چرا برخی از اپلیکیشن ها با تاخیر برای اندروید عرضه می شوند؟

0
۳,۱۷۱

android-ios-apps-2با وجود اینکه تعداد تلفن های فروش رفته مجهز به سیستم اندروید بسیار بیشتر از آیفون است، اما در بسیاری اوقات کاربران این سیستم عامل محبوب از تاخیر در ارائه اپلیکیشن های هیجان انگیز برای دستگاهشان دلخور شده اند. اکثر برنامه های مطرح ابتدا برای iOS عرضه شده و سپس برای اندروید به بازار می آیند. برای مثال نسخه اندرویدی اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام یا پینترست، حدود ۱ سال بعد از نسخه iOS آن ها، در اختیار کاربران قرار گرفت.

این اتفاق نشان می دهد که عرضه اپلیکیشن تنها به تعداد کاربران بستگی ندارد و عوامل دیگری نیز باید در تصمیم توسعه دهندگان، دخیل باشد. چندی پیش گروه Flurry، به عنوان محقق و تحلیلگر در زمینه اپلیکیشن تلفن های همراه، گزارشی را منتشر کرد که در آن به دلایل این موضوع پرداخت. بیایید تا نگاهی به این دلایل بیندازیم.

اگر یک برنامه نویس مستقل بخواهد، زندگی راحتی را از این حرفه برای خود رقم بزند، باید هر روز، ۵۰ نسخه از اپلیکیشن خود در هر ساعت، با قیمت ۱ دلار به فروش برساند. در این بین اما گسترش بی وقفه دستگاه ها و هزینه بالای ارائه نسخه های متفاوت، برای توسعه دهندگان هزینه بردار است و شرایط را دشوار می کند.

تعداد بالای دستگاه های اندرویدی، یکی از کابوس های برنامه نویسان به شمار می رود. طبق گفته Flurry ، اگر برنامه نویسی بخواهد ۹۰ درصد دستگاه ها را تحت پوشش اپلیکیشن خود قرار دهد، باید برای ۳۳۱ دستگاه متفاوت، کد نویسی کند.

به نظرتان پوشش ۹۰ درصدی خیلی بلند پروازانه می آید؟ باشد، اگر بخواهیم پوشش را به ۵۰ درصد دستگاه ها کاهش دهیم، توسعه دهنده همچنان مجبور است تا ۱۸ مدل مختلف از دستگاه ها را در برنامه نویسی خود لحاظ نماید. اما مدل دستگاه ها تنها دغدغه موجود نیستند، بلکه هر نسخه متفاوت سیستم عامل نیز برخی تغییرات در کد نویسی را می طلبد.

با توجه به موارد گفته شده، خیلی ساده می توان نتیجه گرفت که آیفون همواره گزینه محبوب تری برای توسعه دهندگان بوده است. تعداد مدل های آیفون به مراتب کمتر از دستگاه های اندرویدی است و نسخه های فعال iOS نیز در مقایسه با اندروید محدود تر هستند.

اما ماجرا به همینجا ختم نمی شود، بلکه Flurry به یک عامل جالب دیگر نیز اشاره می کند. کاربران iOS بیشتر از اپلیکیشن های خود استفاده می کنند.

در واقع ‏‫تعداد کاربران دستگاه های برخوردار از پلتفرم iOS که فعالانه از اپلیکیشن ها استفاده می کنند، 14 برابر تعداد کاربران فعال در دستگاه های برخوردار از سایر پلتفرم ها است. به عبارت دیگر با مقیاس میزان مصرف، هر کاربر آیفون به میزان ۱۴ کاربر اندروید ارزش دارد.

گروه Flurry حتی برای اطمینان از صحت این نتیجه، بازه مقایسه خود را تنگ تر کرد و تنها کاربران سامسونگ، که دارای محبوبترین تلفن های اندرویدی است، را با کسانی که از آیفون استفاده می کنند مقایسه کرد؛ اما باز هم در این مقایسه ارزش هر کاربر آی او اس از نظر استفاده از اپلیکیشن ها برابر با ۷ دارنده موبایل های سامسونگ تخمین زده شد.

بی شک تولید کنندگان برای رقابت با یکدیگر، سالانه مدل های جدید و متنوعی را روانه بازار می کنند. همانطور که طی دو سال گذشته خانواده ای جدید به نام فبلت ها معرفی شدند، به احتمال زیاد در ادامه نیز شاهد روندی مشابه خواهیم بود؛ این یعنی تنوع گجت ها و تعدد نسخه های سیستم عامل موجود در دست کاربران.

در نهایت گروه Flurry اینگونه نتیجه گیری می کند که دوران ساخت اپلیکیشن توسط توسعه دهندگان مستقل رو به پایان است و آینده این صنعت توسط شرکت های بزرگ طراحی و توسعه رقم خواهد خورد. شرکت هایی که با استفاده از نیروی انسانی متعدد خود می توانند، جوابگوی نیاز کاربران و تلفن های متعددشان باشند.
narenji

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here