18:9 تغییر کرده تا بدین صورت دستگاه کشیده تر و بلندتر از قبل جلوه نماید. لبه های دستگاه از حالت تیز و خشن سابق به حالتی منحنی و گرد تغییر شکل پیدا کرده است.

اما مهمترین تغییر این دستگاه شاید در نمای پشت دستگاه باشد که اگر انتقادی هم به طراحی وارد شده، بیشتر به همین قسمت معطوف شده بود. سونی همانند میان رده های خود سنسور اثر انگشت را به پشت دستگاه انتقال داد. پس از انتقال سنسور اثر انگشت به پشت، برای زیباتر شدن دستگاه و ایجاد تقارن در پشت ترجیح داد تا لنز دوربین را هم به وسط منتقل کند. بدنه پشت دستگاه نیز بر خلاف گوشی های 5 سال اخیر، دیگر مسطح نبوده و قوسی خارجی در آن وجود دارد که ضخامت دستگاه را در مرکز به 11 میلی متر میرساند.

اگر بخواهیم طراحی قدیمی سونی یا همان زبان طراحی معروف امنی بالانس را در چند چیز خلاصه کنیم چه چیزی برای گفتن داریم؟ یک گوشی مسطح که در قسمت پشت لنز دوربین در بالای سمت چپ قرار گرفته و در نمای جلو حاشیه های زیاد در بالا و پایین دیده میشود که لوگوی سونی نیز در بالا قرار گرفته است. لبه های دستگاه نیز نسبتاً تیز و سنسور اثر انگشت بر روی دکمه پاور جا خوش کرده است. خب با یک حساب سر انگشتی مشاهده میکنیم که سونی دقیقاً تمام مواردی که شناسنامه طراحی فعلی گوشی های قبلی خود بوده را دستخوش تغییر کرده است. پشت مسطح به منحنی، دوربین گوشه به وسط، سنسور از روی دکمه پاور به پشت دستگاه، حاشیه ها کاهش، لبه های تیز به منحنی و محل لوگو از بالا به پایین دستگاه تغییر کردند. پس اگر قرار به دگرگون کردن طراحی امنی بالانس سونی بود، به نظر نمیرسد که دست سونی برای ایجاد یک طرح متفاوت از این طرح خیلی باز بوده باشد.

در واقع سونی دو راه پیش روی خود داشت. یا همان زبان طراحی قدیمی را که 5 سال بود از میان رده ها تا پرچمداران همگی از آن استفاده میکردند در اکسپریا XZ2 به کار میبرد. یا آن را به کلی دگرگون میکرد. سونی در سال های اخیر فقط و فقط در حال توسعه طراحی قبلی بود و هر نسل را با بهبودهایی همراه میکرد. با این حال بهبود جزئی دیگر مورد پسند کاربران نبود. نظراتی که ما از کاربران دریافت میکردیم، همگی حاکی از آن داشتند که از طراحی فعلی خسته شده بودند و به دنبال یک طراحی جدید و متفاوت بودند.

پس سونی از بین دو راهی که پیش روی او قرار داشت، راه دوم را انتخاب کرد. البته که این طراحی قطعاً بی عیب و نقص نیست! همانطور که زبان طراحی امنی بالانس نیز در ابتدای راه خود ایراداتی داشت. پس میتوانیم انتظار داشته باشیم که در نسل های آینده قطعاً این طراحی نیز با بهبودهایی همراه خواهد شد. هر چند در مورد طراحی، بیشتر از هر چیز راحتی کار با گوشی مهم است و تا زمانی که گوشی را در دست نگرفته ایم، نمیتوانیم به آن انتقاد کنیم. هفته آینده پس از تست اولیه اکسپریا XZ2 توسط سایت اکسپریان، به صورت اختصاصی در مورد طراحی و واقعیت های آن بیشتر با شما سخن خواهیم گفت.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

86 دیدگاه ها

  1. طراحی گوشی واقعا عالیه !
    ضخامت کمی بالا هست ولی کلیت طراحی عالیه !
    مشکل مضحکی که باعث شده منم برندمو عوض کنم و حرف هم گوش نمی کنه عدم وجود لرشگیر اپتیکال هستش !
    شاهکار جدیدش هم که حذف جک هدفونه !
    اصلا راضی نیستم و قطعا گوشی جدیدش رو هم نخواهم خرید

    پاسخ

  2. برای اولین بار بود که دیدم سایتی به غیر از اکسپریان برتری سونی رو نسبت به سامسونگ اعلام کرد!
    واقعا حس کردم سامسونگ جیره گجت نیوز رو بریده
    گجت نیوز یه مطلب درباره برتری xz2 نسبت به s9 نوشته و دلایل منطقی آورده دیدن این مطلب خالی از لطف نیست.

    پاسخ

  3. من به شخصه از طراحی این گوشی خوشم اومده ولی ضخامتش میتونست کمتر باشه
    الان گوشی +u11 هم قوس داره پشتش ولی ضخامتش ۸٫۵ میلی متر هست
    حاشیه هاش هم اگه باز یه مقدار کمتر بود عالی میشد به خصوص از کناره ها
    ولی در مجموع به نظرم خیلی زیباست
    فقط امیدوارم عملکرد دوربینش خوب باشه

    پاسخ

    SpatialFlowers گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۰۲

    همه شرکت ها دوربین دوگانه زدن اون وقت این اومده تک زده
    واقعا که
    نا املد شدم
    طراحی هم که لاکپشتی هست
    و خیلی کلفت شده دستگاه

    پاسخ

    hosseinyha گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۵

    دوربین دوگانه بدون نرم افزار خاصی هیچ سودی نداره ، سونی دوربین دوگانه خودش رو به همراه یک چیپ و یک نرم افزار خاص معرفی کرده
    شهریور ماه روی گوشی جدید هم دوربین دوگانه هست و هم صفحه نمایش oled
    اگر نباشه من دیگه سونی نمیگیرم
    از زمان z2 تا الان هیچ نو آوری خاصی تو گوشی هاش به جز xzp ندیدم

    پاسخ

  4. یه پست جدید هم با این عنوان بذارین که چرا سونی هر گندی میزنه آقای معراجی ازش تعریف میکنه؟!

