1456327525-11594-playstation-vr-press-briefing-to-be-held-on-march-151

اَکنون چند هفته ای از عرضه رسمی اولین هدست واقعیت مجازی سونی با نام Playstation VR میگذرد و خبرها حاکی از این هستند که سونی حسابی سرگرم فروش این هدست منحصر به فرد میباشد. بسیاری عقیده دارند عناوین بسیار زیادی که در بدو عرضه در اختیار کاربران قرار دارد باعث شده است Playstation VR فروش بسیار خوبی را در بازارهایِ جهانی تجربه کند.

برخی دیگر عقیده دارند به دلیل داشتن طرفداران بسیار زیاد کنسول پلی استیشن 4 سونی، این کمپانی موفق به فروش تعداد زیادی از واحدهایِ Playstation VR شده است و فروض دیگری نیز مطرح هستند. اما چیزی که شاید بیشتر به چشم بیاید، نحوه قیمت گذاری، تاریخ عرضه و نحوه پشتیبانی سونی از اولین نسل از هدست واقعیت مجازیش میباشد.

پیشتر در این باره صحبت کرده بودیم که دلیل زنده ماندن تکنولوژی هایِ نوپایی چون هدست هایِ واقعیت مجازی، پشتیبانی کمپانی هایِ متبوعه از این اَبزارها میباشد. بدیهی است که این پشتیبانی در قبال هدست هایِ واقعیت مجازی چیزی جز تولید محتوی نمیباشد؛ اما متحوی نیز باید با ارزش باشد تا کاربران بتوانند با آن سرگرم شوند و نهایت استفاده لازم را از این تکنولوژی منحصر به فرد ببرند.

بر اساس گزارش هایِ منتشر شده توسط مؤسسه IHS، چیزی حدود 134 میلیون دلار سود عاید تولیدکنندگان و توسعه دهندگان محتوی برایِ هدست واقعیت مجازی سونی خواهد شد، که این رقم بسیار هنگفت از مجموع سود کسب شده ( حدود 69 میلیون دلار ) در 6 ماه عرضه محتوی برایِ توسعه دهندگان مجموع دو هدست واقعیت مجازی Oculus Rift مایکروسافت و ViVe اچ.تی.سی بیشتر میباشد ( حدود 2 برابر ).

البته این موضوع آنقدرها هم برایِ سونی هیجان اَنگیز نیست، چون این کمپانی ژاپنی متفکر پیش از عرضه هدست واقعیت مجازی خود به فکر کسب سود از این اَبزار نوپا و منحصر به فرد بود و قدم برداشتن صحیح سونی در راهی که 6 ماه به اشتباه توسط کمپانی هایِ مایکروسافت و اچ.تی.سی طی شد، میتواند باز هم رکورد تاریخی دیگری را برایِ سونی به ثبت برساند.

منبع: