کاهش فروش گوشی های آیفون در سه ماهه دوم سال جاری

1
۲,۶۹۴

شرکت اپل اقدام به انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه ابتدای سال و ماه ژانویه را کرده است، و ارقام این گزارش نمایانگر فروش ضعیف گوشی های آیفون مربوط به دوره تعطیلات سال 2018 می باشند. با این حال تنها دو هفته دیگر تا گزارش مربوط به سه ماهه دوم سال 2019 زمان باقی مانده است، و پیش بینی ها حاکی از آن است که این فروش نه چندان مناسب همچنان ادامه خواهد داشت، چرا که این شرکت تاکنون تنها موفق به فروش 45 میلیون گوشی هوشمند شده که این رقم 10 درصد از فروش سال گذشته شرکت اپل که در حدود 52 میلیون گوشی هوشمد بوده کمتر است.

شرکت خصوصی اطلاعات OTR Global اخیر در یادداشتی به میزان فروش کمپانی اپل اشاره کرده و در این یادداشت تعداد فروش محصولات این شرکت عددی در حدود 37 تا 42 میلیون گوشی آیفون برآورد شده است. در حالیکه تحلیل گران وال استریت انتظار خروجی بهتری در حدود 40 تا 45 میلیون گوشی هوشمند از آیفون را عنوان کرده اند. شرکت OTR اضافه می کند که دلیل اصلی این کاهش فروش مربوط به مشکلات فروش مدل های XR و XS می باشد. از آنجایی که شرکت اپل تصمیم به عدم انتشار دقیق تعداد گوشی های به فروش رفته توسط این کمپانی را گرفته است، ما دقیقا نمی دانیم که چه تعداد از این گوشی های به فروش رفته اند اما می توان حدس زد که میزان درآمد اپل شاخص است.

گزارش مربوط به سه ماهه دوم سال 2019 در تاریخ 30 آوریل و در کنفرانس خبری شرکت اپل منتشر خواهد شد. در گذشته نیز این شرکت اشاراتی به درآمد خود داشته و می توان حدس زد که درآمد این شرکت تا آن تاریخ چیزی در حدود 55 تا 59 میلیارد دلار خواهد بود. که این رقم خود از درآمد سال گذشته شرکت اپل که در حدود 61 میلیارد دلار بوده و در گزارشات بین ماه های ژانویه تا مارس سال 2018 منتشر شده است کمتر خواهد بود. سود ناخالص این کمپانی نیز چیزی در حدود 37 تا 38 درصد بوده و در نهایت به رقم 8.6 میلیارد دلار می رسد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here