    پاسخ

    ..Saeed گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۷

    به نظرت سونی نمی تونه همه چیزهای خوبو یکجا بزاره!؟ بعد قیمتش چقدر میشه؟ سال بعدش چی رو کنه بجز cpu؟! 🙁

    پاسخ

  5. من یکی از قدیمی های سایت و طرفدارای پرو پا قرص سونی هستم .
    از زمان سونی اریکسون تا سونی آیون تا سونی z.z1.z2.z3.z5p و الان هم xzp دارم .
    از همه راضی بودم وهستم مخصوصا z۳ و z5p رو خیلی دوست داشتم
    در مورد گوشی جدید xz2
    من واقعا از طراحی جدید خوشم اومده و طراحی سلیقه ای هست شاید یکی خوشش نیاد ولی من خیلی خوشم اومده مخصوصا اینگه هنوز هم خاص بودن خودشو حفظ کرده
    و مطمنم نسل به نسل بهتر میشه ولی .تنها چیزی که باعث میشه سمت xz2 نیام
    دوربین با دریچه f2 هست که یه فاجعه است از نظر من
    سامسونگ f1.5 گذاشته یعنی نورگیری خیلی بهتر در نتیجه نویز کمتر
    الان که میان رده ها هم f1.7 شدن واقعا تاسف میخورم که چرا پرچمدار سونی هنوز روی ۲ مونده کسایی که سونی دارن میدونن تنها نقص دوربین گوشی های سونی نویز شدید در شب ونور کم هست .
    من منتظر گوشی بعدی سونی که احتمالا چند ماه دیگه معرفی میشه و نسل جدید پرمیوم هست و با دوربین دوگانه جدید میاد میمونم اینشالا که دریچه رو باز تر کنه و زد حال نزنه.

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۴۹

    ایکس زد۱ تو شبم با سنسور غول پیکرش از اس۷ بهتره و نویزم برابره.سونی با نرم افزار قوی تر هم میتونه عکاسی بهتر کنه چون سخت افزارش قوی تره

    پاسخ

    اشکان(z5 permium) گفته:
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۰۴

    دوست عزیز من شخصا گوشی خودم رو با اس۷ مقایسه کردم با اینکه مقایسه غلطی هست و باید با اس۸ مقایسه کرد .
    گوشی من رنگ ها رو خیلی بهتر نشون میداد ولی از لحاظ ثبت جزییات و نویز اس،۷ خیلی بهتر عمل میکرد .
    در ضمن سنسور هر چقدر هم غول پیکر باشه وقتی نور بهش نرسه هیچ فاییده ای نداره
    مخصوصا در گوشی های موبایل که سایز سنسور.لنزو دریچه دیافراگم بسیار کوچک تر از دوربین های عکاسی حرفه ای هست که حتی یک ذره نور بیشتر جذب بشه نتیجه خیلی بهتر میشه
    کافیه یک نگاه به نتیجه dxo بندازید در مورد s9+ که امتیاز ۹۹ گرفته
    به هر حال امیدوارم سونی در گوشی بعد یه تحول بزرگ در دوربین گوشی به وجود بیاره یاحق

    پاسخ

  6. انقدر بحث و حرف طراحی شده که دوربین و یادشون رفته خیلیا. من قبلا هم گفتم مهم ترین مشکل گوشی های سونی تو عکس برداری هست بعدش طراحی. من این طراحی و بد نمیدونم و این تغییر مثبت و خوب هست. با رفع ایراداتش هم میتونه بهتر و بهتر بشه. وقتش بود که طراحی عوض شه. اما کاش واقعا به گوش تصمیم گیران سونی موبایل میرسید که از دوربین و عکسبرداری راضی نیستیم. یک نفر به گوش اینا برسونه این همه از لرزشگیر نرم افزاری استفاده کردی و دیدی ثمرش رامگه لرزشگیر اپتیکال چه بدی داشت که یک بار نذاشتی؟؟؟!!! این همه لنز های خودت یا سنسور با پیکسل های متوسط یا f 2 و الگوریتم نرم افزاری نادرست گذاشتی و دیدی چیشد. یه بار بیا به حرف ما گوش بده اگه بد شد بزن تو گوش ما!! خسته شدیم بخدا. یک دوربین بذار دوگانه پیشکش. اپتیکال بذار دیافراگمش هم ۱٫۸ یا ۱٫۷ بذار نه پایین تر. لنز هم عوض کن ببین چی میشه دوربین. عزیز جان بیشتر استفاده مردم عکسبرداری هست نه فیلم که هی ۴k و صحنه اهسته اضافه میکنی. منتظر بررسی dxo از xz2 میمونم. و امیدوار به پیشرفتش صرفا واسه پردازش جدیدی که با کوالکام شراکت کرده وگرنه بقیه که همونه. دوربین های حرفه ای سونی هر سال دارن بهترین میشن با بالاترین نمره بعد گوشی هاش چه وضعی! به خودت بیا سونی

    پاسخ

    javiol گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۱

    در مورد دوربین باهاتون کاملا مخالفم، من z5 نداشتم ولی XZ1. رو خریدم و هیچ دوربین موبایلی رو ندیدم که بهتر ازین باشه
    اگر لرزشگیر ۵ محوره سونی رو تست کرده باشی میفهمی که از اپتیکال هم بهتره

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۱۲

    تو فیلمبرداری خیلی موفقه ولی تو عکس برداری به خصوص شب اونجوری که باید نیست . تو شب چون دیافراگم کوچیکه و پیکسل های دوربین هم بزرگ نیستن نور زیادی نمیرسه به دوربین. اگه بخوای سرعت شاتر و کم کنی که نور زیاد برسه اونوقت لرزش ها باعث میشه نویز زیاد داشته باشه. شما تو زوم و داینامیک رنج هم گوشیتو بررسی کن بعد ببین بی نقصه یا نه.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۱۳

    لرزشگیر ۵ محوره دیجیتالی فقط در فیلمبرداری کاربرد داره و تاثیری در عکاسی نداره
    اما لرزشگیر اپتیکال در عکاسی هم موثر هست و مخصوصا در نور کم کمک میکنه عکس های بهتری بشه ثبت کرد

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۲۷

    دقیقا
    دوستمون دقت کنه تو فیلمبرداری تنظیمات برای عملکرد لرزشگیر داره اما تو قسمت عکاسی هیچ تنظیماتی برای لرزشگیر وجود نداره

    A.m.ir گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۲۴

    دوست عزیز
    لرزشگیر نرم افزاری بیشترین تاثیرش رو تو فیلمبرداری نشون میده
    دوستان دیگه بارها و بارها اشاره کردند
    ضعف عکاسی سونی در شب به چند عامل مثل اندازه پیکسل و تعداد زیادشون و نبود لرزشگیر اپتیکال برمیگرده،که بنظر من اهمیت هیچکدومشون به الگوریتم نرم افزاری نمیرسه،سونی میتونست تمرکزشو بیشتر رو بخش نرم افزار دوربینش بزاره اونم وقتی چندین برنامه های اختصاصی شو کنار گذاشت،البته انتظار هم میره با قطع پشتیبانی بعضی برنامه ها تمرکز بیشتر رو قسمت های باقی مونده بره که امیدوارم این اتفاق بیوفته، بنظر من با بهبود نرم افزار تمام مشکلات وارد مثل عدم استفاده از لرزشگیر اپتیکال رو تا حدود زیادی میتونه حل کنه

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۲

    البته بنظر بهتر شده دوربینش
    توی سایت سونی موبایل هم زده عملکرد حیرت انگیز در شب به لطف سنسور حافظه انباشه
    ممکن چند تا عکس بگیره و با ترکیبشون کیفیت عکس نهایی بالاتر بره (هرچند ممکنه تغییری هم نکرده باشه)

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۱۴

    اره امیدوارم که اینجوری باشه و بتونه نمره خوبی بگیره و نوید پیشرفت و تغییر در نسل جدید و بده..

    پاسخ

  7. بعضی دوستان متاسفانه متوجه نیستن
    اگر همون طراحی لوپ سرفیس رو کم حاشیه یا بی حاشیه میکردن اصلا زیبا نمیشد! حداکثر مقدار قابل تحمل برای کم کردن حاشیه و زشت نشدنش هم توی XA2 شاهد هستیم که بیشتر از او گوشی زشت میشه و کلا چنین طراحی اصلا در حد یک پرچمدار نیست!
    تازه حتی خیلی هم کم حاشیه بشه باز بخاطر گوشی های کاملا تیز لوپ سرفیس حاشیه هاش بیشتر دیده میشه!

    طراحی این گوشی پیشرفت خیلی خوبی داشته فقط چند تا ضعف داره که در نسل بعدش یا نسخه پریمیوم باید رفع بشه :
    ۱ – حاشیه کنار صفحه نسبتا زیاده که باید خیلی کمتر بشه (اگر نسبت ۱۶:۹ باشه احتمالا کمتر میشه)
    ۲ – نداشتن جک ۳٫۵ میلیمتری و حذف قابلیت نویز کنسلینگ سیمی ضعف بزرگی نسبت به گوشی های قبلی هست و مثلا هندزفری پر طرفدار NC-750 حتی با تبدیل هم بهش نمیخوره دیگه!
    که باز خوب میشه که در نسخه پریمیوم این جک وجود داشته باشه

    ۳ – ضخامت و وزن بالا! هرچند ضخامت زیادش لااقل توی عکس که چندان مشخص نیست و قطعا باعث خوش دستی گوشی میشه اما حداکثر دیگه باید ۹ میلیمتر باشه!
    متاسفانه وزن گوشی های سونی هم از تقریبا سال ۲۰۱۷ خیلی زیاد شده و XZ2 از XZ پریمیوم که یکی از ضعف هاش وزن زیاد بود هم سنگین تره! اما ابعاد کوچکتری هم داره یعنی احتمالا این وزن بیشتر هم حس میشه!

    بنظرمن ضعف این طراحی فقط همین سه مورده و جای دوربین و طراحی پشت گوشی کاملا ایده آل و مناسبه و حتی درگاه microSD و سیمکارت هم که بالای گوشی قرار گرفته نیازی به سوزن و… نداره و مثل قبل براحتی باز میشه که نشونه طراحی خوب این دستگاه هست

    پاسخ

  8. من که بشدت طراحیش رو دوس دارم، و به محض ورود به بازار z5p رو بازنشسته میکنم و xz2 میخرم، هر کسی هم طراحیش رو دوس نداره نظرش خیلی محترمه، پس لطفا زیر کامنت بنده نظرات مخالف خودتون رو ننویسید و به نظر بقیه احترام بزارید

    پاسخ

  9. به نظر من سونی برگای برنده شو نگه داشته برای نمایشگاه بعدی
    چرا؟
    چون باید یه سری اصلاحاتو نگه داره برای نسل بعدی گوشیاش
    در ضمن بیاید واقع بین باشیم نمایشگاهی که توش s9 معرفی میشه باقی برند ها دیده نمیشن
    سونی خواست تو این نمایشگاه یه ذره نسل جدید گوشی هاشو نشون بده
    اصل کاری میمونه برا ifa
    تو ایفا باید منتظر یه پرچمدار غول از سونی باشیم
    چون تو ایفا پرچمدارای سامسونگ معرفی نمیشن و سونی خیلی خوب میتونه خودشو تو چشم بیاره و پرچمدارشو با تمام قابلیتاش نشون بده!

    پاسخ

  10. دمش گرم بازم سونی
    همیشه انقلاب تکنولوژی دست سونیه
    من xz premium دارم خیلی هم عالی
    درسته یکم حاشیش زیاده ولی نسبت به سامسونگ نوت ۸وs8خیلی عالیه
    Xz2هم خوبه ولی یکم زخامتش باعث دلخوری طرفدارا شده
    من مطمعنم سونی همیشه بهترینه

    پاسخ

  11. جناب مهندس معراجی چرا سونی از لرزشگیر اوپتیکال استفاده نمیکنه
    تاحالا دلیلشو نگفته؟
    اچ دی آر دوربین گوشی های سونی جالب نیست باید یه فکر اساسی بشه

    پاسخ

  12. دوستان اکثر دوستداران سونی طراحی پشت گوشی، دیافراگم اف ۲، تقلید از اچ تی سی برای طراحی پشت، پایین بودن زیادی سنسور اثر انگشت رو نقص های پرچمدار جدید میدونن که امیدواریم تو پریمیوم رفع بشه که باتوجه به سابقه سونی باید دق مرگ بشیم تا درست بشه

    پاسخ

  13. هرچی میگذره از طراحی گوشی جدید سونی بیشتر خوشم میاد

    ولی دوسداشتم دوربین دوگانه میداشت
    سلفی هم که کرده ۵ زد تو ذوقم
    با قطر زیاد ، باتری ظرفیت پایین داره
    ولی در کل خوبه رمش هم ۶ گذاشته
    بدنه اش نازه خوشدست باید باشه
    گرچه بدنه اش هر شکلی باشه میره توی قاب
    با جای سنسور و دوربین مشکلی ندارم
    ولی با خودم عهد کردم فقط نسخه های پریمیوم سونی رو بخرم

    پاسخ

  14. خیلی مهم
    ****
    یادمه وقتی CALL of DUTY دوسال پیش که داستان بازیش توی فضا بود
    وقتی تریلر اولیه بازی توی یوتیوب بارگذاری شد در کمتر از یک هفته با بیشترین بازخورد منفی ر از طرف هواداران و گیمرها مواجه شد و بیش از ۲۰۰۰۰۰۰ دیسلایک در عرض یک هفته دریافت کرد
    درحالی که استودیوی رقیب با BATTLEFIELD 1 گوی سبقت رو از CALL of DUTY ربود و رقیب قدرتمندشو به راحتی پشت سر گذاشت
    با این حال استودیوی سازنده بازی CALL of DUTY سال ۲۰۱۷ درس گرفت و به حرف هوادارانش گوش داد و از بازی فضایی اومد بیرون
    دیدید که سال گذشته چه رکورد فروش و استقبالی رو تجربه کرد
    دوستان اینکه SONY به حرف کاربراش دیر گوش میده شاید دلیلش یکرنگ نبودن رای طرافداراشه
    اگه همه از نبود لرزشگیر اوپتیکال
    از تغییر ندادن F لنز
    از طراحی به دوستان لاکپشتی XZ2
    از حاشیه های حال به هم زن بغل های گوشی
    از الگوریتم پردازش تصویر
    از نبودن یک نسخه گوشی اج
    و….
    یک صدا اعتراض کنند قطعاً جواب میگیرن
    شایعات XZ PRO نشان داد توی دنیا طرافداران و علاقه مندان برند” محبوب و معتبر “SONY خیلی بیشتر از جالاکسی سازانه
    اما به دلیل به روز نبودن سونی فروشش خیلی پایینه
    من از زمانی که شایعات پیرامون معرفی XZ بود انتظار معرفی گوشی کم حاشیه رو از SONY داشتم
    نه اینکه SONY جون بعد معرفی XZ با اون حاشیه های افتضاح
    XZ PREMIUM
    و بعد
    XZ1 رو با حاشیه های بیشتر پرقدرت تر از قبل معرفی بکنه
    این به معنای خودزنی نیست؟؟؟؟
    شما بگید

    پاسخ

  15. اگر کسی زمان سونی اریکسن با گوشی XPERIA NEO کار کرده باشه، می فهمه این طراحی خیلی خوبه!
    ۱٫ ضحامت وسط تو کف دست می شینه و اصلا به چشم نمیاد، مطمین باشید تو دست بگیرید ضخامتش خیلی کمتر از XZ1 به نظر می رسه.
    ۲٫ این قوسی که توی پشت دستگاه هست، یاعث می شه گوشی کمتر بیفته.
    ۳٫ دوربین وسط باعث می شه عکاسی راحت تر بشه، و انعکاس نور فلش از دست کمتر یا صفر بشه.
    ۴٫ گوشه های گرد باعث می شن کف دست اذیت نشه.
    ۵٫ نسبت صفحه ۱۸:۹ واقعا بیخود و مسخره س، ولی ترند بازاره، من دوست ندارم و کاربردی نیست.
    ۶٫ حذف جک هدفون خیلی کار بیخودی بود، و اون موتور هپتیکی که گذاشته – و قطعا کاربردش کمتر از جک هدفن هستش – سه برابر جک هدفن بیپار ه جا می گرفت.
    ۷٫ هر چند محل سنسور اثر انگشت سلیقه ای هستش ولی اینکه الان فقط با لمس گوشی رو انلاک می کنه، مثبته.
    ۸٫ من واقعا فکر نمی کردم این تیم طراحی که اون آجرپاره ها و سرامیک ها رو به جای گوشی به ما بدبختا قالب می کرد، اینقدر انعطاف نشون بده. من واقعا راضیم از این طراحی و بعد از چند سال به سونی پرچمدار XZ2 خواهم خرید.
    ۹٫ فقط از دوستانی که سونی اریکسن نیو داشتند، در مورد راحتی کار با این طراحی بپرسید.

