کاربران شاکی از سامسونگ: استفاده از پردازنده اگزینوس را متوقف کنید

8
۴۳,۷۷۹

مدت زمان زیادیست که شرکت سامسونگ از دو پردازنده مختلف در محصولات پرچمدار خودش استفاده میکند. اولی پردازنده معروف اسنپدراگون محصول شرکت آمریکایی کوالکام و ساخته شده توسط شرکت تایوانی TSMC و دومی پردازنده های اگزینوس باز هم ساخته شرکت تایوانی TSMC اما اینبار انحصاری شرکت سامسونگ. مشکل اینجاست که نسخه های دارای پردازنده اسنپدراگون تنها برای کشور آمریکا و تعدادی از بازار های خاص جهانی به فروش می رسد و نسخه دارای پردازنده اگزینوس برای محصولات باقی نقاط جهان از جمله ایران استفاده می شود.

بسیاری از مردم از این قضیه راضی نیستند و تا کنون به مشکلات متعددی با این نسخه از گوشی های سامسونگ برخورده اند. اکنون این کاربران تصمیم گرفته اند تا در وب سایت Change.org اقدام به امضا جمع کردن از کاربران کرده تا به شرکت سامسونگ بفهمانند که بسیاری از خریداران محصولات این شرکت از استفاده از پردازنده های اگزینوس در محصولات این شرکت راضی نیستند و این شرکت باید دست از این کار بردارد.

این پیشنهاد تاکنون توسط بیش از 29 هزار نفر امضا شده است و در گذشته هم دیده ایم که استفاده از این وب سایت برای رای گیری و نشان دادن عزم مردم برای تغییر چیزی در دنیای تکنولوژی، سیاست و … به خوبی جواب داده است. در این وب سایت اعلام شده است که:

“استفاده از سیستم روی چیپ اگزینوس مساوی است با افت کارایی، کاهش سرعت گوشی، شارژ دهی کمتر باتری، کیفیت ثبت تصاویر پایین تر و داغی بیش از حد در کنار سایر مشکلات.”

به خوبی مشخص است که کاربران این چند ساله از این مشکلات رنج می برده اند و اکنون که شاهد عرضه پرچمداران سال 2020 این شرکت هستیم، کاربران به شدت از این مشکلات پیش آمده ناراضی بوده اند که حال دست به چنین کاری زده اند. اما در این رای گیری به نکات ریز و درشت مشکلات گوشی های سامسونگ با منبع موثق نیز اشاره شده است که در زیر تعدادی از آنها را باهم می خوانیم:

کاربران شاکی از سامسونگ: استفاده از پردازنده اگزینوس را متوقف کنید

وب سایت معتبر Notebookcheck که وظیفه اش انتشار بنچمارک های مختلف از محصولاتی مانند رایانه های شخصی، نوت بوک ها، موبایل ها و … است، به این نکته اشاره کرده که پردازنده اگزینوس 990 در گوشی گلکسی اس 20 سامسونگ توانی برابر با 13.0 وات دارد اما همین گوشی با نسخه آمریکایی و دارای پردازنده اسنپدراگون 865 توان 19.6 واتی دارد و حتی پردازنده سال گذشته این شرکت یعنی اسنپدراگون 855 قادر است در بنچمارک ها پردازنده فعلی شرکت سامسونگ (اگزینوس 990) را شکست دهد.

بنچمارک معتبر بعدی موسوم به بنچمارک های چندگانه AnTuTu نیز نشان می دهد که پردازنده اسنپدراگون قوی تر از پردازنده اگزینوس است. چیپست اگزینوس سامسونگ در بنچمارک های AnTuTu، Geekbench، 3DMark و AITUTU ضعف داشته و از چیپست های شرکت کوالکام شکست می خورد. لازم به ذکر است که این مشکل چیز جدیدی نبوده و حتی و در نقد و بررسی های صورت گرفته در محصولی مانند +S9 هم که محصول سال 2018 سامسونگ بود، پردازنده اگزینوس یک شکست تمام عیار محسوب می شد.

به علاوه در این میان بحث استفاده از سنسور های ضعیف تر دوربین نیز به میان آمده است که کاربران را به شدت کفری کرده است. باید بدانید که سامسونگ در گوشی هایی که دارای پردازنده اختصاصی اگزینوس هستند از سنسور دوربین های ساخت خودش استفاده می کند اما در محصولات کشور آمریکا از سنسور دوربین های شرکت سونی که به وضوح کیفیت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارند.