    پاسخ

  16. اما سونی بدترین زبان طراحی رو انتخاب کرد، بله گفتیم حاشیه ها کم شه، اما وقتی که همه برندها با خیز ارام روی اوردن به طراحی های قبلی سونی، خود سونی خود زنی کرد و رفت به طراحیهای گوشیهای چینی ویا میان رده های مضحک اچ تی سی، حیف و صد حیف از اون طراحی زیبای سونی z2 ک پادشاهی میکرد در زمان خودش بین طراحی ها،
    تنها ایرادی ک به طراحی امنی بالانس بود فقط و فقط حاشیه های بزرگ بود، کاش سونی اون اصالت رو حفظ میکرد. چون اگه پشت گوشی با دو دوربین و فلش شیک تزیین و جلوش بیحاشیه و کشیده تر بود، با همان عرض کم گوشی، فوق‌العاده زیبا میشد، و باز میومد سر لیست بهترین طراحیها، ک امیدواریم اینکار رو تو پریموم بکنه، ما همگی منتظر اون طراحی و سخت افزار بهتر تو پریمیوم هستیم، والا ادامه این طراحی و سخت افزار بد خیلی خیلی خطای جبران ناپذیری برای سونی تو بازار خواهد بود.

    پاسخ

    پدربزرگه شیکیچی گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۰۹

    کاملاً موافقم
    زیباترین و دلرباترین گوشی حال حاضر جهان XZ PREMIUM کروم هست
    اگر فقط حاشیه های بالا و پایین رو ۴ میلیمتر میکرد
    و حاشیه های بغل رو حذف میکرد
    و لبه هاشو اج میکرد
    حرفی نمیموند
    میشد عالی عالی عالی
    بی نظیر
    با احترام به نظرات دوستان گلم این طراحی جدید نباید ادامه پیدا کنه
    سونی فوراً برگرد

    پاسخ

    sonylover گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۷

    داداش داری اشتباه میکنی.من نمیدونم که چرا همه ما مبتلا به پیش داوری و بدبینی هستیم

    پاسخ

  17. بنده برخلاف نظر دوستانی که مخالف طراحی جدید در XZ2 هستند ….
    با طراحی جدید سونی اصلا مشکلی ندارم
    .
    .
    تنها چیزی که خیلی تو ذوق میزنه تو بخش دوربین هست …
    فیلم برداری ۴k HDR و FHD 960 fps خوب هست ولی کافی نیست …

    پاسخ

    پدربزرگه شیکیچی گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۰۵

    بدتر از همه نبود لرزشگیر اوپتیکال هست
    واقعاً خیلی دوست دارم بدونم چرا سونی انقدر داره مقاومت میکنه در برابر خواسته های کاربراش

    پاسخ

  18. طراحی این گوشی بد نیست اما جالب هم نیست . سونی خیلی میتونست بهتر کارکنه و نظر طرفدارانش هم در نظر بگیره در طراحی . با اینکه عاشق سونی هستم اما گوشی بعدی من با معرفی این محصول قطعا سونی نیست . امیدوارم توی مدل پریمیوم یک تغییراتی رو در طراحی ، دوربین و صفحه نمایش شاهد باشیم .

    پاسخ

  19. ای کاش معرفی xz2 فقط یه خواب و رویا بود !!! اصلا خوشم نیومده از این و بدتر از این، از سونی هم دیگه خوشم نمیاد !!! فکر کرده اگر طراحی قبلی رو کلا بزنه بترکونه دیگه هنر کرده!!! کی به سنسور روی دکمه پاور نقد داشت که برده پشت گوشی ؟؟؟ بهترین جا بود !!! که به قطر کم نقد داشت ؟ 😐
    تا دیروز سر حاشیه های زیادش بحث بود و یکی از نقد ها سر حاشیه های زیاد بود، حالا باید سر قطر ۱۱ میلیمتریش بحث کنیم نقد کنیم !!! حاشیه نسبتا کم شد و قطر زیاد !!!! مشخصه سونی نمیتونی یه چیزی رو جا بده تو گوشی !!! که یا مجبوره قطر و زیاد کنه یا حاشیه رو !!!

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۳

    عزیز قطر شاسی xz2 خیلی کمه نمیشد اثر انگشتو اونجا جا بده ثانیا سونی بازار آمریکا هم براش مهمه از این به بعد، بنابراین سنسورو برد پشت گوشی..

    پاسخ

  20. “هفته آینده پس از تست اولیه اکسپریا XZ2 توسط سایت اکسپریان، به صورت اختصاصی در مورد طراحی و واقعیت های آن بیشتر با شما سخن خواهیم گفت.”

    خب خداروشکر ییکر میکردم بررسی میمونه واسه اردیبهشت اینا

    پاسخ

  21. خداوکیل یکی از دوستان حرف خیلی خیلی درستی زد، تا زمانی که گوشی رو دستت نگرفتی و تا زمانی که بررسی کاملش نیومده کسی حق نداره درموردش نظر بده.
    بابا تویی که تا یه عکس میبینی میگی خداحافظ سونی، یا سونی دیگه تمام، یا سونی نابود شد، واقعاً توی همه مسائل زندگیتون اینطوری تصمیم میگیرین و نظر میدین.
    بذارین گوشی بیاد، ارزیابی و بررسی بشه، اونوقت بگین خوبه یا بده.
    درضمن این شروع راه این طراحی هستش، وشاید خود سونی ضعف هایی رو عمداً درونش گذاشته و نسل به نسل این طراحی رو بهبود میبخشه، که باعث جذابیت محصولات جدید میشه.

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۲

    عذرمیخوام، ولی مگه سونی مرض داره ضعف تو گوشیش عمدا بزاره ؟ 😐 جوک نگین خواهشا، حس روشن فکری بهتون دست نده!!!
    سونی واقعا خراب کرد!!! نیازی به دست گرفتم نیس، گوشی ۱۱ میلیمتری منو یاد نوکیا ۵۳۰۰ که ۹ سال پیش داشتم میندازه !!! تو جیب اذیت میکنه، رو سطح صاف راحت میچرخه و سر میخوره ! اینا معایب گوشی قطور و منحنی هست !!!
    و خواهش میکنم این خوش دست بودن رو بهانه ایی برای این این طراحی مسخره نکنید !
    چون تمام گوشی های هوشمند هیچکدوم همچین طراحی ایی نداشتن ، پس یعنی همشون بد دستن ؟؟؟؟ فقط سونی خوبه ؟! تعصب و بزارین کنار، منکه خودم گذاشتم کنار !!! سونی امسال بدترین معرفی تاریخش رو داشت !

    پاسخ

    MOHSEN.MEHR گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۳

    دوست عزیز اصلاً بحث تعصب نیست، اینکه تا یه چیزی رو از نزدیک ندیدی و باهاش کار نکردی در موردش اینقدر تند و صریح موضع نگیری یعنی تعصب!!!!
    والا طراحی قبلی رو هم همین امثال شماها هزاران بار میگفتین خیلی مسطحه و صافه و کاشیه و این حرفا.
    شما هنوز ندیده چطور تشخیص دادی لیز میخوره و بد دسته، این بحث طراحی کاملاً سلیقه ای هستش و هرکی یه چیزی میپسنده و قرار نیست اگه شما از چیزی خوشت نیومد بشه بدترین طراحی تاریخ، درسته بدترین طراحی تاریخ سونی هست ولی فقط فقط به نظر شما، که البته قابل احترامه و اسمش تعصب نیست.
    درضمن این رو بدون همه شرکتها حداقل برای یک تا دوسال آینده برنامه ریزی و طراحی دارن، هیچ شرکتی نمیاد بر خلاف جریان بازار از تمامی توان و داشته هاش یه دفعه و یه جا استفاده کنه، چون اگه این کار رو کنه برای ۶ ماه بعدش و گوشی بعدی دستش خالی میشه و دیگه چیز جدیدی واسه ارائه نداره، پس همه شرکتها، نه تنها سونی، هوشمندانه و عمداً معایبی رو در گوشی میذارن تا اصلاح اون معایب در گوشی بعدی برای من خریدار انگیزه خرید بشه و بتونه بعنوان پیشرفت روش و امکانات جدید روشون مانور بده.

    پاسخ

  22. حالا طراحی بگیم خوب دوربین رو با رقبای قوی مانند سامی هنگ مقایسه کنید تو شرایط نوری ضعیف از همه مهم تره چون نور بیشتر جذب کنه از سامی هنگ اونوقت میتونه بگه این طراحی دلایلی مانند دورین داره

    پاسخ

  23. من سونی رو قبول دارم وقتی حاشیها رو کم کرده خوب معلومه قطر دستگاه بیشتر میشه تازه ویبره جدید هم هست، یا باید با حاشیه و ضخامت کم بزنه یا مثل این حاشیه کم وضخامت زیاد. 🙂

    پاسخ

  24. به نظر من این طراحی نشون میده که سونی داره از یار دیرینش یعنی اریکسون کمک می گیره چون آخرین نسل از گوشی های سونی-اریکسون اکثرا پشت خمیده داشتن و اتفاقا چقدرم خوش دست بودند. همونطور هم که دیدید در کنفرانس خبریش ویدئویی از صحبت مدیر اریکسون پخش شدکه بیان کننده همکاری مجدد این دو شرکت درزمینه های مختلف هست. در هر صورت من حس خوبی نسبت به این گوشی دارم و برای مدل پرو صبر نمی کنم چون سال به سال داره پیشرفت می کنه مثلا پرو بیاد یه عده میگن نخرید نسل بعد که اسنپ ۸۵۵ با هوش مصنوعی و نت ۵g اومد بگیرین بعد که اون اومد میگن نگیریم نسل بعد صفحه نمایشای منعطفGDI میاد اونو بگیریم ………. خلاصه سونی بازان عزیز با افتخار پیش به سوی xz2

    پاسخ

    pariu گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۷

    دوست عزیز اریکسون شرکتی هستش که توی سیستم مخبراتی کار میکنه طراحی های گذشته هیچ ارتباطی به اریکسون نداشته و ندارد از اولم سونی طراحی با خودش بوده چینش سیستم مخابراتی گوشی روی برد بر اساس طراحی سونی توسط اریکسون انجام میشد فقط و طراحی کلی مال خود سونی بود.