در نهایت، اگر این شرکت از پردازنده های اسنپدراگون بر روی محصولات خودش استفاده نکند باعث خواهد شد تا این جمع آوری امضا به صورت کاملا شفاف، این شکاف میان دو پردازنده اگزینوس و اسنپدرگون را بازتاب دهد که در نهایت به این نتیجه می رسیم که سامسونگ باید بابت نسخه های دارای پردازنده اگزینوس، مبلغ کمتری را از مشتریان طلب کند.

آیا سامسونگ به این جمعیت 30 هزار نفری پاسخ خواهد داد؟ اکنون که سامسونگ با چیپست اگزینوس موفق شده است تا به عنوان سومین شرکت بزرگ تولید کننده پردازنده رقیب دیرینه اش یعنی اپل را کنار بزند، این موضوع بعید به نظر می رسد.

[تعداد: 5    میانگین: 5/5]

8 دیدگاه ها

  1. اشغال هم بزنه که میزنه باز هم متاسفانه مردم مبتدی میخرند… خدایی این اشغال های جدیدش از A10 گرفته تا A80 یک ریال هم ارزش نداره ولی چه سود که مردم مبتدی که بدبختانه ۹۰ درصد خریداران موبایل در دنیا را همین افراد مبتدی تشکیل می دهند این اجناس درجه چندم سامسونگ را میخرند!!!!
    آنهایی که نامه را امضا کردند کاملا حق دارند چون پردازنده اگزینوس به هیچ وجه در حد اسنپ دراگون نیست و اتفاقا دیگه گندش در اومده چون تفاوت ها آنقدر زیاد شده و مقایسه کننده های حرفه ای و البته با انصاف!!!!! تفاوت های گسترده اگزینوس با اسنپ دراگون را به وضوح نشان داده اند و کم کم همه مردم دنیا دارن میفهمند برندی که هر روز داره یک مدل گوشی معرفی می کنه فقط و فقط داره جنس به درد نخور به مردم میفروشه

    پاسخ

    فرزین گفته:
    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ساعت: ۲۲:۰۵

    قرار نیس همه کاربر حرفه ای و گیگ باشن‌. همون بهتر ک احمقا بخرن و یوزرهای سونی خاص بمونن ⁦✌⁩

    پاسخ

    سعید گفته:
    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ساعت: ۱۲:۱۵

    متعصب نباشیم
    تعصب_نوعی_بیماریست

    پاسخ

  2. نوشته بعیده که سامسونگ به این درخواست پاسخ بده، به جهنم، مطمئنا بر خلاف بازار بسته ایران در بازارهای آزاد این شرکتها هستن که به مشتری نیاز دارن و دنبال مشترین، ما هم با نخریدن محصولات این شرکت شیاد پاسخ بی توجهیشو میدیم که بفهمن نمیشه هم جیب مشتری رو خالی کرد و هم اعصابش رو!

    پاسخ

  3. منم یه اس۹ پلاس دارم، یه اشتباه فجیع در خرید، خیلی وقته به این موضوع فکر میکنم که یه جانشین غیر چینی واسه گوشیای سامسونگ پیدا کنم ولی چیزی به ذهنم نمیرسه، ولی اینو مطمئنم دیگه با این روند لگ و کندی سامسونگ نمیخرم، از گوشی های ساخت چینم خوشم نمیاد چون تولید کمونیستای دیکتاتور پرور هستن

    پاسخ

  4. آقا من آ۵۰ دارم ازوقتی خریدمش لگ و کندی نرم افزاری داشت بردمش نمایندگی گفتن مشکل cpu و چیپ سخت افزاریشه
    توروخداا به سامسونگ بگین از اسنپدراگون استفاده کنه

    پاسخ

  5. وقتی پردازنده چرت و بدرد نخور هگزینوس این همه مشکلات داغ کردن و در نتیجه استهلاک قطعات سخت افزار وباعث کاهش عمر باتری میشه باید هم شاکی باشن
    امیدوارم سامسونگ توبه کنه و دست از حماقت و نادانی برداره و از پردازنده امریکایی استفاده کنه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here