    پاسخ

  25. با سلام به همه دوستان و عرض خسته نباشید خدمت مدیران سایت اکسپریان.عزیزان نمیدونم چرا عمدتا دارین ساز مخالف با سونی و این سبک طراحی میزنین.عزیزان اگه واقعا طرفدار و علاقمند به برند سونی بخصوص گوشیهای اکسپریا هستید باید به کارهای که میکنه احترام بذارین و با اشتباهاتش کنار بیاین البته انتقاد سازنده و موثر میتونه تو روند رو به جلوی شرکت تاثیرگذار باشه ولی نمیشه با مزخرف و بی ارزش خوندن این حرکت سونی که بعداز مدتها یه پیشرفت رو به جلو از طرف اون محسوب میشه زحمات تک تک کسانی که پشت این قضیه بودن رو بی اهمیت جلوه داد اگه سونی قرار بود با تغییرات جزئی تو طراحی xz2،xz1 رو ارائه کنه باز هم از دید بعضی ها یجور حرکت مسخره و سطحی بچشم میومد و باعث رشد سونی نمیشد و همون رویه حرکت حلزونی از طرف سونی بحساب میومد ولی جدا از ایرادات ریز و درشت این گوشی باز این تغییر طراحی از طرف سونی یه امر مفید و ستایش شده بین خیلی از طرفداران و منتقدان و حتی طرفدارای برندهای دیگه بحساب میاد.با اینکه نظر هرکس برای خودش محترمه ولی هیچ کس حق نداره تا وقتی از نزدیک با این گوشی کار نکرده در مورد اون ابراز نظر کنه، از زمان معرفی تا حالا خیلی از شما با الفاظ”عقبگرد،پسرفت،مزخرف،بیخود و چرت و…”این گوشی و طراحی اونو بسخره گرفتید و جوری نظر میدید که انگاراگه خودتون تو سونی و بخصوص بخش موبایل بودید طرحی متفاوت ارائه میکردید که باعث میشد سونی با فروش بی سابقه روبرو بشه و یه شبه ره هزار ساله رو طی کنه.اینو بدونین که کسانی که پشت مدیریت یه شرکت هستند به خوبی نقاط قوت و ضعف خودشن و محصولاتی که ارائه میکنن رو بهتر از من و شما میدونن و زمان تحولات بزرگ رو بخوبی تحیل و تشخیص میدن.همه چیز به اون آسونی که خیلی از شما عزیزان تصور میکین نیست.مطمئن باشین طرحهای زیباتر و بهینه تر با این سبک طراحی رو سونی خواهیم دید.ببخشید که طولانی شد…

    پاسخ

  26. متاسفم برای سونی. من ۵،۶ سال طرفدار متعصب این شرکت بودم اما خراب کرد به خصوص با این طراحی.
    گوشی بعدیم قطعا از اپل خواهد بود چون تنها شرکتی که در حد سونی پیدا میشه اپله.
    من جزو‌ افرادی بودم ک همون هفته اول تا xz1 اومد ایران خریدش. از گوشیم راضی ام ولی یه مشکل‌واقعا رو‌ مخی که دارت، قطع تماس داخل حالت ۴g+ هست که از یه گوشی با این قیمت بعیده. بارها اعتراض کردیم و حتی افراد دیگ هم این مشکلو دارن اما کسی پاسخگو نیست.
    واقعا انتظارشو نداشتم که این طوری باشه

    پاسخ

    Reza Shirinnejad گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۳۰

    شما بارها گفتید و من و سایر عزیزان بارها جواب دادیم…! این مشکل بابت عدم ساپورت اپراتور شما از VoLTE هست… نکنه سونی هم باید جور کم کاری ایرانسل و همراه اول مارو بکشه…؟

    پاسخ

    triluminos گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۵

    مشکل از جایی شروع میشه که گوشی های سایر برند ها، روی lte+ وقتی سوییچ می کنند(دقیقا در همون نقاطی که من مشکل دارم) یه همچین مشکلی ندارند. حالا شما بفرمایید. مشکل از سونیه یا صرفا ایرانسل و همراه اول ؟

    پاسخ

    Reza Shirinnejad گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۳۶

    یعنی طبق گفته شما، سایر برندها روی اپراتوری که VoLTE
    ساپورت نمیکنه، موقع تماس هنوز هم بر بستر LTE باقی می مونند؟!

    AEXZ گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۴۷

    داداش اون به خاطر پشتیبانی نکردن سیمکارت های داخل کشور از voLTE هستش که واسشون هزینه بره
    تازگیا همراه اول داره تست های اولیشو انجام میده
    یه سرچ کوچیک بزن درمورد voLTE یا voice over LTE چنتا مطلب بخون اول بعد به سونی گیر بده

    پاسخ

    triluminos گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۵۱

    شما هم یه همچین مشکلی داشته باشی، حتی گاهی اوقات روی WCDMA یه همچین مشکلی برام پیش بیاد، اول از همه خودت شاکی میشی که اصلی ترین قابلیت یه گوشی که تماس هست رو به این شکل داری.
    بیاید قبل از اینکه تعصب نشون بدیم، خودمون رو بذاریم جای شخص….

    پاسخ

  27. تو یوتیوب نگاه کنید همه میگن زیبا و خوشدست ، سایت های منتقد سونی همگی تحسین کردند نظر چهارتا ترول هواوی فروش اصلا مهم نیست طراحی و کیفیت عالیه همین الان خیلی ها منتظر خریدش هستند فقط تبلیغات رو زیاد کنه حله

    پاسخ

  28. سلام به همه عزیزان
    به شخصه اولش کمی ناراضی بودم از طراحی منتهی فیلم‌های بررسی گوشیو که تو یوتیوب دیدم بنظرم اتفاقا خیلی هم زیباست، با قوسی که پشت گوشی هست اما واقعا خوب کار کرده خیلی زیباست، شما به امکاناتش نگاه کن ویبراتورش مثلا، بنظر عالیهاین حالت اگر درست متوجه شده باشم شبیه دسته های ps4 در مواقع هیجان انگیز بلرزه و…، واقعا خوبه، حتما در آینده مورد بهتر و بیشتری ازش خواهیم دید
    J.S

    پاسخ

  29. اقای معراجی دیروز خبر مشخص شد سونی علاوه بر تایوان و هنگ کنک در امریکا کانادا و انگلیس هم با رم ۶ عرضه میشه فون ارنا هم میزان رم رو تغییر داده به۶ ننوشته ۴و۶ نوشته فقط ۶سوالم اینجاست اگه امکان داره یکم تحقیق کنین ببینیم تو ایران با چه رمی عرضه میشه وبسایت همسایه نوشته تو ایران رم ۶ محتمل تره

    پاسخ

  30. حق داد کدام حق چکار کرده اینم شد طراحی بدترش کرد که آخه ۱۱.۱ میلیمتر
    برندهای دیگه با ۸.۵ میلیمتر قوص دادن
    این شش ماه داشته رو چی کار می‌کرده که سلفی شده پنج مگاپیکسل با f2.2
    عقب گرد داشته به خودش زحمت نمی‌دهد یا بوکه اضاف که به دوربین
    شش ماه دو هفته مونده به mwc یادش افتاده تغییر بده طراحی آخر همین میشه

    پاسخ

  31. طراحیش هنوز جای کار زیاد داره تا طرفداران و مشتری های سابق سونی رو راضی کنه چون اینا توقعشون بالاست
    اما اگر بخوای منصفانه بگیم از طراحی فاجعه قبلی بهتره که آدم خجالت میکشید گوشیشو کنار گوشی های بدون حاشیه الان بزاره و لااقل قابل تحمله

    پاسخ

    soorena2 گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۰۷

    دوست عزیز طراحی قبلی فاجعه نبود فقط باید حاشیشو کم میکرد این طراحی فاجعس قابل توجه!!

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۵۷

    خجالت؟باافتخار xz رو جلوی فروشنده ها در میارم و همه گوشیهاشونو زیر سوأل میبرم!کسی هم ندیدم ک تأیید نکنه قشنگیش رو!xz از پشت ویترین قشنگتر بنظرمیرسه تا گوشی های داخل ویترین ک همه باریک هم شدن

    پاسخ

  32. آقای معراجی لطفا یه متن تحلیلی راجب پرچمدار معرفی نشده (xz pro یا xz2 pro) بزارید… و اینکه معرفی شدنش احتمالا به چه زمانی موکول شده!!! امیدوارم برای ifa نباشه چون خیلی طول میکشه

    پاسخ

  33. آقای معراجی هیچ خبری از اون موبایل سوم نیست؟
    آخه علتش چی بود که لو دهنده ها و حتی سونی موبایل یکی از کشور ها گفته بود سه گوشی معرفی میشد ولی نشد؟!

    پاسخ

    mhasadi78 گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۵

    حتی مجری کنفراسش گفت /:

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۰۰

    بله اسمش رو گفت XZ2 پریمیوم بعد عزر خواهی کرد و خندید!

    اگر این مدل رو با نظرات خود سونی نه بازار تولید بکنه خیلی خوب میشه
    منظورم نسبت صفحه ۱۶:۹ و داشتن جک ۳٫۵ میلیمتری هست
    دقیقا هواوی هم در میت ۱۰ همچین کاری کرد! نسخه پرو ۱۸:۹ بود و جک نداشت و نسخه عادی ۱۶:۹ بود و جک هم داشت!

    پاسخ

  34. حق نمیدم بهش. اکثر طرفدارا نمیگفتن تغییر اساسی اگر حاشیه کم میشد و یکم گوشه ها از حالت تیزی درمیومد کافی بود خیلی از این خوشکل تر میشد.

    پاسخ

  35. اقااا،علت فروش بالای سامسونگ فقط طراحی به نسبت به روزش هس،
    مردم عقلشون به چشمشونه،و این طراحی سونی زشتهههههه،خیلی زشته،حس بدی میده،حس بی کیفیت بودنو پایین رده بودن میده،هیچ چیزه ظاهری برای جذب مشتری نداره،و صد در صد فروش این گوشی به مراتب پایین از مدلای قبلی میشه

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۶

    اون زمانی که سونی گوشی مثل z2 و z3 تولید میکرد زشت ترین طراحی مال سامسونگ بود اما باز پرفروش بود پس ربطی به این چیزا نداره دلیل اصلی بازاریابی خوب، تبلیغات خوب و کار کردن رو روان مشتریه وگرنه طراحی خیلی سلیقه ایه از نظر منم s9 خیلی زشت تر از xz2 هستش.

    پاسخ

  36. قبل از هر چیزی من از سایت اکسپرین یه درخواست دارم اونم اینکه یه پستی ترتیب بدن راجب عدم معرفی مدل پرو چون طبق شواهدی که قبل از کنفرانس وجود داشت قرار بود سه گوشی معرفی شه و ایا معرفی مدل پرو موند برای ایفا یا شاید یک ماه بعد؟! در مورد xz2 من که خیلی پسندیدمش بنظرم از نظر طراحی در بین پرچمدارای دیگه خیلی زیبا و خاص بنظر میرسه خب چنتا ایراد ریز بهش وارده مثلا یکم جایگاه حسگر اثر انگشت پایینه یا مثلا قطرش میتونست زیر ۱۰ میلیمتر باشه و حاشیه های چپو راستش صفر بشه البته خب اینم یه راهکاریه که اونا رو میتونه نسل به نسل بهبود بده و کاملا بی نقص شه در کل نظر من نسبت به طراحی xz2 خیلی خیلی مثبته.

    پاسخ

  37. ب هیچ قیمتی حاضر نیستم این گوشی مزخرفو از سونی بگیرم، سونی عقب گرد عالی میکنه روز ب روز بدتر میشه

    پاسخ

    ..Saeed گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۱۹

    خوب نگیر برو سامهنگ سامکچل رو بگیر 🙁

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here